Takže objednán znovu Millers CFS 5w-40 . Jak jsem psal, přemýšlel jsem i o Mobilu a o pár dalších olejích. Jako australský Penrite HPR 5, japonský Eneos Sustina 5w-40, americky Mobil 1 0w-40 vyrobeny v Belgii a to samé Sunoco 5w-40, francouzská Galaxie RS 0w-40 atd....
Za me pro Millerse hovořilo toto:
1)- Od poslední výměny mně zbylo 1,5 L - přeco ho nevyhodim:) Tech pár stovek rozdílu oproti jinym olejum nejsou az tak vyrazne. Po prepočítání na ceny v aut. servicech tento olej vycházi stejně a nebo dokonce ještě lépe( např. v Hyundai Fischer cena oleje cca 2000Kč)Chod motoru zvukove i pocitove mnohem lepsi nez po Sunocu 5w-40 a Shellu 5w-30. Pokud bych si vybral z těchto dvou, tak Sunoco 5w-40.
2) Elantra a její atmosféra má ještě poctivou specifikace API/SL( nebo vyšší)Volím tedy proto olej ve specifikaci API SL - specifikace ještě nedotčena EKO hnojem (tzn. klasická A3/B4 a k tomu API SL) tato specifikace má ještě jako prioritu mazání. API SM už třeba upřednostňuje nižší emise.
3) Například nový Mobil 1 New Life 0W-40 byl ten, který měl ze začátku všude napsané API SL a po vyžádání technických listů mě přišel jako SM/SN.
4)CFS má dvojnásobné množství aditiv ZDDP(Protiotěrové aditivum na bázy sloučenin zinku a fosforu) To znamená cca 1100ppm oproti standartním olejum s 600ppm. ZDDP aditiva nejsou žádná převratná a unikátní věc a přidává je do výkonného oleje každý profi výrobce špičkových olejů, který má zájem sestavit dobře fungující produkt.
5)Verze CFS NT- to same plus nanočástice mají snizene množství ZDDP - jedna se uz o specifikaci API/SN - kvůli DPF. Na katalizator je API/SL OK
6) dle mého verze s nanočásticemi je reklamština. Dočetl jsem se, že ve finále pomohly nanočástice snížit tření v základu jen asi o 2%. Podle mého jen reklamní trik. Proto jsem zvolil jen samotnou verzy bez nanocastic.
7) Diky esterove složce lépe maže nejen mrazech hned po startu než "normální" oleje kategorie 0w-
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Olej zvládne výměnný cyklus 10 000-15 000km s prstem v nose. Obyčejná 5w-40 se díky horšímu zakladu po par tkm odporoučí a TBN jde taky do hajzlu. Motor asi ještě nejak umaze, ale uz nechraní.
Tak a jdu spát
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
kdo jste to přečetl až do konce, tak palec nahorů
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)