Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Akydam píše: ↑30 zář 2020, 19:17 No u nás doma přetrvávají rozpaky. Asi jsem měl vzít tu oturbenou 1.5tku. Začínám volby tohodle motoru docela litovat. Nechápu, jak tady někdo dokáže jezdit za 5,5l manželka má denní nájezd do 40km po ceste do prace a zpatky, vesnice, kus statovky, vcetne mesta. Spotreba 7.8l a to na rozhodne nedupe. Hrozny na to jaka to je mrtvola. Škoda, že to nemůžu půl roku prodat.
Zdravím, takovou spotřebu mi počítač ukazoval po převzetí auta. Od dealera jsem jel rovnou k benzince OMV (cca 300m) a vzal tam za 500Kč ten 100oktanový benzín. Pak jsem dojel domu (cca 4km) s klimou a měl jsem spotřebu 7,4 litrů.
Nebyl jsem zvyklý na (metodiku) systému měření spotřeby u Hyundai. Po každém natankování se resetuje průměrná spotřeba (tedy ta, která je zobrazena na displeji jako výchozí). Tato spotřeba se průměruje delší dobu (v závislosti na ujetých kilometrech).
Když jedu, tak se mi to v závislosti na jízdních okolnostech mění. Standardně mezi 5,8-6,4L. Po zastavení a vypnutí motoru, se na chvíli zobrazí tzv. vyhodnocení jízdy. Na tomto údaji mám tedy průměr za tu danou jízdu (průměr spotřeby v daný den). Zde mám zpravidla menší spotřebu než na tom výchozím zobrazení.
Dále pomocí šipek na volantu (směrem dolů od výchozí) se dá zobrazit "hromadné info" a dle mého názoru, je až tento údaj vypovídající o dlouhodobé spotřebě. Je tam i myslím, celkový čas jízd. Tuhle hodnotu mám na autě 6.0L.
Minulý týden, jsem jel Výškov-Praha po D1. Auto bez zavazadel, jen dva lidi a plná nádrž benzínu od MOL (ten jejich 100okt.). Tlak v pneu jsem kontroloval před jízdou a všechny pneu měli cca 2,4. Vyjeli jsme ráno po 6h a auto ukazovalo venkovní teplotu +4 a u Prahy to bylo kolem +7. Celou cestu jsem jel na tempomat 130km/h a 80km/h ve zúžení na 6 rychl. stupeň. Z prvu ukazovala spotřeba (na tom výchozím zobrazení) 6,4L. U Sázavy se to stáhlo na 6,1.
Spotřebu uvedenou v "hodnocení jízdy" v ten den už si nepamatuju, jelikož mi příjde, mi to žere prostě tak akorát. V tu dobu jsem měl najeto cca 2800km.
Je možné, že pokud by někdo tankoval za 200-300Kč každý druhý den, měl by na průměrné (té výchozí) spotřebě pořád velká čísla. (možná, jen moje osobní domněnka)
Z mého pohledu na moje auto to vidím tak, že jedu denně do práce a z práce 50/50 dálnice/okresky (omezená na 110km/h + okreska omezená na 70km/h) sedím tam sám, tlak udržuju na 2,4 v každém kole a zatím jezdím na 100okt. benzín od OMV a celkem najedu tam a zpět 45km. Podle "hromadného info" mám spotřebu 6.0L a tedy si myslím, že na atmosferického benzína s 1,5L obsahem je to adekvátní. ...a maximálně možně používám tempomat...
Pokud celé měření na počítači chápu správně
Hyundai i30 combi, 1.5 DPi, 81kw, Comfort + 16"kola
Re: Motor 1.5DPi
spotrebu dle tankovani pripravuju, mam celkem bordel doma a nedotal jsem se jeste k vypoctu ale podklady mam, ano mam ted 2 plne nadrze, az budu mit vypocet podelim setmx píše: ↑01 říj 2020, 10:03 A žere to i podle tankování? Teda... Už jsi 2x natankoval do plna? Kolik jsi spočítal spotřebu toho 2. tankování? 8 litrů je spotřeba studeného motoru třeba prvních 7 km, to určitě. Ale na delší cestě to musí být míň (teda pokud tebou uváděných 3500 otáček bylo myšleno na dálnici a ne kdekoliv). Než aby to opravdu žralo tolik, tak bych viděl problém v kalibraci PP.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Re: Motor 1.5DPi
Hoši chci se zeptat, taky máte spojku jako bláto a zabírá nahoře? Ani já ani manželka si na to jak se to chová nejsme schopni zvyknout. Takže hlavně přeřazení z 1-2 je katastrofa. Furt jsou tam takovy prodlevy a jakoby cuknuti. Jako uz jsem mel a ridil hodne aut a vzdycky to bylo bez problemu, ale tady me to vyslovene sere a je to dost neprijemny. Nemyslim si, ze je uplne v poradku ze si na to clovek nezvykne behem par km. Opravdu se s tim nepracuje dobre a degraduje to jizdu. Pro me je to auto zatim jedno velky zklamani. Coz dneska dovrsilo to, ze udelali akci kde zyvhodnili 1.5 milda s automatem a stalo by to jen o 45k vic. Ten vehikl ma jediny stesti, ze ho nemuzu pul roku prodat, jinak by to slo z domu. Najeto 800km a nespokojenost roste.
Re: Motor 1.5DPi
Neboj zvyknete si... hyundai cibrí citlivého šoféra.. na mojej 1,4tgdi to tiež nebola na začiatku žiadna sláva... chce to zvyk... tiež som po presedlaní z manuálneho BMW chvíľu hľadal sever. prešiel vo vývoji kus cesty ale spojku sa ešte musia učiť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Já s tím jel jenom na předváděčce, ale cca 100 m od dealerství jsem se měl připojovat na frekventovanou komunikaci, trošku jsem z toho měl obavy, ale vlítl jsem tam v pohodě. Během jízdy jsem žádné problémy s řazením nezaznamenal, i když záběr a tuhost spojky, v porovnání s mým 1.6 CRDi je jinde. Ale na to jsem si po pár přeřazeních prostě zvykl.
Akydame, já myslím, že jsi to vzal od začátku za špatný konec. Několik lidí tě tady upozorňovalo, že je zbytečně brzy na hodnocení auta, které je ještě syrové a potřebuje svůj čas, aby si sedlo. Místo toho tady poněkolikátý vidíme, jaký je to prý krám a že je strašná škoda, že se toho nemůžeš zbavit. Problém násobí fakt, že tvoje milostivá zřejmě furt kvedlá kvůli každé kravině a možná neví proč. Nalij do ní flašku vína (je to dobré veritasérum ) ať ti opravu řekne, s čím má na tom autě problém. Možná překvapivě zjistíš, že je jenom nasraná proto, že má kolegyně na autě hezčí barvu, v ženskejch se prostě nevyznáme
A pokud fakt chce denodenně brblat, že se v tom nedá jezdit, tak co ti brání hodit auto na dvorek za barák, zamknout klíče do trezoru, ať na tom nepřibývaj kilometry, koupit starej v prvním bazaru jetou fábku nebo "tutově nejedou" oktávku a za 5 měsíců toho hnusnýho korejce střelit. Půlroční auto s pár set kilometry po prvním majiteli koupeno v ČR, to bez problémů prodáš. Některý předváděčky u dealerů stojí na dvoře ještě déle, a taky se prodají. Kolikrát v inzerci najdeš auto, které se chlubí v provozu od 06/19, přitom podle VIN je vyrobeno v prosinci 2017 a záruka tomu běží od dubna 2018...
A nakonec ti řeknu jedno: pokud chceš s tím autem být nespokojenej, tak s tím nespokojenej prostě budeš, i kdyby bylo diamantový a z výfuku lítaly zlatý valouny.
Akydame, já myslím, že jsi to vzal od začátku za špatný konec. Několik lidí tě tady upozorňovalo, že je zbytečně brzy na hodnocení auta, které je ještě syrové a potřebuje svůj čas, aby si sedlo. Místo toho tady poněkolikátý vidíme, jaký je to prý krám a že je strašná škoda, že se toho nemůžeš zbavit. Problém násobí fakt, že tvoje milostivá zřejmě furt kvedlá kvůli každé kravině a možná neví proč. Nalij do ní flašku vína (je to dobré veritasérum ) ať ti opravu řekne, s čím má na tom autě problém. Možná překvapivě zjistíš, že je jenom nasraná proto, že má kolegyně na autě hezčí barvu, v ženskejch se prostě nevyznáme
A pokud fakt chce denodenně brblat, že se v tom nedá jezdit, tak co ti brání hodit auto na dvorek za barák, zamknout klíče do trezoru, ať na tom nepřibývaj kilometry, koupit starej v prvním bazaru jetou fábku nebo "tutově nejedou" oktávku a za 5 měsíců toho hnusnýho korejce střelit. Půlroční auto s pár set kilometry po prvním majiteli koupeno v ČR, to bez problémů prodáš. Některý předváděčky u dealerů stojí na dvoře ještě déle, a taky se prodají. Kolikrát v inzerci najdeš auto, které se chlubí v provozu od 06/19, přitom podle VIN je vyrobeno v prosinci 2017 a záruka tomu běží od dubna 2018...
A nakonec ti řeknu jedno: pokud chceš s tím autem být nespokojenej, tak s tím nespokojenej prostě budeš, i kdyby bylo diamantový a z výfuku lítaly zlatý valouny.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20286
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Chasnik: Svatá pravda
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Raději bychom měli vymyslet co tam nalijeme za olej protože 1500 km se blíží. Pokud je tam Shell API SP tak jsem našel tento odkaz viž níže, ale než se dostane na náš trh tak budu mít najeto 10 000 km. Nechápu jak by tam mohl být jako prvonáplň. Takže tam spíše bude API SN+ 0W-20 jak psal cecil67 na 3 stránce vlákna.
https://www.shell.com.hk/en_hk/motorist ... 0w-20.html
https://www.shell.com.hk/en_hk/motorist ... 0w-20.html
Re: Motor 1.5DPi
Pokud toužíš po SPI SP, tak Petro Canada je na českém trhu, jinak API SN+ více výrobců, viz zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 81#p586981
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 81#p586981
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Ten 1.5 T-GDI automat je (v kombi) nejlevněji za 510 tisíc, ty to máš za 425 (pokud jde o kombi), čili ten rozdíl je stále i s touto akcí 85 tisíc.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Re: Motor 1.5DPi
441k myslim. Mame tam jeste lak. V tenhle moment bych to dal hned a rád. Ale je to jedno už. Motor je celkem v pohodě. Jen ta spojka to teda bude chtít hodně cviku. Pokud se to nezlepší, tak to pak vyměnim za automat protoze jinak nemam co vytknout, krom toho teda ze mi chybi nejaky mensi ulozny prostor v kufru na maly veci. Ale to je zas muj problem, protoze z caddy jsem zvyklej na milion moznosti kam co strcit Nechci aby to tady znelo tak ze je to auto na hovno, není.
Re: Motor 1.5DPi
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Akydam: ...no a navíc se už docela zhodnotilo, od 1.10. je 1,5 DPI od 10k dražší
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Hahah, hele a ta jejich sleva 40k, tak to je takhle furt nebo nekdy to daj za plnou?
Re: Motor 1.5DPi
To je "variabilní složka" která jim umožňuje hýbat s cenou, aniž by se oficiálně měnily základní ceníky. Navíc tak zákazníka zrazují od požadavku na další slevu, vždyť už tam má 40 tisíc přece.
Takhle to dělá hromada jiných, a nejen u aut. Developeři taky, když nechtějí přiznat, že musejí slevňovat, tak udělají prázdninovou akci, potom ji prodlouží, na to navazuje vánoční akce, potom zimní sleva a pak na barák napnou plachtu "posledních 8 bytů k prodeji", která tam slavně visí rok a mezitím těch bytů prodají třeba 20
Takhle to dělá hromada jiných, a nejen u aut. Developeři taky, když nechtějí přiznat, že musejí slevňovat, tak udělají prázdninovou akci, potom ji prodlouží, na to navazuje vánoční akce, potom zimní sleva a pak na barák napnou plachtu "posledních 8 bytů k prodeji", která tam slavně visí rok a mezitím těch bytů prodají třeba 20
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)