Takze jak uz jsem psal, dnes probehla vymena zarovek v hlavnich světlometech. Nez se k tomu dostanu, tak omluvte mou mluvu, jelikoz to byl nezkutecnej oser a taky mé technicke popisky pouzitych nářadí a nebo popisky technických věci. Predem uvedu, ze nejsem moc technicky typ . To uz by vam mohlo hodne napovědět, jelikož jsem se s vymenou sral 3,5 hodiny
Zacal jsem vymenou všech zarovek na levym svetlometu. Chtel jsme svetlomet vyndat, ale neslo me to. Pak me doslo, ze to jde vse krasne vymenit, aniz bych musel svetlo vyndávat. Takze jsem dle navodu rozpojil kable, vysrouboval kryty svetel, ty přichycovací perka z jedne strany vyháknul a zarovky vymenil. Pak v opacnem postupu zase dal dohromady.
Vymena H1, parkovaci zarovky a smerove zarovky byla ok. Nezkutecnej oser byla vymena H7. Jelikoz ja idiot ji tam daval vzhuru nohama a při manipulaci jak jsem ji tam rval se mne ten drobnej prach- drobna zrnka te umele hmoty vznikla z osoupání (nebo jak to mam nazvat) trochu napadal do svetlometu. Nejakym zpusobem se zarovka chytla , takze ikdyz jsem zpatky zaklapl perka, tak držela a nepadala ruzne do stran atd..
Vymena zarovek na pravem svetlometu je naprosto neproveditelna - svetlo musí ven, jedine pokud nemate prsty jako somalec, ale i tne by mel tezky chvilky pro vymene. Takze jsem nasledoval manual a svetlo vyndal. Další oser - svetlo nechtělo vůbec ven, takze to chtelo nutnou davku cviku abych zvolil jakym smerem a zpusobem cele svetlo vytahnout ven. Nakonec se podarilo. Po tomto ukonu byla vymena jiz snadna a prave u te H7 jsem si vsimnul, ze je tam v z tovarny uchycena jinak, nez jsem ji tam daval. Takze po te jsem vymenil všechny zarovky jsem svetlo pracne daval opet zpet, coz nebylo vůbec lehke. Dovolim si zde i tvrdit, ze to bylo tezssi nez ho dostat ven. Ta mrcha proste stavkovala a nechtěla zpet. Zase po nacviceni ruznych pohybu se svetlo dostalo na sve místo.Pri utahovani příchytných sroubu, me však ze sroubovaku spadnul nastavec a zapadl do mezery po svetle nekam dolu na kryt narazniku. Byl sem nesranej, ale uz se me zpátky svetlo vyndávat nechtělo a kdo vi - jestli bych nastavec nasel? Takze jsem srouby dotáhnul klestema a zkusil vyšroubovat dva srouby co drzi kryt narazniku zespodu hned dole zboku. První sroub se vyndal lehce, ten druhej nesel vůbec. Asi bych ho musel vyndat klestema. Ale uz se mne nechtělo hledat ani ty kleste - zada me boleli jako prase, jak jsem byl porad vohnutej. Takze az pojedu nekdy začátkem brezna na garancku, tak jim reknu at se po tom podivaji. Ja uz na to peču
- P1050757.JPG (85.99 KiB) Zobrazeno 388 x
- P1050746.JPG (60.21 KiB) Zobrazeno 388 x
Takze jdeme na věc : co, proc, a zaco jsem menil. Prihodim i par fotek. Pro lepsi dokumentaci.
V hlavnich světlometech jse menil všechny zarovky a to konkretně:
Smerovou zarovku za - Osram Diadem Chrome. Tahle nova zarovka je naprosto super. Ta stara byla jak pest na oko. Ta fotka se moc nepovedla, mel jsem ji fotit vic ze shora, to bilo do oci nejvic.
- P1050742.JPG (125.02 KiB) Zobrazeno 388 x
Po vymene není zarovka Diadem Chrome skoro videt
- P1050755.JPG (98.88 KiB) Zobrazeno 388 x
H7a H1- oba originaly Osram svitily zlutě jako slunce nad Saigonem, takze jsem po precteni vicero testu vsadil u obou zarovek na GE Extra Life. tyto zarovky me naprosto prekvapily barvou svetla, které je dá se rict bíla - jako denní svetlo. Barvu svetla jsem nefotil, budete mne muset verit
Vyrobce v Elantre pouzil v H7 a H1 zarovky Osram
- P1050750.JPG (91.35 KiB) Zobrazeno 388 x
Parkovací svetla - originaly mely na sobe nejaké asijsky znacky. Vymenil jsem za Osram Ultra Life. Originály svitily hnusne zlute a tyhle sviti taky zlute. Ikdyz se mne zda, ze o dost méně. Oproti zarovkam GE je to proste znat
Zde vidim posun k lepšímu, ze tyhle Ultra Life zarovicky snad hodne dlouho vydrzi( sviti při zapnuti jak dalkovych, tak potkávacích svetel). Takze tim eliminuju jejich moznou vymenu a tim opet vyndavani a nandavani svetla.
Co rici zaverem? Vsechno je jednou poprvé. Jak mam tohle auto rad, tak vymena zarovek na svetlometu před ridicem je opruz. Jsem nakonec rad, ze jsem se do toho dal. Priste uz budu zrucnejsi a zvladnu to jiste lepe a hlavne rychleji. Stve me, ze jsem nenafotil rozdil mezi GE a Osramem u H1 a H7 . Barva GE je krasne bílá. Takze uz nebudu svitit zlute - jen napatrne v parkovackach. Smerova svetla se me libi moc - uz nejsou vůbec videt.
neumim si představit vymenu svetel nekde na ceste - jako slo by to, ale to srani s tim je hnus - zvlast když se musí vyndávat svetlo na strane ridice. Ted se ještě naucit vymenu svetla DRL