Stránka 14 z 180

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 11:15
od Hardcam
maco: spotrebu mas naprosto normalni, nezapomen, ze klima Ti udela pres litr navic, to bys mel 6,5 litru do Prahy, coz na 93kW auto je parada. Se spotrebou na dalnici vyrobci do tabulek moc nepocitaji. Jestli Te to uklidni, jezdil jsem s 102kW Lantrou parkrat Praha-Brno do skoly, nebyl provoz - bylo to v 5 rano. Rano jsem natankoval za 33Kc/litr/2005 rok a po navratu jsem mel hladovy oko (tey nejakych 55 litru vyjeto). Tehdy jsem se rozhodnul, ze dalsi moje auto by mohl byt diesel - jednu cestu me doprovazela prave CRDi Elantra, s benzinem jsem ji prakticky nestacil. A urcite jel za min.. :mrgreen:

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 11:45
od maco
Hardcam: mas recht, jen jsem zpocatku doufal v mensi spotrebu, uz se s tim pomalu smiruju, porat si rikam, ze na ten pocitac cumet nebudu, ale nejak si neumim pomoct :D
Proste silnejsi motor bude zrat...ale i na tech okreskach, kde jsem cekal ze by to mohlo jit k tem 6ti litrikum, tak mam rekord 6,9 a to z kopce :D tak nevim..ikdyz pozor, vlastne mam jen prumernou...okamzita tam neni...ale i tak pro me auto je ta prumerna 6,2 hodne scifi

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 11:55
od Hardcam
maco: uvidis casem, nechtel zazraky hned...musis ho pekne zajet, nesetrit ho. Pak ta spotreba klesne, mozna malo, mozna vic.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 13:40
od štaflík
Hardcam píše:matysek: SKV si mel zrejme nechat Rencka, procital jsem jeho posty...kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde.....mne osobne je uplne u pr...jakej typ klimatizace :hyu: pouziva, vsechno to chladi stejne. A kdyby si tady nahodou neprecetl o jaky typ se jedna, spal by klidne dal. Se zarazenou rychlosti mela nulovou spotrebu uz Lantra vyrobena pred rokem 2000. Neco na tom bude, ze SKV ma spotrebu vysokou a jini clenove nizsi. Ale proc to nesvest na auto.....ono si tu spotrebu prece dela samo, ne podle toho, jak jezdi.
Mno, pokud si platíš benzín a servis ze svého, tak by Ti nemělo být jedno, jaký máš kompresor. Ten historický u i30 totiž maká a žere pořád naplno. Regulované kompresory žerou podle zátěže. V kontextu použitého muzeálního kompresoru je poněkud úsměvná nedávná debata na téma, zda u i30 žere víc automatická, nebo manuální klimatizace, když žerou obě stejně - maximum. Na druhou stranu já s na spotřebu i30 nemůžu stěžovat. Mě by stačilo, kdyby nezapoměli dát na zadní nápravu pérování a nedali tam spojku dimenzovanou pro Fabii Junior :wink:

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 13:44
od štaflík
maco píše:vzhledem k tomu, ze nevim o cem tu ted hovorite :D jen informativne: najeto 3200km, prum. spotreba cca od 1000km stale stejna - 8,2 - 8,6 dle pp (real. 8,4 - 8,8), zkratka tak 8 - 9 l/100km. Jizda hlavne po meste (periferie) a dalnice, okresky pomerne malo. Klima vali tak ze 40%. Spotreba vcelku obludna :( a to se snazim jezdit plynule, lehci noha, dojezdy na krizovatkach bez plynu s podrazenim, atd. Posledni "nadrz" jsem vyjel na trase Brno - Praha a zpet. Cesta do Prahy - na spotrebu - kolem 110km/h (obcasne zrychleni na 130 pri predjizdeni), zapnuta klima - 7,5l/100km dle pp (real. odhad 7,7), nazpet bez klimy 130,max150km/h - bez vynulovani spotreba sla na 7,8l/100km. Pak par 10tek km v Brne. Stouplo to na 7,9 dle pp. Po dotankovani zpresneno na 8,2 l/100km...jezdeni to neni levny. Za 93kw benzinak se holt plati spotrebou :-)
Člověče já jsem se spotřebou hodně spokojený. Najeto asi 2200, 70% po kopcovitém městě, mimo město po zahřátí mám spíš tendence prohnat tomu perka a spotřeba dle PP 6,7, reálná u stejného stojanu na pumpě 7,3. Klimačka ale jen asi 15-20%. Vzhledem k výkonu, syrovosti a váze auta jsem velmi spokojen. V tomto kontextu je mi jedno, že jsou na motoru (asi) použity některé zastaralé technologie. Podle mě to funguje výborně. Pokud bude motor spolehlivý, neznám momentálně lepší šestnáctistovku na trhu.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 14:08
od maco
štaflík píše:
Člověče já jsem se spotřebou hodně spokojený. Najeto asi 2200, 70% po kopcovitém městě, mimo město po zahřátí mám spíš tendence prohnat tomu perka a spotřeba dle PP 6,7, reálná u stejného stojanu na pumpě 7,3. Klimačka ale jen asi 15-20%. Vzhledem k výkonu, syrovosti a váze auta jsem velmi spokojen. V tomto kontextu je mi jedno, že jsou na motoru (asi) použity některé zastaralé technologie. Podle mě to funguje výborně. Pokud bude motor spolehlivý, neznám momentálně lepší šestnáctistovku na trhu.[/quote]

No to neni zadna novinka, ze sice mame identicky motor ale spotrebu ruznou. A nemusi to byt stylem jizdy a vahou nohy ridice (cehoz by se urcite chteli chytnout nekteri zdejsi :wink: ). Ja davam autu taky obcas poradne pokourit, ale zajimavy je, ze na spotrebu to nema moc velky vliv, stejne tak zatizeni auta (jestli jedu sam nebo treba ve 3, 4...), abych nekecal muze to byt rozdil tak 0,5 litru odhadem.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:08
od štaflík
maco píše:štaflík píše:
Člověče já jsem se spotřebou hodně spokojený. Najeto asi 2200, 70% po kopcovitém městě, mimo město po zahřátí mám spíš tendence prohnat tomu perka a spotřeba dle PP 6,7, reálná u stejného stojanu na pumpě 7,3. Klimačka ale jen asi 15-20%. Vzhledem k výkonu, syrovosti a váze auta jsem velmi spokojen. V tomto kontextu je mi jedno, že jsou na motoru (asi) použity některé zastaralé technologie. Podle mě to funguje výborně. Pokud bude motor spolehlivý, neznám momentálně lepší šestnáctistovku na trhu.
No to neni zadna novinka, ze sice mame identicky motor ale spotrebu ruznou. A nemusi to byt stylem jizdy a vahou nohy ridice (cehoz by se urcite chteli chytnout nekteri zdejsi :wink: ). Ja davam autu taky obcas poradne pokourit, ale zajimavy je, ze na spotrebu to nema moc velky vliv, stejne tak zatizeni auta (jestli jedu sam nebo treba ve 3, 4...), abych nekecal muze to byt rozdil tak 0,5 litru odhadem.[/quote]
Divné... :-k
Myslíš, že může mít vliv to, že naše auta jsou z jiných továren? Nebo obutí? (já mám sociální Kumho na 15"). Možná prostě jen jiný styl jízdy. To, že jezdíž za hodně, neznamená, že neumíš řídit nebo že jezdíš blbě. Umím si představit situace, kdy úsporný jízdní styl může motor trápit, než když jezdíš razantně.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:12
od SKV
Hardcam píše:SKV: ty za jizdy poznas, ze Tvoje auto nema tu zazracnou klapku? Ja teda ne, ale se spotrebou se u vsech nasich aut dokazu normalni jizdou dostat pod tabulky vyrobce. A praci mam 8km daleko, tam do kopce, domu z kopce. Ja jsem se naucil ekonomickou jizdu az na 4tym aute, mas jeste dost malo najeto - 3000km je porad sirove auto, treba to prijde. Zatim je to nesmysl. A opravdu Ti tak zalezi na tom, jaky mas typ kompresoru nebo mas jen potrebu vylejt si vztek na korejcovi, kterymu na podvozku zapomneli zapatlat 20cm ctverecnich gumoasfaltem?
Když jsem jel s i30 poprvé, říkal jsem si jak ty technologie jdou rychle dopředu, že nevnímám sebemenší prodlevu mezi přidáním/ubráním plynu na pedálu a zvukovým/výkonovým projevem motoru, to jsem ještě netušil, že klapku skutečně ještě řídím já. Ono u servoklapky vždy byla buď zanedbatelná nebo i velmi nepříjemně velká prodleva (první verze Fabia HTP víc jak 1 vteřina) mezi sešlápnutím plynového pedálu a akcí servoklapky.
A teď trošku úvahy. Když u benzínové i30 stlačím např. na 5. převodový stupeň, v kopci plyn až na zem při 2000 ot./min., stane se to, že v první řadě pošlu do spalovacího prostoru nášup vzduchu, zlomek časové jednotky trvá než ECU zareaguje (zpracování signálu se snímače natočení škrtící klapky a snímače nasávaného množství vzduchu, ostatní čidla neuvažuji), v tom případě tady máme zbytečné zvýšené emise, protože v tomto přechodovém období není jednoduše dodržen stechiometrický směšovací poměr. Dále nám tedy ECU začne ládovat palivo, aby ho srovnala a spotřeba nám zcela zbytečně vystřelí bez valného účinku na akceleraci.
U řízení motoru se servoklapkou se nejdříve zpracují vstupní hodnoty a pak se v součinnosti s množstvím dodávaného paliva nastaví i škrtící klapka. V případě, že je motor přetížen při nižších otáčkách dodá jen přiměřené množství paliva, které má uloženo v datové mapě. V praxi to vypadá tak, že když se snažíte akcelerovat na vyšší převodový stupeň při nízkých otáčkách a třeba ještě do kopce, motor reaguje jen třeba do půlky plynu, dál už se nic neděje, spotřeba neroste, motor nedostává zbytečně pohulit. Proto si stále troufnu tvrdit, že škrtící klapka není nutné zlo ani ojebávka výrobců aut, ale zcela logické pokračování vývoje řídících systémů motoru, která na sebe umožňuje nabalit další spoustu vylepšení (tempomat, ESP, ASR...), dokáže napravovat chyby řidiče (např. rychlé pohyby plynového pedálu např při přejezdu nerovností) a to vše s nezanedbatelným vlivem na spotřebu a emise.
Jinak moje i30 je zpracovaná, myslím, velice solidně. Když pominu občasné povrzávání v interiéru, vše pěkně sedí, díly lícují a na podvozku se mi zatím nic neloupe. No a proti Korejců ani jiným národnostem vůbec nic nemám.
Hardcam píše:A opravdu Ti tak zalezi na tom, jaky mas typ kompresoru nebo mas jen potrebu vylejt si vztek na korejcovi, kterymu na podvozku zapomneli zapatlat 20cm ctverecnich gumoasfaltem?
Kompresor už tady byl od Štaflíka vysvětlen. Skutečně mně to jedno není, a nevím proč mám platit palivo na výrobu chladu, který se mi potom znehodnotí smícháváním s teplým vzduchem z radiátoru. Je to jako přetápění v některých bytovkách, kdy se regulování teploty provádí prostým otevřením okna místo regulací topení. Variabilní kompresor vyrobí jen tolik, kolik potřebuji a to se opět projeví na spotřebě.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:17
od Hardcam
štaflík píše: Mno, pokud si platíš benzín a servis ze svého, tak by Ti nemělo být jedno, jaký máš kompresor.
štaflík píše: V tomto kontextu je mi jedno, že jsou na motoru (asi) použity některé zastaralé technologie.
Tak ted nevim,. co jsi mi tim chtel rict,....platim si ze svyho naftu i servis a fakt je mi to jedno. Tobe evidentne taky:) vzhledem k tmu, ze se zaplou klimou se furt vejdu do sesti litru, mne to nejak netrapi. A ze se mi klima vysere - tomu zatim neverim, co se tyce :hyu: , mel jsem vzdycky dobrej kus. Jen lidi v servisech jsem potkal blby...

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:21
od SKV
Jinak jsem se dnes rozhodl rozlousknou otázku spotřeby při brzdění motorem.
Auto jsem rozjel z kopce, pustil plyn a resetoval "počítač". Na displeji se stále ukazovaly jen pomlčky (nedokáže asi zobrazit 0 l/100 km :mrgreen:), potom jsem samospádem dojel na menší rovinku, kde jsem byl nucen drbnout do plynu - na displeji se ukázala průměrná spotřeba 0.8 l/100 km, která při další jízdě z kopce klesala.
Z tohoto pozorování si troufám tvrdit, že ani benzínová i30 nespotřebovává při jízdě bez plynu žádné palivo =D>.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:28
od štaflík
To SKV: Úvaha v jádru správná, jenom bych opravil, že problémy s reakcí (prodlevou) plynu u Fabií nebyly u HTP, ale u prvních sérií se starým škodováckým 1.4 OHV. U HTP bylo toto již bez problému a při svých pár tisících rozjezdů s tímto motorem jsem nic nepozoroval zatímco u služební 1.4 OHV ze začátku výroby jsem byl občas jak v autoškole. Mimochodem pak tu chybu odstranili/zmenšili úpravou SW. To auto se takhle blbě rozjíždělo jen první dva roky.
Co se i30 týče, také nechápu, jak dali EURO4 bez el.klapky, ale pokud jim to funguje, tak bych v tom vůbec problém neviděl. Papíry jsou v pořádku a motor reaguje spíše lépe, než je dnes zvykem. Jinak ta prodleva mezi tím, kdy se zvedne příděl vzduchu a dodá se adekvátní příděl vzduchu je, myslím, zanedbatelná. Frekvence průmyslovýh procesorů typicky používaných v ECU je dnes typicky v řádech stovek MHz (takže jako první směšná Pentia II :) ), takže (vzhledem k tomu, že procesor je optimalizovaný na algorytmy stechiometrického vzorce) zvládne dodat správné údaje několiksetkrát za vteřinu.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:30
od Hardcam
SKV: vsak jsem to psal na minule strance, ze tuhle ficuru uz maj stary hacka...


jinak abych se priznal, kdyz jsem cetl zacatek Tvyho prispevku, myslel jsem, ze Ti dosla trpelivost, pustil jsi t z kopce, pustil plyn, vyskocil a cekal, jak to dopadne:)

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:38
od štaflík
Hardcam píše:
Tak ted nevim,. co jsi mi tim chtel rict,....platim si ze svyho naftu i servis a fakt je mi to jedno. Tobe evidentne taky:) vzhledem k tmu, ze se zaplou klimou se furt vejdu do sesti litru, mne to nejak netrapi. A ze se mi klima vysere - tomu zatim neverim, co se tyce :hyu: , mel jsem vzdycky dobrej kus. Jen lidi v servisech jsem potkal blby...
No co bych tím chtěl říci - že muzeální kompresor v i 30 žere o dost víc, než dnes používané regulované kompresory. Servisem jsem myslel to, že pokud jede furt na plný pecky, že je asi více namáhaný, než kompresor, který kromě náběhu teplotu už jen tak šolichá a udržuje jí. Na druhou stranu zařízení, které má jen dva stavy (zapnuto/vypnuto) může být spolehlivější, než regulovaný systém.
Že je Ti to jedno věřím - vždyť máš jiné auto, než i 30 a možná tam máš jiný kompresor. Navíc u diesela to není takový rozdíl, jako u benzínu.

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:38
od maco
to štaflík:
myslim ze je to mozne...muze to byt treba motorem...nemam sice moc potuchy o motorech z konstrukcniho hlediska, zkratka se chovaji treba trosku jinak ikdyz by mely byt identicky. Psal jsem to v jinem tematu, zatim nikdo neodpovedel - muj motor ma zvlastni nastup hluku a rezonance ve volantu od 3700ot do 4100 ot. mimo tyhle otacky je zvukovej projev normalni...tak treba je to naka zvlastnost meho motoru... :|

Re: i30 spotřeba

Napsal: 13 čer 2009, 21:42
od Hardcam
staflik: evidentne mam stejny jako vy...jedno mi je to z toho duvodu, ze rok od roku pouzivam klimu mene. Posledni 3 roky stoji srpen za houby a ty vedra nejsou tk "horky". A do prazdnin je to sem tam dvakrat-trikrat za mesic. V zime poustim jen kvuli udrzbe.