Napsal: 26 kvě 2008, 20:05
No já měl Elantru 2.0 benzín, výbava GLS/ELEGANCE. Koupeno nové v ČR, původní cena více něž půl mega. Celou dobu po kterou jsem ho vlastnil - 4 roky slušné zacházení, značkový servis. Soukromé auto, které bylo opečovávané. Ale těch závad. Když auto jezdilo, byl jsem spokojen. Rychlé, pohodlné, perfektně vybavené. Po 25 000 se to začalo sypat.
Výčet závad, které si pamatuji.
- nefunkční palubní hodiny - prkotina, neřeším
- dvakrát výměna toho samého ložiska - tedy třetí ložisko na tom samém kole během několika měsíců.
-vyrezlá trubka posilovače, následoval únik kapaliny a odtah
- nefunkční brzdy na cestě - šlápnu na pedál a ten se propadne. Naštěstí se stalo ve městě. Stát se to na dálnici ve 150ti, měl bych pomník. Představ si, že jedeš a dupneš na brzdu a ono nic. Pedál až na podlaze a jen čumíš.
- podělaná převodovka - podřazovat šlo jen s meziplynem. Jinak se auto chovalo, jako kdybych řadil bez spojky- prostě nešlo vyřadit na neutrál
- podělaná jednotka ABS. Začala z ní samovolně unikat kapalina - cena nové je 47 000
- zadřené stěrače v lednu, kdy jsou nejvíce potřeba. Musel jsem je kompletně rozebrat a promazat. V -10C, když sněží a používáš je neustále, je to fakt k nasrání. Ještě že jsem to opravil svépomocí. Nový mechanizmus by byl tak za 5 000
- prasklé svody - mění se i s katalyzátorem cena ? celkem legrace 37 000
-urezlý výfuk. Po tak málo KM je to zvláštní
A teď to nejhorší. Po 86 000 se podělal motor. Jedu ze Slovenska a z ničeho nic mi začalo klepat do spojkového pedálu. Asi jako když do brzdy klepe ABS. Tak jsem pomalu dojel domů a dal auto do servisu. Po rozebrání se zjistilo, že jsou v háji ložiska na klice, klika a vybroušený blok motoru. Cena opravy byla stanovena na 130 000. Takže jsem to prodal a koupil nový auto. Prostě jsem měl smůlu. Moje Ela byla sráč, že to svět neviděl. Ale ani tak jsem proti Hyundíku nezahořknul a chodím se dál. Tak Ti přeji, abys měl méně smůly než já.
Myslím, že takhle poruchovou Elantru snad nikdo neměl. Proto to tady sleduji s nadhledem a občas do někoho, kdo je absolutně oddaný tomu svému vozu, rýpnu. Koupil jsem japonce, tak snad budu mít víc stěstí.
Výčet závad, které si pamatuji.
- nefunkční palubní hodiny - prkotina, neřeším
- dvakrát výměna toho samého ložiska - tedy třetí ložisko na tom samém kole během několika měsíců.
-vyrezlá trubka posilovače, následoval únik kapaliny a odtah
- nefunkční brzdy na cestě - šlápnu na pedál a ten se propadne. Naštěstí se stalo ve městě. Stát se to na dálnici ve 150ti, měl bych pomník. Představ si, že jedeš a dupneš na brzdu a ono nic. Pedál až na podlaze a jen čumíš.
- podělaná převodovka - podřazovat šlo jen s meziplynem. Jinak se auto chovalo, jako kdybych řadil bez spojky- prostě nešlo vyřadit na neutrál
- podělaná jednotka ABS. Začala z ní samovolně unikat kapalina - cena nové je 47 000
- zadřené stěrače v lednu, kdy jsou nejvíce potřeba. Musel jsem je kompletně rozebrat a promazat. V -10C, když sněží a používáš je neustále, je to fakt k nasrání. Ještě že jsem to opravil svépomocí. Nový mechanizmus by byl tak za 5 000
- prasklé svody - mění se i s katalyzátorem cena ? celkem legrace 37 000
-urezlý výfuk. Po tak málo KM je to zvláštní
A teď to nejhorší. Po 86 000 se podělal motor. Jedu ze Slovenska a z ničeho nic mi začalo klepat do spojkového pedálu. Asi jako když do brzdy klepe ABS. Tak jsem pomalu dojel domů a dal auto do servisu. Po rozebrání se zjistilo, že jsou v háji ložiska na klice, klika a vybroušený blok motoru. Cena opravy byla stanovena na 130 000. Takže jsem to prodal a koupil nový auto. Prostě jsem měl smůlu. Moje Ela byla sráč, že to svět neviděl. Ale ani tak jsem proti Hyundíku nezahořknul a chodím se dál. Tak Ti přeji, abys měl méně smůly než já.
Myslím, že takhle poruchovou Elantru snad nikdo neměl. Proto to tady sleduji s nadhledem a občas do někoho, kdo je absolutně oddaný tomu svému vozu, rýpnu. Koupil jsem japonce, tak snad budu mít víc stěstí.