Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
to bebek: já si nervy svižnou jízdou uvolňuji, samozřejmě na okrskách, kde neni ani noha. A musím říct, že domů dojíždím naprosto odpočatý. Pravidelně to točím nad 5000ot/min. spotřeba takovým stylem 7,5l/100. Ať klidná, nebo těžká noha, spotřeba je cca +- 0.5l.
Hyundai i30 1.4 CVVT Tricolor 2012
Hyundai i30 1,4 CVVT Patriot
Hyundai i30 1,4 CVVT Patriot
- Reklama
Re: Spotřeba i30
To v ničom neodporuje tomu, čo som napísal.
aktuálne - Ford Focus III Turnier, 2,0 TDCi, 103kW, strieborná, Titanium
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
-
- *
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14 zář 2011, 11:10
Re: Spotřeba i30
Zdar Bembek!bembek píše:ad Vlček Pavel - schválne som nepísal, že tí s vysokou spotrebou nevedia jazdiť. (HARDCAMA tu nebudem zaťahovať) Jednoducho jazdia tak, že ju majú vysokú. Poznám takých osobne. Dokonca som sa raz s jedným povadil v aute, keď ma viezol. Ja tvrdím, že v aute má byť počas jazdy pohoda. Ak ma každých 5 minút dvíha zo sedadla spôsob predbiehania, brzdenia na poslednú chvíľu, prejazd zákrutou... tak na takú jazdu sa môžem vys... Ja to nikomu neberiem, ale ja osobne nechcem prísť domov vynervovaný a vystresovaný. A z toho vyplýva aj spotreba. Ročne najazdím okolo 70 000km, denne sedím v aute niekoľko hodín a ver mi že viem o čom píšem. Stále si stojím za tým, že pod 7l/100km sa dá v pohode dostať aj pri svižnej jazde. Samozrejme v priemere. Ak niekto jazdí 7km do práce a 7 naspäť, tak to nie je jazdenie, ale posúvanie sa.
Typ motoru mám v popise, stačí čítať. So služobnou Faboiu 1,4 16V 59kW (benzín) mám ročnú spotrebu nie podľa PP ale skutočnú 5,4l/100km. So všetkými režimami a ročnými obdobiami. A východ Slovenska určite nie je na rovine. (to pre Chasnika) Po meste jazdím do 6,5l/100km, mimo okolo 5l/100km. Tu ale musím uviesť, že drvivá väčšina jázd je mimo mesto!
ad mnkk - nebol to výlet na nákupy. Bol som u rodiny a tie nákupy boli len vedľajší "produkt". Jazdím tam niekoľkokrát ročne. V lete som to spravil aj za 5,2l/100km.
Týmto nechcem nikoho urážať ani sa tu hádať. Každý nech si jazdí ako chce. Len som už dlhšie sledoval diskusiu ohľadom spotreby a nedalo mi sa nevyjadrť.
Jasné, kvůli spotřebě nemá smysl se nějak urážet. Já už jsem zde několikrát psal na toto téma a nechci se opakovat. Zkrátka mám spotřebu okolo 7,5l. Jezdím denně do práce 10km a z toho 7km nedosáhnu na správnou provozní teplotu, pokud je venku 0 st a méně (chyba na vozidle?). 4x denně startuji. Jedu asi tak 100km/hod po rovině, nebrzdím, předjíždím málo. Vyjimečně když nic okolo nejede tak se projedu i rychleji, třeba i 140km/hod. Spotřebu si pečlivě zaznamenávám a beru vždy od plné k plné. A takto to dělám celá léta. Nejsem žádný začátečník, auto vlastním od r. 1976 a už jsem také něco najel. Stejným způsobem jsem jezdil i na Seatu 1.4 a tam jsem měl dlouhodobou spotřebu 6,2l. i30 má zkrátka spotřebu větší. A jestliže Seat měl 85k, tak i30 má 109k. A tak oprávněně bude mít i větší spotřebu. To není důvod ke vzteku. Spíš mně vadí rozdíl mezi reálnou spotřebou a údaji na PP. Ten ukazuje o 0,4l méně. i30 už mám 4 roky, je to pěkné, dobře vybavené auto, technicky na dobré úrovni. Je ale vyrobeno z dílů vyráběných různě po Asii, hodně v Číně a také se i v Číně vyrábí. A tomu odpovídá i kvalita. Někomu to třeba nevadí, má jiné měřítko. Já jsem za to auto dal 416tis Kč a očekával jsem za tyto peníze určitou kvalitu. A ta teda není. Moje servisní knížka je tak popsaná záručními opravami, že už není kde psát. Ale to bych se odklonil od tématu spotřeba, to by bylo na dlouhé vypisování. Takže Bombek, hodně šťastných km s i30. A spotřebu vem čert.
Zdraví Tě Pavel.
Re: Spotřeba i30
Bembek, v pohode, nič proti tomu nemám aj keby to bol čisto výlet iba do AVIONU
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
Pavle Vlčku - ad poměr kvalita/cena - rozumím, já jsem za to auto dal o 100k méně a mám pocit, že to je naprosto odpovídající, pak je jasné, že ve vašem případě tomu tak nebude.
ad neodpovídající spotřeba - za jak dlouhé období to neodpovídá? Nemůže to být způsobem výpočtu? Já když jsem zkušebně vynuloval počítač při jednom tankování a při druhém porovnal, sedělo to přesně na desetinu litru. To je jedna věc, druhá věc je, že měření stylem plná-plná je dosti nepřesné, množství kolik se toho dá do nádrže nacpat se mění i s teplotou a tlakem, rozdíl může být i jeden-dva litry, proto by bylo zajímavější porovnávat to průběžně při každém tankování, ale to asi málokdo dělá.
ad neodpovídající spotřeba - za jak dlouhé období to neodpovídá? Nemůže to být způsobem výpočtu? Já když jsem zkušebně vynuloval počítač při jednom tankování a při druhém porovnal, sedělo to přesně na desetinu litru. To je jedna věc, druhá věc je, že měření stylem plná-plná je dosti nepřesné, množství kolik se toho dá do nádrže nacpat se mění i s teplotou a tlakem, rozdíl může být i jeden-dva litry, proto by bylo zajímavější porovnávat to průběžně při každém tankování, ale to asi málokdo dělá.
i30cw 1.6 CVVT Trikolor Exclusive
-
- *
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14 zář 2011, 11:10
Re: Spotřeba i30
Zdravím,ondraTM píše:Pavle Vlčku - ad poměr kvalita/cena - rozumím, já jsem za to auto dal o 100k méně a mám pocit, že to je naprosto odpovídající, pak je jasné, že ve vašem případě tomu tak nebude.
ad neodpovídající spotřeba - za jak dlouhé období to neodpovídá? Nemůže to být způsobem výpočtu? Já když jsem zkušebně vynuloval počítač při jednom tankování a při druhém porovnal, sedělo to přesně na desetinu litru. To je jedna věc, druhá věc je, že měření stylem plná-plná je dosti nepřesné, množství kolik se toho dá do nádrže nacpat se mění i s teplotou a tlakem, rozdíl může být i jeden-dva litry, proto by bylo zajímavější porovnávat to průběžně při každém tankování, ale to asi málokdo dělá.
samozřejmě měření od plné k plné není vždy plně objektivní. Je tomu však již 4 roky co takhle tu spotřebu měřím! A tam se nějaké drobné chybičky způsobené teplotou a tlakem ztratí. Takže čtyři roky, vždy od plné k plné, zápis do tabuky v excelu. Rzdíl mezi tímto měření a údajem z PP je zprůměrovaný. Tedy žádnou velkou chybu nepřipouštím. Stejným způsobem jsem prováděl tankování a zapisování u předcházejícího vozidla, jak jsem již výše psal. Mé vozidlo opravoval hlavní servisní technik HMCZ (až takového šmejda mám) a s ním jsem mimo jiné konzultoval i spotřebu. Dozvěděl jsem se, že údaj z PP je ORIENTAČNÍ !!! Takže kdo chce věřit že jeho PP ukazuje správně, tak ať tomu věří. Víra hory přenáší. Z jiných zdrojů jsem se dozvěděl, že drtivá většina výrobců údaj o spotřebě zkresluje z konkurenčních důvodů. Ale v globálu mě ta spotřeba nijak netrápí, jezdím jenom do práce a ročně najedu 7 tis km. Pro mě to není podstatné. Mě s vozidlem i30 trápí jiné věci. Ale to by bylo na dlouhé povídání.
Zatím pá.
Re: Spotřeba i30
Měření od plné do plné je právě jen jediné objektivní. Jak pění/nepění palivo je irelevantní. Co se tam vejde/nevejde, to zaplatím. A co zaplatím, to je pro mě spotřeba. Hausnumera (mnohdy) PP jsou pro fetišisty..Vlček Pavel píše: samozřejmě měření od plné k plné není vždy plně objektivní.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
PP nám ukazoval vyšší spotřebu o cca 0,1-0,2l/100KM měřeno po natankování plné.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Spotřeba i30
Dnes som nameral tieto hodnoty: Spotreba 9,3l Lpg (benzín žiadny- stále teplý motor) Priemerná rýchlosť 94 Km/h, prejdené 531 Km na 2 štarty (2x som tankoval). Profil cesty na obrázku.
- Přílohy
-
- screenshot_2012-04-22_1842.png (195.43 KiB) Zobrazeno 1093 x
-
- screenshot_2012-04-22_1825.png (105.53 KiB) Zobrazeno 1093 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30
Spíš je podle mě problém v tom, že u pumpy to taky měří různě, přijde mi, že na pumpě to dost často ukazuje o něco víc a pak i víc zaplatím, protože jinak neni možný aby byl takovej rozdíl kolik se vejde do prázdné nádrže. Jasně, něco by teoreticky mohlo sežrat portubí, pak různá teplota apod., ale vždyť někdy tam dám 45 a jindy 53, tak čím to je?
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Re: Spotřeba i30
Jinak momentálně spotřeba asi 7,5 a to jezdím většinou po městě-začal jsem jezdit fakt 55 tachometrových-odhadem 50 skutečných km/h a docela to funguje nicméně tuhle snahu dost často uplně zruinuje kolona. A to v Plzni je bohužel na denní pořádku. Idioti na radnici totiž chtěli dostat dopravu mimo město, tak udělali větší ostrůvky tramvajový čímž snížili počet pruhů místy ze 2 na 1. Původně měl vést kolem města obchvat, ale je ho jen část-nejsou peníze-holt muselo být na zlaté kašny . V Německu by to ještě možná docela fungovalo, tam když je zúžení platí celkem dobře střídavé řazení, ale u nás prostě nefunguje ani když je tam značka
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Re: Spotřeba i30
Tim myslis do prvniho vypnuti pistole nebo po hrdlo? Prvni pripad mereni moc objektivni neni, ale kdyz jsem tankoval po hrdlo, tak se mi povedlo i 57 litru. Ale i to je strasne malo, u diesela to asi staci, ale mne to u benzinaku sejri
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
A kam jedeš-napříč Amerikou na jednu nádrž :DAlespoň 700km uděláš v pohodě. Máme nejhustší síť čerpaček v Evropě a tobě 57l nestačí?Vždyť v ČR je pumpa doslova na každém rohu(většinou 2x,aby člověk ani nemusel otáčet auto )-o tom se Rakušákům,Němcům....ani nezdá(nedávno byl o tom i článek-tuším na auto.cz).No jo,vlastně jsme už v něčem předběhli Evropu.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Spotřeba i30
Borek: souhlas. Tady je fakt přepumpováno. Vzpomínám, když je poprvé vyjel do Němec a na dálnici viděl ceduli "Naechste tankstelle - 68 km". To mně tenkrát opravdu upřímně udivilo. Jinak - čím větší nádrž, tím větší ztráta, až ti ji někdo v noci "vycucne"
K tématu spotřeba: cca před měsícem garančka, nový olej a vzduchový filtr. Minulý týden přezutí zpět na letňáky. Spotřeba cca o půl litru níž. Konkrétně trasa Praha - Svitavy - Praha, spotřeba 6,9 při průměru cca 85 (z toho jeden směr v hustém dešti na cca 2/3 trasy). Dřív jsem podobné cesty jezdil mezi 7,3 - 7,5.
To je v pohodě. Zrovna v sobotu jsem si to hlídal, protože téměř ihned po nastartování jsem se dostal na širokou volnou silnici a nechtěl jsem to hned hnát se studeným motorem. Voda se ohřála po nějakých 5 km a potom jsem ještě pár km počkal, ať se prohřeje olej. Takže 7 km v zimě je normální stav. Dřív auta topila rychleji, ale taky víc žrala, dnešní motory jsou vypilované, mají vyšší účinnost a s tím související nižší produkci odpadního tepla, proto pomalejší zahřívání. Topné spirály pro zrychlení zahřátí mají v okruhu jenom turbodiesely a to ještě ne všechny...Vlček Pavel píše: Jezdím denně do práce 10km a z toho 7km nedosáhnu na správnou provozní teplotu, pokud je venku 0 st a méně (chyba na vozidle?).
K tématu spotřeba: cca před měsícem garančka, nový olej a vzduchový filtr. Minulý týden přezutí zpět na letňáky. Spotřeba cca o půl litru níž. Konkrétně trasa Praha - Svitavy - Praha, spotřeba 6,9 při průměru cca 85 (z toho jeden směr v hustém dešti na cca 2/3 trasy). Dřív jsem podobné cesty jezdil mezi 7,3 - 7,5.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Borek: to nesouvisi s pumpama, ale s dojezdem dejme tomu na pul nadrze, kdy zase tankuju do plna. Nejde o to, kolik je cerpacek, jde prave o ten cas, kdy k nim nemusim jet.
A taky jsem nazoru, ze by stacily dve kvalitni cerpacky pro 15ti tisicovy mesto, kazda jineho majitele. Takhle jich mame 5 resp. 7 (jen prodej nafty).
A taky jsem nazoru, ze by stacily dve kvalitni cerpacky pro 15ti tisicovy mesto, kazda jineho majitele. Takhle jich mame 5 resp. 7 (jen prodej nafty).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT