Stránka 14 z 22
Re: Brzdy
Napsal: 30 led 2013, 21:00
od Chasnik
Hard: a proto auto nemyju, abych se ráno rozjel
Re: Brzdy
Napsal: 31 led 2013, 09:42
od Bill1
Ja to považujem za celkom bežné, robilo mi to aj na novej Fabii.. po dvoch, troch brzdeniach to už necítim..
Re: Brzdy
Napsal: 01 úno 2013, 07:42
od Voči
Docela mě překvapuje kolik lidí považuje tento stav brzd po 11 hodinách stání za zcela běžný. Bral bych trochu rezu, ale ten kotouč mi přijde jak kdyby ležel půl roku zahrabaný ve hnoji. Každopádně to jsou nejrychleji reznoucí kotouče co jsem měl. Uvidím kolik ještě zvládnou destičky a až přijde jejich výměna tak to určitě vyměním celé a zcela určitě to nebude originální příslušenství Hyundai, ale nějaký jiný značkový výrobce. Ate, Ferodo, Brembo, TRW nebo něco podobného.
Re: Brzdy
Napsal: 01 úno 2013, 07:44
od mnkk
Súhlasím s Vočim.
Re: Brzdy
Napsal: 01 úno 2013, 07:48
od Voči
Díky
Re: Brzdy
Napsal: 01 úno 2013, 08:50
od AleKa82
Takhle orezlé kotouče nemám, ani když moje auto stojí 14 dní bez hnutí před panelákem a neustále na něj sněží. Na zimu jsou ty plecháče s poklicema fakt lepší. V létě s origo hlíníkama mám taky lehce orezlé kotouče, ale zatím vždycky stačilo to trochu rozjet a lehce zabrzdit, aby se kotouče otřely. Třetí zabrždění už je v poho. Jinak i v zimě zatahuju ručku na pátý zoubek, protože stojím čumákem lehce do kopce a zatím mi ani jednou nepřimrzla. Na Getzíkovi mi párkrát přimrzla tak, že jsem ji nemohl odtrhnout. Nejlepší bylo, že jsem měl před i za autem tak 30cm na manévrování
. Bál jsem se, že to najednou povolí a posunu auta v řadě.
Re: Brzdy
Napsal: 01 úno 2013, 23:17
od KADETT
I já souhlasím s těmi, pro které jsou takto zrezivělé kotouče normálním jevem. Co jiného lze očekávat po jízdě v prosolené sněhové břečce nebo vodě. A kotouče před tím neochrání ani plechové disky s poklicema. Vždyť pod nima ty kotouče ani nevidíte. Prostě takto reaguje čistá litina s vlhkem. Ten, kdo má zkušenosti s obráběním či broušením oceli nebo litiny,vám potvrdí, jak rychle dokážou zreznout čisté opracované a neošetřené díly po styku s vodou. A tomu, kdo jezdí s autem denně, vydrží kotouče i destičky déle,než tomu, kdo vytáhne auto za týden či čtrnáct dnů a musí nejdřív odrhnout větší vrstvu rzi. Že by
měl nějaké rychlereznoucí kotouče než jiné značky, mi připadá taky dost nepravděpodobné.
Re: Brzdy
Napsal: 01 bře 2013, 07:56
od kickerinho
Tak jsem si lebedil, že se mě hučení a drhnutí brzd moc netýká (občas se stalo, že po víkendu jsem musel jako ostatní párkrát probrzdit, aby se všechno srovnalo), ale teď mám dost blbou zkušenost. Minulý víkend jsem byl na horách, auto stálo ve sněhu 3 dny a po návratu domů zjišťuju, že brzdy hrčí a drhnou pořád. Je to tak hnusný zvuk, že se člověk pomalu bojí na tu brzdu šlápnout
Původně jsem myslel, že po několikerém brždění to zase bude OK, ale není. Napadlo mě, že bych mohl mít v pánu destičky nebo tak něco, ale byl jsem v říjnu na druhé garančce a ani slovem se mi nikdo nezmínil, že by něco nebylo OK a nebo že bych měl v určitém horizontu něco měnit. Od té doby jsem najel zhruba 2000km (celkem 27000km). Takže myslím, že destičky i kotouče by měly ještě žít. Navíc jsem kdysi na Felicii sjel destičky fest a to byl jinej kravál při brždění
, takže myslím, že by měly být v pohodě. Nedíval jsem se na to, protože tomu sám vůbec nerozumím a mrtvé od živých nepoznám, spoléhám na servis
A jelikož při hrčení brzd cítím už i jemné brnění v pedálu, což dříve nebylo, chci se zeptat, zda musím s brzdami do značkového servisu a nebo můžu ke známému mechanikovi na prohlídku a případnou výměnu? Nerad bych přišel o záruku nebo tak něco... Je možno brzdové destičky měnit kdekoliv, pokud budou špatné? Díky za názory (i kritiku)
Re: Brzdy
Napsal: 01 bře 2013, 08:06
od severtom
Na servis bych se neobracel, diagnostiku můžeš udělat sám. Na brzdové kotouče si sáhni, pokud nemají drážku na okraji, tak nejsou sjeté. Mohou házet, což poznáš po sundání a položení na sklo nebo upnutím do soustruhu a hodinkami. Tebou zmiňovaná hlučnost u Feldy? Každé destičky jsou jiné, zkušenosti nelze přenášet - některé mají indikační plech, který při sjetí píská (náš 22 let starý Honda Civic), jiné ne, ale rozpadne se obložení, kousek se vylomí a zůstane pod krycím plechem... u Feldy se mi ten plech jednou ohnul (od kamínku?) a strašně to hlučelo, tím víc, čím víc jsi dal kola do rejdu.
Na brzdy bych se určitě podrobně podíval teď v březnu před barákem, až budeš měnit zimáky za letní.... nic to nestojí a dozvíš se víc než v servisu. Zda jdou třmeny volně (u Feldy vodicí tyčky rezly, u Hyu ještě nevím, těším se, až se podívám).
Re: Brzdy
Napsal: 01 bře 2013, 12:29
od laufas
Vcera poprve od koupe i30 jsem musel postavit auto na hever a rozhejbat rucne kola, aby se odtrhly brzdy. Trosku navrat nekam do praveku, ze si clovek pred vyjezdem z garaze cvicne hodi auto na zvedak a potoci kolama. Jindy to povoli motorem, ale tedka to fakt neslo
Uz se tesim na vymenu brzd, ale s nasim tempem, se toho nedoziju.
Re: Brzdy
Napsal: 01 bře 2013, 12:34
od XMira
kickerinho: To hučení, tedy spíš takové drhnutí se mi děje taky - vždycky v zimě, když mám plecháče s poklicema. Řekl bych, že to je bordel ze silnice, protože to umím "opravit" wapkou
Re: Brzdy
Napsal: 01 bře 2013, 19:27
od walach
Taky se přidám s nářky na skřípání brzd v zimním provozu,ale na druhou stranu jste mne potěšili ,že v tom nejedu sám.
Jezdím denně a každé ráno je to fuj
.Nejlepší asi bude si pustit nahlas nějakou mjůůzik a počkat do jara
.
Re: Brzdy
Napsal: 05 bře 2013, 13:56
od kickerinho
Tak já si zapěju song, páč to vypadá (ťuky, ťuky, ťuk), že se to zlepšilo...! Sice furt cítím drhnutí při silnějším brzdění, ale už to nedrhne při každém lehkém sešlápnutí pedálu, takže snad to s lepším počasím bude ještě víc poznat
Re: Brzdy
Napsal: 05 bře 2013, 14:15
od Chasnik
Chlapi, a myslíte, že kdyby se ten kotouč něčím máznul, třeba silikonovým olejem, že by se pak ty destičky nelepily?
Re: Brzdy
Napsal: 05 bře 2013, 14:31
od kickerinho
Doporučuju kvalitní lubrikant!