Stránka 130 z 180
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 12:01
od mnkk
Ja som za to aby bolo ČS viac, asi by ma porazilo, keby boli iba dve a na každej by som musel čakať pol hodinu na tankovanie. Nepomohlo by ani keby mali čerpačky 10 stojanov, lebo ludia nevedia tankovať a stoja ako husy krížom-krážom. Stačí keď musím čakať v Havrani 10 minút, to je až, až...
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 13:18
od Skyline
Kdyby jsme meli tolik odpocivadel jako benzinek, to by bylo neco. Taky mi pripada nase sit pump presitovana. Chtelo by to mene a kvalitnich, vcetne kvalitniho zazemi a lepsi ceny.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 13:20
od mnkk
Nemyslím viac ako je teraz, ale viac ako 2.
Samozrejme som za kvalitu a nižšie ceny (znie to ako reklama na
)
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 13:23
od Hardcam
mnkk: i kdyz jich mame tolik, tak jsou stejne vytizene jen dve - kvalitni Benzina a jeden o 0,5Kc levnejsi noname, ale s moznosti LPG.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 13:24
od Skyline
Nevim za posledni rok dva bych na prstech jedne ruky spocital kolikrat jsem musel ve fronte cekat, mozna je to tim, ze neresim kde mam hrdlo nadrze, ale jedu ke stojanu kde je volno.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 14:13
od mnkk
Hardcam- to je fakt. Ostatné pumpy majú prázdno...
Skyline- s H1 sa tankuje ťažko na lubovolnom stojane, lebo k nej sa nedá dostať. Na LPG je hadica dlhá aj pre autobus.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 14:46
od Borek
Máme 6690 čerpacích stanic(konec roku 2011).Pro srovnání-Slovensko s polovičním počtem obyvatel,má jen 1200 čerpaček.Psal jsem také o Německu-to má 15000 čerpaček,ale na 8x víc obyvatel.Takže slabota a je to i u silnic a dálnic podle výstražných cedulí znát
.
Pro ještě lepší představu o hustotě čerpacích stanic v Česku.Pouze ve Středočeském
kraji,je 527
veřejných čerpacích stanic-na celém Slovensku je 700 veřejných čerpaček
.
U nás stačí místo nádrže mít 2l pet flašku a nemusíme se bát,že nenatankujem
.Člověk sebou tahá jen zbytečnou váhu(vyšší spotřebu)navíc.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 15:43
od pietro32i
mnkk píše:...Nepomohlo by ani keby mali čerpačky 10 stojanov, lebo ludia nevedia tankovať a stoja ako husy krížom-krážom...
Súhlas a najviac ma vie nasrať, keď nejaký čávo zastaví pri stojane (ani netankuje) a ide dovnútra na pokec či na kávičku, pričom parkovisko s voľnými miestami má o 10-15 metrov vedľa. Minule som takto musel tankovať z pravej strany, lebo všetky ľavé boli obsadené autami, ktoré tam stáli ešte aj keď som odchádzal.
K téme: Naposledy sa mi podarilo trhnúť rekord (som zvedavý čo na to caruser
), spravil som 500 km pri počítanej priemerke 5,68 l/100 km (PP ukazoval 5,9
). A to som v tých 500 km mal aj niekoľko km úseky diaľnice. Tankoval som ako vždy, po prvom vypnutí niekoľko sekundová pauza, potom ešte raz do ďalšieho vypnutia pištole. Znova sa mi potvrdilo, že ušetriť sa dá hlavne jazdou po okreskách, aj keď nie sú na rovine (šiel som 2× cez horský priechod, kde pomalá jazda za kamiónom nie je nič výnimočné). Akonáhle jazdím prevažne diaľnicou, aj keď tam nie sú niekoľkopercentné stúpania ako na horských prechodoch, spotreba ide nahor aj pri snahe o maximálne defenzívnu jazdu (80 km/h). Jediné čo mi napadlo pri snahe o pochopenie prečo je to tak, že diaľnice sú zvyčajne v otvorenejšom priestranstve, kde je asi aj častejší výskyt protivetra, ktorý ani nemusí byť nejak výrazne postrehnuteľný. Ináč nechápem...
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 16:10
od Hardcam
Jedna velka vyhoda pro korejsky auta je ta, ze maji hrdlo nadrze na leve strane, kde ho ma minimum aut, takze i ja si vzpominam na minimum situaci, kdy jsem cekal. Naopak u stojanu na prave strane cekali treba tri vozy.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 17:11
od Borek
S tím hrdlem to je pravda-vždy když jedu k benzínce,přemýšlím,na které straně to auto,kterým momentálně jedu,hrdlo má.
Zrovna v pátek jsem bral ve Vysokém Mýtě a zajel jsem na opačnou stranu stojanu,než mělo auto hrdlo
.Nerad tahám hadici přes zadek,tak jsem zajel kousek dál,abych ji neměl přes auto.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 17:27
od mnkk
Hardcam píše:Jedna velka vyhoda pro korejsky auta je ta, ze maji hrdlo nadrze na leve strane, kde ho ma minimum aut, takze i ja si vzpominam na minimum situaci, kdy jsem cekal. Naopak u stojanu na prave strane cekali treba tri vozy.
Také jednoznačne to nie je, japonské, korejské, niektoré francúzske auta majú hrdlo na lavej strane. Mal som ford fiesta a tam bolo tiež hrdlo na lavej strane. Príde mi to asi narovnako. Niekomu nevadí ťahať hadicu na opačnú stranu- často vidim ako tankujú fabie "naopak".
pietro32i- niekto zastaví medzi stojanmi, ide rovno k pokladni a je tam 5 minút... To by mohlo človeka aj trafiť...
Do autoškoly by mali zaradiť aj tankovanie- ale nie z kanistra, ale na pumpe. Aspoň 10x natankovať napr. 2 litre.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 17:34
od caruser
pietro32i píše:
K téme: Naposledy sa mi podarilo trhnúť rekord (som zvedavý čo na to caruser
), spravil som 500 km pri počítanej priemerke 5,68 l/100 km (PP ukazoval 5,9
).
Gratulujem pekná spotreba
Dosť dlho mi už prekážajú ceny benzínu a vyústilo to k prestavbe na LPG
. Spotreba mi síce stúpla, 6 - 6,3, ale keď to prepočítám tak ma to vychádza akoby som mal benzínové auto so spotrebou 3 L, pričom je tam zarátaný benzín potrebný na štartovanie a primazávanie Flashlube. Najlepšie na tom však je to, že už nemusím jazdiť na spotrebu, pretože ak by som jazdil po diaľnici 130 a nie 90 ako doteraz, čo by znamenalo zvýšenie spotreby z 4,7 na 6,6 benzínu, tak na LPG by som mal náklady ako s benzínovým autom so spotrebou 3,6 L. Takú spotrebu nemám šancu dosiahnúť ani s hybridom.
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 17:45
od S0T0
caruser: jj, vím o čem mluvíš
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 17:56
od mnkk
Re: Spotřeba i30
Napsal: 23 dub 2012, 22:05
od Chasnik
mnkk píše:Do autoškoly by mali zaradiť aj tankovanie- ale nie z kanistra, ale na pumpe. Aspoň 10x natankovať napr. 2 litre.
Já jsem teda v autoškole tankoval, stejně jako všichni moji spolužáci v kurzu. AŠ (tu první) jsem dělal v r. 1995 a nevím, jestli to bylo povinné nebo jestli to byla dobrovolná iniciativa instruktora