BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

jeden z prvních testů natové verze:

http://www.autoweb.cz/autoweb-tv/?filte ... 88&search=
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Reklama
 

Uživatelský avatar
laxo18
*****
Příspěvky: 1601
Registrován: 13 lis 2006, 16:36

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od laxo18 »

co tak spravit dinamicku charakteristiku oboch motorou ? z toho sa da vycitat skoro vsetko a pekne sa to da porovnat jedine co je potrebne zohnat su prevodove pomery na jednotlive prevodove stupne a koeficient odporu vzduchu karoserie
accent 1,5 rv 96 65kW EX
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

laxo18 píše:co tak spravit dinamicku charakteristiku oboch motorou ? z toho sa da vycitat skoro vsetko a pekne sa to da porovnat jedine co je potrebne zohnat su prevodove pomery na jednotlive prevodove stupne a koeficient odporu vzduchu karoserie

Tak převodové stupně a převod rozvodovky jsou třeba tady:
http://worldwide.hyundai-motor.com/comm ... /spec.html
Je z toho vidět že 1,6 má stejnou převodovku jako 1,4.

Odpor kasle nevim kde sehnat, ale bude to nějakej průměr
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

přesně tohle sem nechtěl. Že se z toho začnou tahat zrychlení a dynamické charakteristiky.. Na začátku jsem chtěl říct jen to, že s benzinem není potřeba tak často řadit jako s naftou..a to nemá absolutně nic společného s pružným zrychlením, kde bude co rychlejší. Mluvim o poklidné jízdě, kde nezáleží, zda zrychlíte ze 45km/h na 90km/h za 10s, nebo za 30. Jde o to, zda kvůli tomu budete muset řadit, totéž obráceně při zpomalování.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
laxo18
*****
Příspěvky: 1601
Registrován: 13 lis 2006, 16:36

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od laxo18 »

mirpie ja viem presne co si myslel viem o com pises ja som to spozoroval na peugeote 307 SW HDI proste som nevedel ist tak v nizkych otackach ako s benzinom tam je nutne uz podradit ale zas na druhu stranu je lebsie potom zrychlovanie toho diesla v nizsich otackach predsa tam ma vedsi krutiaci moment ale aj tak to nevypoveda o konecnom zrychleni nechcem tym byt proste zastancom benzinovych motorou len vela ludi mi chcelo tvrdit ze ked citi ten krutiaci moment ze to ide podsatne lebsie presne ako pisal Borek ked to skusili na zraze s tou sonatou ale zas na druhu stranu je to prijemne citit ten krutak ja som accenta mal sice to nebol ten posledny terajsi ale bol to ten uplne prvy 1.5 65kW a na to auto nemam zleho slova a uz duplom nie na ten motor
accent 1,5 rv 96 65kW EX
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od peaty »

mirpie: ano, s dieslom sa na 5-ke neda ist 45 km/hod.V tom mas pravdu. Ja na 5-ke chodim minimalne 70 km/h, potom podradujem...
Ale k tomu vyuzitelnemu rozsahu otacok chcem nieco povedat. Pisal si, ze diesel ma rozsah cca 2000-4000 otacok a benzin ma 3000-6000 otacok. Zaroven si napisal, ze diesel ma dlhsie prevody. Dajme priklad: Zaradeny 4. stupen, pridavame cca z 50 km/h na 140 km/h (to je rozsah vyuzitelnych otacok u motora 1.5 CRDi na 4. stupni). Slusny zatah zacne pre diesel od rychlosti cca 60 km/h a taha klesajucou krivkou az po cca 140 km/h, ale stale taha, neni to tak, ze pri 100 kilometrovej rychlosti odrazu netaha... To znamena, ze na styrke na diesli zrychlis auto o 90 kilometrovu rychlostou, resp. o 80 kilometrovu rychlostou s dobrym zatahom...

Ako by to bolo pre motor 1.4?
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

podla mna riesenie pre tych ktori stale nieco hovoria o "vyuzitelnom spektre otacok" je fakt ist na zraz a skusit 1.5 vs 1.4 a 1.5 vs 1.6

inak to tu je na nekonecnu debatu.

ja viem ako tie vs dopadnu kedze som to uz skusal, a predpokladam ze zvysok majitelov novych accentov tiez ma predstavu.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od David C3 »

JJ UDĚLÁME SRAZEK NA LETIŠTI A BUDEM TESTOVAT ZRYCHLENÍ Z 50 NA 120 :-))
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

David C3 píše:JJ UDĚLÁME SRAZEK NA LETIŠTI A BUDEM TESTOVAT ZRYCHLENÍ Z 50 NA 120 :-))

ja som za.

mozeme skusit aj nasledujuce varianty

1.4 benzin vs 1.5 diesel (obe prazdne), 1.4 vs 1.6, 1.6 vs 1.5
pruzne zrychlenia z 50-100, 80-120, 120-160
zrychlenie 60-180
sprint 0-100
brzdenie 100-0
brzdenie 130-60 ( do obce :evil: )

to iste potom aj so zatazou:
2 v aute
4 v aute
5 v aute
full auto = 5 + batozina ( nejaky dobrovolnik do kufra? :lol: )

potom uz konecne skoncujeme s debatami typu 1.4 vs svet 1.5 vs svet 1.6 vs svet
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
laxo18
*****
Příspěvky: 1601
Registrován: 13 lis 2006, 16:36

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od laxo18 »

o co tak z 0 na 100 ? predpokladam ze pri 50 su otacky kde sa zapina turbo , najlebsie by bolo keby tam bol nejaky ten merak ktory by aj vypovedal o tych zrychleniach vravim kto chce nech si zostroji dinamicku char a nemusi robit ziadne sprinty
accent 1,5 rv 96 65kW EX
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

laxo18 píše:o co tak z 0 na 100 ? predpokladam ze pri 50 su otacky kde sa zapina turbo , najlebsie by bolo keby tam bol nejaky ten merak ktory by aj vypovedal o tych zrychleniach vravim kto chce nech si zostroji dinamicku char a nemusi robit ziadne sprinty

napriklad full auto 0-100 je velmi zaujimava disciplina :)

odskusal som to viackrat v praxi a jednoducho ten diesel ked je nalozeny taha ako drak. preto by bolo dobre aby si to kazdy vyskusal.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Tak do toho bych já se Santou asi nemohl jít. sprint 0-100 bych si oddělal asi spojku. Teda záleží na četnosti pokusů:-D
Jinak Svět motorů 47/2008 je porovnání kdy se vyplatí diesel před benzínem. Accent si vede opravdu dobře. Nebo špatně na benzín. Toť otázka.
Podle nich se Diesel vyplatí od 17000km ročně. ale počítali se spotřebou 4.6l /100km. Na druhou stranu to postavili proti 1,4.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
suicycomania
*
Příspěvky: 91
Registrován: 26 led 2008, 19:23
Bydliště: Sedlec,Č.BUD.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od suicycomania »

mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Můj ropák taky jede na pětku 45km/h,heč!
HYUNDAI ACCENT 1,5 crdi
PEUGEOT 206GT Limited Edition
FORD Pokus

HARLEY-DAVIDSON XL1200N NIGHTSTER
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

suicycomania píše:
mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Můj ropák taky jede na pětku 45km/h,heč!
:roll:

good one
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Šmarjá,tak teď se to doopravdy zvrhlo v plácání pí....n a to nemám silná slova rád :? .
Mikro říká-cituji-"netahejte sem technické parametry",(které si výrobci určitě necucají z prstu :!: )a podle něho by asi všichni v Korei i tady na klubu měli sednout na prdel a věřit jak píše "jeho praktické zkušenosti" ,vůbec netušíc o čem mu Mirpie psal :( .

Tom píše "než se ti benzín z 1900 ot.sebere,tak nafta bude dávno pryč" :roll: Pro boha,neznám žádného vola,který chce předjet s benzínem a bude mít 1900 ot(to snad může udělat jen někdo,kdo má i v hlavě naftu).Podřadím před předjížděním(a ze stejné rychlosti benz.auto OKAMŽITĚ vystřelí) a bez dalšího řazení a čekání než nafta začne doutnat a začne trochu tlačit turbo :oops:,mám kolonu nebo auto bezpečně,rychle předjetou.
Pokud se mnou Tome nesouhlasíš,že takovéhle výkřiky o porovnání v 1900 ot.atd. jsou pro běžný provoz nesmyslné,tak já navrhuji,že změříme jak ti bude ropák zrychlovat z 5000 ot nebo si můžeš vybrat jestli ti to lépe potáhne a udělat měření zrychlování z 6000ot.-to už bude chlap s benzíňákem doma a ty po jednom testu v prodejně pro nového ropáka :lol: .Takže doufám,že uznáš,že nějaký výkřik o porovnání v 1900ot.je pro běžnou jízdu NORMÁLNÍCH lidí blbost.
Mikra chytlo šílenství měření a má tam rozumnější měření-třeba z té 50 na 100km/h-to má význam,ale né zrychlení z 1900 ot.-k čemu :roll: (Když jsem napsal,že kdyby jste se někdo z teoreticko/praktických chytrolínů-jedná se výhradně o majitele nových Accentů(protože ostatní se srazů účastní,včetně starších modelů Accentů a vždy se sešla super parta-můžu to napsat,protože jsem se jako jediný člen,zůčastnil všech srazů),zůčastnili srazu-ne někde před hospodou,kde se jen plácáte po zádech,jak máte úžasná auta a obdivujete stejné plechy,ale na srazech,kde mimo jiné jezdíme na letiště-bezpečně si vyzkoušet,jak se naše auta chovají a porovnáváme stejné modely-názor CzechJokera,který na žádném srazu nebyl a podle jeho slov-(strana9),jak si sraz představuje,je dobře,že podobní lidé se ho neúčastní a jádro klubu bude určitě rádo,když tu zůstanou jen na stránkách jako teoretici,ale pro ostatní rozumné lidi,je škoda,že si svá tvrzení a POCITY :lol: :lol: :lol: neověří BEZPEČNĚ v praxi.Jak jsem psal výše-měl jsem už tady podobný spor nafta x benzín s Dantasíkem a na srazu jsme si náš do té doby vzájemný teoretický spor,ověřili,vyzkoušeli a vyřešili v praxi i s přesným měřením radarem(díky Rademu622).Možná by ubylo i pár nehod a zraněných na silnicích,kdyby si majitelé aut zkusili na bezpečném místě(a tím letiště jsou)jak se chová jejich auto při panickém brždění,třeba jen v městské rychlosti,vyhýbací manévry na kužely nebo i max.rychlost,kterou se tady rádi chlubí z běžného siln.provozu(všichni účastníci republ.srazů v Mimoni,mě dají za pravdu,že byl vždy jedinečný zážitek,vyzkoušet dráhu 2400m dlouhou,200m širokou,bez jediné díry,nerovnosti,jak kdo dlouho chtěl,po 3 dny....a okolo stovky metrů jen tráva.Tam nebyl problém třeba s Tiburonem bezpečně jezdit i rychlostmi nad 200km/h.Nebo třeba zkusit si na rovné a široké ploše zatáčku v různé rychlosti,sprint.Tomu považuji za jeden z velkých přínosů srazů,že tam člověk má možnost své auto bezpečně "poznat" .
Tam by třeba i Mexican poznal,jak dlohá je ta vteřina,o které píše jako o bezvýznamné vteřině o kterou má předjíždění s Crdi delší(jak daleko ujede třeba v 100km/h rychlosti-o jaký kus/dobu provede předjíž.manévr dříve/bezpečněji.

Pokud měl někdo výhrady k naší diskusi s Mexicanem,tak tam padlo alespoň pár podložených údajů,ale poslední dvě stránky už jsou jen plácáním vosího hnízda nafty,završené opravdu ukázkovým prohlášením Mikra-netahejte sem technické parametry,...je to moje praktická zkušenost.To hovoří snad za vše. :(
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“