Akydam píše: ↑30 zář 2020, 19:17
No u nás doma přetrvávají rozpaky. Asi jsem měl vzít tu oturbenou 1.5tku. Začínám volby tohodle motoru docela litovat. Nechápu, jak tady někdo dokáže jezdit za 5,5l manželka má denní nájezd do 40km po ceste do prace a zpatky, vesnice, kus statovky, vcetne mesta. Spotreba 7.8l a to na rozhodne nedupe. Hrozny na to jaka to je mrtvola. Škoda, že to nemůžu půl roku prodat.
Zdravím, takovou spotřebu mi počítač ukazoval po převzetí auta. Od dealera jsem jel rovnou k benzince OMV (cca 300m) a vzal tam za 500Kč ten 100oktanový benzín. Pak jsem dojel domu (cca 4km) s klimou a měl jsem spotřebu 7,4 litrů.
Nebyl jsem zvyklý na (metodiku) systému měření spotřeby u Hyundai. Po každém natankování se resetuje průměrná spotřeba (tedy ta, která je zobrazena na displeji jako výchozí). Tato spotřeba se průměruje delší dobu (v závislosti na ujetých kilometrech).
Když jedu, tak se mi to v závislosti na jízdních okolnostech mění. Standardně mezi 5,8-6,4L. Po zastavení a vypnutí motoru, se na chvíli zobrazí tzv. vyhodnocení jízdy. Na tomto údaji mám tedy průměr za tu danou jízdu (průměr spotřeby v daný den). Zde mám zpravidla menší spotřebu než na tom výchozím zobrazení.
Dále pomocí šipek na volantu (směrem dolů od výchozí) se dá zobrazit "hromadné info" a dle mého názoru, je až tento údaj vypovídající o dlouhodobé spotřebě. Je tam i myslím, celkový čas jízd. Tuhle hodnotu mám na autě 6.0L.
Minulý týden, jsem jel Výškov-Praha po D1. Auto bez zavazadel, jen dva lidi a plná nádrž benzínu od MOL (ten jejich 100okt.). Tlak v pneu jsem kontroloval před jízdou a všechny pneu měli cca 2,4. Vyjeli jsme ráno po 6h a auto ukazovalo venkovní teplotu +4 a u Prahy to bylo kolem +7. Celou cestu jsem jel na tempomat 130km/h a 80km/h ve zúžení na 6 rychl. stupeň. Z prvu ukazovala spotřeba (na tom výchozím zobrazení) 6,4L. U Sázavy se to stáhlo na 6,1.
Spotřebu uvedenou v "hodnocení jízdy" v ten den už si nepamatuju, jelikož mi příjde, mi to žere prostě tak akorát. V tu dobu jsem měl najeto cca 2800km.
Je možné, že pokud by někdo tankoval za 200-300Kč každý druhý den, měl by na průměrné (té výchozí) spotřebě pořád velká čísla. (možná, jen moje osobní domněnka)
Z mého pohledu na moje auto to vidím tak, že jedu denně do práce a z práce 50/50 dálnice/okresky (omezená na 110km/h + okreska omezená na 70km/h) sedím tam sám, tlak udržuju na 2,4 v každém kole a zatím jezdím na 100okt. benzín od OMV a celkem najedu tam a zpět 45km. Podle "hromadného info" mám spotřebu 6.0L a tedy si myslím, že na atmosferického benzína s 1,5L obsahem je to adekvátní. ...a maximálně možně používám tempomat...
Pokud celé měření na počítači chápu správně