Stránka 124 z 139

Re: LPG

Napsal: 28 říj 2014, 20:41
od mmv
nemá chlastat, to je třeba taky říct, kdo chlastá a pak sedne za volant... zastřelit !!!


a ještě zpráva pro krtek86;

prosímtě, až ti někdo bude vyhrožovat že tě zavřou, nebo že ti neuznaj záruku, tak jim řekni, že mmv, případně airwaves či kdokoliv z přítomných z fora :hyu: říkali že to dělat nemusíš, a že na foru maj vždycky pravdu... :-k :-k :-k

pro robil;
normální soudný člověk, řidič, vlastník auta na plyn, by měl podepsat při převzetí plynového spotřebiče předávací protokol, kde je napsáno, (mimo jiné) že se musí dodržovat určité věci (třeba že se nejezdí do garáží kde to je zakázáno - já tam občas zajedu) s tím, že musí vzít v potaz záležitosti co by se mohli stát a vyhodnotit míru pravděpodobnosti (rizika) a jestli mu za to stojí něco porušit ... já například se svým autem jel včera cca 170 Kmh a taky vím, že se to nesmí ...

Re: LPG

Napsal: 28 říj 2014, 21:58
od severtom
mmv píše:Nařízení vlády č. 182/1999 Sb.
Předpis č. 26/2003 Sb.
ale to mě fakt nezajímá, o to je třeba se zajímat pouze jednou k deseti rokům :wink: :wink: :wink:

tohle je jedinné, co umí cajti na cestě zkontrolovat :-k

Jistě myslíš ten papírek, který jim dobrovolně ukážeš. Ukazovat ho nemusíš, stejně jako jim nemusíš na cestě umožnit měření emisí nebo kontrolu, zda máš na patici halogenky ečko v kroužku... na to nemají nárok.

K těm povinnostem daným zákony přičtěte ještě městské vyhlášky, namátkou povinná deratizace každý rok zajištěná odbornou firmou atd.

Všichni víme, jak to je - jakékoli razítko seženeš dodatečně, ten, kdo ti ho dává, nic neriskuje, protože porucha dané věci mohla samovolně nastat hned druhý den.

Re: LPG

Napsal: 28 říj 2014, 23:17
od robil
Něco porušovat je jedna věc dokázat se postavit následkům je další.
On známý chudák si taky myslel že správně vyhodnotil míru rizika a stačil jeden frajer v poršatku který vyjel z vedlejší a bylo vymalováno.

Re: LPG

Napsal: 28 říj 2014, 23:38
od mmv
pro pořádek a ještě jednou...
nemá chlastat, kdo chlastá a pak sedne za volant... zastřelit !!!
severtom píše: Jistě myslíš ten papírek, který jim dobrovolně ukážeš...
nene, myslím štítek na nádrži a z osobní zkušenosti... vidět ho chtěl technik policajt (v hnědý montérkouniformě) při nějaký policejní razii na technický stav vozidel na silnici

jedinej "papírek" co jim ukazuju je tzv "OTP"

Re: LPG

Napsal: 29 říj 2014, 07:19
od severtom
Ha, ovčan, v rozporu se zákonem se sám donutí vyházet si celý obsah kufru na silnici. Svlékáš se při policejní kontrole do trenek nebo si necháváš jen ponožky?

Re: LPG

Napsal: 29 říj 2014, 08:29
od mmv
štítek je vidět pouhým okem při otevření zadních dveří (š pickup válcová nádrž) měl jsem to v pořádku, vzádu jsem nevezl žádnej kontraband a tak jsem mu to vokázal, zase za každou cenu se šprajcovat, aby se pak hnidopišsky zaměřil na jiné neduhy auta jsem fakt neměl v úmyslu

Re: LPG

Napsal: 29 říj 2014, 10:28
od airwaves
To kontrolují, zda tlaková nádrž není prošlá. Asi ty prošlý bouchaj a je toho plná televize tak je to důležitý aby nebylo tolik mrtvých. :D I na stk technika vůbec nezajímají papíry od revize LPG, pouze r.v. na nádrži. Teď mám v autech toroid, a kufr by musel celej ven, no to bych teda težko držel příjemný úsměv. Ale jak píše mmv, raději úsměv a vše vyřídit v klidu a číslo ukázat.

Re: LPG

Napsal: 31 říj 2014, 19:41
od severtom
Tak tak, toroid a ukazoval jsem jeho okolí, po odkrytování, pouze srbským celníkům při projetí tamní hranice. Protože ti mají nárok. Monocajti u nás ani náhodou.

Re: LPG

Napsal: 03 pro 2014, 22:28
od Ostruzina
airwaves píše:Svíčky na LPG nechávám běžné, tzn. ne speciály na LPG. Neosvědčily se mi akorát Championy od Hyundai servisu. NGK bez problému. Odtrh nechávám jak je. Momentálně mám v motoru BRISK QR15LC-1 code 1709 řada Super. I po 20.000km bezvadné.
Co se týče filtrů, jak kapalné tak plynné fáze, oba se dají lehce měnit a kontrolovat. U toho kapalného po povolení šroubů to trochu zasyčí, jak se odpaří LPG v prostoru filtru. Je to proto lepší dělat při otevřených garážových dveřích. Ten kapalný filtr bývá špinavý, doporučuji kontrolovat a měnit častěji, plynný je pořád čistý :D . Dají se koupit v každém servisu LPG nebo podle typu reduktoru na netu.
http://autodily.lkauto.cz/filtry-lpg/fi ... g?sort=sku

Re: LPG

Napsal: 23 pro 2014, 18:57
od slavista570
Honzza píše:Dobrý den čtenářům těchto stránek !
Před rokem jsem zde uveřejnil obsažný příspěvek o mých dobrých zkušenostech s LPG. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 67#p392167 Odezvy byly i pesimistické a varující. Bohužel, nyní musím přiznat, že pesimisté měli pravdu. Máme i 30 CW, model 2011, 1.6 CVVT, šestikvalt. Motor od Kia Motors Slovakia typ G4FC. A musím říci, že tento motor není na provoz s LPG vhodný. Zkrátka – nevydrží ! Nyní podrobněji. Byl to, myslím, jeden z prvních 1.6 motorů přestavovaných ve značkovém servisu v Butovicích. Musel jsem si počkat, až budou oficielně k přestavbám certifikováni. Auto mělo tehdy najeto 7500km. Spokojenost panovala až do cca 33000km, kdy, maje na mysli varování z fóra, jsem konečně přistoupil ke změření kompresních tlaků ve válcích. Následoval šok ! Místo 12 kg/cm2 (atmosfér, barů) jsem naměřil v jednotlivých válcích 7.0, 7.5, 8.5 a 8,7 barů! Protože auto nehoním, snížení výkonu jsem ani nepozoroval. Přichází plíživě pomalu a kdo nemá porovnání nebo nějakou zkušební trať, těžko úbytek výkonu pozná. Jen při jízdě s naloženým vozejkem, se mi zdálo, že to akceleruje trochu méně. Auto v záruce – tak samozřejmě servis. Ventilovou vůli mi seřídili, vyměnili 12ks zdvihátek (ze 16ti na motoru). Naštěstí se to stihlo ještě dříve, než se ventily stačily podpálit. Hlavu nesundávali . Viděl jsem graf měření laků. Měření prováděli se zalitím oleje na písty, aby vyloučili netěsnost pístu a válce. Ve všech válcích dosáhli 12ti barů. Já měřím při max. provozní teplotě na hluboce prohřátém motoru po sepnutí ventilátoru chladiče. A zde chci upozornit na neštěstí těchto motorů – zdvihátka (hrníčky, kalíšky). Na zdvihátko shora tlačí vačka, svým vnitřním dnem samo tlačí na ventil, učiní v hlavě tolik pohybů jako samotný ventil. Sílou, tloušťkou dna zdvihátka se seřizuje ventilová vůle. Zdvihátka se dodávají se sílou dna 3 až 3.6mm. Takže možnost seřiditelného zaklepání ventilu je pouhých 0.6mm. A to v servisu tvrdili, že i na novém motoru může být již síla třeba 3.3mm, proto potom zbývá možnost regulace jen 0.3mm !!! Zde nepřipouštím nějaké svépomocné způsoby, jak si pomoci ! Manuál je také nepřipouští. Když se mi na Felicii zaklepaly a to jen sací ventily za 40 000km o 0.15mm, žádný problém. Seřídím vůli šroubkem a klidně je nechám zaklepat třeba o 1 až 2 mm a auto stále jezdí, bez ztráty výkonu, bez přisávání benzinu nebo přimazávání. Na Hyundai nejsou „hydroštely“, seřizovací šroubky ani výměnné podložky. Musíte měnit celá zdvihátka. Jedno stojí cca 600Kč a máte jich tam 12ks ! Jak zde někdo napsal, je to nejzoufalejší způsob seřízení ventilové vůle, jaký je používán! Nutno říci, že v této zoufalosti, Hyundai není jediný, který tohoto seřizování používá. Nejlepší na tom je, že zatímco já jsem ještě stihl v srpnu loňského roku seřízení vůle ventilů zdarma, v záruce, letošní rok Hyundai přesunul zdvihátka do kategorie „spotřební materiál“, takže si je zákazník platí již v záruce!!! (Info ze servisu Butovice) K přisávání benzinu : Na prvních instalacích se nastavovalo jen nějaké minimální přisávání, což vedlo k masivnímu zaklepávání ventilů. Pak bylo , nevím od kdy nastavováno 20ti % přisávání. Domnívám se, že mé zaklepání bylo způsobeno dvěma lety jízdy na malém přisávání. Až na mé pochybnosti o přisávání mi bylo seřízeno na cca 20% na všech režimech včetně volnoběhu. (Měřil jsem povelové napětí přivedené na benzinový vstřikovač v různých režimech LPG a porovnával s čistě benzinovým provozem v podobných režimech práce motoru.) Ani to však zcela nezabrání zaklepávání. Když mě byly seřízeny ventily, po několika tisících km jsem ze zvědavosti opět změřil kompresi. Byla celkem vyrovnaná, v každém válci nějakou desetinu nad 10 barů. (Mělo by být ale 12 barů!) Proto se domnívám, že i těsnost dílů válec, píst, kroužky zaznamenala na pohon LPG újmu. Ještě mám jedno zjištění: Když měřím kompresi na hluboce prohřátém motoru, je na každém válci o zhruba 0.7 až 0.8 barů nižší tlak, než když jsem před tím válec nechal „vydýchat“ – ochladit asi 10ti až 15ti vteřinovým protáčením na startér s vymontovanou svíčkou. Proto soudím, že samotná ventilová vůle je již od výrobce pro pohon LPG špatně určena a že ventily ne zcela sedí, uzavírají. (Uvádí se, že při provozu na LPG je teplota spalin o 100 stupňů vyšší.) Když to diskutuji v servisu, řeknou mi, že jim to výrobce nezaplatí, že musím mít jasnou závadu, a že mi auto jezdí a ať tedy jezdím, že mám záruku! Když jsem byl v srpnu na seřízení ventilů, ptal jsem se na možnost přimazávání. Řekli mi, že byly dělány zkoušky na dvou stejných motorech, s přimazáváním a bez něj a že nebyly zaznamenány žádné rozdíly mezi opotřebením ventilů těchto motorů ! V lednu při LPG prohlídce mě téměř prosili, abych si nechal namontovat přimazávání, že hodně najezdím (asi 45 000Km za 3 roky), že to bude Hyundai zohledňovat při řešení případných závad. Když by byl Hyundai seriozní, přiznal by, že se mu akce LPG nezdařila, že motory na to nemají a na své náklady by přimazávání instaloval. Když jsem to vše v servisu řekl, omlouvali se, že výrobce naráz změnil názor. Chápu je, musí postupovat podle nařízení shora a musí být ekonomicky výděleční. Nyní tedy testuji přimazávání a jsem zvědav, jaká bude komprese po chystané dálniční dovolené. Pak budu řešit otázku, zda LPG zcela nevymontovat.

Celý tento postup Hyundaie, který nechal montovat LPG do motorů a dělal si z toho obchodní trhák, aniž by měl vyzkoušeno na několika motorech, co to udělá, považuji za nemravnou a trestuhodnou školáckou nezodpovědnost.

Celý tento stav, včetně platby za zdvihátka, by byl asi hodný právnického řešení ! Instalací přimazávání potřebují odvrátit ze záruční doby možný kolaps řady motorů. Ty pak ve většině případů kleknou po záruční době a to již oni platit nebudou !
Ač na LPG jezdíme téměř 20 let, bez jediné závady, zde je to pořádné šlápnutí do … .
Ještě několik informací, které se mi podařilo zjistit: ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km a v servisu říkali, že vydrží. Při provozu na LPG po 40 000km. Oficielní zástavba LPG ve značkových servisech byla zrušena někdy v květnu minulého roku. LPG lze objednat jen s novým vozem, kdy je motoru namontována odolnější hlava a to jen na objem 1.4l.
Ještě ceny : Výměna sedla ventilu za odolné vůči LPG cca 800Kč Nový ventil cca 600Kč Nová hlava cca 70 500Kč jen za materiál
Tak tohle asi opravdu nebude to pravé, jahodové! O nějaké úspoře asi těžko mluvit !
Všechny, kteří dočetli až sem, zdraví Honza.
Mám auto v zaruce a teď řeším stejný problem. Při 4.garanci řekli že musí zkontrolovat vůle ventilů
nepochopil jsem proč, mám najeto cca 49 tkm a na LPG 30 tkm, až při předávání vozu, mám prý malé vůle na 8 VV a 4 SV, tak jsem chtěl ať mi to v rámci zaruky opraví, ale ouhla je to servisní úkon který se platí. Nesouhlasil jsem s úhradou, protože ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km jak je v návodě (viz popis od Vás) a o zkrácení intervalu mi nikdo neřekl, ale nechtějí se o tom bavit. Dá se nějak :hyu: přinutit aby uznal záruku.

Děkuji za odpověd
Ladislav Erle
i30 1,4

Re: LPG

Napsal: 23 pro 2014, 21:49
od airwaves
Moc pěkný čtení. přinutit je asi budeme muset společně silou. To je na soud a na právníka a pořádnou ostudu. To po dobrém nepůjde. Každých 40.000 zaplatit za seřízení ventilů 11.000,- a navíc s možností toto udělat jednou dvakrát a pak co? Nová hlava za 70.000,-??? to se asi zbláznili ne? (se říká to ses po... v kině :D ) Existuje nějaké pojištění právní ochrany nebo pomoci....třeba by to mohla být cesta. Jinak moc pěkně sepsané Honzza !

Re: LPG

Napsal: 24 pro 2014, 11:25
od robil
S LPG byly vždycky problémy.Někdy větší jindy menší.Ale hlavě na starých autech byly lacinčí. Každý se zhlídne na ceně u pumpy ale už nedomyslí ostatní náklady a dopad na životnost motoru.Nechá si mazat med kolem huby od prodejce a doufá že něco ušetří.LPG zažívá při každém zvyšovaní cen paliv velký zájem.Při současných cenách to je k smíchu.Taky jsem si tím prošel.Mám rád přehled, kde se ztrácejí mé těžce vydělané peníze (taky mně to baví) proto si vše zapisuji. Výsledky byly překvapivé.Nejen že jsem neušetřil ale dokonce prodělal!
Zbavil bych se LPGčka problémy,hádky,doprošování se svých imaginárních práv mi za to nestojí.

Re: LPG

Napsal: 24 pro 2014, 21:39
od mmv
toto je mé třetí plynové auto, najeto na lpg kolem 300000 km vše jsem si do určité chvíle zapisoval a když po cca 100000 km jsem došel k závěru, že 70 kolíku zůstalo doma, volba byla jasná, další auto bude taky LPG , toto je v pořadí třetí a při koupi byl kladen důraz na tzv. "fabrickou" zástavbu, tzn, bez ztráty záruky nebo bez dohadováním ve směru montážní firma > já > autorizovaný servis, nikdy by mě nenapadlo, že si jedna a tatáž firma dovolí do auta namontovat klíčovou součástku, která ničí jinou klíčovou součástku (nad rámec běžného opotřebení)

paralera; jistá firma namontuje do svých motorů napínák řetězu, který za určitých podmínek zničí motor, pak firma (za určitých podmínek) tyto motory na kulanci opravuje

Re: LPG

Napsal: 24 pro 2014, 22:49
od robil
Typický příklad kdy si počítáš jen to co se hodí!Do 100tis to ještě jde ale pak to začne.Musíš počítat vše od ceny přestavby až po poslední cestu do servisu,častějších vyměněn,svíček,filtru,oleje.Pak ti budou vycházet úplně jiná čísla.

Re: LPG

Napsal: 24 pro 2014, 23:13
od mmv
ale prd

svíčky na feldě (najeto 315k Km stále mi ještě slouží) jednou za 2 roky 200,-
olej jindy neměním
revize 70,- jednou za dva roky
technická o 280,- jednou za dva roky navíc
před dvěma roky nová nádrž za 3300
před třemi servisní sada reduktoru,
žere to stejně případně o půllitr víc jak bych jezdil na benzín
najeto na lpg 130000 a posledních 50000 nějak ani nedošlo na ventilový vůle
to co píšeš ty je jenom a pouze obyčejná neznalost tématu
.. a když už nic, tak dnes psychologicky natakuji plnou, a platím bezkontaktně pouze pípnutím (bez zadání PINu :D/ ) , kolega s fabií na BA jezdí dle všech dodaných nacionálií za 2,6 na km, já za 1,6 na km (s pickupem za 1,7)
slavista570 píše: Mám auto v zaruce a teď řeším stejný problem. Při 4.garanci řekli že musí zkontrolovat vůle ventilů
můžeš nám sdělit který pak servis ti to řekl ?? ať víme jak se to šíří republikou