Stránka 13 z 32

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 02:52
od kentanjack
Deegr píše:
mnkk píše:
Hardcam píše:Trochu zklamani prislo u stryce, ktery z 2.4CVVT 119kW presel taky na podstatne silnejsi 2.0GDI 130kW, neb pri zaprazeni lode melo auto co delat, kdezto se Sonatou tento problem nikdy nebyl a tak GDIcko slo na chip, ktery tento problem trochu humpolacky vyresil.
Problem bude v asi v prevodoch. Dnes je to tak, že 130kW je v pružnosti slabší než 110kW motor starý 10 rokov...
A to kvůli spotřebě, proto máme o dva litry nižší spotřebu, než před deseti lety. Ale pokud by jste porovnávali pružnost při podobných otáčkách, rozdíl by už tam byl.
S tou spotřebou bych to neviděl tak růžově. Možná u nafťáků, nevím, nepoužívám. Ale u 10 let starýho Rencka jsem měl spotřebu cca 7.0l/100km (je fakt, že jsem se o motor dost staral - kvalitní čistý filtry, kvalitní olej, kvalitní benzín, kvalitní svíčky, čistá klapka), což je míň, než mých současných 7.5l/100km u i30. Ten motor navíc táhl vespod, neměl žádný výkonový díry, nepřišel jsem o půlku výkonu při zapnuté klimatizaci. A to to byl jen sociální 1.4 litr. Norma Euro 3, žádnej smrad ani dýmy se však nekonaly. Jo, byl slabší, ale to teď neřeším.

Ono pokud automobilka přiškrtí výkon tak dementně, že to řidič bude cítit při každém rozjezdu, tak na to nejdřív vědomě, později podvědomě, bude prostě šlapat víc. Takže to bude víc žrát. Takže to bude produkovat víc "plynů". No hlavně že eklologíe.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 08:35
od marcel.tokar
To ti 1,6 cvvt i30 hb žerie v priemere 7,5? Fuha, to aby som ešte radšej porozmýšľal, či nevyjazdiť do mrte to moje hdi.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 09:16
od mnkk
Ako HDi ti to jazdiť isto nebude. :wink: 6 - 7,5l je úplne normálna spotreba na 1,6i.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 09:30
od idam.i
kentanjack,to hovoríš o motore 1,4 s EURO 3? To si mal dosť vysokú spotrebu.Ono tá EURO 5 je ozaj náročná na motor a uberá veĺa z jeho schopnosti. #-o

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 09:47
od ajrton
marcel.tokar píše:To ti 1,6 cvvt i30 hb žerie v priemere 7,5? Fuha, to aby som ešte radšej porozmýšľal, či nevyjazdiť do mrte to moje hdi.
no vidis, ja mam priemerku 8,1, spotrebu na jednotlive nadrze mam podla profilu a rocneho obdobia od 6,5 do 10,5, ale hdi ani akykolvek iny diesel by som nechcel ani keby zral 2 litre ...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 09:55
od rudolf.tomka
ano, veľmi si vážim šoférov :) , ktorí sa tu prezentujú reálnymi spotrebami, ano toto auto "žerie veľa" :-k , a nikto to nezmení, je to benzínový atmosferický motor a hotovo , ikeď papiere v autosalóne píšu iné :-k, nízke spotreby sa dajú dosiahnúť na dlhších trasách s rovným profilom a min. zaťažením vozidla, ale na tento účel som auto nekupoval, my jazdíme min. štyria v aute ...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 09:56
od mnkk
idam.i píše:EURO 5 je ozaj náročná na motor a uberá veĺa z jeho schopnosti. #-o
Súhlas! 109 koní a niekdy si pripadám ako keby som mal 50 koní...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 10:14
od marcel.tokar
Ja jazdim 80 % v Košiciach, zvysok na chaticku na Širavu a raz rocne Chorvatsko. V KE vozim zenu do prace, zvysok sam. Semtam na nakup 2 krat tyzdenne, obcas niekam vezem syna, traja sme v aute len na tu chaticku a do HR. Predtym som mal 1,8 benzin picasso a spotrebu som mal priemernu 7,8. Najazdim tych 20 000 km ročne.
Ked mam mat spotrebu 8-8,5 to taku budem mat uz aj s ix35, to by som radsej vzal ju. Da sa za 17600 eur s 1,6gdi v style a takych 8-9 l na 100 uvadzaju spotrrbitelia pri nej.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 10:28
od mnkk
Pravdepodobne mal ten citroen menší výkon s 1,8i než majú dnešné euro5 s 1,6i... jazdiť sa dá od 6 do 7,5 skoro bez obmedzovania- nemyslím preteky na stíhanie červeného pola otáčkomeru...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 11:16
od marcel.tokar
Nieco cez 80kW, ked dobre pametam. Ale v technickych udajoch bolo ze ma v meste 10,9 litra a ja som bez problrmov jazdil do 9.
Ak by som mal celorocne pri mojom style jazdy s i30 1,6 cvvt do7-7,3 tak to beriem

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 11:18
od idam.i
marcel.tokar píše:Ja jazdim 80 % v Košiciach, zvysok na chaticku na Širavu a raz rocne Chorvatsko. V KE vozim zenu do prace, zvysok sam. Semtam na nakup 2 krat tyzdenne, obcas niekam vezem syna, traja sme v aute len na tu chaticku a do HR. Predtym som mal 1,8 benzin picasso a spotrebu som mal priemernu 7,8. Najazdim tych 20 000 km ročne.
Ked mam mat spotrebu 8-8,5 to taku budem mat uz aj s ix35, to by som radsej vzal ju. Da sa za 17600 eur s 1,6gdi v style a takych 8-9 l na 100 uvadzaju spotrrbitelia pri nej.
ix35 som najazdil,ale i30 určite toho spáli menej.Predsa len je to "menšie" auto.No myslím si ,že new30 má určite lepší interier ako ix35.Myslím aj dizajn aj spracovanie.
Spotreba i30
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
a ix35
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
a na porovnanie aj i40cw
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 11:31
od mnkk
Ja som na i30new 1,6i najazdil cca 15 000km. Odhadom bola spotreba 6,7. - nebol problém jazdiť za 5,0 podla PP... =D>

Ja sám mám 1,4i starú verziu i30- o takých hodnotách s akými som jazdil na novej i30 sa mi može iba snívať.

Ďalšia vec je štýl akým jazdíš a tiež semafóry a podobné mestské blbosti (spomínaš Košice, tam som ešte nebol, tak neviem). Zájdi do :hyu: a požičaj si na deň-dva a uvidíš sám ako to bude.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 13:33
od Chasnik
rudolf.tomka píše:ano, veľmi si vážim šoférov :) , ktorí sa tu prezentujú reálnymi spotrebami, ano toto auto "žerie veľa" :-k , a nikto to nezmení, je to benzínový atmosferický motor a hotovo , ikeď papiere v autosalóne píšu iné :-k, nízke spotreby sa dajú dosiahnúť na dlhších trasách s rovným profilom a min. zaťažením vozidla, ale na tento účel som auto nekupoval, my jazdíme min. štyria v aute ...
Tohle shrnutí sedí. Dřív jsem jezdil do práce 10 km a průměná spotřeba byla cca 7,2 - 7,4. Na jaře jsem se přestěhoval, dojíždím 77 km (relativně po rovině) a spotřeba klesla někde k hodnotám 5,8 - 6,2...

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 14:21
od kentanjack
Chasnik píše:
rudolf.tomka píše:ano, veľmi si vážim šoférov :) , ktorí sa tu prezentujú reálnymi spotrebami, ano toto auto "žerie veľa" :-k , a nikto to nezmení, je to benzínový atmosferický motor a hotovo , ikeď papiere v autosalóne píšu iné :-k, nízke spotreby sa dajú dosiahnúť na dlhších trasách s rovným profilom a min. zaťažením vozidla, ale na tento účel som auto nekupoval, my jazdíme min. štyria v aute ...
Tohle shrnutí sedí. Dřív jsem jezdil do práce 10 km a průměná spotřeba byla cca 7,2 - 7,4. Na jaře jsem se přestěhoval, dojíždím 77 km (relativně po rovině) a spotřeba klesla někde k hodnotám 5,8 - 6,2...
Já jsem nějakou spotřebu napsanou v papírech vůbec neřešil, nemám ponětí, jaká je. Cesty jezdím pořád stejné, hodně zaokrouhleně řekněme 50 % D1 : 50 % Praha. Takže žádný velký roviny.
Jen jsem měl pocit, že když se všude pořád prezentuje snižování spotřeby v kombinaci se stále přísnějšíma normama ala Euro5, tak že to skutečně bude žrát o něco míň. I was mistaken.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 srp 2013, 23:41
od Mirec.K
Tá spotreba je relatívna. Žerie to menej? Áno aj nie. Ak si odmyslíme konkrétne typy motorov (vždy sú niektoré podarenejšie, iné menej), tak niekde v strede tá spotreba nijako badateľne neklesla. Vecou jednou sú normy, ktoré ju tlačia dole, vecou druhou hmotnosť, ktorá v podstate šla hore (dnes už ide občas aj dole, prípadne stagnuje). Skúsme dnešný motor dať do 12 rokov starého auta a spotreba určite o niečo klesne. Aj keď toto, čo píšem je poňaté veľmi všeobecne. Jazdím tiež 1,6, ako Deegr, starú viac ako desaťročie (o veku konštrukcie ani nehovorím) a spotreba? Podobná, akú jazdí majster nového GDI. Áno, zjavne máme šťastie na profil trate a to, kade jazdíme (ja nevyžívajúc auto aj na krátke trasy sa hádam pod spotrebu GDI dostanem - a ani na dennej dochádzke do práce nejazdím ako brzda, aj si zapredbieham, proste v rámci limitov +povolená odchýlka smerom nahor), čisto len porovnávam. A tiež je pravda, že modernejšie motory už majú o niečo vyšší výkon - u atmosfér zvyčajne aj tak len vo vyššom pásme, v tom nižšom to bude +- rovnako, ďalej záleží na sprevodovaní atď... Takže nejaký posun do predu tu je, ale zas ho brzdí posun do predu v iných oblastiach (bezpečnosť, ekoterorizmus atď). Nevidel by som to všetko len čierno, alebo len bielo.