Stránka 13 z 21

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 09:19
od Karel Švarc
Problém s ovalitou na zadních brzdách jsem měl taky. ( Vyhodili mne kvůli tomu z STK). Z finančních důvodů jsem je nechal jem stočit a pak jsem prošel, ale jen do další STK, pak už museli být vyměněny (a to jsem si užil hlavně s objednání na 4wd). Ovalita vzníká při delším stání se zataženou ruční brzdou. Buben nestejnoměrně koroduje a pak se při brždění i nestejnoměrně obrušuje. Snadný chod celého soupáčí a paken v bubnu je také důležitý. Jde o to že když přijedeš na parkování a naposledy tam zabrzdíš, pakny se vracejí jen těžce, protže už jim nepomáhájí vybrace od jízdy. Může se tedy stát, že pakny zůstanou na buben lehce přisednuté a vzdušnou vlhkostí buben koroduje.

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 09:31
od Espero
No já parkuju zásadně bez zatažené brzdy když jsem v garáži a tedy přes zimu, ale ono asi jde i o to, že mezera mezi paknami a bubnem je malá a tak to snadněji koroduje i tak. Jenže já tohle auto v zimním provozu nikdy nepoužívám, nemám pro něj kam jezdit. Do práce je to moc drahé, to bylo levnější koupit to třetí auto do rodiny. Takže se toho problému asi nezbavím nikdy anebo jen na krátkou dobu.

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 09:59
od oltcitak
Toz welcome back Karle :D uz som si zacal mysliet,ze si predal Starexa,ked sem nechodis :?
PS ja teraz idem riesit pazvuky linuce sa z pravej strany auta po prejazde nerovnosti vacsou rychlostou(pocut pri otvorenom okne) je to take chrastenie,predpokladam,ze to bude tycka stabilizatora.Zadnu som uz vymenil,lebo sa mi zdalo,ze to prichadza od zadu,ale aj po vymene(po demontazi som zistil,ze aj tak uz bolo treba(bol vyplateny gulac,aj skorodovana plechova podlozka na tych gumenych podlozkach)) Takze na rade je predna,akurat ta bola menena na zaciatku,tak sa mi to nezda,ze by po 20tkm isla do kopru,hmm :roll: i ked pri tom mojom jazdeni po sotolinach by som sa ani necudoval.Teraz na Thassose vyskocila uchytna guma na zadny stabilizator-tiez to malo taky chrastivy zvuk,to som spravil priamo na mieste,ale vcul tam nic nevidim,neva,zdvihneme,poskusame.Ozaj Karle,kolko uz mas nabehane na tych Goodrichoch a aka je hlbka dezenu?? Tieto Kumha su sice fajn,ale su dost makke a na tych sutroch sa nicia a vzhladom k tomu,ze planujem prevazne chodit po suchom a tvrdom terene,asi dam nieco viac odolnejsieho,ked doderiem jestvujuce pneu.Spekulujem nad Wrangler Duratrac,alebo Goodriche AT, KM2 nechcem,su makke tiez),alebo nejake tvrde MT,len nesmu byt hlucne.... :oops:

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 11:18
od Karel Švarc
1.Zatím žiju v přesvědčení , že Starexe nikdy neprodam (neexistuje auto, které by ho mohlo byť jen částečně zastoupit) =D>
2.Pazvuky taky posloucham stále, hlavně se staženým oknem při jízdě kolem zdi se ji na mě hrne celá škála od dlouhých skřípavých až po krátké tupé tlučení :lol:
Na předku budu muset vyměnit snad všechny čepy co tam jsou a vzadu to není o moc lepší. ](*,)
3. Pneu mám BF Goodrich AT 235/75R15 je na nich najeto 45 000km celoročně 90%asfalt 10% teren (nepřezouval jsem a ani nepřehazoval ze předu do zadu). je to poslední léto co se na nich dá jezdit na zimu budu potřrboval jiný. koupím zase ty samý jsem moc spokojeny a pořád se mi líbí. Hloubka dezénu je v zadu min 5mm u prostřed (mírně přehuštěné) a v předu je to horší tam je to 5mm uprostřed, ale na krajích hlavně uvnitř už jsou ojeté hodně (nedohuštěné). Jinak hodnoty tlaku pneu doporučené v manualu jsou nedostatečné i pro originální velikost pneu (215/80R15 měl jsem je tam po prvním majiteli). Já foukám predek na 3,3 a zadek na 3,1bar.

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 16:14
od oltcitak
No to mas pravdu,ja tiez neviem,ktore ine auto by mohlo Starexa nahradit a tak sa snazim mu dat vsetko,co potrebuje.U mna je to este viac naliehavejsie,pretoze potrebujem spolahlive auto na dlhe cesty a nemozem si dovolit nieco zanedbat.Veci na repas prevodovky mam nachystane,ale pred cestou na dovcu som tam nalial prisadu od Liqui molly a cuduj sa svete,ta prevodovka razantne zmlkla(pazvuky pri volnobehu) tak to zatial odlozim.A hydrostely v tych horucavach tiez nejako zmlkli,mozno to bude len viskozitou oleja,alebo som jednoducho len prestal vnimat zvuky okolo,aby som sa nestresoval pocas dovolenky :mrgreen: V kazdom pripade tam na zimu dam ten Marosov tip:Aral Tronic 431,5W-40 a uvidim,co sa bude diat.Ked to nepomoze ,tak vymenim hydrostely(uz su nachystane).
PS tie Goodriche ma prekvapili nemilo,som bol v tom,ze maju jednu z najvacsich vydrzi(az 80tkm)
PS a mas nejake novinky vo vybave???????

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 21:00
od Karel Švarc
Výdrž pneu jsem bohužel snížil nevhodným tlakem a stylem jízdy.(probržděná zatáčka na podhuštěných pneu jim životnost neprodlouží). N adruho stranu 80 tis km jen za ideálních podmínek a stejně je to trochu přehnané. Můj typ je tak 60-70 tis. Vzorky pneu jsou dost podobné tak jen správně zvolit směs pro naše klima.
Ve výbavě mám novou tak leda dětskou autosedačku pro našeho dvouměsíčního Ondru, jinak nic, mám trochu jiné starosti.

Re: Závady u H1

Napsal: 09 srp 2012, 21:23
od oltcitak
Ooooo tak to gratulujem,tak nejak som to aj tusil :wink: terazky musis upravit Starexika pre styroch(ratam aj psika) nie?? :?: :)

Re: Závady u H1

Napsal: 10 srp 2012, 07:43
od Espero
Těch 80 tis. je možné, já mám letní Pirelli city net a mají 75 tisíc a ještě nekončí, te´d mají v průměru něco málo pod 3 mm. Minimálně ještě rok je pojedu, odhaduju tak 85 tisíc. Ovšem jezdím jenom po silnici a ne v terénu.

Re: Závady u H1

Napsal: 10 srp 2012, 09:41
od Karel Švarc
No veškeré úpravy spočívají ve složení zadních sedaček. Ve předu já se psem pak máma s ondrou a vzadu kočárek a tašky. Ještě ze je to auto tak velký a nemusí ten kočár rozebírat, dám ho celý tak jak je.

to Espero: Nic proti, ale jezdit s autem jen v létě a výletnickou rychlostí po dovené je něco jiného než celoroční denní provoz. Ty Goodriche jsou jako zimní nebo celoroč takže měká směs. Navíc 4kola je trochu těžší a příležitstní šotlina je dovede pěkně okousat. Fakt bych se hádal, ale 80 tis. ani náhodou. Návíc když se jezdí po silnici naco takový terení vzorek? Já si je vzal právě proto, že se o ně nemusím tolik bát, vím že snesou celkem dost. (ostré kameny, sem tam nějaký obrubník a pak ten terén tam jsou k nezaplacení jen písek jim moc nejde nebo to tam neumim já).

Re: Závady u H1

Napsal: 10 srp 2012, 10:01
od Espero
No zimní mám Continental Vanco Vinter 2 tuším na originál diskách, ale moc toho s nimi nenajezdím. Auto jsem v zimě používal, když jsem měl mimo provoz Logana nebo vznikla potřeba provozovat krátkodobě 2 vozy. Od letošní zimy, kdy mám už 2 malé vozy na celoroční ježdění, jeden pro mě a druhý nově pro manželku tahle potřeba provozovat H1 v zimě téměř pomine. Jenže na každodenní jezdění do práce je H1 provozně moc drahé. Levnější je mít to 3. malé auto.

Re: Závady u H1

Napsal: 10 srp 2012, 10:16
od oltcitak
Presne tak,naposledy sa mi vylupli na troch miestach skoro 3cm kusy z prednej pneu,ked som to to hore bridlicovym polom brusil nahor :cry: Guma s mensou hlbkou ako 5mm je v terene prakticky nepouzitelna. Preto tie zodratejsie gumy budem pouzivat len na cestu po asfalte(cesta do a z Anglie),tam sa mozu drat az na povolene minimum,ale na dovcu treba minimalne AT,i ked skor sa zacinam priklanat na tvrde MT-cka :-k Zrejme ma neminie kupa dalsej sady diskov a som skoro uz rozhodnuty,ze to budu 16" disky a pneu 235/85 R16,hmmm.
PS na piesku dost pomaha podhustenie :wink: ked sme cistili plaz na Thassose a tahal som privesny nalozeny vozik po piesku,tak sa kolesa na voziku ani neodvalovali,ale len hrnuli piesok pred sebou(tak bol zacapany mokrym pieskom),redukovana dvojka to nepotiahla,musel som ist jednotkou,ale Rexik to zvladol na jednicku(aj bez podhustovania) =D> =D>

Re: Závady u H1

Napsal: 15 srp 2012, 09:39
od Maros Hupka
Ako píše Espero, naše cestné pneumatiky sa s vašími terénnymi porovnávať nedajú, no ja mám na mojích letných Michelin Agilis už cez 85.000km a 15.000 ešte určite urobím. Možno aj viac - ale jediný terén su "bratislavský tankodróm a obrubníky ](*,)
Kým som oddychoval v Chorvátsku, H1 som poslal na servis 240.000 km. Síce v predstihu o 700km, ale keďže som mal dovolenku, považoval som to za rozumné, nech nemám v práci zbytočné prestoje :lol:
Takže robilo sa:
Servis 240.000 - Filter palivo, vzduch, olej, komplet brzdy - lanko ručnej brzdy, brzdové kotúče, čeľuste, platničky + kvapalina, silentblok stabilizátora, guľový čap, preleštenie predných svetiel - už boli od toľkého denného svietenia úplne žlté a zašlé a aby som predišiel tomuto problému do budúcnosti tak som si nechal namontovať denné LED - tak uvidíme.

A ešte, aby som "potešil" Espera - baterka je ešte pôvodná :hyu: , pravdepodobne turecká, lebo zatiaľ som sa jej ani nedotkol :D

komplet história servisu:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=6&t=21710

Re: Závady u H1

Napsal: 16 srp 2012, 08:46
od Espero
Tak to vám asi na Slovensko dodávají kvalitnější materiál. Já bych mohl o baterkách z Turecka napsat ságu. Tahle je už 3. v pořadí. První se poroučela po 3,5 roce, další tekla a šla po 3/4 roce pryč, tahle teď teče taky. Průměrná životnost baterky 2,7 roku. Tvrdím, že ti nevěřící mohamedáni do těch baterek integrují proroka Mohameda, aby nás poškodili.

Re: Závady u H1

Napsal: 16 srp 2012, 09:23
od Maros Hupka
:mrgreen: Kvalitnejší materiál mal skončiť pôvodne v Čechách - keď som auto kupoval v septembri 2005, tak som na neho čakal asi týždeň, aby mi ho priviezli z Prahy. Neviem ako je to teraz, ale vtedy bol určite len jeden importér pre ČR aj SR. Chcel som biele auto a že si ho dám polepiť, ale keďže na biele by som bol čakal asi 2 mesiace, ponúkli mi toto, z pražského skladu importéra a za metalízu som doplatil len asi 4000sk (oproti cenníkovým 14000Sk). A som rád - táto tmavosivá metalíza je naozaj vďačná farba - špinu na nej nie je veľmi vidieť, ale keď dám auto "do pucu" tak vyzerá ako nové (lepšie ako bratove strieborné Vito) :mrgreen:

Re: Závady u H1

Napsal: 16 srp 2012, 09:34
od Espero
No vždyť to povídám, to lepší jde na Slovensko. Metalíza se trošku hůře udržuje, hlavně podřeninky a oděrky na opravy štětečkem, to skoro ani nejde. Já jsem spokojený s tou červenou, je dobře vidět a to je hlavní. Ale protože byly přelakované boční šoupačky (to už jsem tak koupil) a pak do mě vrazila feťačka, musel se lakovat celý levý bok a nakonec předloni přístřikem i pravé zadní křídlovky po opravě rezu nad plastizolem z výroby ucpaným odtokovým otvorem, tak trošku to barevně na přestříkaných dílech nesedí. Chtělo by to nový lak, i když vlastně špatný není, zatím se leskne skoro jako nový. Jenže zase - barva nejezdí, jen se vozí.