Ahoj všem, rád bych přispěl do této diskuze mou zkušeností s vozem Kia Cee'd SW, 1,6 GDi, z roku 2012, jsem první majitel, auto mám dodnes. Aktuálně najeto 250.000 km.
Mé příspěvky kopíruji z KIA fóra:
04.05.2018 06:40
Ahoj, tak jsem na tom podobně, auto Nová Kia Cee'd SW, rok 2012, motor 1.6 GDi, aktuálně najeto 161.XXX km, jsem první majitel, pravidelně servisováno v KIA servise. Aktuální spotřeba oleje 0,5 litru na 1.000 km. Ve středu 9. 5. jedu do servisu, musí zjistit co s tím je, po telefonu nevěděli. Nejvíce mě sere, že jsou to asi 3 měsíce, co jsem překonal 150.000 a tím mi skončila záruka a začalo se dít toto
Budu sem dávat informace co se aktuálně děje.
09.05.2018 15:12
Předem upozorním, že co se týče motorů tak jsem laik, tak mě pls neukamenujte
. Má spotřeba oleje 0,4 - 0,5 litru už je podle servisu hodně (v příručce k vozidlu tento údaj není uvedený). Proto mi bylo doporučeno přijet do servisu. Pán ze servisu se divil, že mám 1,6 Gdi, že u tohoto motoru se s tím setkali jen jednou. Prý u 1,4 je to normální
. Od dnešního rána je v servise. Nejvíce mě zarazilo to, že musí celý motor vyndat a rozebrat, žádná diagnostika na to není. Přes tlaky na válcích to poznat nejde. Bez rozebrání nejde zjistit příčinu. Nejdříve ale zkusí sundat jen hlavu až pak zbytek. Na nějakou retenci od :kia: prý mohu zapomenout (najeto 161 tisíc km, jsou to asi 3 měsíce co jsem překonal 150 tisíc km, takže konec záruky a nazdar), že to není vadou materiálu a technologií, ale používáním nekvalitního českého benzínu (v Německu nebo Rakousku by se tohle nestalo)
. Kde a co tankuji se nikdo neptal
Nevím co si o tom myslet, zatím čekám na výsledek hledání závady. Odhadovaná cena je bohužel dost velká 28.000 Kč
10.05.2018 15:43
Ahoj, tak rychlé info. Motor opraven, cena 28.800 Kč, :kia: od toho dává ruce pryč, že prý nekvalitní palivo. Zítra budu vědět více až si pojedu auto převzít. Asi bych měl začít počítat s tím, že mi odejdou i další 2 auta, která jezdí na stejné palivo
11.05.2018 10:26
Ahoj, tak jsem si právě přivezl auto ze servisu. Celková cena 28.875 Kč vč. 10% slevy (sleva od servisu "za věrnost" ne od KIA).
Přesný popis závady přepsaný z faktury: "Při rozebrání motoru zjištěno zakarbonování pístních kroužků v pístech. U motoru došlo k výměně pístních kroužků a vyčištění pístů, včetně přetěsnění motoru. Nepodařilo se prokázat, že zvýšená spotřeba oleje byla způsobena vadou materiálu nebo jinou výrobní vadou na vozidle a z toho důvodu participace na opravu byla zamítnuta."
S autem nyní mohu jezdit normálně, takže tak jako doposud, žádné zajíždění nebo šetrnější jízda prý není potřeba. Na netu jsem četl, že se doporučuje, tak 5 tisíc km najezdit, tak jako když se motor zajíždí.
Za 14 dní až měsíc přijet na kontrolu, kdy se podívají na motor a do logu palubního pc.
Nyní k otázkám:
Olej byl měněn v servise po 1 roce a 30.000 km. Nyní byl vyměněn po 15.000 km. Od teď budu měnit max. po 15.000 km.
Tankuju různě, protože hodně jezdím po ČR, ale poslední dobou to bylo často u tank ono (mé druhé a třetí auto tankuje pouze u tank ono a tam problém není a snad ani nebude).
Jezdím 95% dlouhé trasy (min. 60 km, 2x za den), 60% dálnice, 30% město, 10% okresní silnice.
Doporučení, které si odnáším:
Častěji měnit olej.
Zkusím tankovat častěji palivo s aditivy.
Co mě nyní čeká? Budeme kontaktovat :kia: s cílem dostat od nich písemné stanovisko k tomu co se s motorem stalo.
11.05.2018 13:21
Musím tu slevu 10% trochu upřesnit. Ta sleva je od servisu "za věrnost" ne od :kia: jako spoluúčast. O víkendu budeme psát do :kia: doporučený dopis k rukám hlavního technika z reklamačního oddělení, tak pak uvidíme jak se k tomu vyjádří. Třeba u Škodovky, kde dělá švagr garančního technika tyhle věci běžně uznávají i po záruce (samozřejmě nesmí být nalítáno jednou tolik), min. tak, že platí materiál a práci platí zákazník. U :kia: to jejich Family-like Care platí asi trochu jinak.
K té opravě, na faktuře je pouze to, že motor rozebrali, očistili písty, vyměnili kroužky a při skládání motor přetěsnili. Nic víc se nedělalo. Práce vs. materiál tak nějak půl na půl. Rozborka a sborka cca. 11 hodin, čištění pístů 3 hodiny.
10.07.2018 09:18
Skoro po 2 měsících a stále bez odpovědi od :kia: . Na info lince nejdříve psali, že odpoví do 30 dnů. Nyní po urgencích se stále omlouvají, a že urgují dále. Jinak :kia: kontakotvat nelze než přes info linku. Když jsem chtěl kontakt přímo na reklamační oddělení nebo na oddělení péče o zákazníky, tak mi ho odmítají sdělit. Jako dlouholetý zákazník :kia: jsem velice zklamaný z jejich přístupu
KONEC
Vím, že jsem byl blbec, když jsem věřil marketingu (olej se může měnit co 30 tisíc km). Taky od toho KIA po pár letech upustila. Auto jsem bral jako spotřebák na cestu do práce a z práce. Dneska už jsem o něco moudřejší
Cee'da stále mám. Je to výborný vůz. Aktuálně najeto lehce přes 250.000 km. Olej od opravy nežere. Měním ho pravidelně co 12.000 km (Olej Shell 5W-30 Helix Ultra Professional AF + Olejový filtr MANN-FILTER W 8017), skoro do každého tankování dávám VIF (občas zapomenu), nyní tankuju pouze na Benzíně (líbí se mi placení mobilem přímo u stojanu). Stále jezdím většinu cest po dálnicích. Aktuální problém je katalizátor, který odchází (svítí žlutá kontrolka motoru - přesný název chyby teďka nevím). Přisuzujeme to se servisem k tomu jak motor papal olej (ale skutečnost se asi nikdy nedozvím). Oprava buď nový katalizítor za cca. 50 tisíc nebo výměna vložky za cca. 25 tisíc. Opravu plánujeme do konce roku. Zatím auto používá manželka na jízdu do práce.
Já jsme si před 14. dny pořídil Hyundai i30 kombi, 1,5 TGDi v N Linu, tak jsem na to zvědavý
.