Jsem taky fanda elektromobilů, ALE, když se najednou rozšíří natolik, asi je možné, že by je nebylo kde nabíjet a to je trošku problém ne? Každý nemá barák a garáž
Osobně si myslím, že ty naše benzíny a asi i ty nafťáky budou pár desítek let jezdit...
Taky tomu fandím, ne že ne, ale ty baterky mi připadají jako slepá kolej - chtělo by to nějaký malý reaktor, něco jako ve "Zpátky do budoucnosti" hodit do kotlíku pár šlupek od banánu a jezdit třeba 1000km pak otevřít hodit tam další nějaký odpad a zas 1000km třeba se někdy něco podobného v budoucnosti objeví nedávno jsem četl o nějakém hliníko - něco článek nebo accu, který by měl sloužit cca 3000km pak se nahradí jiným přibližně za podobnou cenu jako je normální palivo...... Tak to by bylo něco jiného. Jen aby to šlo aspoň uhasit nebo vypnout, abys těch 3000km nemusel jezdit najednou v jednom kuse, jako v ve filmu "Trampoty oficiála Třísky" s tím obrněným transportérem co jezdil dokud nedošlo palivo
Nicméně po zveřejněné ceny Citygo (429000) což je rozhodně zajímavé např. se Smartem for two za nějakých 600000 a něco, hodil jsem jednoduchou kalkulaci nákladů a moc dobře mi to nevyšlo. Jednoduše jsem odhadl u Citygo IV 1km na cca 35 haléřů a u benzínového na nějakých 1,40Kč v případě tankování za současné ceny TankOno. Tedy rozdíl je 1Kč (+-) ale rozdíl v ceně je 230000,- (199900 vs. 429000) Tedy jen v palivu se mi začne Citygo iV vyplácet po 230000km řekněme tedy po nějakých 12 letech, ale to už budou baterky v háji a cena nového bloku spolehlivě tu úsporu zlikviduje (cena bloku baterek pro Renault Zoe je něco kolem 400000,- bez daně ) takže ti vyjde, že neušetříš vlastně nikdy
nie som fanúšikom elektromobility ale tu sa jej trochu musím zastať. lebo hasiť vodou požiar elektromobilu mi príde ako dobrovoľnému hasičovi osobne ako chyba.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
osobne by som na základe základov hasenia čo viem použil pri hasení tesly hasiacu penu. vzhľadom na to, že nepredpokladám, že hasenie práškom či "snehom" by prinieslo v prípade komplikovanosti karosérie vozidla želaný účinok. Totižto ľudovo na horenie potrebujeme okrem iniciátora (v danom prípade skrat) aj kyslík. ťažká pena by dokázala zabezpečiť dostatočnú "vzduchotesnosť" tesly od okolitého vzduchu a samotné horenie pod penou by spotrebovalo kyslík by toto viedlo k samozhaseniu. Zároveň pôsobí aj ochadzujúco. Vzhľadom na to že tam píšu o opakovaných skratoch myslím si, že pri použití peny nakoľko má pozvoľný rozpad by to bolo dostačujúce aj na to, aby sa tam neprejavil backdraft
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024- Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017 ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024 ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Právě se koukám z 8. patra na auta na našem sídlišti. Nedokážu si představit, když jen třetina z nich budou elektromobily, pro které budou potřeba nabíjecí stanice. Kde se vezme potřebný příkon v řádu stovek KWh, (možná i víc), to vážně nevím.
Asi z většiny oken budou viset prodlužováky. A bude tma ...
Richard555 píše: ↑07 lis 2019, 10:13
Řekl bych, že vznikl malinký problémek a zřejmě vzhledem k podobnosti všech elektromobilů se nebude týkat jen Tesel ale všech aut na baterie
O stejném problému jsem četl, v jednom dílerství BMW začal doutnat elektromobil a taky putoval na 3 dny do kádě s vodou. Jen si už nepamatuji, kde to bylo
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Citigo už zdražili, protože už maji predobjednavky v pohode prodané. Ale neni úplně fér srovnávat základ na benzin, kde neni ani klima s elektrem, kde je autoklima, tempomat, vyhřívání sedadel, netreba radit a jiné
Jinak jeste dlouho bude platit, ze člověk bydlici v paneláku to kupovat kupodivu nebude. Naprosto stejne jako si nekoupim auto na CNG, když široko daleko nemám pumpu na CNG.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Axel.Foley píše: ↑07 lis 2019, 15:33 Jj, to bylo ono.
Poisťovňa sa poteší.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
To: motorol To citygo iV už není za 429900 s klimou, ale bez tempomatu ale je za 480000,- s bonusem 30000,- nebo s montáží Wallboxu zdarma. Tedy když využiju akční slevu budu nyní na 450000,- a za 250000,- podobně vybavené benzínové Citygo určitě koupím, takže to srovnání i nadále sedí a poopravím se na rozdíl 200000Kč je docela fér - srovnáno po 200000km a to jsem hodně při zdi
A pokud bych zvolil citygo na CNG za 275000,- srovná se rozdíl po daleko delší době, rozdíl bude cca 0,60 Kč na km