Stránka 14 z 24

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 15 lis 2014, 08:11
od monty65
Gmp Ostrava dána klubova sleva 20% na material a praci.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 18 lis 2014, 10:58
od JirN
Jen bacha na to, ze GMP Mix uz neni autorizovany servis, tudiz servisni prohlidkou u nich muzes prijit o prodlouzenou zaruku (myslim, ze servisni prohlidky v aut. servisech je jedna z podminek).

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 18 lis 2014, 11:58
od milda h
JirN píše:Jen bacha na to, ze GMP Mix uz neni autorizovany servis, tudiz servisni prohlidkou u nich muzes prijit o prodlouzenou zaruku (myslim, ze servisni prohlidky v aut. servisech je jedna z podminek).
Přesně tak. Autorizované servisy = 5 let záruka, neautorizované = pouze 2 roky !!!

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 18 lis 2014, 13:24
od soban
Co to tady zase pindáte za nesmysly, žádné autorizované a neautorizované servisy neexistují! I když by to :hyu: chtěl!

Jakýkoliv servis který provede všechny úkony co požaduje výrobce je OK a k žádnému skracování záruky nemůže dojít! (Už jsem to tu několikrát dával vypsáno z servisní knížky!)

Jediné co je tam podmínka že záruční opravy musí provádět :hyu: servis! (Proč bych to na záruční opravy nedal do :hyu: když je to zadarmo.)

Takže údržbu auta můžeš provádět kdekoliv. (Samozřejmě doporučuji schovat veškeré faktury aby jsi :hyu: při problémech dokázal jaký olej byl použit atd......)

Já jsem na 2 prohlídce byl u soukromníka!

Jediné co je vhodné tak první udělat u :hyu: kdyby jsi chtěl auto vrátit v zákonné 2 leté záruce aby se :hyu: nemohl šprajcovat. (Odstoupení od smlouvy)

Jsem to řešil tu:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 60#p432026
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 60#p432017
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 70#p425258

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 25 lis 2014, 16:40
od monty65
Přímo na jejich stránkách je napsáno cituji:
Servisní služby

Oprava vozidel se zachováním záruky výrobce

Autoservis GMP MIX splňuje všechny podmínky, které uvádí nařízení Komise EU pro provádění údržby a oprav vozidel při zachování záruky výrobce.Nabízíme:

Zvýhodněné ceny servisních prací
Nižší ceny náhradních dílů
Zvýhodněné ceny karosářských prací
Lakýrnické práce
Zastupování při jednání s pojišťovnami v případě pojistné události na Vašem voze
Provádění pravidelných prohlídek vozů v záruční době
Pneuservis
20% slevu pro členy občanského sdružení HYUNDAICLUB CZ
(více informací o tomto sdružení na webu hccz.cz)

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 26 lis 2014, 07:48
od JirN
Soban: Z pravniho hlediska mas jiste pravdu, ale u neautorizovanych servisu se daji urcite najit nejake body, ktere se plne vyzaduji a mozna se nemohou udelat bez pristupu do :hyu: databazi. Napr. historie oprav vozidla, coz muze byt docela dulezita informace pro servis, nekde mozna i diagnoza ridicich jednotek. A napr. v navode mas u servisnich prohlidek ix20 nekde (mam dojem, ze je to napr. serizeni vule ventilu) napsane, ze "by to melo delat autorizovane servisni stredisko" (bez vysvetleni duvodu).
Proste kdyby chtel, tak :hyu: si nejaky bic najde. Jiste, nemusi, ja jsem psal o moznosti ztraty zaruky, ne o jistote.

monty65: By me jenom zajimalo, jak bys resil situaci, kdyby servis v prubehu pravidelne prohlidky zjistilů zavadu na nejake casti, ktera se ma nastavit/vymenit/zkontrolovat a bylo by to jeste v zaruce. Tj. kdyz to vymeni nebo opravi, tak Ti musi nauctovat opravu/vymenu, kdyz to neudela a necha Te s tim dojit do aut. servisu, tak nemuze potvrdit provedeni prohlidky do servisni knizky bo by tim porusil pravidla. Samozrejme je to jenom a pouze teoreticka otazka.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 26 lis 2014, 10:53
od soban
:hyu: Přístup do databáze musí umožnit všem servisům! (Samozřejmě nikde není psané že to musí být zadarmo.)

Tak stejně musí umožnit koupit originální diagnostický přístroj či spřístupnit SW. (Samozřejmě zase za úplatu), (Však tu kdosi na foru tvrdil že si GDS koupil originál - samozřejmě jde o to zda se mu to vyplatí....)

:hyu: Nemá žádnou centrální databázi oprav kde by se dalo zjistit co se na voze dělalo - musel by jsi obejít všechny servisy - a i ten soukromník musí založit šanon :-)

Takže když jakýkoliv servis dodrží přesně pracovní postup od výrobce tak nemůže zaniknout žádná záruka!

I kdyby jsi si měnil olej doma a pak se zadřel motor tak ti záruka nezaniká pokud jsi postupoval podle pokynů :hyu: a použil jsi správné náhradní díly (filtr, těsnění) a požadovaný olej. Akorát pak se to blbě dokazuje když nemáš účtenku od oleje a na videu nahráté jak ho měníš :-)

Samozřejmě pokud byl ovšem olej šmejd a to se dá rozborem zjistit tak pak :hyu: záruku zruší z důvodu nesprávného oleje a pokud olej neměl požadované vlastnosti co byly na obale oleje můžeš žádat škodu po výrobci oleje který dodal špatný olej, ovšem pokud jsi šetřil ty a koupil podřadný olej tak si to zacvakáš sám.

PS. On si ten bič najde stejně i když budeš chodit do autorizovaných servisů pokud se to :hyu: nebude pozdávat - jak tu jeden psal u nás mu :hyu: nechtěly spravit (že byl koupený v německu nebo že měl německé značky už nevím) a když to zavez přes hranice do německa tak to :hyu: v rámci záruky spravil bez řečí :-)

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 26 lis 2014, 22:13
od Jarousek 18
Važení , k řešení opravy mimo servis :hyu: od r. 2010 platí "Bloková vyjímka" přiložena stručná info.
NOVÁ BLOKOVÁ VÝJIMKA
12.10.2010

27. května 2010, tedy pouhých pět dnů před vypršením dosavadní blokové výjimky z 31. července 2002 (Nařízení komise EU č. 1400/2002) oznámila Evropská komise přijetí nového legislativního nástroje pro automobilový sektor. Nový evropský právní předpis, který vstoupil v platnost 1. června 2010, je složen z Nařízení o blokové výjimce (NAŘÍZENÍ KOMISE EU č. 461/2010 ze dne 27. května 2010 o použití čl. 101 odst. 3 Smlouvy o fungování Evropské unie na kategorie vertikálních dohod a jednání ve vzájemné shodě v odvětví motorových vozidel) zaměřené i na automobilový trh náhradní spotřeby (aftermarket) a z vysvětlujících sektorově specifi ckých pokynů (Doplňkové pokyny k vertikálním omezením v dohodách o prodeji a opravách motorových vozidel a distribuci náhradních dílů pro motorová vozidla).

„Nová sada pravidel postavená na ustanoveních a výsledcích končící blokové výjimky je krokem správným směrem a jasným vzkazem směrem k výrobcům vozidel: Nezávislí operátoři musí mít přístup k informacím o opravě a údržbě vozidla, zároveň by nemělo být jakkoliv bráněno volnému toku originálních náhradních dílů dodávaných výrobci, jakož i dílů srovnatelné kvality. A ani garance výrobců vozidel, ať už smluvní či rozšířené, by neměly být podmiňovány exkluzivním servisem vozidla v autorizované síti opraven,“ říká Michel Vilatte, prezident FIGIEFA, mezinárodní organizace sdružující 27 národních asociací nezávislých velkoobchodníků s náhradními díly a komponenty, do které patří i české sdružení SISA.

„Bloková výjimka pro automobilový sektor, která byla přijata v roce 2002, se týkala komplexně jak prodeje nových vozidel, tedy primárního trhu, tak prodeje náhradních dílů k nim a také servisu, tedy sekundárního trhu. Platnost dosavadní komplexní blokové výjimky pro automobilový sektor byla prodloužena do 31. května 2013, ale jen co se týče primárního trhu. Po tomto datu se na oblast nových vozidel bude vztahovat zbrusu nová obecná bloková výjimka platná pro všechny vertikální dohody, tedy pro dohody mezi výrobcem a distributorem.

Naproti tomu pro sekundární trh začala 1. června 2010 platit vedle výše uvedené obecné blokové výjimky i nová speciální bloková výjimka připravená pouze pro tuto oblast. Změny v oblasti distribuce náhradních dílů a servisu, tedy ty změny, které jsou platné již od června tohoto roku, ale nejsou tak zásadní. Nová bloková výjimka v základních parametrech obsahově přebírá dosavadní úpravu této oblasti,“ upřesňuje právní specialista v této oblasti JUDr. Miloš Temel z advokátní kanceláře Kinstellar.

Co tedy obecně stále vyplývá důležitého z nové blokové výjimky pro oblast aftermarketu: Výrobce vozidel či autorizovaný importér nesmí bránit výrobcům a producentům ´značkových´ autodílů v jejich distribuci i neznačkovým servisům a konečnému spotřebiteli, dále nesmí bránit dealerům své značky využívat v autorizovaných (značkových) servisech autodíly z aftermarketové produkce pro nezáruční, ale i záruční opravy (samozřejmě tyto autodíly musí být v defi nované shodné ´originální´ kvalitě), také nesmí omezovat záruku na prodaná vozidla své značky jejich servisováním pouze ve své ´značkové´ opravně (samozřejmě s výjimkou přímých záručních oprav) a rovněž musí umožnit přístup i nezávislým servisům a dalším zainteresovaným subjektům (např. distributorům autodílů) ke všem potřebným (zejména technickým) informacím o vozidlech ´své´ značky.

Kompletní znění nové BLOKOVÉ VÝJIMKY i DOPLŇKOVÝCH POKYNŮ najdete na našich webech www.apm.cz a www.autoprofi team. cz . V článku byla použita zkrácená citace z webového portálu Profit.cz .

Prezident FIGIEFA Michel Vilatte

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 10:59
od soban
Já to vím na druhé prohlídce už jsem byl u soukromníka a nebojím se stráty záruky :-) a nemusel jsem si tahat žádné náhradní díly, pouze jsem si musel koupit kabinový filtr (do klimatizace) protože ho neměl. (Mám turka a na ten ho ještě nemá).

Jinak prostě nevím proč tu někteří straší pořád strátou záruky, a i když některým servisům :hyu: sebral autorizaci tak ty servisy určitě umí :hyu: spravovat a nebál bych se tam jezdit pokud jsem s personálem spokojen.

Jedině prostě už ti nemůžou opravit věci v záruce, ale údržbu, a věci co si platíš bez problémů.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 12:13
od Mexican
unika vam ale jeden detail - a to ze Hyundai dava 5 rocnu zaruku pri dodrzani ich podmienok. To znamena, ze ak tam napise ze ak pri kazdej prehliadke nepotrasies technikovi rukou a ten to nezdokumentuje, nadstandartnu zaruku stracas. Dva roky su dane zakonom a ano tam moze clovek chodit kam chce. Benefit 5 rokov 9teda plus3 roky) vsak poskytuju len autorizovane Hyundai servisy. A tu si treba spocitat, ci to stoji za to. Ja v autorizaku platim 410kc/hod bez dane. A borci fakt vedia. Hladam nieco podobneho uz roky v Brne a nemam stastie, servisy su drahsie a horsie

Skoda, Ford a podobne davaju moznost 4-5 rocnej zaruky tiez ale u tretej firmy. A tam su poistne podmienky daleho horsie ako u Hyundaia. Staci sa trochu porozhliadnut. Jasne, strejdovi co najazdi rocne 5 000km je blbe kazdy rok chodit do servisu a vylozit napr 3000kc za olej filtre a kontrolu. A preto bude hladat klucky. Bohuzial vsak plati pravidlo o opici a bananoch. Nedokazem pochopit ludi, ktori sa nechaju zdierat tym, ze su hlupi a nezaujima ich co sa bude robit a kolko za to daju. A tito nasledne vyplakavaju tu na fore pretoze ich neprijemne prekvapil ucet. Doporucujem to vzdy - nepozerajte sa slepo len na forum auta ktore mate, sledujte New Accent, sledujte staru i30, sledujte Getz. Tam je skusenosti so servismi mnozstvo. A nechce sa mi verit ze za ix20 budu naklady na servis dramaticky niekde inde ako napr u Accenta. Stracate cas hlupostami riesenim toho ci to dat Frantovi do garaze alebo nie ale neriesite zasadne veci, ktore vam v konecnom dosledku mozu usetrit mnozstvo penazi

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 13:27
od soban
Co to tady zase blekotáš za blbosti!

Je jedno jak dlouhou záruku :hyu: napíše a samozřejmě tam můžou být nějaké podmínky, ale nemůže tam být podmínka že musíš jezdit do nějakého konkrétního servisu!

A přečetl jsi si vůbec podmínky té pětileté záruky jaké tam jsou? Já jsem si je přečetl a je tam podmínka že musíš jezdit na pravidelné prohlídky a ty musí být zapsány v servisní knížce - o žádném konkrétním servisu tam není ani slovo! (Už jsem to tu taky dával konkrétní citaci ze servisní knížky!)

Prostě laicky řečeno 5 let záruky budeš mít ať budeš jezdit do jakéhokoliv servisu který provede vše co :hyu: předepisuje a zapíše to do servisní knížky!

Jediné co v servisní knížce je napsané že záruční opravy dělá výhradně autorizovaný servis :hyu: ! (Proč bych to na zaruční opravu nedovezl do :hyu: když je to zadarmo!) (Tato praxe je ale i u jiných spotřebičů. ledniček, šporáků.....)

A další v havarijním pojištění je taky klauzule že pokud to nedáš opravit do :hyu: servisu tak se plnění krátí - teď nevím o kolik bych se musel podívat - tam už potom musíš popřemýšlet zda se to oplatí dát spravit z havarijka a nebo u soukromníka za vlastní - kdy na tom budeš líp! (Tady to ale zase záleží na tobě jaké havarijko si uzavřeš s jakou podmínkou a zda přijmeš to od :hyu: které je v něčem lepší, ale nutí tě pak opravy z havarijka provádět pouze u :hyu: )

A k tomu že záruku bude vykonávat nějaká 3 firma to je taky blbost - to je potom normální pojištění za nějakých smluvních podmínek a né záruka - do tohoto moc nevidím, ale taky na to různé časopisy upozorňovaly že to není záruka, ale se to pouze tak tváří tak aby na to motoristé nenaletěly.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 14:25
od Mexican
mozem sa opytat z akeho dovodu si tak naprudeny ze si tvoju frustraciu vybijas slovami blekotat a podobne? Ja som s tebou mily soban husy nepasol a za starou ti tiez nechodim, takze prosim trochu slusnosti

podmienka jazdit do ich servisu moze byt podmienkou a je to legitimna podmienka tzv nadstandartnej zaruky. Nehovorim o 2 rocnej zakonnej zaruke. O doplnkovej zaruke pre napr Skodu, Opel, Ford som pisal. Staci pohladat na nete ako to vyzera, ake je plnenie atd

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 15:15
od Espero
Mexican má s dobrovolně poskytovanou nadstandardní zárukou pravdu.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 16:09
od soban
Proč jsem nasraný! (Není to nic proti tvé osobě, ale je to proti všem osobám co píší ty nesmysly o záruce.)

Protože to tady píšu jak to ve skutečnosti u :hyu: je! Že nemusíte chodit do jejich předražených servisů! Několikrát jsem podmínky 5 leté záruky opisoval ze servisní knížky a pokud si je někdo nedokáže přečíst tak fakt potom nevím jak už jinak argumentovat.

Taktéž se tu několikrát vypsaly věci o kolo blokové vyjímky!

A teď když jste tak chytří mi řekněte kde je napsané že když budu servisovat auto v jiném servise tak mi padá 5 letá záruka? Nikde to není napsané!

Vždy to dojde do stadia že to někdo povídal, že ti to řekly v servise atd...ale to je pořád jedna paní povídala, prostě záruka nemůže padnout pokud splním to co požaduje - a požaduje aby se prováděl servis a bylo to zapsané v servisní knížce a že tam nebude razítko s :hyu: znakem nemá na záruku žádný vliv!

Prostě tady jde o to že něco tvrdíte a v servisní knížce je to napsané jinak! Prostě si ji podrobně přečťete pokud tomu nerozumíte ukažte ji právníkovi.

Re: 1. servisní - garanční - prohlídka

Napsal: 27 lis 2014, 16:13
od soban
Mexican píše:podmienka jazdit do ich servisu moze byt podmienkou a je to legitimna podmienka tzv nadstandartnej zaruky. Nehovorim o 2 rocnej zakonnej zaruke.
O toto se nehádám - i když nevím podle mě podmínka jezdit do určitého servisu podle mě legitimní není, ale tato podmínka jezdit do :hyu: servisu nikde není napsaná aby platila 5letá záruka!

Ukaž mi kde je to napsané!

Já mám v Garanční knížce napsáno:
Základní záruční doba výrobce vozidla je 5 let (3 roky pro model H-1) od data prodeje vozidla bez omezení počtu ujetých kilometrů. Pro komerčně užívané vozidlo
......(to nebudu opisovat)......
Kupující má právo na bezplatné odstranění závady, která má jednoznačně výrobní charakter a pokud k závadě došlo při normálním běžném provozu.
(A teď POZOR!)
Podmínkou uznání záruky je provedení předepsaných periodických prohlídek a jejich potvrzení v garanční knížce. Prohlídky hradí majitel vozidla. Po uplynutí zákonné záruky jsou vyloučeny Vaše nároky vyplývající.......(Dál to citovat nebudu je tam že už nelze od smlouvy odstoupit, žádat druhé vozidlo atd.....)
Samozřejmě některé věci jsou vyloučené ze záruky jako věci od jiných dodavatelů jak :hyu: dále na baterku, radio a já to nebudu vypisovat však mrkněte do svých dokladů.

Kde je v tom textu že musím jezdit do :hyu: servisu? Prostě mám 5let záruku pokud budu provádět prohlídky a zapisovat je do knížky!

Samozřejmě jak je to u jiných výrobců tak tam to může být jinak, a zjištovat to nemíním tady se bavíme o :hyu: .
Prostě když mě to budeš tvrdit třeba u Škodovky tak tam nevím protože ji nemám a tak nemůžu mrknout co je napsané v záručních podmínkách.

Ovšem bloková vyjímka platí i pro ně.