Stránka 14 z 79
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 18:56
od ZdeněkSvoboda
Nejsou to zrovna tlumiče, ale do podvozku to taky patří.
Dneska jsem po zimě udělal kompletní údržbu auta.
Vypláchnul jsem podběhy a celý spodek, pak vypucoval kompletně motorový prostor a nakonec se půstil do výfuku.
Pánové, můžu vám říct, že to byl celkem porod.
Chtěl jsem ho rozdělat po částech, abych měl na všechno přístup a udělal bych všechno poctivě.
Hned za katikem to šlo tak tak, ale u té bakule, co je těsně na konci výf. potrubí jsem to nerozdělal.
Po koumání, jak vyndat celý výfuk ven jsme s mladým od ségry zvedli heverem auto a pak se nám celý kus podařilo vyndat.
Pak už si to dali říct...ale po dvou letech a nehnul jsem s tím...síla teda.
Celý výfuk jsem obrousil, odrezovačem objel a odmastil, no a na závěr zastříkal sprejem.
Do míst, kde to bylo nejvíce orezlé (klasika spoje) jsem nastříkal tekutý gumoasfalt, který nevím, jestli tam vydrží (spíš asi ne), ale za zkoušku nic nedám.
Pár fotek
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 20:19
od ricci
pekna praca ... na ten gumoasvalt som zvedavy
... ako si to myslel s tym vyplachnutim podbehov ???
solidne si sa pod auto ulozil ked si fotil zo spodu
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 21:05
od ZdeněkSvoboda
Jenom jsem vystříkal podběhy hadicí a vodou
Bylo všude nalepené bláto a chtěl jsem auto zbavit poslední soli.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 22:12
od zdenek76
ten gumoasfalt máš jako na tom výfuku? to ne, že?
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 22:31
od ZdeněkSvoboda
Jo, je to přímo na výfuku
Jak jsem psal, je to takový experiment
Před zimou jsem celé potrubí zastříkával obyč. sprejem (nebyl žáruvzdorný), protože jsem neměl ten správný po ruce a až teď jsem ho obrušoval.
Třeba tam něco zbyde a když ne, tak si aspoň za mnou řidiči užijou pořádnýho dehtu
, když mám ten diesel
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 22:34
od 69pavel
to: ZdeněkSvoboda
pokud chces osetrit rezly vyfuk tak ten gumoasfalt nebo cos to na nej placal sundej a osetri to zakladni barvou vypalovaci a pote stribrenka vypalovaci,to jsou spec barvy urcene na vyfuky a potrubi,nebo jeste skus nekde sehnat zaruvzdornou zinkovou barvu ve spreji,je draha ale oplati se nastrikas zavity a po roce povolis bez jakeho koliv naznaku ze bys urval sroubky kdyz je to zarezle, samozrejme kdy je zrezle potrubi tak zastavi korozi a vypada jako nove.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 22:36
od zdenek76
tak to bych dal pryč, buď to bude za tebou skapávat nebo to začne rovnou hořet, gumoasflat nepotřebuje moc
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 27 bře 2010, 22:39
od ZdeněkSvoboda
To jsem udělal.
Celý výfuk je nastříkaný žáruvzdornou barvou (ve spreji za cca 200Kč)
Ten gumoasfalt je už takový bonus na zkoušku.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 07 dub 2010, 08:21
od _miv_
Vcera som bol na teste tlmicov v ARS v BB. Cena 4 ecka. Vysledok aj prekvapivy aj nie... LP=77%, PP=75%, LZ=52%, PZ=45%. Ta predna naprava by aj usla ale ta zadna to je dost take na uvazenie ze po 30tis km je ucinnost len okolo 50 percent...
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 07 dub 2010, 16:29
od palčo
[quote="_miv_"]Vcera som bol na teste tlmicov v ARS v BB.
A kde v BB to je? Aj ja nad tým uvažujem a za 4€-dobrá cena.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 08 dub 2010, 12:05
od ZdeněkSvoboda
ZdeněkSvoboda píše:Jo, je to přímo na výfuku
Jak jsem psal, je to takový experiment
Před zimou jsem celé potrubí zastříkával obyč. sprejem (nebyl žáruvzdorný), protože jsem neměl ten správný po ruce a až teď jsem ho obrušoval.
Třeba tam něco zbyde a když ne, tak si aspoň za mnou řidiči užijou pořádnýho dehtu
, když mám ten diesel
Dneska jsem kontroloval ten gumoasfalt na výfukových spojích potrubí a vida, pěkně to zaschlo a drží to tam
Dolů to jde jenom hodně silným rýpnutím nehtem.
Smrdělo to asi 2 dny, ale žádný velký extrém. Teď už nic. Snad to vodu na plech nepustí...uvidím později, budu informovat
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 08 dub 2010, 12:34
od Vilda
ZdeněkSvoboda :
Můj výfuk, už je taky místama rezavej jak liška
asi se budu po Tobě opičit a něco s ním
udělám, jinak je po pár letech v háji ... Před chvílí jsem přijel a veškerý zimní klepání v nápravách je pryč .... úplný ticho. Myslím si, že to klepání, přece jen dělají ty plastový šprcky na tlumičích
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 08 dub 2010, 13:01
od dav
Věř, že v zimě a kord když jsou mrazy, tak klepe a vrže všechno
a to bych prohlásil - Accentík tak špatně na tom neni
- jsou horší i ve vyšší cenovce
.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 08 dub 2010, 14:34
od Gandalf
Zásadní osobní zkušenost nemám, protože jsem nikdy neměl auto tak dlouho, ale nás v autoškolách učili, že výfukové tlumiče korodují primárně zevnitř a tomu se v podstatě nedá zabránit. Samozřejmě, že hlavně zimní provoz, změny teplot, sůl atd. způsobují i korozi vnější, ale docela by mě zajímalo nakolik může taková precizní a důkladná péče (viz. Zdeněk Svoboda) oddálit nutnost výměny celého dílu.
Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)
Napsal: 08 dub 2010, 17:41
od Martun
Gandalf
Přinejmenším oddálíš to, že se ti ty dvě koroze nepotkaj proti sobě a neudělaj díru
Jinak pochvala pro ZDENKA SVOBODU, krásná práce! Ale k tomuto se s největší pravděpodobností nedokopu...