Tudy píše:Zimní mám 17" a letní 18" ( na Seatovi), zatím najeto 25 tis km bez defektu a už jsem přejel pěkných pár výmolů, nebál bych se toho.
Diky za nazor.
Pozeram na ten tvoj casovy vyvoj Skoda 120 LPG --> Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW!
To je teda zmena! To keby mal clovek hodnotit ten pokrok za tu dobu, tak to je az k neuvereniu. Na 120tke by sa uz veru asi teraz dobre nejazdilo
patriknet: Udělej si radost a kup si 17" disky. Jak píše Tudy, pneu něco vydrží a 15" na i30II je opravdu málo, někdy se to auto chová jako zaoceánský parník.
Ad článek: když to bude "obyčejný" Fastback a Fastback N (resp. Octavia a Octavia RS), ano, naladění podvozku je jiné. Aby ale výrobce ladil podvozek jinak pro každý druh kola, to pochybuji. Spíš odzkouší různé rozměry a udělá kompromis.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Tak my máme na i30 17" kola a menší bych tam nedával (ale je to čistě vzhledový faktor). Na Kladensku bych se bál, že zničím i pásové vozdilo (stav komunikací) a zatím nebyl problém.
Na Octávii máme 18" nízkoprofilové pneu a jedno kolo už jsme museli měnit (opět, někdo asi kopal studnu uprostřed silnice, rána jako z děla).
Kolega má Seat Leon R a ten už měnil 2x 18" kolo... Vždy proraženo. Ale kdyby sis to tady projel, zjistíš, že by tě neuchránila ani 15" kola.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019 Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Já měl na Elantře 17" kola, mimochodem originál z i30 a ani po 2 letech ježdění jsem nepozoroval žádné poškození, dokonce jsem nedělal ani vyvažování, při jízdě ani ve vyšších rychlostech žádné chvění ve volantu atak. A to jsem několikrát v roce jel D1 od Humpolce do Brna a zpět, pak ježdění po Šumavě, kde mi klepala brada a občas i jízda na silnicích, bojím se říct III. kategorie Jediný na co jsem si dával pozor bylo parkování u obrubníku, abych neodřel disk. Jinak v pohodě. Vlastně jsem na těch kolech stihl sjezdit docela dost republiky. Osobně bych se toho nebál a co se týče jízdy, cítil jsem se na nich nejbezpečněji (a to jsem měl na Elantře všechny velikosti 15", 16" a 17"). 15" jsem se zbavil hned jak to šlo, to byl parník a místy na dálnici ve 130 jsem se necítil moc dobře, 16" byly super, ale kvůli zadní pevné nápravě měli chuť občas odskočit, 17" byly nejlepší. Pokud bych chytil díru, která by mi poškodila 17" disk, tak by 16" poškodila určitě taky.
Máte někdo zkušenosti s kovanými, odlehčenými koly? Je to sice drahá sranda, ale významně se sníží neodpružená hmota, auto by mělo být rychlejší (akcelerace) a ovladatelnější. Jen nevím, jestli ta kola něco vydrží, myslím tím mechanickou odolnost v běžném denním provozu.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Tak nakonec jsem objednal "OZ Utraleggera v rozměru 7,5 J R18". Jsou relativně lehká, dle výrobce necelých 10 kg. Jsou přesně vrtaná, takže nemusím nic řešit (identické rozměry jako alu ráfky v sérii, není nutné běhat po úřadech kvůli zápisu do TP apod.)
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Máte někdo zkušenosti s přechodem z 15ti palcových disků na větší a vliv změny na spotřebu? Zajímalo by mě s čím můžu počítat při přechodu na 16ti a 17ti palcové disky. Zvažuji změnu, ale vzhledem k mému nájezdu cca 3000 km za měsíc, mi změna kol nestojí za výraznější zvýšení spotřeby.
To se nedá přesně říct, i v rámci jedné velikosti jsou u různých výrobců a směsí rozdíly ve spotřebě. Někteří extrémisti si stěžují na rozdíl i 1 litr a více, to je podle mě nesmysl. Rozdíl bude v desetinkách, tento test domněnku potvrzuje. https://www.autorevue.cz/vyzkouseno-vel ... -i-komfort
Víc než velikost disku má vliv na spotřebu pravidelná kontrola tlaku, nevozit v autě nesmysly, zvolit správný styl jízdy (ne vždy to znamená "na klobouka") a také volba pneu.
Kdybys' nebyl tak daleko, tak bych ti klidně na měsíc svoje šestnácky třeba půjčil, mě by zase na oplátku zajímalo, jestli bych na patnáckách něco ušetřil já Ale na tuhle vzdálenost je to nesmysl.
Jo, tak jsem to myslel, pokud dodržuješ předepsané rozměry, tak s větším průměrem disku většinou přichází větší šířka běhounu. Čili teoreticky by bylo nejúspornější jezdit na čtyřech dojezdovkách
Hodně záleží i na pneu jako takové (dezén,valivý odpor, materiál), osobně jsem s Elantrou zkusil všechny tři velikosti (15,16,17) a nějaký značný rozdíl ve spotřebě jsem neměl. Čekal jsem nějaké rozdíly, ale víc stačí jet jednu dvě trasy s naloženým autem a rozdíl je v tahu. Spotřeba se u mě neměnila. U Tucsona to mám stejný, spotřeba beze změny, ať jedu na 17" (pneu 225) nebo 19" (pneu 245). Možná spousta lidí obuje větší kola, začnou jezdit sportovně, protože chtějí zkusit rozdíl a pak bych nějaký výraznější rozdíl chápal. Osobně si myslim, že na spotřebu má větší vliv spousta jiných faktorů