LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: LPG
Zdravim,
minuly tyden sem absolvoval 4. garancni prohlidku, rovnou se u toho sfoukla technicka a servisni prohlidka LPG. Mel sem z toho docela obavy, tenhle rok sem dal autu co proto, hlavne hodne dalnicniho provozu v Nemecku. Asi nejvetsi pecka byla trasa Berlin - Norimberk - Brechtesgaden
Tak sem si porucil nechat zmerit kompresi ve valcich a cekal co bude ... a dobry Na dvou valcich bylo namereno 12, na jendom 11 a na jednom 10,5, pry odchylka mereni. Zadne problemy s ventilovou vuli. Servis (tento rok Autopalace Butovice) se tvaril ze auto je v nejlepsim poradku.
Poslednich cca 4000-5000km do toho leju VAP Saver a mam uplne vypnuty privstrik benzinu. Spotreba toho mazadla je zanedbatelna v porovnani s dalsimi naklady, uz sem to dvakrat steloval, neni to zadna velka veda.
Ted sem za LPGcko vdecny, denne dojizdim sice jen Berlin - Postupim, ale ono to dela skoro 90km tam i zpatky. Takhle projedu asi 100€ za mesic a dostavam se na naklady mesicni tramvajenky pro vsechny pasma.
Do konce roku bude 52-55000 na tachometru, mame jeste v planu vylet k severnimu mori, parkrat do Prahy ... Tak treba budu mit stesti a jeste jeden rok to ta Hyundai da, pristi podzim konci zaruka a jestli to ten motor vydrzi, tak stejne bude muset auto jit na prodej.
minuly tyden sem absolvoval 4. garancni prohlidku, rovnou se u toho sfoukla technicka a servisni prohlidka LPG. Mel sem z toho docela obavy, tenhle rok sem dal autu co proto, hlavne hodne dalnicniho provozu v Nemecku. Asi nejvetsi pecka byla trasa Berlin - Norimberk - Brechtesgaden
Tak sem si porucil nechat zmerit kompresi ve valcich a cekal co bude ... a dobry Na dvou valcich bylo namereno 12, na jendom 11 a na jednom 10,5, pry odchylka mereni. Zadne problemy s ventilovou vuli. Servis (tento rok Autopalace Butovice) se tvaril ze auto je v nejlepsim poradku.
Poslednich cca 4000-5000km do toho leju VAP Saver a mam uplne vypnuty privstrik benzinu. Spotreba toho mazadla je zanedbatelna v porovnani s dalsimi naklady, uz sem to dvakrat steloval, neni to zadna velka veda.
Ted sem za LPGcko vdecny, denne dojizdim sice jen Berlin - Postupim, ale ono to dela skoro 90km tam i zpatky. Takhle projedu asi 100€ za mesic a dostavam se na naklady mesicni tramvajenky pro vsechny pasma.
Do konce roku bude 52-55000 na tachometru, mame jeste v planu vylet k severnimu mori, parkrat do Prahy ... Tak treba budu mit stesti a jeste jeden rok to ta Hyundai da, pristi podzim konci zaruka a jestli to ten motor vydrzi, tak stejne bude muset auto jit na prodej.
Re: LPG
Opět svíčky. Pročítal jsem celé fórum, ale nikde jsem nenašel druh svíček pro LPG. Někdo tvrdí, že stačí origo svíčky a sklepne jen vzdálenost elektrod (o cca 2 mm), ale NGK, BRISK, Bosch... vyrábí přímo svíčky pro LPG. Co tedy patří do našich motorů? Stačí optavdu origo svíčky s menší vzdáleností elektrod? Jak často se mají měnit? (nové dali v servisu před 20 000 km)
Může si člověk překontrolovat sám palivový filtr u plynu, nebo je to komplikované? Necháváte ho měnit vždy u roční kontroly? Mám i30cw, 1,6 CVVT, LPG od Hyundai bez přímazu, ročně najedu cca 25000, takže servis dělám každý rok, poprvé však sám...
Omloucám se, ale nechci zakládat zas nové vlákno, ale je někde kniha v CZ, kde jsou popsané opravy a návody k i30CW? Našel jsem na fóru jen verzi v azbuce...
Může si člověk překontrolovat sám palivový filtr u plynu, nebo je to komplikované? Necháváte ho měnit vždy u roční kontroly? Mám i30cw, 1,6 CVVT, LPG od Hyundai bez přímazu, ročně najedu cca 25000, takže servis dělám každý rok, poprvé však sám...
Omloucám se, ale nechci zakládat zas nové vlákno, ale je někde kniha v CZ, kde jsou popsané opravy a návody k i30CW? Našel jsem na fóru jen verzi v azbuce...
Re: LPG
Svíčky na LPG nechávám běžné, tzn. ne speciály na LPG. Neosvědčily se mi akorát Championy od Hyundai servisu. NGK bez problému. Odtrh nechávám jak je. Momentálně mám v motoru BRISK QR15LC-1 code 1709 řada Super. I po 20.000km bezvadné.
Co se týče filtrů, jak kapalné tak plynné fáze, oba se dají lehce měnit a kontrolovat. U toho kapalného po povolení šroubů to trochu zasyčí, jak se odpaří LPG v prostoru filtru. Je to proto lepší dělat při otevřených garážových dveřích. Ten kapalný filtr bývá špinavý, doporučuji kontrolovat a měnit častěji, plynný je pořád čistý . Dají se koupit v každém servisu LPG nebo podle typu reduktoru na netu.
http://autodily.lkauto.cz/filtry-lpg/fi ... g?sort=sku
Co se týče filtrů, jak kapalné tak plynné fáze, oba se dají lehce měnit a kontrolovat. U toho kapalného po povolení šroubů to trochu zasyčí, jak se odpaří LPG v prostoru filtru. Je to proto lepší dělat při otevřených garážových dveřích. Ten kapalný filtr bývá špinavý, doporučuji kontrolovat a měnit častěji, plynný je pořád čistý . Dají se koupit v každém servisu LPG nebo podle typu reduktoru na netu.
http://autodily.lkauto.cz/filtry-lpg/fi ... g?sort=sku
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Nechci navádět k porušování předpisů. Zase na druhou stranu striktní dodržování předpisů lze v některých případech označit i za sabotáž. Údajně nějaká obecná vyhláška předepisuje kontrolu plynového zařízení obecně jednou ročně. Já osobně ale tyto lhůty ignoruji, považuji je za něco podobného jako regulační poplatek v lékárně . Dělám pouze emise a revizi před stk. U aut na CNG je tuším už servis oficiálně přiznán po 2 letech. Nechám na vlastním uvážení každého, doporučuji ale se řídit statistikou a počtem výbuchů kvůli zanedbané revizi v čr za rok.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Revize - viz airwaves, na mém papírku s hologramem k plynovému systému je natištěno - první revize za 1 rok nebo 20 000 km, další za 20 000 km.
STK letos první, revize těsně před. Filtr kap. fáze měněn na 60 tisíc - filtr plyn. fáze čistý, vyměním obojí za 2-3 roky, při nájezdu 120 000 km. Zatím najeto 80 000, prostě pracuju doma a 20 000 km jezdíme rok co rok po výletech. Svíčky měněné jednou, 60 000 km, loni, za originály z fabriky, a staré byl zcela bez poškození.
Sklepávám o 0,2mm (NGK ...-10, tj. z 1,0 na 0,8 mm). To je pro krtka.. speciální stříbné svíčky se dávaly na stará auta, která měla slabší zapalování - dnes když je jedna cívka DENSO přímo u každé ze 4 svíček, už žádná speciální svíčka není potřeba.
Vše co mohu dělám doma, minulý týden 3 litry oleje + filtr (120 Kč, origo Hyu z autorizáku)... jen tak máte jistotu... a auto maká, jak má, nikdy žádný problém kromě cukání na benál za studena, což Hyu "řeší" softem, ale auto pak víc žere - bohatší mapa. Na vině je blbě navržený svod (umístění lambdy). Kromě hučící spojky (na což je svolávačka) je tohle jediný "problém" toho auta.
STK letos první, revize těsně před. Filtr kap. fáze měněn na 60 tisíc - filtr plyn. fáze čistý, vyměním obojí za 2-3 roky, při nájezdu 120 000 km. Zatím najeto 80 000, prostě pracuju doma a 20 000 km jezdíme rok co rok po výletech. Svíčky měněné jednou, 60 000 km, loni, za originály z fabriky, a staré byl zcela bez poškození.
Sklepávám o 0,2mm (NGK ...-10, tj. z 1,0 na 0,8 mm). To je pro krtka.. speciální stříbné svíčky se dávaly na stará auta, která měla slabší zapalování - dnes když je jedna cívka DENSO přímo u každé ze 4 svíček, už žádná speciální svíčka není potřeba.
Vše co mohu dělám doma, minulý týden 3 litry oleje + filtr (120 Kč, origo Hyu z autorizáku)... jen tak máte jistotu... a auto maká, jak má, nikdy žádný problém kromě cukání na benál za studena, což Hyu "řeší" softem, ale auto pak víc žere - bohatší mapa. Na vině je blbě navržený svod (umístění lambdy). Kromě hučící spojky (na což je svolávačka) je tohle jediný "problém" toho auta.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
plynový spotřebič = kontrola (říkejme jí revize protože to může dělat jenom oprávněná osoba "revizák") jeden rok a je jedno jestli to je sporák, nebo auto, ale tím, že to kontrolují jenom a pouze na STK, tak tam jezdím jenom a pouze před STK
je mi jasný, že za okamžik tu je BONY se svou, totiž že ON onehdá pročítal soudní spis po havárii auta na LPG kde nebyla udělána revize ...
na cestě při kontrole to nemá kdo jak zjistit jestli to revizi (kontrolu) má či nikoliv
vyhláška č. 85/1978 Sb
ten papírek (vložka do "velkého OTP") je pro tebe závaznej, máš ho od výrobce tvého spotřebiče ale jak jsem říkal nikdo to na cestě nemá jak zkontrolovat a když jedeš na STK máš platné razítko, mimo jiné pro roční (záruční) kontrolu svého vozu s vestavbou originálního LPG budeš muset mít to razítko každý rok, jinak se obávám, že 60 měsíců záruka na LPG nebude
je mi jasný, že za okamžik tu je BONY se svou, totiž že ON onehdá pročítal soudní spis po havárii auta na LPG kde nebyla udělána revize ...
na cestě při kontrole to nemá kdo jak zjistit jestli to revizi (kontrolu) má či nikoliv
vyhláška č. 85/1978 Sb
ten papírek (vložka do "velkého OTP") je pro tebe závaznej, máš ho od výrobce tvého spotřebiče ale jak jsem říkal nikdo to na cestě nemá jak zkontrolovat a když jedeš na STK máš platné razítko, mimo jiné pro roční (záruční) kontrolu svého vozu s vestavbou originálního LPG budeš muset mít to razítko každý rok, jinak se obávám, že 60 měsíců záruka na LPG nebude
Naposledy upravil(a) mmv dne 28 říj 2014, 18:10, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Nařízení vlády č. 182/1999 Sb.
Předpis č. 26/2003 Sb.
ale to mě fakt nezajímá, o to je třeba se zajímat pouze jednou k deseti rokům
tohle je jedinné, co umí cajti na cestě zkontrolovat
Předpis č. 26/2003 Sb.
ale to mě fakt nezajímá, o to je třeba se zajímat pouze jednou k deseti rokům
tohle je jedinné, co umí cajti na cestě zkontrolovat
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Na silnici tě nikdo kontrolovat nemusí ale jestli se něco stane a nemusí to být z tvé viny vše odskáčeš ty. Pojišťovna dá od všeho ruce pryč.Jestli nemáš papír máš smůlu,a je jedno v jakém stavu je tvé zařízení.S technickou je to stejně.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
hele a máš doma platnou revizi el instalace a spotřebičů ?? a co plynové ty jsou na tom jak ?? a komín ?? a co revize expanzomatu a kompresoru na foukání gum a k zubaři chodíš minimálně 2x ročně ?? ruku na srdce ... já jenom jestli nekážeš vodu ... aby ti pojišťovna nenasrala i tam
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Zubaře dodržuji jen proto že chodím s dětmi.Ostatní mám tak trochu v bordelu.Ale je třeba tady napsat co se muže stát!
V loni muj známý který má (měl) řidičák skoro na vše krom motorky se jel projet. Naboural né z vlastní viny auto.Škoda okolo 900tis. bez řidičáku je na 5 let a pojišťovna výši škody vymáhá po něm.Ještě že nebyl nikdo zraněn to by si to mohl rovnou jít hodit.
V loni muj známý který má (měl) řidičák skoro na vše krom motorky se jel projet. Naboural né z vlastní viny auto.Škoda okolo 900tis. bez řidičáku je na 5 let a pojišťovna výši škody vymáhá po něm.Ještě že nebyl nikdo zraněn to by si to mohl rovnou jít hodit.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,