Spolehlivost a nespolehlivost aut.
Ve firmě používám výhradně Škodovky, najeto na nich mám cca 600 tis. km.
Začínal jsem Felícií kombi 1,6 s klimatizací na 14“ kolech. O auto jsem se dělil s kolegou, byla dávaná pryč při 270 tis. km. Absolutně spolehlivé auto, které trápila pouze koroze. Pak jsem sedlal Octavii 1, kombi 1.9 TDI – PD, tu jsem měl 50 tis. km. V záruce drobnější problémy, několikrát řešeny přední brzdy, nefunkční klimatizace…. Pak byla Fabiia 1 kombi 2.0 MPI, tu jsem měl jako ojetou, s ní jsem nakroutil 70 tis. km., ale tam dost zlobila elektronika - každou chvíli motor v nouzovém režimu, bouchala a vrzala opakovaně zadní náprava. Nyní mám od Octavii 2, 1.9 TDI – PD,dostal jsem jí téměř jako nové auto, najel jsem na ní přes 300 tis. km. Kromě běžné údržby měněna kompletně spojka, setrvačník, 2x váha vzduchu, pružiny na přední nápravě – v podstatě bezproblémové auto. Ale na pravidelných prohlídkách každých 30 tis. km člověk nechá v servisu pěknej ranec peněz – to je daň za spolehlivost.
Nyní oddaluji výměnu Octavie jak se dá, protože by mne čekal Rapid 1.2 TSI
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Takže za mne Škodovka spolehlivé auto.
Ale má to velké ALE. Vysoké pořizovací náklady, když chce člověk slušně vybavené auto, a poměrně drahý servis.
Z tohoto důvodu jako soukromé auto Škodovku zavrhnul.
Uvidíme, jak se mi osvědčí i30.