Stránka 14 z 16
Re: Akumulator AGM
Napsal: 22 kvě 2021, 19:31
od petzl62
Re: Akumulator AGM
Napsal: 22 kvě 2021, 21:15
od Paja1971
Já vlákna, která mě nezajímají, nečtu
Dneska cesta 2x60 km.
Před první cestou jsem měřil napětí na baterii - 12,31 V. Auto týden stálo, baterku jsem nedobijel. První cesta napětí se vyhouplo na 14V a nehlo se. Světla byly na Auto. V půli cesty pršelo tak jsem dal potkavacky, stále 14V. Cesta zpět bylo hezky, světla na auto. Napětí se usadilo na 12,8V, při brzdění motorem šlo až na 14,7V. Doma jsem měřil baterku asi po 3 hodinách po příjezdu- 12,55V.
Takže něco se dobilo.
Závěr pro mě. Občas dobít do plna nabíječkou min. 1x za měsíc, což jsem dělal i u normálního aku, protože jezdím málo. A ti, co nemají jak dobíjet a jezdí krátké trasy, tak pomůžou trvale zaple potkavacky.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 kvě 2021, 02:48
od Patr
To bych skoro rekl, ze ani nikdo nerozporuje, ze by auta mela jezdit. Ono by uplne stacilo, kdyby vyrobce poradne v navodu popsal jak funguje dobijeni akumulatoru a jak se o nej starat. Moc mista uz by to v te 600 strankove knizce nezabralo.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 kvě 2021, 07:26
od petzl62
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 kvě 2021, 10:49
od Patr
No v navodu je napsano dost zbytecnych veci, tak tohle by tam kazdopadne byt mohlo. Dobijeni a spravna udrzba baterie ma zasadni vliv na provoz auta.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 kvě 2021, 22:01
od dibarbora
Už som to písal aj v súvislosti s kontrolkou DPF.... a platí to aj na problematiku dobíjania...
Tu na fóre sú v ideálnom prípade jednotky (hlboko pod 10%) percent užívateľov z celkového počtu prevádzkovaných vozidiel, ktorých zaujímajú nejaké technické detaily a riešenia. Výrobca jednoducho musí auto urobiť pre tú väčšinu a z toho vyplýva...
nezaťažovať vodiča zbytočnými informáciami ktoré môžu:
1/ vyvolať paniku
2/ generovať zbytočné otázky
3/ vyvolávať pocit zlej konštrukcie.... napr. krátke intervaly regenerácie DPF
Akumulátor je jednoducho spotrebný tovar, ktorý musí vydržať 2r záruky... zvyšok navyše je len bonus pre majiteľa.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 kvě 2021, 15:46
od Izi4
Dnešní měření, jízda odpoledne. Teplota 20°C. Voltmetr v zásuvce - Čína, zkalibrovaný.
- jízda - denní svícení LED - 12,8V
- rozsvícení světel LED - 14,2V
- zhasnutí světel - 12,8V
- brzdění motorem až 14,9V
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 kvě 2021, 17:37
od Patr
Jak to tak vypada, tak stran staleho nabijeni tak nejak funguje jen to zapnuti potkavecek. Tak aspon neco
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 10:19
od Bangi
Nazdar chlapci.
Mam namonotavany Pandora alarm mini,kde v aplikacii v mobile je monitorovana bateria,napeti,teplota motora,interieru,nadrz mnozstvo benzinu a ine.Pocas jazdy mi ukazoval stav napeti az 14,6 v pri zapnutych stretavackach,myslel som ze ako dobre mam nabitu bateriu jazdou:-).
Po vypnuti motora napeti postupne klesalo po par minutach az na neuveritelnych 12,5 v.Potom to stuplo na 12,7 v.
Vcera som absolvoval jazdu 356 km cez kopcovite okresky,dialnica,po odstaveni napeti ukazuje v klude 12,7 v.Takze mozme robit co chceme bateria si zije svoj zivot aj s plneho dobitia klesne napeti na tych 12,7 v.
Dnes rano kontrola cez aplikaciu stav 12,7 v.
Majte sa dobre,vela stastnych kilometrov:-)Auticko slape super,zabehavam ho mam iba 1270 km.
Hyundai i30 1,5 DPI Sunset Red family 2021
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 11:44
od willy50
Patr píše: ↑23 kvě 2021, 10:49
No v navodu je napsano dost zbytecnych veci, tak tohle by tam kazdopadne byt mohlo. Dobijeni a spravna udrzba baterie ma zasadni vliv na provoz auta.
To "DOST" je snad i jedna třetina.
Taky bych namísto toho měl v návodu něco technicky užitečného.
Na druhou stranu, v návodu má
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
i věci které jiné automobilky do návodu už nedávají - viz video od M. Vaculíka.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 11:45
od Bangi
Namontovany.....sorry za preklepy:-).
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 15:49
od slabostka
výrobca by mal v manuále a predajca pred predajom napísať - oznámiť že Vďaka inteligentnému nabíjaniu a SS vaše auto možno ušetrí 224 ml benzínu na 100km ale súčasne baterka nevydrží 7 rokov ale len 3. Záruka sa na to nevzťahuje. Doporučujeme dokúpiť si u nás nabíjačku tiež inteligentnú a nabíjať každý mesiac. Ak jazdíte krátke trasy a často štartujete aj častejšie.
Pre bežného užívateľa z toho vyplýva - buď bude dobíjať a starať sa o auto ako za čias Š-105 alebo šetriť na časté výmeny baterky.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 17:09
od JoKo
hmm, po styroch rokoch a troch mesiacoch bola baterka pri predaji i30tky povodna a nevykazovala ziadne problemy... start-stop som nevypinal, baterku nedobijal, posledny rok a pol kratke trasy, dlhodobe odstavene auto (korona obmedzenia, nove auto) a funguje doteraz
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Re: Akumulator AGM
Napsal: 05 zář 2021, 22:05
od dibarbora
To bude závisieť asi aj od šťastia na dobrý kus... čo som si všimol, tak na začiatku MY2018.. dávali do i30tok kórejské aku ROCKET... v poslednej dobe vidím skôr fotky aku VARTA z prvovýroby...
Re: Akumulator AGM
Napsal: 15 zář 2021, 07:56
od dokidoki
Pánové, na nete sa rôznia informácie o správnom postupe nabíjania AGM akumulátora, a keďže som laik do elektriky, prosím o krátke zrozumiteľné vysvetlenie procesu a s tými spojených rizík pri nabíjaní AGM akumulátora.
- akumulátor sa úplne odpojí od auta a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na -
- akumulátor sa neodpojí a svorky nabíjačky sa dajú + na + a - na kostru /prečo na kostru a nie na -/