Stránka 128 z 139

Re: přestavba hyundai i30CW na LPG

Napsal: 01 črc 2015, 17:08
od mmv
do starýho hundaje bych to nedával, ale do 1,4 s novou hlavou bych už dnes neměl problém to tam nechat "fabricky" namontovat jenom ta cena by mi asi už vadila
to bony, já si pořád myslím, že až na "problém" okolo hydroštelů je plyn k motoru podstatně shovívavější, jak benzín, jo a benzín patří do letlampy, tos nevěděl ???

jinak o LPG je tu celé vlákno (ne jedno) tak proč zakládat další ?? natož v sekci IX20

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 19:31
od severtom
To myslím není žádná alchymie. Máš nastavenu stále stejnou teplotu chladicí kapaliny, při jejímž dosažení ti to může přepnout na LPG (nepřepne, pokud také nedosáhneš určitých otáček, alespoň tak se to chová u mě - tj. při startování teplého motoru zůstane motor běžet na benzín, dokud nepřidáš plyn).

No a když je venku -10, ujedeš třeba 2 km, než ti to přepne. Když je +10, stačí kilometr a půl no a při 30 stupních to bude ještě o pár set metrů méně. Pokud tam máš nastaveno 40 C... kdybys měl nastaveno 25, jak to někteří dělají, tak máš přepnuto hned po rozjezdu (i po nastartování ráno).

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 20:15
od Alf6
Nechci se vam tady do toho nejak montovat, ale chci se zeptat. Na i30 jsou hydrostely?

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 20:36
od Hardcam
Nema, resp. stara je nema a nova soudim taky ne.

bony zabil :D

Napsal: 01 črc 2015, 21:23
od bony
Co ja? Koho zabil? :-)

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 21:29
od Hardcam
ty, tema nesmyslama

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 22:30
od robil
severtom píše:
robil píše: Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy! Navíc mi plyn smrdí!
:) 10x, abys byl konečně spokojen :)

1. u nás na Shellu lpg 13.90 vs. n95 32.90
trojčlenka-pokud spotřeba na lpg o 10% vyšší, tak 1,1x13,9 / 32,9 = 46,4 % :) co na to říkáš - že bys neuměl trojčlenku - podle tvých dalších "argumentů" to tak možná bude
poměr pro ONO si snad vypočítáš sám

2. i tak to vychází na více než 50% úsporu

3. oba filtry na LPG stojí 150 Kč a jednou za 2 roky je máš za 10 minut vyměněné - s jistotou, že jsou opravdu vyměněné

4. neumíš vyměnit běžný spotřební materiál, jako je olej nebo filtr = jsi ideální koloušek na odrbání v autorizáku. Smiř se také s tím, že jsi ideální kandidát na to, aby ti auto vydrželo jen po dobu záruky a pak sis musel koupit nové. Tak se dnes v automobilkách plánuje a kdo tomu nevěří, ještě neviděl semletou hřídelku pohonu mazacího čerpadla, kterou v koncernu úmyslně stáhli z tuším 8 na 6 mm (šestihran) - jistě ohromně ušetřili, asi tak halíř na každém motoru - ve skutečnosti se tím spolehlivě postarali o odbyt nových aut, protože motor tě nevaruje kontrolkou mazání, ale až hryznutím.

To, že na všech nových autech ukazuje třeba teploměr motoru umělou (nekolísající) hodnotu, bych se mohl též rozepisovat... prostě vše pro uklidnění uživatele: "používejte LL oleje, svěřte výměnu servisu, nesledujte budíky, stejně nic neukážou, ne abyste koukali na svíčky, sklepli si elektrody, čuchli si k oleji - takové uživatele nepotřebujeme" :(

5? Plyn ti smrdí? To není argument, mě smrdí nafta a nebudu kvůli tomu hanět naftové motory. Kdo chce z 90% valit po dálnici, nemá lepší volbu, než naftu.

Pro alf6: měním v předepsaných intervalch 20 000 km, přesně 3 litry, olej A3/B3, nepoužívat novější lehkoběžné ekosrajdy! Filtr originál, v HYU stojí 100 Kč + 21 Kč DPH

1.Kde máš v té tvé trojčlence započítaný benzín?
2.Ani náhodou
3.Máš pravdu.Jestli to zvládneš na parkovišti u sídliště v kvádru.
4.Umím a mám kde ale co ti kteří nemají!
5.Naftu chtějí v Paříži zakázat úplně.Jsem pro!Za 5let starými se nedá jet jak hulí!A co tak CNG. Je ještě levnější než lpg.

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 22:38
od robil
Hardcam píše:Ja lambdu stihl udelat za rok a pul na LPG :lol:
robil, o jakych expertech mluvis? Kdyz jsem si nechal montovat LPG, nevedel jsem vubec nic a dodnes si nemyslim, ze bych vedel neco vic, nez uzivatel - ze musim menit filtry a musim delat revize + subjektivne hodnotit s benzinem, pripadne si spocitat, jak na tom vlastne jsem. Na servisu je pak spravny chod...nikdy jsem se v tom nehrabal a ani nechci, mel jsem z plynu dost respekt a vzdycky tak trochu zvlastni pocit, i z toho duvodu jsem pri volbe novyho auta nejak neresil, zda by tam sel dat.
Žádní EXPERTI jen ODBORNÍCI.To že autům nerozumíš ti nevěřím!Nakupují tady přes tebe náhradní díly něco o autech vědět musíš!

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 22:50
od robil
severtom píše:
robil píše:Pro.severtom,Hardcam,mmv.Vy se pokládáte za odborníky a to je jistě pravda!
Toto nikdo z vás ve svém výpočtu nezohledňuje! Připadaný problém dokážete zachytit v prvopočátku,neznalý až auto nejede.V servisu se vymění víc a dráž.
robil píše:
Kdepak, jsem obyčejný uživatel, jenom po zkušenosti s více servisy, auty a motorkami dávám bacha, kam stroj dám, a pokud možno si sám udělám vše, co zvládnu.

Nic není zadarmo, ani 5/7 let záruky. Kdo si myslí, že něco zadarmo je, tak si naběhne. Mohl sis cenu autorizovaného servisu během 5 let zjistit před nákupem auta, a nemusel by ses tady rozčilovat v době, kdy už ti to není nic platné.


To je pohled z druhého břehu.A jde to i bez arogance a urážek.

Nevím na koho míříš s tou arogancí a urážením, ale ty ses jako první dopustil několika lží, např. že úspora na palivu nemůže být 50%. Ve skutečnosti je ještě vyšší, dokázal jsem ti to trojčlenkou no a když neovládáš učivo páté třídy, tak se nediv, že jsi k smíchu. To není urážení, to jsou prostá fakta.
Máš v tom zmatek.Prostřední část jsem nepsal ale plně s ní souhlasím!
Na tu tvoji trojčlenku jsem fakt zvědavý!

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 23:02
od robil
fanulkaf píše:S úsporou o které píše severtom naprosto souhlasím.Sám mám Octávii 1.6 75kw na lpg a na motoru je najeto 425.000km.Jelikož jsem docela puntičkář tak si píšu co do auta dávám a to rozděluji na běžnou údržbu a to navíc co se pokazí.A když robilovi řeknu ,že za nájezd 425000 činí náklady na opravy cca 35.000Kč asi mi nebude věřit,ale je to tak a určitě si nemyslím že za vše co se mi pokazilo může lpg.Loni jsem si pořídil i30 a první co bylo tak byla montáž lpg.Nečetl jsem toto fórum,jinak se přiznám že bych asi hodně váhal ale lpg byla při mém ročním nájezdo cca 50000km finanční nutností.Montáž ve Strakonicích,Brc za 30.000kč a od té doby jen jezdím.Mám najeto 70000km a v 60 jsem s nedočkavostí sobě vlastní šel měřit ventilové vůle.Není to nikterak náročné a v domácích podmínkách to zvládne prakticky každý.Byla ve mě malá dušička,ale jak sací tak především výfukové ventili měli vůle naprosto v pořádku.Tím vůbec nechci tvrdit,že se mi s mototem u i30 nemůže nic stát.Hyundai šetřil při výrobě na autě takřka na všem.Jen chci říci, že při kvalitní montáži za kterou se vyplatí si i zajet větší množství km se dá na lpg ušetřit tolik peněz,že mě nějaká případná oprava nechává naprosto v klidu.Jinak jsem člověk,který odmítá jezdit do značkových servisů.Nejezdím ani na garanční prohlídky,jelikož se mi zdá nesmyslné platit v HYundai za litr sudového mot.oleje 580,-kč,platit hodinu práce za kontrolu karoserie proti prozezavění atd.Raději si vše koupím a co neudělám sám zvládne spolehlivý mechanik,kterého si ale musí každý najít sám.Už slyším jak někdo křičí,že přicházím o záruku.Můj názor je ten,že když se vám opravdu na autě v záruce stane vážnější závada tak vám servis Hyundai stejně nic neopraví a nebo si vymyslí něco,že si opravu v podstastě zaplatíte sami.Na garancích za 5let ušetřím při mém nájezdu cca 65000,-Kč a ty popřípadě použiji do oprav.Je to dle mého smysluplnější než cpát peníze značkovým servisům.
S takovým nájezdem to musí být o něčem jiném.Ale to není typický český uživatel s max 15tis. Často poskakování po městě s motorem celou zimu studeným.

Re: LPG

Napsal: 01 črc 2015, 23:24
od Hardcam
robil píše:
Žádní EXPERTI jen ODBORNÍCI.To že autům nerozumíš ti nevěřím!Nakupují tady přes tebe náhradní díly něco o autech vědět musíš!
ano, neco, presto LPG neni ani zdaleka muj obor vedeni...LPG pro me byla nutnost, jen za rok 2014 a 3 mesice 2015 jsem s i30 najel pro nekoho neuveritelnych 100tkm, ale jakmile se neco tykalo LPG, resil to automaticky servis...rekneme, ze LPG by pro me i ted mel obrovsky financni prinos, ale koliduje to s tim, v cem chci jezdit. GDI a plyn je zatim v plenkach a na pokusy se necitim.

Napsal: 01 črc 2015, 23:58
od bony
Pekne jsi to napsal pri takovem najezdu LPG mozna ale ani tak bych osobne do nej nesel. Kupim si motor co vyhovuje ne abych ho prznil prestavbou na LPG. Ale je to kazdeho vec. Resi se to porad dokola: nekdo holky nekdo vdolky. A to stejne benzin, kamnak nebo troubu.

Re: LPG

Napsal: 02 črc 2015, 18:42
od Gagy
Gagy píše:teď na čtvrté garančce mi zjistili stejný problém s ventily.Najeto na LPG cca 36 000 km.Už to podle mě čekali,protože já jsem žádný problém s vozem nezaznamenal.Jsem z celé situace poněkud rozčarovaný a přemýšlím co s tím.Nechal jsem namontovat "origo" LPG,aby jsem se vyhnuli problémům a teď vlastně zjišťuji ,že pokud budu dál jezdit na LPG zničím motor.Člověk investuje nemalé peníze,aby ušetřil a nakonec asi jen prodělá ](*,) .Co mě vadí,že před montáží nebylo žádné varování.Pokud udělal Hyundai chybu a schválil k montáži něco,co poškozuje vozidlo,měl by za to nést odpovědnost.Pokud by to tady někdo dokázal dát dohromady k žalobě bych se přidal.
Dnes mi volali s Hyundai a já šel do kolen.Takže díky LPG mám v pr.... katalyzátor + výše popsané.Protože tam mám LPG(i když od Hyundai) mám to zaplatit sám.Oprava cca 50 000kč.Takže mě LPG přišlo na krásných min 80 000kč a ještě ho budu asi muset vymontovat,protože přece nebudu riskovat,že za dalších 30 000km to bude stejné.Nemužu tomu ani uvěřit,nechám si namontovat něco co je schválené a samozřemě o žádném riziku člověk informovaný dopředu nebyl,to mi zničí součástky motoru a Hyundai vlastně za nic nemůže.Čekal jsem že když mám každou blbost v autě namontovanou originál servisem vyhnu se těmto problémům.
A proč jsem nechal LPG namontovat?Naše staré auto mělo LPG a jezdí ještě teď,ikdyž ho chci dát už na šroťák,ale 340k km má najeto.Čekal jsem že I30 dá aspoň 150k - 200k km to bych pak pochopil takovou závadu.
Proč vůbec tedy jezdit na garančky.Mohl jsem ušetřit a měl bych podstatnou čast na opravu.
Uvidim jak to dopadne.Zvažuji pravníka a třeba TV NOVA.
DO TEĎ JSEM BYL S HYUNDAI VELICE SPOKOJEN.AUTO,SERVIS atd. MÁM ALE TAKOVÝ POCIT,ŽE AŽ SE TOHLE UZAVŘE UVIDÍ MĚ TAM NAPOSLED.

Napsal: 02 črc 2015, 20:13
od bony
Hardcam mi psal ze placam blbosti a tady je to i z praxe. Proto rikam ja bych do LPG nesel ani za zlate prase. Gagy jdi do sporu ale vem si dobreho pravnika ne moulu po skole s peknou webovkou. Budu drzet palce potom napis.

Re: LPG

Napsal: 02 črc 2015, 22:23
od Hardcam
Gagy: muzu se zeptat, proc jsi do auta dal plyn, kdyz najedes 15tkm rocne?

bony: vsude existuji vyjimky, i v plynu...nafta do kamen, plyn do trouby atp. - ona se jako nafta v autech neosvedcila, nebo co bys k tomu chtel rict? Chces, aby se doprava obecne vyrazne prodrazila? (dovoz jakyhokoliv zbozi, atp.)
Dale "vsechno posrat" - co vsechno? Ja jsem na plyn najel pomerne dost a mel jsem tak cistej motor, ze vsem padala huba (menim po 10tkm a pokazdy jinej olej - za 22 vymen 22 ruznych oleju), akorat servis nikdy neseridil vule a ja podpalil ventil. Nevim, co horsiho by se melo jen tak prihodit, pokud motor ma servis a MAZE!!!
Jinak katalyzator jsme menili i na uplne prvni Lantre, ktera plyn nemela a mela prd najeto.
Co takhle casty praskani zarovek, neni to jenom u plynovejch i30???