Citujem :
2) výkonnostní třída: - motor je zkonstruovaný, že může jezdit i na řídký A5 a 30000km, ovšem moje zkušenost s tímto olejem je, že po 4000km byl černý jak bota a už tam dávno neměl co dělat. Jak to je možné? Protože řidší olej má nižší teploty vzplanutí a rychleji se přepaluje na karbon. Trochu paradox, že? Olej shell helix ultra 5w-40 A3 je alternativa motorového oleje v příručce k autu (jako neprémiový), takže tím se hodlám ohánět. Samozřejmě v autorizáku mě všechny ty cvičený opice řekli, že tam ten olej nepatří, protože jsem si ho dovezl (jelikož ho nemají ani v nabídce) a neměli z něj 200% marži, tak se tě snaží přesvědčit aby sis tam radši nechal dát ten jejich skvělej A5!
Další věc je, že ten kdo tam má A5 a nechá si ho vyměnit v autorizáku, tak vám nedají na dolévání! A další paradox tedy je, že v návodu píší radši dolít něčím než ničím a ŘEŠÍ NĚKDO CO TAM KDO PŘILIL? NIKDO! Je to celý jen buzerace a vydírání zárukou. Ale já říkám jedno, pokud se mi v motoru objeví typická závada pro tento motor, tak mě nebudou zajímat keci ohledně toho, že tam nemám prémiový olej, to je jejich problém, že tam mají konstrukční vadu A NE MŮJ. A jelikož olej A5 je řidší, tak má podstatně větší spotřebu oleje mezi výměnami, což i když člověk NEPROKAZATELNĚ ušetří pár ml paliva, tak vyhodí peníze za olej na dolévání a spotřeba oleje rozhodně není ekologická. Navíc můj olej je z oficiálního zdroje pro náš kraj - distribuce pro Východní Čechy, takže mám jistotu že to není panč a domů dovoz zdarma, cena za litr 115Kč. Navíc v autorizáku ten olej točí z barelu v kterém se samozřejmě usazují aditiva a nepromíchává se to před stáčením. Kdežto kanystřík si protřepeš a máš tam zaručenější podíl složek. Ptal jsem se v autorizáku na původ jejich oleje a tvářili se, že to je státní tajemství, takže v tom rozhodně jistotu původu nevidím.
Navíc tím, že si něco "upravíš" nepřijdeš o záruku na celé auto ale maximálně pouze na danou část/součást. A další věc je, že co se projevit má, tak se podle mě projeví prvního půl roku, já tomu dám klasické 2 roky a pak na to kašlu, leda z lenosti bych si to nechal udělat. Protože stejně, když si pozorně přečtete záruční podmínky (které mimochodem úplné dostanete až při převzetí vozu), tak to mají většinou tak ošefovaný na utopický výjimky, které nemohou běžně nastat a v podstatě se tam píše že se sami máte o auto řádně starat. Další věc je, že co tady tak čtu zkušenosti se servisama, tak lepší když se v tom autorizáku v tom ty hň*pové radši nehrabou, protože to auto akorát domr*aj, není nad to co vyjelo z linky, utažený momenťákem s řádnými postupy, jak se do toho pak vloží lidský faktor, tak spolehlivost vozu klesá.
Jo a ten olej mám potvrzený jako vhodný pro můj motor od shell.cz, což je partner
.
Doufám, že jsem to napsal jasně a konečně se i ovce zamyslí nad tím omezováním a zastrašováním.
[/quote]
Radunov,ty si proste borec a vlk.
No zmier sa s tým ,že všade stretávaš ovce.Aj tie musia byť,aby bol svet v rovnováhe.