Stránka 14 z 15

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 09:08
od pietro32i
Ty kokso cvrčku, si to trochu prekombinoval, či? Ani som to nemal silu dočítať do konca, sorry. V mnohých veciach máš pravdu, presvedčil som sa, ale v tomto si trochu "ujel"... :lol:
To by predsa mohol povedať každý servis, pri každom pokuse o akúkoľvek reklamáciu, že "Hele pane, někdo se v tom vrtal!", a neuznať preto záruku. Podozrenie vysloviť môže, musí ho však aj dokázať. Ak to nevie/nemôže, tak to musí zostať len v rovine podozrenia. Je to presne naopak, dôkazné bremeno má na pleciach servis, nie zákazník. Ako si predstavuješ, že by som ako zákazník mal dokázať, že som si olej nevymenil sám? Dá sa to? Čo si zoženiem svedka, ktorý odprisahá, že som to nespravil? Ak tam budú originál súčiastky, de facto len jedna - olejový filter - tak to nemôže dokázať ani súdny znalec. Môžu si dať spraviť chemický rozbor tvojho oleja, ktorý približne ukáže, koľko km s nim bolo najazdené. Opakujem však, nie ty, na svoje náklady, ale servis na svoje.
Ak si olej nikdy nemenil, ani to nevidel, tak prosím neodsudzuj ostatných, že tak robia. Robia to nie preto, že chcú podvádzať, ale kvôli motoru svojho auta. To nie je o tom, že sa chcem vyhnúť povinnej garančnej prehliadke, spojenou s výmenou oleja a nemalou platbou za to. Bol som na takej medzigarančnej, dobrovoľnej výmene oleja v servise a všetci tam na mňa zazerali jak na UFO. Navonok: "Fajn, škoda, že nie je každý taký zodpovedný k svojmu autu." (Bodaj by nie, veď je to pre nich kešovka za 10 min. práce.). A z ich pohľadu vyčítaš: "Čo je to za debila, meniť olej, keď nemusí a ešte za to platiť v servise?"

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 10:03
od Spajky007
ty vole takovejch vět ohledně kraviny :hyu: tak ať každej dělá jak myslí a pak uvidí co to provede ](*,)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 11:03
od 89majlo96
hadate sa o prkotinach, kazdy nech to robi ako uzna za vhodne, nechapem naco sa tu natahujete ako male deti na pieskovisku ](*,)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 11:19
od Skyline
juryno píše:mam takyto problem. ako sa ochladilo a auto je odstavene viac hodin tak ako sa rozbieham, tak jedna v pohode, na dvojke vzdy zadrhne ako by sa nedostaval benzin ci co, trocha potrase a potom nabehne, trojka v pohode. potom uz ide aj dvojka v pohode.

vzdy mi to robi len na dvojke a iba pri rozjazde. neturujem, rozbieham pomaly. je to normalne??
Něco takového nám to dělá když zrovna natankujeme mene kvalitni benzin, bez problémů je VERVA a AGIP.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 12:03
od Cvrček
Nemyslím si, že by to byly kraviny, ba právě naopak, ale už vše bylo všemi řečeno..
Schválně by se mohl pak někdo ozvat, když by podobným martýriem prošel, aby bylo vidno, jak se to řeší
ajaké jsou argumenty stran. Za sebe mohu říci: za vším, co jsem si napsal, si stojím.. Navrhuju to ale uzavřít, aby opět jaksi "nehořelo" :mrgreen:

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 12:28
od mirisko2
Cvrček píše:
mirisko2 píše: Ty ked si uzivatel a zastanca servisov...nikto ti nebrani , aby si ich navstevoval aj nadalej...
Len asi sledujes prilis vela detektivnych filmov, Maiami, Cololombo...atd... Myslis, ze servis zisti aky olej si si dal do auta( samozrejme podla predpisanych parametrov...to sa docitas aj v Prirucke dodavanej k autu...) ci si dal Shell, alebo Castrol...nikto nikdy skumat nebude... A dokonca mne pri prvej zarucnej prehliadke a vymene oleja, nedali original olejovy filter Hyundai, ale nahradu od firmy Bosch...samozrejme som to zistil az pri mojej dalsej vymene...

Takze kludne si mily pietro32i vymen olej doma...to autu isto neuskodi iba prospeje...
A vy ostatny, ktori ste zastanci servisov...navstevujte ich isto dalej...
app...viete, ze v "dnesnych modernych rychloservisoch", aj znackovych sa olej nevypusta ale odsava cez mierku oleja??!
aaa, viete ake velke mnozstvo vam ten ktory mechanik z auta "odsaje"??!
Mluvil jsem o něčem jiném, vy jste to moc nepochopil.. Už bych se ale opakoval a si se i opakuji. Nezastávám se servisů, jen dávám na misku vah pár tisíc za vlastní výměnu oproti poškozenému motoru (čímkoliv) co později servis odmítne v rámci záruky.. Uvedu názorný příklad:


Franta Mácha samo doma si vymění olej. Udělá to tak nešikovně, že poškrábe toto, strhne toto a udělá neopatrně tamto (se může KLIDNĚ stát i mistrovi tesařskému :)
V servisu na to přijdou, pobaví se a do svých SDÍLENÝCH ELEKTRONICKÝCH ZÁZNAMŮ zaevidují, aniž by o tom zákazník věděl (musí to servis dát vědět zákazníkovi? Nemusí :) Pakliže ano, na základě jakého zákona? Číslo prosím..

Franta jezdí, začne mu např. okolo těsnící zátky kapat olej, nebo se poškodí motor špatným palivem, event. cokoliv dalšího s motorem OBECNĚ (vstřikování, spalování.. - co na tom, že to nemá příčinnou souvislost s výměnou oleje) a následně Franta letí s křikem do servisu: REKLAMACÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ, REKLAMACÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ...

A teď jak to bude dále: mechanici kouknou nejdříve do záznamů v počítači (ještě před započetím všech prací - to tak dělávají), najdou záznam o podezření na neoprávněnou manipulaci.
Auto prohlédnou, a poslechněte dialog, který proběhne:

Servis: "pane Mácho, je nám líto, ale my jsme přesvědčení, že se v tom někdo hrabal. A to by neměl, pak ztrácíte záruky. To Vy sám? Někdo jiný?"
František: "Já??? V životě néééééééééé, vy to nechcete opravit, ten :hyu: je na ....., já to všude napíšuuuuuu, jak podvádíte...." (přičemž první podváděl František, nezapomeňme)
Servis: "pane Mácho, tohle Vám na záruku neopraví nikde. To podezření tam máme proto a proto, je vidět, že je tam tamto a tamto, přičemž tam má být toto a toto. Bohužel.
Cena opravy u nás je 24.648,- bez DPH. Chcete?"
František: "já vás poženu k soudůůůůůůůůůůůůů, vy mi tady lžete panéééééé, to je hrůza, co si ty automobilky a servisy tady dovolujíííííííííííííííííííííííí..."
Servis: "bohužel, na to máte plné právo... Když myslíte...."

O co jde? František má teď 2 možnosti: buď zaplatí (de facto přizná vinu) nebo si bude na netu stěžovat (a to je prasárna, protože sám lže a podvádí) a vyhrožovat žalobou
Když ji (žalobu) podá, má důkazní břemeno na sobě, tj. musí PROKÁZAT, že mu skutečně vznikla újma (čím, na základě čeho) a následně musí vyčíslit škodu.
Servis se bude přirozeně bránit - svědectví, vysvětlení pojmů, jak to funguje.. V případě, že František nebude mít v ruce "neprůstřené" doklady v písemné podobě, které podpoří jeho úhel pohledu, de facto přišel o dost peněz (náhrada soudních výdajů a výdajů advokatů obou stran + přečin proti soužití - je to jen přestupek, ale jde o nařknutí 2. osoby z přečinu - řeší MÚ v místě bydliště - sankce = pokuta).
Navíc když František nezaplatí, dál PŘECE jezdí s rozbitým autem (nazapomínejme).

Ke "zmanipulovanému" posudku soudního znalce: František může mít známého, nebo někoho může uplatit (nebude první, ani poslední). V tom případě takovému znalci za nepravdivý znalecký posudek hrozí pokuta, možné obvinění z tr. činu podvodu a vypracování zmanipulovaného znaleckého posudku a následně trest hrozby vyškrtnutí ze seznamu soudních znalců v oboru motorových vozidel. Vyplatí se riskovat pro 2.000 Kč????

To celé když podtrhnu, tak vyvedu "mirisko2" z omylu: nejsem PRO servis ani za ně NIJAK nelobuju (HARD potvrdí, že si na ně brousím docela zoubky :-)
ale jsem pro KOREKTNÍ JEDNÁNÍ (bez podvodů) a proto, aby KAŽDÝ ZVÁŽIL NA 2 MISKÁCH VAH VŠECHNA PRO A PROTI a sám posoudil rozika, která s tímto mohou být spojená.
Kdo to nechápe, tak ješte jednou:

"Stojí mi za ušetřených 5.000,- za vlastní výměnu oleje přičemž riskuji v budoucnu závažnější problémy s motorem obecně např. za 80.000,-????" Ano nebo ne???"

Může se stát, že v některých servisech z toho nebudou dělat žádnou vědu (většinou ty, co je jim vše jedno, a kde lze aj logicky pochybovat o kvalitě práce). Dobrý servis, který má dost zakázek a dobré jméno, tam vás asi ale poženou "se zárukou" pryč, protože o takvé podvodníčky nestojí (dnes je to výměna oleje, zítra to bude pokus o výměnu něčeho jiného........... )

Poslední věc mám k platbě v rámci záruky: nejsem v tomto odborník, ale logicky odvozuji, že:

- když servis nahlásí importérovi (výrobci) škodu a opravu v rámci záruky, vzájemné finanční vyrovnání bude asi pěkná byrokracie a peníze za dlouho.. Chybí mi tedy CASH pro mě, mé zaměstnance i peníze pro nákup dílů a platbu energií (tzn. dotuji vše z jiných peněz)
- když záruku odmítnou a budou chtít peníze přímo po Františkovi, peníze dostanou většinou IHNED PO OPRAVĚ.
Co je tedy pro ně lepší a výhodnější? Aby opravdu pečlivě zvážili, co je v záruce a co již není v záruce. Nebo se mýlím?

aaale pochopil.. na jednej strane mas pravdu...ale na druhej: ak by si bral, ze "co ak Franta nahodou strhne zavit..." tak potom by si nemal ani vychadzat na ulicu...lebo: !co ak ta nahodou zrazi auto"...

aale, ked si Franta vymeni olej saam, aspom ma istotu, ze ho vypustil vsetok..a neostalo mu tam po "odsavani" napr. 0,5L a viac stareho... alebo boli aj pripady ze ten olej "odsali" iba polovicku a doliali novym... (nemusi to byt pravidlo)

Ak si Franta kupi napr. Castrol, tak vie ze tam nalial Castrol a nie iba Castrol zaplati a naleju mu tam o dve triedy lacnejsi olej aaj ked mozno od tej istej znacky...
Aa, ked si Franta naleje svoj kupeny Castrol, tak zisti, ze do :hyu: 1,4 mu vojdu presne 3! Litre (vratane vymeny filtra) po vrchnu rysku mierky oleja... a nezauctuju mu (ako mne na zarucke) 3,6L a bolo to do polovice mierky...

Takze ak to zhrniem, a ak Franto nestrhne zavit...tak nie len ze usetri na servise aale aj da predpisany olej, aj mnozstvo , tak svojmu autu nielenze neublizil...ale vlastne predllzil zivotnost...

aa, pevne verim, ze keby ten spominany zavit strhol mechanik (lebo pripustam, ze aj to sa moze stat...) tak urcite si chybu neprizna, a do PC systemu nenapise ze: "JA mechanik som Frantovi strhol zavit"... iba to zacapka tak, aby to co najmenej presakovalo... a ak to Franto zisti, tak pojde do servisu a tak isto sa bude natahovat so servisom ako keby ho strhol sam...nikto mu neuveri, ze tu chybu mohol spravit "pan mechanik"...

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 12:30
od majklus
juryno píše:mam takyto problem. ako sa ochladilo a auto je odstavene viac hodin tak ako sa rozbieham, tak jedna v pohode, na dvojke vzdy zadrhne ako by sa nedostaval benzin ci co, trocha potrase a potom nabehne, trojka v pohode. potom uz ide aj dvojka v pohode.

vzdy mi to robi len na dvojke a iba pri rozjazde. neturujem, rozbieham pomaly. je to normalne??
Presne tohle se mi uz taky nekolikrat stalo. Kdyz se ale rozjizdim se studenym autem, jak mi radil prodejce, problem neni: nastartovat, pockat cca 30 sec. (ze by synchronizace ventilu?), rozjezd.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 14:10
od 89majlo96
mirisko2 píše:
aa, pevne verim, ze keby ten spominany zavit strhol mechanik (lebo pripustam, ze aj to sa moze stat...) tak urcite si chybu neprizna, a do PC systemu nenapise ze: "JA mechanik som Frantovi strhol zavit"... iba to zacapka tak, aby to co najmenej presakovalo... a ak to Franto zisti, tak pojde do servisu a tak isto sa bude natahovat so servisom ako keby ho strhol sam...nikto mu neuveri, ze tu chybu mohol spravit "pan mechanik"...
Pravda, pan mechanik je svaty a nedotknutelny, mne poskriabal plast v interieri a hned pri prevzati auta som to povedal ze to tam nebolo, zacal sa so mnou hadat ze to tam bolo a spravil som si to sam. Keby mam po ruke trubku tak ho trafim a spravim z neho mrzaka za to ze je debil a nevie si priznat chybu. Nastastie to islo dole a nic viditelne nezostalo.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 20:02
od tomason
Spotřeba oleje se vyskytuje hlavně u motorů, provozovaných na prodloužené intervaly s long–life oleji. Tyto oleje jsou po ujetí cca 17.000 km v českých podmínkách (nekvalitní paliva kontaminovaná sírou z LTO, vysoká prašnost, kyselé deště) bez jakýchkoliv přísad, včetně té, která omezuje vypařování motorového oleje. Je–li motor nový, nejsou ještě dostatečně zaběhnuté třecí plochy motoru a olej se vypařuje, dále potom vlivem extrémně rychlého opotřebení těchto ploch (v oleji již nejsou přísady zvyšující otěru vzdornost a olej je dále znehodnocen sazemi jako produktem hoření nafty a křemičitým prachem, který neměněný vzduchový filtr není schopen zachytit – obojí se do oleje dostane profukem kolem pístních kroužků) se olej dostává do spalovacího prostoru ve větší míře a shoří. Velký vliv na degeneraci motorového oleje má též jeho teplota, která samozřejmě roste s jeho zatížením.

3) Hlučná a poruchová turbodmychadla: příčinou jsou opět dlouhé intervaly výměn motorového oleje a vzduchového filtru, další příčinou je nedochlazení turbodmychadla po větší zátěži.

4) Nízká životnost rozvodového mechanismu je dána, jak jinak, použitím long-life olejů, jak je popsáno v bodě 2, uhlíkové saze a křemičitý prach působí jako ideální abrazivo.

Koupě ojetého auta jezdícího na prodloužené intervaly výměny oleje není doporučena odborníky.
Výměnu po 15000km lze jen doporučit ,osobně to tak dělám u svého Focusu 1,8tdci.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 20:21
od juryno
majklus píše:Presne tohle se mi uz taky nekolikrat stalo. Kdyz se ale rozjizdim se studenym autem, jak mi radil prodejce, problem neni: nastartovat, pockat cca 30 sec. (ze by synchronizace ventilu?), rozjezd.

ale v zime "odbornici" nedoporucuju nechat zahriat na volnobehu. ale hned ist na minimalnych otackach. vyskusam nechat chvilu nastartovane. preco ale nezadrhava sa na jednotke. preco len na dvojke kua?

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 20:30
od XMira
Juryno: A slapes pri rozjeti se studenym motorem na plyn? Ja se rozjizdim rano po rovine a motor ma tolik otacek, ze mi bohate staci spojka. az pri razeni z 2 na 3 pridacam plyn. To je jediny duvod, ktery me napada, proc na jednicku nic nepozorujes.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 20:32
od laufas
hosi, tohle je normalni projev. ucim se na zkousky, nemam cas vam to tady hledat, ale resilo se to... uz jsem nevydrzel to jen tak cist, snad nekdo dokonci moji ''pomoc'' :)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 14 pro 2011, 10:35
od Cvrček
pietro32i píše:Ty kokso cvrčku, si to trochu prekombinoval, či? Ani som to nemal silu dočítať do konca, sorry. V mnohých veciach máš pravdu, presvedčil som sa, ale v tomto si trochu "ujel"... :lol:
To by predsa mohol povedať každý servis, pri každom pokuse o akúkoľvek reklamáciu, že "Hele pane, někdo se v tom vrtal!", a neuznať preto záruku. Podozrenie vysloviť môže, musí ho však aj dokázať. Ak to nevie/nemôže, tak to musí zostať len v rovine podozrenia. Je to presne naopak, dôkazné bremeno má na pleciach servis, nie zákazník. Ako si predstavuješ, že by som ako zákazník mal dokázať, že som si olej nevymenil sám? Dá sa to? Čo si zoženiem svedka, ktorý odprisahá, že som to nespravil? Ak tam budú originál súčiastky, de facto len jedna - olejový filter - tak to nemôže dokázať ani súdny znalec. Môžu si dať spraviť chemický rozbor tvojho oleja, ktorý približne ukáže, koľko km s nim bolo najazdené. Opakujem však, nie ty, na svoje náklady, ale servis na svoje.
Ak si olej nikdy nemenil, ani to nevidel, tak prosím neodsudzuj ostatných, že tak robia. Robia to nie preto, že chcú podvádzať, ale kvôli motoru svojho auta. To nie je o tom, že sa chcem vyhnúť povinnej garančnej prehliadke, spojenou s výmenou oleja a nemalou platbou za to. Bol som na takej medzigarančnej, dobrovoľnej výmene oleja v servise a všetci tam na mňa zazerali jak na UFO. Navonok: "Fajn, škoda, že nie je každý taký zodpovedný k svojmu autu." (Bodaj by nie, veď je to pre nich kešovka za 10 min. práce.). A z ich pohľadu vyčítaš: "Čo je to za debila, meniť olej, keď nemusí a ešte za to platiť v servise?"
Já jsem psal o tomto ve vztahu k podávané žalobě:
KDO PODÁVÁ ŽALOBU, NESE DŮKAZNÍ BŘEMENO (obyčejně platí, že i druhá strana si opatřuje důkazy).
Takto to bylo myšleno a jsem přesvdčený, že to je i po právní stránce správně.
Bez důkazů nebude ani nařízeno případné řízení (znění občansko-právního sporu)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 10 dub 2012, 15:35
od Donald
Hardcame, uvažuji o výměně auta a jako jeden z kandidátů je i30 CRDi 85 kW r. v. 2008. Protože jsi měl elantru, nevíš, zda disky z ní pasují na íčko? Jde mi o to, abych nemusel kupovat disky na zimní gumy. Děkuji za odpověď. PK

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 10 dub 2012, 16:11
od Hardcam
Cau Pavliku, nepasuji, ani pneu, ani disky.
Elantra 4x114,3 195/60 R15 resp. 185/65 R15 (na CRDi 85kW ale nebudou) vs. i30 5x114,3 195/65R15 resp. 185/65 R15