Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
Do vzniku tohoto vlákna jsem si myslel, že jsou auta vyráběna primárně proto, aby jezdila
Nechcete doporučit výrobcům, aby kvůli Vám přidali konfigurovatelnou výbavu, třeba místo otáčkoměru voltmetr s nahráváním průběhu dobíjení?
Nechcete doporučit výrobcům, aby kvůli Vám přidali konfigurovatelnou výbavu, třeba místo otáčkoměru voltmetr s nahráváním průběhu dobíjení?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
Re: Akumulator AGM
Já vlákna, která mě nezajímají, nečtu
Dneska cesta 2x60 km.
Před první cestou jsem měřil napětí na baterii - 12,31 V. Auto týden stálo, baterku jsem nedobijel. První cesta napětí se vyhouplo na 14V a nehlo se. Světla byly na Auto. V půli cesty pršelo tak jsem dal potkavacky, stále 14V. Cesta zpět bylo hezky, světla na auto. Napětí se usadilo na 12,8V, při brzdění motorem šlo až na 14,7V. Doma jsem měřil baterku asi po 3 hodinách po příjezdu- 12,55V.
Takže něco se dobilo.
Závěr pro mě. Občas dobít do plna nabíječkou min. 1x za měsíc, což jsem dělal i u normálního aku, protože jezdím málo. A ti, co nemají jak dobíjet a jezdí krátké trasy, tak pomůžou trvale zaple potkavacky.
Dneska cesta 2x60 km.
Před první cestou jsem měřil napětí na baterii - 12,31 V. Auto týden stálo, baterku jsem nedobijel. První cesta napětí se vyhouplo na 14V a nehlo se. Světla byly na Auto. V půli cesty pršelo tak jsem dal potkavacky, stále 14V. Cesta zpět bylo hezky, světla na auto. Napětí se usadilo na 12,8V, při brzdění motorem šlo až na 14,7V. Doma jsem měřil baterku asi po 3 hodinách po příjezdu- 12,55V.
Takže něco se dobilo.
Závěr pro mě. Občas dobít do plna nabíječkou min. 1x za měsíc, což jsem dělal i u normálního aku, protože jezdím málo. A ti, co nemají jak dobíjet a jezdí krátké trasy, tak pomůžou trvale zaple potkavacky.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
To bych skoro rekl, ze ani nikdo nerozporuje, ze by auta mela jezdit. Ono by uplne stacilo, kdyby vyrobce poradne v navodu popsal jak funguje dobijeni akumulatoru a jak se o nej starat. Moc mista uz by to v te 600 strankove knizce nezabralo.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
A ty myslíš, že by to někdo četl
Když i to základní si přečte odhadem tak 5% majitelů vozidel?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Akumulator AGM
No v navodu je napsano dost zbytecnych veci, tak tohle by tam kazdopadne byt mohlo. Dobijeni a spravna udrzba baterie ma zasadni vliv na provoz auta.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Už som to písal aj v súvislosti s kontrolkou DPF.... a platí to aj na problematiku dobíjania...
Tu na fóre sú v ideálnom prípade jednotky (hlboko pod 10%) percent užívateľov z celkového počtu prevádzkovaných vozidiel, ktorých zaujímajú nejaké technické detaily a riešenia. Výrobca jednoducho musí auto urobiť pre tú väčšinu a z toho vyplýva...
nezaťažovať vodiča zbytočnými informáciami ktoré môžu:
1/ vyvolať paniku
2/ generovať zbytočné otázky
3/ vyvolávať pocit zlej konštrukcie.... napr. krátke intervaly regenerácie DPF
Akumulátor je jednoducho spotrebný tovar, ktorý musí vydržať 2r záruky... zvyšok navyše je len bonus pre majiteľa.
Tu na fóre sú v ideálnom prípade jednotky (hlboko pod 10%) percent užívateľov z celkového počtu prevádzkovaných vozidiel, ktorých zaujímajú nejaké technické detaily a riešenia. Výrobca jednoducho musí auto urobiť pre tú väčšinu a z toho vyplýva...
nezaťažovať vodiča zbytočnými informáciami ktoré môžu:
1/ vyvolať paniku
2/ generovať zbytočné otázky
3/ vyvolávať pocit zlej konštrukcie.... napr. krátke intervaly regenerácie DPF
Akumulátor je jednoducho spotrebný tovar, ktorý musí vydržať 2r záruky... zvyšok navyše je len bonus pre majiteľa.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Dnešní měření, jízda odpoledne. Teplota 20°C. Voltmetr v zásuvce - Čína, zkalibrovaný.
- jízda - denní svícení LED - 12,8V
- rozsvícení světel LED - 14,2V
- zhasnutí světel - 12,8V
- brzdění motorem až 14,9V
- jízda - denní svícení LED - 12,8V
- rozsvícení světel LED - 14,2V
- zhasnutí světel - 12,8V
- brzdění motorem až 14,9V
Hyundai i30 kombi 1,5i - Smart + navigace.
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Re: Akumulator AGM
Jak to tak vypada, tak stran staleho nabijeni tak nejak funguje jen to zapnuti potkavecek. Tak aspon neco
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Nazdar chlapci.
Mam namonotavany Pandora alarm mini,kde v aplikacii v mobile je monitorovana bateria,napeti,teplota motora,interieru,nadrz mnozstvo benzinu a ine.Pocas jazdy mi ukazoval stav napeti az 14,6 v pri zapnutych stretavackach,myslel som ze ako dobre mam nabitu bateriu jazdou:-).
Po vypnuti motora napeti postupne klesalo po par minutach az na neuveritelnych 12,5 v.Potom to stuplo na 12,7 v.
Vcera som absolvoval jazdu 356 km cez kopcovite okresky,dialnica,po odstaveni napeti ukazuje v klude 12,7 v.Takze mozme robit co chceme bateria si zije svoj zivot aj s plneho dobitia klesne napeti na tych 12,7 v.
Dnes rano kontrola cez aplikaciu stav 12,7 v.
Majte sa dobre,vela stastnych kilometrov:-)Auticko slape super,zabehavam ho mam iba 1270 km.
Hyundai i30 1,5 DPI Sunset Red family 2021
Mam namonotavany Pandora alarm mini,kde v aplikacii v mobile je monitorovana bateria,napeti,teplota motora,interieru,nadrz mnozstvo benzinu a ine.Pocas jazdy mi ukazoval stav napeti az 14,6 v pri zapnutych stretavackach,myslel som ze ako dobre mam nabitu bateriu jazdou:-).
Po vypnuti motora napeti postupne klesalo po par minutach az na neuveritelnych 12,5 v.Potom to stuplo na 12,7 v.
Vcera som absolvoval jazdu 356 km cez kopcovite okresky,dialnica,po odstaveni napeti ukazuje v klude 12,7 v.Takze mozme robit co chceme bateria si zije svoj zivot aj s plneho dobitia klesne napeti na tych 12,7 v.
Dnes rano kontrola cez aplikaciu stav 12,7 v.
Majte sa dobre,vela stastnych kilometrov:-)Auticko slape super,zabehavam ho mam iba 1270 km.
Hyundai i30 1,5 DPI Sunset Red family 2021
Re: Akumulator AGM
To "DOST" je snad i jedna třetina.
Taky bych namísto toho měl v návodu něco technicky užitečného.
Na druhou stranu, v návodu má i věci které jiné automobilky do návodu už nedávají - viz video od M. Vaculíka.
Re: Akumulator AGM
Namontovany.....sorry za preklepy:-).
Re: Akumulator AGM
výrobca by mal v manuále a predajca pred predajom napísať - oznámiť že Vďaka inteligentnému nabíjaniu a SS vaše auto možno ušetrí 224 ml benzínu na 100km ale súčasne baterka nevydrží 7 rokov ale len 3. Záruka sa na to nevzťahuje. Doporučujeme dokúpiť si u nás nabíjačku tiež inteligentnú a nabíjať každý mesiac. Ak jazdíte krátke trasy a často štartujete aj častejšie.
Pre bežného užívateľa z toho vyplýva - buď bude dobíjať a starať sa o auto ako za čias Š-105 alebo šetriť na časté výmeny baterky.
Pre bežného užívateľa z toho vyplýva - buď bude dobíjať a starať sa o auto ako za čias Š-105 alebo šetriť na časté výmeny baterky.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Akumulator AGM
hmm, po styroch rokoch a troch mesiacoch bola baterka pri predaji i30tky povodna a nevykazovala ziadne problemy... start-stop som nevypinal, baterku nedobijal, posledny rok a pol kratke trasy, dlhodobe odstavene auto (korona obmedzenia, nove auto) a funguje doteraz
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Akumulator AGM
To bude závisieť asi aj od šťastia na dobrý kus... čo som si všimol, tak na začiatku MY2018.. dávali do i30tok kórejské aku ROCKET... v poslednej dobe vidím skôr fotky aku VARTA z prvovýroby...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Pánové, na nete sa rôznia informácie o správnom postupe nabíjania AGM akumulátora, a keďže som laik do elektriky, prosím o krátke zrozumiteľné vysvetlenie procesu a s tými spojených rizík pri nabíjaní AGM akumulátora.
- akumulátor sa úplne odpojí od auta a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na -
- akumulátor sa neodpojí a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na kostru /prečo na kostru a nie na -/
- akumulátor sa úplne odpojí od auta a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na -
- akumulátor sa neodpojí a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na kostru /prečo na kostru a nie na -/
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021