Stránka 13 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 13:21
od tom
jeden z prvních testů natové verze:

http://www.autoweb.cz/autoweb-tv/?filte ... 88&search=

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 13:25
od laxo18
co tak spravit dinamicku charakteristiku oboch motorou ? z toho sa da vycitat skoro vsetko a pekne sa to da porovnat jedine co je potrebne zohnat su prevodove pomery na jednotlive prevodove stupne a koeficient odporu vzduchu karoserie

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 13:38
od tom
laxo18 píše:co tak spravit dinamicku charakteristiku oboch motorou ? z toho sa da vycitat skoro vsetko a pekne sa to da porovnat jedine co je potrebne zohnat su prevodove pomery na jednotlive prevodove stupne a koeficient odporu vzduchu karoserie

Tak převodové stupně a převod rozvodovky jsou třeba tady:
http://worldwide.hyundai-motor.com/comm ... /spec.html
Je z toho vidět že 1,6 má stejnou převodovku jako 1,4.

Odpor kasle nevim kde sehnat, ale bude to nějakej průměr

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 13:39
od mirpie
přesně tohle sem nechtěl. Že se z toho začnou tahat zrychlení a dynamické charakteristiky.. Na začátku jsem chtěl říct jen to, že s benzinem není potřeba tak často řadit jako s naftou..a to nemá absolutně nic společného s pružným zrychlením, kde bude co rychlejší. Mluvim o poklidné jízdě, kde nezáleží, zda zrychlíte ze 45km/h na 90km/h za 10s, nebo za 30. Jde o to, zda kvůli tomu budete muset řadit, totéž obráceně při zpomalování.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 14:01
od laxo18
mirpie ja viem presne co si myslel viem o com pises ja som to spozoroval na peugeote 307 SW HDI proste som nevedel ist tak v nizkych otackach ako s benzinom tam je nutne uz podradit ale zas na druhu stranu je lebsie potom zrychlovanie toho diesla v nizsich otackach predsa tam ma vedsi krutiaci moment ale aj tak to nevypoveda o konecnom zrychleni nechcem tym byt proste zastancom benzinovych motorou len vela ludi mi chcelo tvrdit ze ked citi ten krutiaci moment ze to ide podsatne lebsie presne ako pisal Borek ked to skusili na zraze s tou sonatou ale zas na druhu stranu je to prijemne citit ten krutak ja som accenta mal sice to nebol ten posledny terajsi ale bol to ten uplne prvy 1.5 65kW a na to auto nemam zleho slova a uz duplom nie na ten motor

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 16:32
od peaty
mirpie: ano, s dieslom sa na 5-ke neda ist 45 km/hod.V tom mas pravdu. Ja na 5-ke chodim minimalne 70 km/h, potom podradujem...
Ale k tomu vyuzitelnemu rozsahu otacok chcem nieco povedat. Pisal si, ze diesel ma rozsah cca 2000-4000 otacok a benzin ma 3000-6000 otacok. Zaroven si napisal, ze diesel ma dlhsie prevody. Dajme priklad: Zaradeny 4. stupen, pridavame cca z 50 km/h na 140 km/h (to je rozsah vyuzitelnych otacok u motora 1.5 CRDi na 4. stupni). Slusny zatah zacne pre diesel od rychlosti cca 60 km/h a taha klesajucou krivkou az po cca 140 km/h, ale stale taha, neni to tak, ze pri 100 kilometrovej rychlosti odrazu netaha... To znamena, ze na styrke na diesli zrychlis auto o 90 kilometrovu rychlostou, resp. o 80 kilometrovu rychlostou s dobrym zatahom...

Ako by to bolo pre motor 1.4?

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 18:10
od Mikro
podla mna riesenie pre tych ktori stale nieco hovoria o "vyuzitelnom spektre otacok" je fakt ist na zraz a skusit 1.5 vs 1.4 a 1.5 vs 1.6

inak to tu je na nekonecnu debatu.

ja viem ako tie vs dopadnu kedze som to uz skusal, a predpokladam ze zvysok majitelov novych accentov tiez ma predstavu.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 18:12
od David C3
JJ UDĚLÁME SRAZEK NA LETIŠTI A BUDEM TESTOVAT ZRYCHLENÍ Z 50 NA 120 :-))

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 18:18
od Mikro
David C3 píše:JJ UDĚLÁME SRAZEK NA LETIŠTI A BUDEM TESTOVAT ZRYCHLENÍ Z 50 NA 120 :-))

ja som za.

mozeme skusit aj nasledujuce varianty

1.4 benzin vs 1.5 diesel (obe prazdne), 1.4 vs 1.6, 1.6 vs 1.5
pruzne zrychlenia z 50-100, 80-120, 120-160
zrychlenie 60-180
sprint 0-100
brzdenie 100-0
brzdenie 130-60 ( do obce :evil: )

to iste potom aj so zatazou:
2 v aute
4 v aute
5 v aute
full auto = 5 + batozina ( nejaky dobrovolnik do kufra? :lol: )

potom uz konecne skoncujeme s debatami typu 1.4 vs svet 1.5 vs svet 1.6 vs svet

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 18:36
od laxo18
o co tak z 0 na 100 ? predpokladam ze pri 50 su otacky kde sa zapina turbo , najlebsie by bolo keby tam bol nejaky ten merak ktory by aj vypovedal o tych zrychleniach vravim kto chce nech si zostroji dinamicku char a nemusi robit ziadne sprinty

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 18:41
od Mikro
laxo18 píše:o co tak z 0 na 100 ? predpokladam ze pri 50 su otacky kde sa zapina turbo , najlebsie by bolo keby tam bol nejaky ten merak ktory by aj vypovedal o tych zrychleniach vravim kto chce nech si zostroji dinamicku char a nemusi robit ziadne sprinty

napriklad full auto 0-100 je velmi zaujimava disciplina :)

odskusal som to viackrat v praxi a jednoducho ten diesel ked je nalozeny taha ako drak. preto by bolo dobre aby si to kazdy vyskusal.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 19:44
od Rexcor
Tak do toho bych já se Santou asi nemohl jít. sprint 0-100 bych si oddělal asi spojku. Teda záleží na četnosti pokusů:-D
Jinak Svět motorů 47/2008 je porovnání kdy se vyplatí diesel před benzínem. Accent si vede opravdu dobře. Nebo špatně na benzín. Toť otázka.
Podle nich se Diesel vyplatí od 17000km ročně. ale počítali se spotřebou 4.6l /100km. Na druhou stranu to postavili proti 1,4.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 21:31
od suicycomania
mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Můj ropák taky jede na pětku 45km/h,heč!

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 21:55
od Mikro
suicycomania píše:
mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Můj ropák taky jede na pětku 45km/h,heč!
:roll:

good one

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 19 lis 2008, 02:44
od Borek
Šmarjá,tak teď se to doopravdy zvrhlo v plácání pí....n a to nemám silná slova rád :? .
Mikro říká-cituji-"netahejte sem technické parametry",(které si výrobci určitě necucají z prstu :!: )a podle něho by asi všichni v Korei i tady na klubu měli sednout na prdel a věřit jak píše "jeho praktické zkušenosti" ,vůbec netušíc o čem mu Mirpie psal :( .

Tom píše "než se ti benzín z 1900 ot.sebere,tak nafta bude dávno pryč" :roll: Pro boha,neznám žádného vola,který chce předjet s benzínem a bude mít 1900 ot(to snad může udělat jen někdo,kdo má i v hlavě naftu).Podřadím před předjížděním(a ze stejné rychlosti benz.auto OKAMŽITĚ vystřelí) a bez dalšího řazení a čekání než nafta začne doutnat a začne trochu tlačit turbo :oops:,mám kolonu nebo auto bezpečně,rychle předjetou.
Pokud se mnou Tome nesouhlasíš,že takovéhle výkřiky o porovnání v 1900 ot.atd. jsou pro běžný provoz nesmyslné,tak já navrhuji,že změříme jak ti bude ropák zrychlovat z 5000 ot nebo si můžeš vybrat jestli ti to lépe potáhne a udělat měření zrychlování z 6000ot.-to už bude chlap s benzíňákem doma a ty po jednom testu v prodejně pro nového ropáka :lol: .Takže doufám,že uznáš,že nějaký výkřik o porovnání v 1900ot.je pro běžnou jízdu NORMÁLNÍCH lidí blbost.
Mikra chytlo šílenství měření a má tam rozumnější měření-třeba z té 50 na 100km/h-to má význam,ale né zrychlení z 1900 ot.-k čemu :roll: (Když jsem napsal,že kdyby jste se někdo z teoreticko/praktických chytrolínů-jedná se výhradně o majitele nových Accentů(protože ostatní se srazů účastní,včetně starších modelů Accentů a vždy se sešla super parta-můžu to napsat,protože jsem se jako jediný člen,zůčastnil všech srazů),zůčastnili srazu-ne někde před hospodou,kde se jen plácáte po zádech,jak máte úžasná auta a obdivujete stejné plechy,ale na srazech,kde mimo jiné jezdíme na letiště-bezpečně si vyzkoušet,jak se naše auta chovají a porovnáváme stejné modely-názor CzechJokera,který na žádném srazu nebyl a podle jeho slov-(strana9),jak si sraz představuje,je dobře,že podobní lidé se ho neúčastní a jádro klubu bude určitě rádo,když tu zůstanou jen na stránkách jako teoretici,ale pro ostatní rozumné lidi,je škoda,že si svá tvrzení a POCITY :lol: :lol: :lol: neověří BEZPEČNĚ v praxi.Jak jsem psal výše-měl jsem už tady podobný spor nafta x benzín s Dantasíkem a na srazu jsme si náš do té doby vzájemný teoretický spor,ověřili,vyzkoušeli a vyřešili v praxi i s přesným měřením radarem(díky Rademu622).Možná by ubylo i pár nehod a zraněných na silnicích,kdyby si majitelé aut zkusili na bezpečném místě(a tím letiště jsou)jak se chová jejich auto při panickém brždění,třeba jen v městské rychlosti,vyhýbací manévry na kužely nebo i max.rychlost,kterou se tady rádi chlubí z běžného siln.provozu(všichni účastníci republ.srazů v Mimoni,mě dají za pravdu,že byl vždy jedinečný zážitek,vyzkoušet dráhu 2400m dlouhou,200m širokou,bez jediné díry,nerovnosti,jak kdo dlouho chtěl,po 3 dny....a okolo stovky metrů jen tráva.Tam nebyl problém třeba s Tiburonem bezpečně jezdit i rychlostmi nad 200km/h.Nebo třeba zkusit si na rovné a široké ploše zatáčku v různé rychlosti,sprint.Tomu považuji za jeden z velkých přínosů srazů,že tam člověk má možnost své auto bezpečně "poznat" .
Tam by třeba i Mexican poznal,jak dlohá je ta vteřina,o které píše jako o bezvýznamné vteřině o kterou má předjíždění s Crdi delší(jak daleko ujede třeba v 100km/h rychlosti-o jaký kus/dobu provede předjíž.manévr dříve/bezpečněji.

Pokud měl někdo výhrady k naší diskusi s Mexicanem,tak tam padlo alespoň pár podložených údajů,ale poslední dvě stránky už jsou jen plácáním vosího hnízda nafty,završené opravdu ukázkovým prohlášením Mikra-netahejte sem technické parametry,...je to moje praktická zkušenost.To hovoří snad za vše. :(