Hyundai Motor Zlín a.s. - katastrofální zkušenost.
Nové auto ix20. Od začátku problém se stabilitou na horších silnicích, ale i na opravované dálnici. Čtu si pro a proti, o problému s nápravou a ne zrovna kvalitních tlumičích. Prodejce (i jeho kolega z jiného města) mně ujištovali, že je to o stavbě vozu, torzní nápravě a zvyku. Mám něco najeto, ale z poslední cesty (Zlín-ČB) jsem se vrátil od Brna s tím, že nemám odvahu pokračovat.
Auto najeto cca 1 400 km před touto cestou, 1 600 km po návratu. Měl jsem ho 6 neděl.
"Protože" byla sobota, servis ve Zlíně nefungoval, nicméně jeden z prodejců se autem projel a připustil, že auto úplně stabilní není, ale bude to nějaká prkotina, nejspíš závažíčko.
Měl jsem volnou sobotu a kamaráda v práci v jiném autoservisu, tak jsme to zvedli. Pravý zadní tlumič proch*aný durch. Udělal mi fotku obou tlumičů (asi má zkušenost s uplatňováním reklamací) a poslal mi to na email.
Po neděli návštěva servisu ve Zlíně. Protože dosud nikdo z nich nezvážil možnost, že by tam mohl být problém s tlumičem, víceméně na mě koukli jako na debila, co neumí řídit, fotku jsem si nechal pro sebe a čekal, co najdou. (Ano nebylo to čestné.) Protože jsem na servis nebyl objednaný, auto kyslo celý den jejich před barákem a dělali na něm až druhý den brzy ráno.
V úterý telefonát ze servisu, že je auto připravené. Na dotaz, co s tím bylo, odpověď: "Nic". Zaplaťpánbu za fotku, říkám si a jdu pro auto. Servisní technik mi dal protokol s tím, že: "provedena kontrola podvozku - bez závad a provedena zkušební jízda - auto jede normálně, nevykazuje žádnou závadu". Poptal jsem se, jestli to myslí vážně a zeptal se, jestli pan servisní technik pozná podle fotky vytečený tlumič. Prý ano, takže jsem ukázal fotku a řekl, že je to totéž auto focené v sobotu... Technik zpochybnil původ fotografií a já si řekl o kontakt na menežra, ředitele nebo jiného jeho šéfa.
Ten se dostavil, zkonstatoval, že je to nedorozumění a šel se spolu s technikem podívat na auto na zvedáku. Páč se stal zázrak (rozuměj oba tlumiče byly suché), zavolali si mě k autu a ukázali, že jsou tlumiče OK a co se mi jako nelíbí... Přestože fotka nezabrala ani napodruhé (není přece z mého auta), nabídl mi pan ředitel, že mi tlumič vymění na své náklady, protože nemají žádný důkaz o tom, že je vadný, poškozený nebo nefunkční.
Odmítl jsem možnost, že by jeli někam dělat testy tlumičů, sami je dělat neumí a odmítl jsem tam auto dva tři dny nechat. Dohodli jsme výměnu, jakmile nový tlumič dorazí. Auto jsem si převzal a jel si udělat test tlumičů. Pravý zadní 26%, levý 65%. Technik na STKáčku se mi skoro omlouval, že mám u nového auta tlumiče v takovém stavu a řekl, že by doporučil výměnu obou.
Telefonát řediteli, potvrzení nefunkčnosti tlumiče a ředitelovo poděkování za info s nabídkou výměny obou tlumičů. Nicméně do tohoto momentu žádné překvapení, jak se toto mohlo stát? Jak je možné, že v jeho baráku někdo vysušil, očistil a odmastil nefunkční tlumič. Nedivil se tomu on, nedivil se technik, nedivil se nikdo.
Když mi za dva dny zavolali, abych přistavil auto, že přišly tlumiče, dovolil jsem se zeptat, kdo za to odpovídá. Jak se "toto" mohlo stát? Bylo mi řečeno, že se nestalo vůbec nic. S tlumičem nikdo nic nedělal, kdoví jestli to bylo moje auto na fotce a že jsem s tím nejspíš někde jezdil a tím se to snad vysušilo...
Nyní po dalších pár týdnech, kdy jsem v tom servisu řešil jinou prkotinu, konečně pan servisní technik připustil, že se jednalo o zázrak a jestli jim nevěřím, můžu jezdit do jiného servisu.
Vím, že tady na fóru jsou převážně fandové značky a spokojení majitelé
a těm gratuluji a zároveň se jim omlouvám. Taky vím, že mouchy se najdou na každém (novém i starém) autě, nestěžuji si na (ne)kvalitu značky a modelu. Jsem jen rozčílený a varuji před zlínskou pobočkou
Já se v první fázi opravdu obrátím na jiný servis (nejbližší cca 60 km) a brzy nejspíš na jinou značku.
Oruto
P.S.
Stížnost na Hyundai Motor Czech s.r.o. jsem poslal, ale moc bych se divil, kdyby to posunulo úroveň zlínské pobočky kamkoliv jinam.