By mě zajímalo, kam se mi ztratil zápor
- samozřejmě jsem chtěl napsat, že mi to rozporuplné ani NEpřijde
Primárním šokem jsem prošel při testu dvojice Corsa-e a Mokka-e, následně jsem logiku jejich ovládání vstřebal a v ëC4 ani 308, potažmo teď Astrách mi to už třeba nepřišlo
.
Já nevím jestli ke Stellantisu směřuji podvědomě. Je to jakýsi vývoj. Když se podíváš na moje vyjádření na adresu BEV před zhruba rokem a teď, tak je to otočka o 180 stupňů. Svět kolem nás se mění, logicky se tedy vyvíjí i náhled na technická řešení. Co bylo optimální před rokem už dnes tak dokonale optimální být nemusí.
Zrovna včera jsme měli ve firmě debatu na téma směřování firemní mobility a bylo mi, i když neochotně, dáno za pravdu, že univerzalita řešení mizí, čím dál víc je zapotřebí brát v potaz potřeby a účel konkrétního auta a podle toho jej vybírat - recept "dieslový kombík" sice pořád bude převažovat, ale nebude univerzálním nástrojem mobility.
Když vezmu v potaz naše ježdění, tak žena najede denně 39 km - 19,5 ráno, 19,5 odpoledne. Na to je fakt naftový Tucson ideál
. Pravda kompenzujeme to víkendovým používáním v roli familycaru (už jsme překročili 45.000 km za 22 měsíců), ale i tak ten motor trpí. Zcela objektivně technicky vzato je pro tento způsob použití ideálem elektroauto - krátké trasy jsou mu fuk.
Ale i ten familycar nejede v 95% případů dál než nějakých 150 max. 180 km od baráku a vždy se tentýž den vracíme domů. Dnešní BEV tohle v drtivé většině případů zvládnou na jedno nabití. Proto i já přemýšlím o tom, že místo PHEV, coby univerzálnějšího řešení, sáhnu nakonec po BEV, protože pro náš provoz stačí a vyhovuje. Při nabíjení výhradně doma, a to elektřinou vyrobenou dominantně vlastní FVE je výše nákladů na provoz víceméně směšná (Ti co to tak již dělají - vědí
).
Takže pořád lavíruju jestli pro sebe PHEV (a z toho co jsem zatím vyzkoušel mi je systém Stellantisu nejbližší) nebo BEV (jenže auta na platformě EMP2 budou čisté BEV příští rok, takže i letošní zkoušení ICE či PHEV verzí má svoje opodstatnění).