Tak 400+ je u tebe asi normál, to je pořád +- 500. Nebo jsi dřív regeneroval ještě delšími intervaly?
Technik mi tvrdil, že se softem nic nedělali. A poslal mě za garančákem. Nechápal jsem proč, ale šel jsem za ním. Ten se se mnou chvilku bavil, pak si v kompu vyjel moje auto a začal dělat chytrýho, že to může být tím mým olejem, trotl
I kdyby nakrásně ten olej měl vadu, tak by se to projevilo postupně (např. postupným zanášením filtru díky zvýšenému obsahu sulfátového popílku apod.), ale ne okamžitě skokově.
Protože v tom čuju levotu, tak se mi nechtělo tam auto nechávat, nejdříve jsem si chtěl zjistit co nejvíce sám. Takže zatím kontroluju intervaly regenerace a chtěl jsem zjistit, jestli by se dalo někde auto napíchnout na diag a zjistit datum poslední aktualizace softu. Mluvil jsem s technikem KIA, ten bohužel řekl, že na novější i30 už v servisu nemají odpovídající soft, pouze do r. v. 2012. Ale přiznal, že oni přehrávali na autech software jako na běžícím páse. A pak z něho vylezlo, že interval regenerace 250 km vlastně u nového auta není žádná výjimka!
To jsme to dopracovali. Starší články z doby, kdy se DPF začalo masivněji prosazovat do sériové výbavy aut, mluvily o regeneraci v intervalu 1000 - 1500 km. U oktávek, co jsem viděl testy, tak to bylo třeba okolo 700 - 800. Já měl prve okolo 500, to už mi připadalo dost často, a teď to mám ještě napolovic, paráda!
Poslední dva týdny jsem měl v práci napilno, takže jsem to moc neřešil. Potřebuji zjistit skutečný stav toho filtru, jestli opravdu není díky nějaké chybě víc zanesený. Ale nevím, jestli mám jít do Hyundai servisu nebo se obrátit na specializovanou dílná, který se zabývá přímo výfuky, katy a filtry. Nerad bych narazil zase na nějaký amatéry. A pokud Hyundai (možná) dělá nějaká šméčka se softwarem, který zákazníkovi zapřou, tak je možné, že mi to stejně zazdí i v jiném autorizovaném servisu.
Škoda, že jsem před servisem neměl uložené logy z Torque, teď bych je mohl porovnat...