Stránka 14 z 18

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 01 črc 2024, 09:43
od Gandalf0007
Myslím, že dost jasně předepisuje...
https://www.auto.cz/asistencni-systemy- ... opy-153078

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 01 črc 2024, 09:55
od mozecek
akorat sem na Streamu dokoukal recenzi Renault Scenic E-Tech a tam presne rika ze asistenti musi byt dle EU aktivni po startu. Ale rencek to ocural a udelal rezim "perso" asi jako uzivatelsky a tam si lze nadefinovat jake asistenty chcete a jake ne. A potom staci po startu tlacitkem "perso" aktivovat =D> jako je to skrabani na zadku ale v podstate elegantni. Snad se budou ostatni inspirovat 8)

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 01 črc 2024, 11:26
od Axel.Foley
Odjinud píše: 27 čer 2024, 09:20 Tak jsem to videl nazivo a rozdíly jsou:

- kola (16'') jsou hnusnejsi, ale az zas ne tolik,
- maska je leskla, prijde mi o neco subjektivne hezci,
- loga jsou vetsi a jakoby z kusu plechu, za me horsi,
- vsechny modely maji celni svetla uz jen LED (plus), tim ovsem nemaji ty hezke sipkovite blinkry, co mam ja jakozto pritel zarovek (minus),
- hagusy a ploutvicka anteny jsou v leskle tmave barve, ne stribrne,
- v zakladu je jen digi palubka, nekonfigurovatelna,
- nizsi vykon u atmosfery, asistent sledovani rychlosti.
Pokud se nepletu, nižší výkon je u všech motorizací, nejen u atmo 1,5.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 01 črc 2024, 19:43
od Z.ED
motorol píše: 01 črc 2024, 08:13 Občas kouknu na recenzi nejakeho auta a poslední dobou se některé chlubí tím, ze maji jeden cudl na deaktivaci otravnych asistentů, takze kolik kliku a kde nikdo nepredepisuje, jen, ze to má byt zaple po každém nastartování. Ale jestli se vse vypne na 1 zmacnkuti cudla nebo 50 kliku na matlakovi nikdo nepredepisuje.
Predepisuje .. jestli to nejaka automobilka nejak obesla (renault) je jina vec

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 01 črc 2024, 23:07
od i30mpact
Axel.Foley píše: 01 črc 2024, 11:26
Odjinud píše: 27 čer 2024, 09:20 Tak jsem to videl nazivo a rozdíly jsou:

- kola (16'') jsou hnusnejsi, ale az zas ne tolik,
- maska je leskla, prijde mi o neco subjektivne hezci,
- loga jsou vetsi a jakoby z kusu plechu, za me horsi,
- vsechny modely maji celni svetla uz jen LED (plus), tim ovsem nemaji ty hezke sipkovite blinkry, co mam ja jakozto pritel zarovek (minus),
- hagusy a ploutvicka anteny jsou v leskle tmave barve, ne stribrne,
- v zakladu je jen digi palubka, nekonfigurovatelna,
- nizsi vykon u atmosfery, asistent sledovani rychlosti.
Pokud se nepletu, nižší výkon je u všech motorizací, nejen u atmo 1,5.
Nepleteš, vlastně mi přijde, že i30 tady při tomhle faceliftu v porovnání se změnama, co se děly u Tucsona (akustická skla + přepracované výfuky pro nižší hlušnost, vyšší výkon, rychlé volby na volantu, modernizovaný infotainment s bezdrátovým AA/AC, atd...) , tahá za výrazně kratší provaz.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 02 črc 2024, 08:46
od dibarbora
Tak treba to chápať tak, že Tucson je ťažiskový model z pohľadu celej Európy. Taká i30 je už na dožitie, s priamym nástupcom sa nepočíta (nepriamou nahradou má byť údajne Kona).. takže aj úpravy v rámci FL boli v štýle, čo zastaraná platforma + financie dovolili. Ako mi predajca nedávno povedal, že i30 držia na linkách vo výrobe viac menej kvôli PL/CZ/SK trhu ... inak by už bolo dávno po nej...

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 02 črc 2024, 09:05
od Maras
Tucson má velké prodeje a je na něm mnohem vyšší zisk. Co se týče i30, tak zatím se rozhoduje co bude dál, vzhledem ke změně postoje k elektromobilitě a už řada automobilek oznámila návrat k vývoji spalovacich motorů a oddálení elektrifikáčních plánů. Takže je možné prodloužení výroby i30, nebo její nástupce v plus mínus podobě Elantry,nebo nějaký spalovací crossover. Zatím není rozhodnuto a třeba bude vše jinak.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 02 črc 2024, 13:58
od willy50
dibarbora píše: 02 črc 2024, 08:46 Tak treba to chápať tak, že Tucson je ťažiskový model z pohľadu celej Európy. Taká i30 je už na dožitie, s priamym nástupcom sa nepočíta (nepriamou nahradou má byť údajne Kona).. takže aj úpravy v rámci FL boli v štýle, čo zastaraná platforma + financie dovolili. Ako mi predajca nedávno povedal, že i30 držia na linkách vo výrobe viac menej kvôli PL/CZ/SK trhu ... inak by už bolo dávno po nej...
Takže brzký konec atmo motorů?
Kona , pokud vím, není nabízená s 1.5 atmo?

(teď jsem líný to hledat 😴)

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 02 črc 2024, 14:03
od willy50
Z.ED píše: 30 čer 2024, 20:10
willy50 píše: 24 čer 2024, 10:09 Co buzerační fičury, jaké tam jsou a jak se jich zbavovat?
Start stop stejne jako predtim na tlacitku v levo od volantu. Hlidani pruhu (LKA) podrzet 3s na volantu, jedno tuknuti zapina/vypina drzeni uprostred pruhu (LFA).

Sledovani rychlosti je v menu tj. v mem pripade klik na volantu pro vyvolani menu a pak tusim 2x tuknout na display, ale pamatuje si to nastaveni hlasitosti takze to ani nevypinam, na nejnizzsi hlasitost to pres radio to prakticky neslysim, u noveho superba a kodiaqu je to otravnejsi. Proti skodovce, ale chybi moznost nastavit kdy se to ma aktivovat (u skodovky lze nastavit az pri prekroceni o 5km tusim).
Ostatni asistenti na stejne obrazovce.

Taky to vizualne upozornuje na STOPky, prednost v jizde, obytne zony a tak .. coz je nekdy fajn.
Díky!

Čtení značek budou mít i nižší varianty výbav, je to už povinné?

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 02 črc 2024, 19:45
od Srandista
Jop, už to musia mať povinné všetky novo predávané autá, bez ohľadu na výbavu.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 03 črc 2024, 05:15
od willy50
Ještě jedna technická: upozornění na překročení rychlosti se ozve podle tachometru, nebo podle skutečné rychlosti?
Předpokládám, že je to stejné jako doposud, tj na tachometru je +5km oproti skutečnosti?!?
(sorry za naivní dotaz - auto s timto jsem ještě neřídil)

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 03 črc 2024, 11:56
od Odjinud
Z.ED píše: 30 čer 2024, 20:36
Gandalf0007 píše: 27 čer 2024, 07:08 Držení v pruhu jde vypnout na volantu, resp. oba systémy, LKA i LFA.
Jediné, kvůli čemu lezu do menu, je ISLA, a ano, to se dá nastavit na přes rychlý přístup (oblíbené), takže jsou to 3 kliky. Navíc, když se nastaví hlasitost upozornění na nejmenší, a hraje trochu nahlas rádio, dá se s tím v pohodě žít. Ale opruz to je, ne že ne.
A jo, na těch 18" je to tvrdší, ale tragédie to rozhodně není (mám Nline kombi)...
ty tri kliky jsou, pokud vim, normovane od EU .. tak mi to alespon rikali v jine automobilce. Takze se s tim musime naucit zit, nebo nekupovat nove auta.
Preferuji nejakou revoluci :-)

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 04 črc 2024, 19:15
od Z.ED
willy50 píše: 03 črc 2024, 05:15 Ještě jedna technická: upozornění na překročení rychlosti se ozve podle tachometru, nebo podle skutečné rychlosti?
Předpokládám, že je to stejné jako doposud, tj na tachometru je +5km oproti skutečnosti?!?
(sorry za naivní dotaz - auto s timto jsem ještě neřídil)
podle tachometru .. coz je v mem pripade je cca 4km odchylka.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 05 črc 2024, 15:46
od willy50
Čili v obci to bude pištět pořád - jezdí se většinou 55km tachometrových, tzn. vždy vypnout :^o

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 05 črc 2024, 17:20
od Mexican
on je problem aj v tom, ze system registruje zrusenie znizenej rychlosti len znackou, tz nas stredoeuropsky system (koniec u dalsej krizovatky) bude sprevadzat piskanie