Stránka 13 z 17

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 17:37
od JirkaN
idam.i píše:No veď to bude zvláštné.Ja si vymením olej v polčase ,dám A3 Mobil 1 a potom na garančke tam oni prásknu A5 Shell.Netuším čo si bude motor o tom myslieť.
To by mě taky zajímalo, co si o tom bude motor myslet ... Když tak dej potom vědět, co říkal. Můj motor mi nikdy nic neřekne, co si myslí.
Možná by stačílo vyřešit dilema s mazání a intervalem výměny tím, že to celé předělat na ztrátové mazání jako to bylo u starých strojů. Před jízdou zkontrovat a doplnit mazničky a olejničky a je po problému ... "Kdo maže ten jede ..."

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 18:49
od Alf6
Tak zmente servis. Kam ted jezdim ja, tak si prinesu vlastní: olej, brzdovou kapalinu, chladici kapalinu, prevodovy olej, svicky, mam vlastní filtry a absolutne zadny problém. :!: :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 19:35
od Martinsp
Alfe a koukal jsem že ti neúčtují manipulační poplatek za vlastní olej. Mě řekli že to vyžaduje nový majitel. Zajímavé.

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 19:37
od Alf6
:-k

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 19:45
od Martinsp
Čekal jsem že napíšeš já jsem VIP. Ty jsi dával zase nové svíčky?

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 19:47
od Alf6
to psat snad nemusim, ne? Daval jsem novy...sice uplne zbytecne, ale dal jsem zase iridiovy..tyhle tam ted necham 3 roky

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 19:48
od Alf6
Jinak iridiovky uplne v pohode...jiny svicky uz nechci ani videt..zvlast, když tahle sada me vysla o 400 kc levneji nez svicky z aut. servisu

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 20:32
od idam.i
Alf6 píše:Tak zmente servis. Kam ted jezdim ja, tak si prinesu vlastní: olej, brzdovou kapalinu, chladici kapalinu, prevodovy olej, svicky, mam vlastní filtry a absolutne zadny problém. :!: :D
Máš auto ešte v záruke?
Nerád by som o ňu prišiel.Určite pri garančke musím dať olej A5.Je jedno či môj ,alebo od nich.No pre zachovanie záruky sa musím držať toho ,čo je predpísané. #-o

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 20:46
od Alf6
Ano mam. Všechny me věci odpovidaji predpisu výrobce vozidla a vse před vymenou bylo konzultovano na :hyu: infolince.

Mas stejny motor jako ja..ja mam předepsanou A3 a ty A5. Je fakt, ze mas motor trochu priskrceny o par koni, ale je jasne videt, ze ty tam mas olej kvůli ekologii..ma te usetrit udajne par mm paliva, které stejne v realu nepoznáš.

dej si tam alespoň iridiovky

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 20:53
od idam.i
Tak som späť na začiatku. ](*,)
Keď tam musím dať A5 ktorý olej je najmenej zlý ?
Olej Elantra..jpg
Olej Elantra..jpg (144.85 KiB) Zobrazeno 2887 x
Takže tento : http://www.olejcentrum.sk/Total-Quartz- ... -d1380.htm
alebo tento : http://olejposta.sk/Shell_Helix_Ultra_P ... 11392.html

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 21:06
od Alf6
Mobil1 5w30 ESP Formula + ty co jsi uvedl

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 21:15
od idam.i

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 21:26
od Alf6
Jo presne tak. Pokud se jedna o olejovy filtr, tak pouzivam original :hyu: Je to kvalita za dobrou cenu( vyrabi Mann)

Re: Výměna oleje

Napsal: 03 bře 2017, 22:47
od rockwell
Tak trochu som z tých špecifikácií magor,tu je ten istý olej ACEA C2/C3, A3/B3/B4
ACEA A5/B5 http://www.olejcentrum.sk/Mobil-1-ESP-F ... -d1405.htm

a tu už len ACEA C2/C3 http://olejposta.sk/r_43.html
https://obchod.damoslovakia.sk/mobil-1- ... -5w-30-4l/

Re: Výměna oleje

Napsal: 04 bře 2017, 21:59
od Radunov
t0x!n píše:Alfe treba u Ceeda to je opravdu gol, protoze v manualu je sice vyslovne napsano, ze musis mit A5 API SM, ale nasledne o par stran dal pisou: doporuceny olej Shell helix ultra 5W40, coz je dle listu vyrobce klasicka A3

takze je to tak, ze se uz po x tym emailu hadam s kretenama z kie, ze sice mi pisou jak musim pouzivat A5, jinak muzu prijit o zaruku, ale pritom v jejich posvatne knize k autu maji uvedeno pouziti oleje A3 a pritom, kdyz se je na to ptam, tak mi pisou jak ho nesmim pouzit :D :D holt u blbecku na dvorecku...

ahoj,
asi takhle, kdybych to auto měl na operativní leasing tak ať si tam lijí co chtějí, ale jelikož to auto mi má vydržet déle jak 5 let, tak si tam dám co já uznám za vhodné, protože ono to 5 let (záruka) na ten olej vydrží, ale kdo za mě pak bude platit opravy po záruce? Nikdo! Pouze já sám. Mám o tom načtenou poměrně dost a:
1) viskozita oleje se volí podle toho: a) jak jezdím (čím sportovněji tím vyšší letní číslo)
b) kde jezdím (podnebí)
c) kde bydlím (na horách lepší nižší zimní číslo)
d) jak dlouhé jezdím nejčastěji trasy (na krátké trasy lepší řidší olej, na dlouhé hustší)
e) ....nic mě rychle nenapadá ale určitě je těch faktorů více
- prostě viskozita, když ten motor ani nemá hydroštely, může být libovolná
2) výkonnostní třída: - motor je zkonstruovaný, že může jezdit i na řídký A5 a 30000km, ovšem moje zkušenost s tímto olejem je, že po 4000km byl černý jak bota a už tam dávno neměl co dělat. Jak to je možné? Protože řidší olej má nižší teploty vzplanutí a rychleji se přepaluje na karbon. Trochu paradox, že? Olej shell helix ultra 5w-40 A3 je alternativa motorového oleje v příručce k autu (jako neprémiový), takže tím se hodlám ohánět. Samozřejmě v autorizáku mě všechny ty cvičený opice řekli, že tam ten olej nepatří, protože jsem si ho dovezl (jelikož ho nemají ani v nabídce) a neměli z něj 200% marži, tak se tě snaží přesvědčit aby sis tam radši nechal dát ten jejich skvělej A5! :D Další věc je, že ten kdo tam má A5 a nechá si ho vyměnit v autorizáku, tak vám nedají na dolévání! A další paradox tedy je, že v návodu píší radši dolít něčím než ničím a ŘEŠÍ NĚKDO CO TAM KDO PŘILIL? NIKDO! Je to celý jen buzerace a vydírání zárukou. Ale já říkám jedno, pokud se mi v motoru objeví typická závada pro tento motor, tak mě nebudou zajímat keci ohledně toho, že tam nemám prémiový olej, to je jejich problém, že tam mají konstrukční vadu A NE MŮJ. A jelikož olej A5 je řidší, tak má podstatně větší spotřebu oleje mezi výměnami, což i když člověk NEPROKAZATELNĚ ušetří pár ml paliva, tak vyhodí peníze za olej na dolévání a spotřeba oleje rozhodně není ekologická. Navíc můj olej je z oficiálního zdroje pro náš kraj - distribuce pro Východní Čechy, takže mám jistotu že to není panč a domů dovoz zdarma, cena za litr 115Kč. Navíc v autorizáku ten olej točí z barelu v kterém se samozřejmě usazují aditiva a nepromíchává se to před stáčením. Kdežto kanystřík si protřepeš a máš tam zaručenější podíl složek. Ptal jsem se v autorizáku na původ jejich oleje a tvářili se, že to je státní tajemství, takže v tom rozhodně jistotu původu nevidím.

Navíc tím, že si něco "upravíš" nepřijdeš o záruku na celé auto ale maximálně pouze na danou část/součást. A další věc je, že co se projevit má, tak se podle mě projeví prvního půl roku, já tomu dám klasické 2 roky a pak na to kašlu, leda z lenosti bych si to nechal udělat. Protože stejně, když si pozorně přečtete záruční podmínky (které mimochodem úplné dostanete až při převzetí vozu), tak to mají většinou tak ošefovaný na utopický výjimky, které nemohou běžně nastat a v podstatě se tam píše že se sami máte o auto řádně starat. Další věc je, že co tady tak čtu zkušenosti se servisama, tak lepší když se v tom autorizáku v tom ty hň*pové radši nehrabou, protože to auto akorát domr*aj, není nad to co vyjelo z linky, utažený momenťákem s řádnými postupy, jak se do toho pak vloží lidský faktor, tak spolehlivost vozu klesá.

Jo a ten olej mám potvrzený jako vhodný pro můj motor od shell.cz, což je partner :hyu: .

Doufám, že jsem to napsal jasně a konečně se i ovce zamyslí nad tím omezováním a zastrašováním. :lol: