Stránka 14 z 15
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 20 lis 2024, 20:11
od idam.i
STK b Bratislave.Či Bory ,alebo na Starej Vajnorskej som bol pri aute aj keď robili emisie.Bez problémov.
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 21 lis 2024, 16:32
od Odjinud
milosh píše: ↑20 lis 2024, 19:30
Pokud mas garaz tak takova pece je zbytecna ne?
Garaz nemam. A asi bych stejne delaj v podstate totez, i kdybych ji mel. V garazi vidim vyhodu se moc hrabat v aute i v zime, pokud je alespon nejak temperovana. Jinak asi nic. Ono na snih je teplá garaz horsi nez ulice - snih se soli roztaje a auto rezne vic nez na ulici.
Pokud ovsem nejsi jako old-school borci, co to pokazdy jizde ve snehu omejou v garazi vapkou. Toho si cenim

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 21 lis 2024, 16:33
od milosh
Mno, sníh v posledních letech tady je pár dní v roce a to se dá vydržet nejezdit

Už aby bylo jaro....
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 21 lis 2024, 16:39
od Odjinud
Más pravdu, hlavne v Praze. Ja jedu ve snehu jen parkrat do roka. Jednak jsem linej skrabat - jo, to je dalsi vyhoda garaze - a pak chata a chalupa jsou zazimovane, takze cest prirozene ubude.
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 21 lis 2024, 21:14
od Odjinud
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 14:39
od Odjinud
Vyndaváte v zimě aku? Případně za jakých okolností?
Ptám se, jelikož jsem v lednu taky baterku vytáhl - auto mi už stálo bez hnutí 10 dní a dalších pár by ještě stálo; teploty byly okolo nuly.
Doma se konečně dostala je slovu Lídl nabíječka, kterou už mám asi 2 roky bez použití

Musím říct, že nabíjení plně automatickou nabíječkou je paráda, pamatuju ještě doby, kdy jsem koukal, zda je dost elektrolytu, zda aku "vaří" při dobíjení a měřil to voltmetrem, abych poznal, kdy je dobito. Tady je vše samo a šetrně k aku (snad).
Nabíjení do plna trvalo poměrně krátce, asi 4-5h hodin. Hlavní dobití bylo poměrně rychlé, půlku času trval jen takový finishing. Jinak nabíječka je poměrně slabá, což mi nevadí, naopak, míň se tím ku*ví baterie, řekl bych. Jinak mám auto s žárovkami vpředu, kde zapnutí světel vypne "inteligentní" dobíjení, což hojně využívám, takže snad aku pár let ještě vydrží (teď má auto skoro 4,5 roku).
Co je tedy horší, je hmotnost aku. Přece jen předchozí aku byly tak 2/3 té stávající a tahat to z parkoviště do paneláku žádná hitparáda. Navíc strašně zalepené od toho spreje na kuny, který nejde dolů ani lihem (naštěstí jsem doma našel zbytek ředidla S6006, kterým to jde).

- aku1.jpg (127.57 KiB) Zobrazeno 3719 x

- aku2.jpg (61.02 KiB) Zobrazeno 3719 x

- aku3.jpg (93.52 KiB) Zobrazeno 3719 x
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 15:52
od Mexican
baterky nevytahujem. Chapem ale motivaciu. Stonica dobijam starsou variantou tej Powerfix nabijacky co dva tyzdne, zasuvku mam vsak rovno pri aute (stanie pri rodinnom dome)
sprej proti kunam mi vyhovorili v Citroen servise, prave kvoli tomu ze vytresta najma majitela a mechanikov a nie kuny

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 17:30
od mozecek
s vytahovanim souvisi 2 veci
a) moznost vubec nabijet .. kdyz ma otec prazdnou garaz tak tam jezdim jako AGM plugin hybrid
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
ptze tez nebydim v domku
b) teplota .. v zime se nabiji vyssim napetim, pro zaplavene Pb baterky se prave voli rezim AGM - misto 14.4 tedy 14.7, tedy pokud je moznost potom je setrnejsi baterku lehce ohrat a pak nabijet
pokud baterii nevytahnes a veris v ISG tak neni potreba kalibrace (hyu uvadi ze se provadi sama po par hodinach stani)
moje zkusenost s CTEK MXS 5.0 4A nabijeckou ted byla takova ze v pri 0 stupnich do baterky rvala az 15.2-15.3V a to uz se mi moc nelibilo (priste ji dam radeji rezim klasicke Pb a ne AGM)
rychlost je relativni a kazda nabijecka to ma jinak, naposled jsem to treba porovnal s BM6, ktery pred nabijenim ukazoval SOC 56%, za 30minut nabijeni byl SOC 100%, me se nelibilo napeti 15.3V a stejne sem potreboval uz jet, tedy jsem to odpojil. Dojedu domu, za 3 hodiny byl SOC 66%. Co z toho plyne, kdyby nabijeni vyhodnotil BM6 tak nabijeni ukoncil po pul hodine, a je videt realne sem dobil 10%. A jak rikas zbyva mi cca 3.5 hodiny do 100% velmi tupym poctem.
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 22:08
od i30mpact
Ten CTEK má teplotní čidlo a automaticky dělá teplotní kompenzaci, proto v chladu dobíjí "víc". Není potřeba to nijak štelovat, jenom vybrat správný typ baterie v nastavení.
https://batteryuniversity.com/article/b ... mperatures - viz tabulka, při 0°C je doporučené optimální napětí u olověné baterie 2,55V x 6 článků = 15,3V.
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 22:22
od willy50
To odjinud:
Tahle nabíječka nenabíjí aku dostatečně.
Zkus si najít na YT úpravu od uživatele TO220
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 11 úno 2025, 23:26
od mozecek
TO220 je silenec .. v dobrym

4A LIDL nabijecku jsem mel drive a sice nepodlehla dukladne analyze jako u TO220, ale nekolikrat dobre poslouzila nejen me. Porad jde o vysledek jestli nabije ci ne. Jestli nabije o neco mene tak to je adekvatni cene nabijecky a bastlit nabijecku podle YT tak z toho bych mel husinu i ja jakozto elektrinou polibeny. @odjinud nabíjel 4 hodiny tak to nebylo nejhorsi a urcite to baterce prospelo vic nez smrt vyhladovenim

Akorat sem jednoho dne zjistil ze LIDL nabiji 1 minutu a vypne a kdyz novou tak radeji CTEK ptze sem chtel byt klidnejsi kdyz budu nabijet v aute s ISG atd. A ano CTEK tam cpal napeti adekvatni teplote resp v toleranci pod plynovanim, nicmene i tak je lepsi do chladne baterky tlacit mene delsi cas, navic CTEK ma teplotni cidlo v nabijecce a ne na koliku jako treba DEFA - baterka se muze zahrat a nabijecka to nepozna.
K nabijeni v aute par poznamek:
- pokud je otevrena kapota auto zere 0.6A min prvnich 20 minut
- tomu se lze vyhnout odpojenim spinace kapoty ale po znovuzapojeni spusti alarm a to je na infarkt
- pokud pripojis kolik z vrchu nezkousej zavrit kapotu nebo tam budes mit dulek a pri blbych svorkach resp jejich zlomeni muze dojit ke zkratu o kapotu
- z toho plyne ze nejbezpecnejsi pri nabijeni v aute kdyz je nutnost zavrit/privrit kapotu treba kvuli pocasi tak lepsi pro sichr odpojit minus pol akumulatoru a dobre koukat co mas za svorky jestli ti to vyjde u plus polu, ptze je okolo ta cerna krabicka a z boku se svorka pripojuje blbe
- vhodna cesta pro kabliky ven z kapoty je v rohu pod celnim oknem, skripnout mezi plechy nabijeci kabel neni vubec dobrej napad
- tim ze mam na baterce BM6 tak hezky pres bluetooth koukam co dela nabijeni realtime

dobrej gadget z alika
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 12 úno 2025, 11:25
od Axel.Foley
Mexican píše: ↑11 úno 2025, 15:52
sprej proti kunam mi vyhovorili v Citroen servise, prave kvoli tomu ze vytresta najma majitela a mechanikov a nie kuny
Existují skvělé spreje proti kunám, které nelepí

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 12 úno 2025, 13:58
od Odjinud
No, dobrá nabíječka má smysl u blbé baterie/auta

jelikož ji využiješ několikrát za sezónu. Nebo víc aut a barák na horách. Já nabíjel po skoro 4,5 letech, takže abych se při téhle frekvenci dobíjení dělal s nějakými úpravami...

Samozřejmě je to Lídl, v akci za cca 300 Kč, takže na CTEK to mít nemůže, ale na druhou stranu, má hodnocení 96 % při 370 recenzích, takže to šmejd zase úplně nebude.
Ironií je rychlost (pomalost) nabíjení a jméno nabíječky: "Ultimate Speed"
(jo, vím, tak se jmenuje celý ten brand na autodíly Lídlu, ale tady to zní fakt komicky)
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 12 úno 2025, 14:00
od Odjinud
Sprej na kuny, jak jsem zjistil, štve kuny zejména právě tím, že lepí, řekl bych. Kuna má chlupatý kožich a lepit se někde k autu se jí asi moc nelíbí. Smrad vyvane, lepení vydrží roky

akorát se pak hrab v autu, no...
... a jakej tedy nelepí?
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Napsal: 12 úno 2025, 14:09
od Vysous
U mě se kuna sice přilepila, ale asi pak byla naštvaná a překousala mi kablík od nějakýho čidla. A chlupy tam nechala taky.
