Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

Zkusil bych ještě ten vodík. pokud už ani tohle nepomůže, zbývá jedině rozborka, očista, sborka motoru. Jinak tenhle motor potřebuje častěji prohnat k 6 ti tisícům otáček, má to rád a dělá mu to dobře.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Myslim, ze tam sa u vacsiny uzivatelov este ani nepozrel....

Domnievas sa, ze tato talianska udrzba by vedela este 'odlepit' zakarbonovane stieracie kruzky, o ktorych sa tu vlastne celu dobu v inotajoch bavime? Pochybujem, ze tento motor to taha inakade, ked uz nastane ten stav..
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

Italská údržba se má dělat od začátku po zajetí, nyní už je to jedno.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Bohužial pravda.Už len mechanická mechanická očista.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

tak pre tento motor je 15 000km interval veľa. priamy vstrek zasiera olej silno sadzami. Pokiaľ v tom nie je ešte niečo iné - napr. že vstreky neprášia dobre a sadzí je tam viac než by muselo byť.
Preto gdi častejšie meniť olej a vif. Ale od začiatku.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od robil »

Nemusí byt zakarbonované jen pisty. Praskl mi rozvodový řemen, po generálce hlavy problém s spotřebou oleje ustal. Nové ventily vyčištění od usazenin pomohlo.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

motorol píše: 03 srp 2023, 11:16 Pokud kupci čtou forum, tak jsem rad za MPI. Ono dolévaní je o zvyku, zásobách a nezapominani. Jen je pak problém, když se spotřeba oleje náhle zvýší a člověk nestihne zareagovat…
Aký vplyv na koncepcia MPI na zapečenue stieracich krúžkov oproti GDI? Podľa mňa žiaden, nepriamy vstrek čistí iba sacie ventily. Čo je síce tiež fajn ale krúžkov sa to netýka. Pochybujem, že by tie motory boli dolu až tak iné, že by malo GDI náchylné krúžky na karbonovanie a MPI nie.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

robil píše: 06 srp 2023, 19:36 Nemusí byt zakarbonované jen pisty. Praskl mi rozvodový řemen, po generálce hlavy problém s spotřebou oleje ustal. Nové ventily vyčištění od usazenin pomohlo.
GDI má predsa reťaz, nie remeň. Máš fotky z tej opravy? Zaujímal by ma stav sacich ventilov, po koľko km sa ti to stalo?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Hugo11
**
Příspěvky: 261
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Hugo11 »

harvi píše: 06 srp 2023, 20:43
motorol píše: 03 srp 2023, 11:16 Pokud kupci čtou forum, tak jsem rad za MPI. Ono dolévaní je o zvyku, zásobách a nezapominani. Jen je pak problém, když se spotřeba oleje náhle zvýší a člověk nestihne zareagovat…
Aký vplyv na koncepcia MPI na zapečenue stieracich krúžkov oproti GDI? Podľa mňa žiaden, nepriamy vstrek čistí iba sacie ventily. Čo je síce tiež fajn ale krúžkov sa to netýka. Pochybujem, že by tie motory boli dolu až tak iné, že by malo GDI náchylné krúžky na karbonovanie a MPI nie.
Neprime vstrikovani zejmena v nizsich otackach a pri nizsim zatizeni vytvori vic homogenni smes (je vic casu aby se benzin dobre odparil), coz znamena mensi tvorbu sazi.
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 451
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od robil »

harvi píše: 06 srp 2023, 20:45
robil píše: 06 srp 2023, 19:36 Nemusí byt zakarbonované jen pisty. Praskl mi rozvodový řemen, po generálce hlavy problém s spotřebou oleje ustal. Nové ventily vyčištění od usazenin pomohlo.
GDI má predsa reťaz, nie remeň. Máš fotky z tej opravy? Zaujímal by ma stav sacich ventilov, po koľko km sa ti to stalo?
Nejedna se o o motor gdi byl to motor v jedničkové fábii.Foto bohužel nemám.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Hugo11 píše: 07 srp 2023, 14:30
harvi píše: 06 srp 2023, 20:43
motorol píše: 03 srp 2023, 11:16 Pokud kupci čtou forum, tak jsem rad za MPI. Ono dolévaní je o zvyku, zásobách a nezapominani. Jen je pak problém, když se spotřeba oleje náhle zvýší a člověk nestihne zareagovat…
Aký vplyv na koncepcia MPI na zapečenue stieracich krúžkov oproti GDI? Podľa mňa žiaden, nepriamy vstrek čistí iba sacie ventily. Čo je síce tiež fajn ale krúžkov sa to netýka. Pochybujem, že by tie motory boli dolu až tak iné, že by malo GDI náchylné krúžky na karbonovanie a MPI nie.
Neprime vstrikovani zejmena v nizsich otackach a pri nizsim zatizeni vytvori vic homogenni smes (je vic casu aby se benzin dobre odparil), coz znamena mensi tvorbu sazi.
- presne... Mpi horia plyny, gdi horia kvapky... Zapal si par ml benzinu a sleduj kolko sadzi vyleti...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
HarvyM
Příspěvky: 9
Registrován: 01 srp 2023, 20:21

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od HarvyM »

Ahoj všem, rád bych přispěl do této diskuze mou zkušeností s vozem Kia Cee'd SW, 1,6 GDi, z roku 2012, jsem první majitel, auto mám dodnes. Aktuálně najeto 250.000 km.

Mé příspěvky kopíruji z KIA fóra:

04.05.2018 06:40
Ahoj, tak jsem na tom podobně, auto Nová Kia Cee'd SW, rok 2012, motor 1.6 GDi, aktuálně najeto 161.XXX km, jsem první majitel, pravidelně servisováno v KIA servise. Aktuální spotřeba oleje 0,5 litru na 1.000 km. Ve středu 9. 5. jedu do servisu, musí zjistit co s tím je, po telefonu nevěděli. Nejvíce mě sere, že jsou to asi 3 měsíce, co jsem překonal 150.000 a tím mi skončila záruka a začalo se dít toto :cry: Budu sem dávat informace co se aktuálně děje.

09.05.2018 15:12
Předem upozorním, že co se týče motorů tak jsem laik, tak mě pls neukamenujte :oops: . Má spotřeba oleje 0,4 - 0,5 litru už je podle servisu hodně (v příručce k vozidlu tento údaj není uvedený). Proto mi bylo doporučeno přijet do servisu. Pán ze servisu se divil, že mám 1,6 Gdi, že u tohoto motoru se s tím setkali jen jednou. Prý u 1,4 je to normální :shock: . Od dnešního rána je v servise. Nejvíce mě zarazilo to, že musí celý motor vyndat a rozebrat, žádná diagnostika na to není. Přes tlaky na válcích to poznat nejde. Bez rozebrání nejde zjistit příčinu. Nejdříve ale zkusí sundat jen hlavu až pak zbytek. Na nějakou retenci od :kia: prý mohu zapomenout (najeto 161 tisíc km, jsou to asi 3 měsíce co jsem překonal 150 tisíc km, takže konec záruky a nazdar), že to není vadou materiálu a technologií, ale používáním nekvalitního českého benzínu (v Německu nebo Rakousku by se tohle nestalo) :? . Kde a co tankuji se nikdo neptal :( Nevím co si o tom myslet, zatím čekám na výsledek hledání závady. Odhadovaná cena je bohužel dost velká 28.000 Kč :cry:

10.05.2018 15:43
Ahoj, tak rychlé info. Motor opraven, cena 28.800 Kč, :kia: od toho dává ruce pryč, že prý nekvalitní palivo. Zítra budu vědět více až si pojedu auto převzít. Asi bych měl začít počítat s tím, že mi odejdou i další 2 auta, která jezdí na stejné palivo :lol:

11.05.2018 10:26
Ahoj, tak jsem si právě přivezl auto ze servisu. Celková cena 28.875 Kč vč. 10% slevy (sleva od servisu "za věrnost" ne od KIA). :cry: Přesný popis závady přepsaný z faktury: "Při rozebrání motoru zjištěno zakarbonování pístních kroužků v pístech. U motoru došlo k výměně pístních kroužků a vyčištění pístů, včetně přetěsnění motoru. Nepodařilo se prokázat, že zvýšená spotřeba oleje byla způsobena vadou materiálu nebo jinou výrobní vadou na vozidle a z toho důvodu participace na opravu byla zamítnuta."

S autem nyní mohu jezdit normálně, takže tak jako doposud, žádné zajíždění nebo šetrnější jízda prý není potřeba. Na netu jsem četl, že se doporučuje, tak 5 tisíc km najezdit, tak jako když se motor zajíždí.
Za 14 dní až měsíc přijet na kontrolu, kdy se podívají na motor a do logu palubního pc.

Nyní k otázkám:
Olej byl měněn v servise po 1 roce a 30.000 km. Nyní byl vyměněn po 15.000 km. Od teď budu měnit max. po 15.000 km.
Tankuju různě, protože hodně jezdím po ČR, ale poslední dobou to bylo často u tank ono (mé druhé a třetí auto tankuje pouze u tank ono a tam problém není a snad ani nebude).
Jezdím 95% dlouhé trasy (min. 60 km, 2x za den), 60% dálnice, 30% město, 10% okresní silnice.

Doporučení, které si odnáším:
Častěji měnit olej.
Zkusím tankovat častěji palivo s aditivy.

Co mě nyní čeká? Budeme kontaktovat :kia: s cílem dostat od nich písemné stanovisko k tomu co se s motorem stalo.

11.05.2018 13:21
Musím tu slevu 10% trochu upřesnit. Ta sleva je od servisu "za věrnost" ne od :kia: jako spoluúčast. O víkendu budeme psát do :kia: doporučený dopis k rukám hlavního technika z reklamačního oddělení, tak pak uvidíme jak se k tomu vyjádří. Třeba u Škodovky, kde dělá švagr garančního technika tyhle věci běžně uznávají i po záruce (samozřejmě nesmí být nalítáno jednou tolik), min. tak, že platí materiál a práci platí zákazník. U :kia: to jejich Family-like Care platí asi trochu jinak.

K té opravě, na faktuře je pouze to, že motor rozebrali, očistili písty, vyměnili kroužky a při skládání motor přetěsnili. Nic víc se nedělalo. Práce vs. materiál tak nějak půl na půl. Rozborka a sborka cca. 11 hodin, čištění pístů 3 hodiny.

10.07.2018 09:18
Skoro po 2 měsících a stále bez odpovědi od :kia: . Na info lince nejdříve psali, že odpoví do 30 dnů. Nyní po urgencích se stále omlouvají, a že urgují dále. Jinak :kia: kontakotvat nelze než přes info linku. Když jsem chtěl kontakt přímo na reklamační oddělení nebo na oddělení péče o zákazníky, tak mi ho odmítají sdělit. Jako dlouholetý zákazník :kia: jsem velice zklamaný z jejich přístupu :cry:

KONEC

Vím, že jsem byl blbec, když jsem věřil marketingu (olej se může měnit co 30 tisíc km). Taky od toho KIA po pár letech upustila. Auto jsem bral jako spotřebák na cestu do práce a z práce. Dneska už jsem o něco moudřejší :D

Cee'da stále mám. Je to výborný vůz. Aktuálně najeto lehce přes 250.000 km. Olej od opravy nežere. Měním ho pravidelně co 12.000 km (Olej Shell 5W-30 Helix Ultra Professional AF + Olejový filtr MANN-FILTER W 8017), skoro do každého tankování dávám VIF (občas zapomenu), nyní tankuju pouze na Benzíně (líbí se mi placení mobilem přímo u stojanu). Stále jezdím většinu cest po dálnicích. Aktuální problém je katalizátor, který odchází (svítí žlutá kontrolka motoru - přesný název chyby teďka nevím). Přisuzujeme to se servisem k tomu jak motor papal olej (ale skutečnost se asi nikdy nedozvím). Oprava buď nový katalizítor za cca. 50 tisíc nebo výměna vložky za cca. 25 tisíc. Opravu plánujeme do konce roku. Zatím auto používá manželka na jízdu do práce.

Já jsme si před 14. dny pořídil Hyundai i30 kombi, 1,5 TGDi v N Linu, tak jsem na to zvědavý :hyu: .
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Olej a vif. Nic ine vlastnik nemoze urobit. Ako casto olej nech si kazdy zvazi....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

+ dekarbonizaci vodíkem každých 70 tisíc km
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“