Stránka 14 z 139

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 06:06
od 69pavel
a to ti startuje na LPG, co vim tak startovani probiha na benzin a po zahrati na 60-70°to prepne na LPG,nebo mas nejakou zvlastni upravu a startujes primo na LPG


a jeste jedna vec k tomu tankovani, uz jsem u LPG vypozoroval ze jak to rves do plna az se zastavi to jejich cerpadlo tak trochu tomu neverim nebot ja mam 33l nadrz natlacil mi do ni pumpar 38 l ,coz si myslim ze po naplneni 33l uz pak sice natlaci mozna nejaky ten litrik ale to pak na ukor tlaku a vic jak 34l do toho nedas ,tak pak jim treba ty 3 l platis do kapsy, skusil jsem to merit a kdyz jsem tankoval do plna(vypnuti cerpadla) tak jsem mel vetsi spotrebu LPG o 1.5l nez kdyz tankuji tak aby se to zastavilo nekde kolem 28-30l,
nevim mozna se uz spodobnou skusenosti setkal,ale kdyz to vezmem logicky tak LPG plyn je kapalny tak do nadoby vleze jen 33l a vic tam nedas a abys se tam v mem pripade vlezlo 38 je blbost, cerpadlo sice tlaci a vzroste tlak ale porad tam bude jen 33l , kdyby to bylo plynne tak to by bylo neco jineho to by se tam vlezlo treba i 50l nebot by se to stlacilo.

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 06:58
od S0T0
nevím, jak to mají nastavené ostatní, mě se na LPG přepíná po dosažení teploty vody 40°C ( v létě cca 300-800m, teď ráno při 10°C cca 1200m)...takovýmto způsobem přepínají všechny sekvenční systémy, volitelná je jen ta teplota.

Já mám nádrž 47l, takže plnění reálně 38,5l (když naplním potom, co se mi lpg vrátí na benál). Hlavně na starších plničkách se to snaží rvát přes ten odpojovací ventil, ale to bych je poslal někam...za chvíli ho tím mohou odrovnat :evil: Na nových rychloplničkách to vždy po prvním zastavení vytahujou a fertig...

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 09:09
od tom
LPG je kapalné, ale při naplnění do plna (80% objemu nádrže) to zastaví multiventil a v nádrži je stále ještě 20% vzduchového polštáře.

Na Favoritu jsem měl válcovou nádrž 60l, tankoval jsem 50l po zastavení multiventilu, který se ovšem nechal přetlačit čerpadlem a tak nebyl problém tam napasovat skutečných 60l.

V C4 natankuji do 56l toroidu max. 42l LPG a konec. Jen jedna pumpa tady v okolí multiventil přetlačí, ale to je rachot jak kdyby se rozpadalo auto.
Jinak mám systém Stag 300+, přepínání při teplotě 35°C a otáčkách min.1800

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 12:12
od zludo
po splnení podmienok 20°C reduktora a 500RPM štartujem hneď na LPG. A k plneniu - tankujem na jednej benzínke a tam majú vždy rovnaký tlak asi 12bar. Na iných môže byť tlak nižší a tak sa plnenie zastavuje skôr.

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 13:02
od tom
Plnění nezastavuje tlak čerpadla ale multiventil v nádrži

Re: LPG

Napsal: 17 zář 2011, 23:23
od zludo
...nebuď si taký istý... multiventily sú rôzne, niektoré sa dajú ľahko pretlačiť a niektoré sú od montáže zle nastavené (niekedy aj úmyselne pre preplnenie nad 80%). Ten môj je nastavený správne, ale niektoré čerpadlá ho aj tak vedia pretlačiť.

Re: LPG

Napsal: 18 zář 2011, 00:12
od Jirka186
já evim jak vám ale mě to přepína n aply asi tak po 10 sekundach ted když na auto pere celj den sluníčko tak to přepíná hned po nastartovní a to na volnoběch a v zimně to přepína asi po 2 minutach a to rozhodně neni ještě ohřáty ani na 35stupnu hlavně ne v tí zimně co byla v loni

Re: LPG

Napsal: 18 zář 2011, 11:59
od tom
Samozřejmě vše je otázkou nastavení.
Jak jsem pozoroval programování plynové řídící jednotky,tak by šlo nastavit i nulová teplota a nulové otáčky. To by pak odpovídalo přímému startu na plyn.
Jinak většina systémů umí nouzově nastartovat přímo na plyn (při poruše benzínového okruhu), u stagu je postup následující.
Držet tlačítko přepínače, zapnout zapalování, zůstane svítit plynová kontrolka a startovat.
Když se podaří auto nastartovat, tak jede rovnou na plyn.

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 08:04
od majklus
Dnes jsem si všimnul v ceníku u i30cw, že je možné objednat jako doplňkovou výbavu "Alternativní pohon na LPG". Nevíte někdo jestli se jedná o klasickou přestavbu nebo je auto takto přímo vyrobené?

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 08:46
od Chasnik
no jo, jen pro motory 1.4. Ať jdou do háje, troubelíni!!! ](*,)
Ale jinak cena dobrá 29 990,- vč. DPH...

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 09:46
od S0T0
co jednou hardcam hazel nejake foto tak to vpadalo na dodatecnou prestavbu, brc zarizeni. Psal jsem ted dotaz ohledne toho lpg na hyundai ( upravy na motoru, zaruky ect) tak sem zvedavy...

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 09:57
od matysekul
Dopadne to naprosto stejně,jako když jsem řešil záruku já.Koupil jsem auto v prosinci,kdy byla pouze 3.letá záruka a v lednu začala 5.letá.Když jsem se ptal i na zpětnou platnost,bylo mi napsáno že to nejde,protože to je jen dobrá vůle distributora ](*,)

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 10:44
od S0T0
tak první info: přestavby se provádějí u autorizovaného prodejce, žádné změny na motoru (ventily, sedla) nejsou...

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 19:07
od tom
Technik z Autostag Strakonice se nedávno na foru zmínil že v současné době probíhá intenzivní školení Hyundai na přestavby, vybraný systém společností Hyundai je BRC.

Re: LPG

Napsal: 01 lis 2011, 21:32
od Hardcam
Ha, zaskodnik pustil informaci...:)
je to tak, v zari jsem se daval fotku jednoho z prvnech del, i20 1.2 na LPG prave ze Strakonic. Ale moc si od toho neslibujte, LPG nebude ke kazdymu motoru a ke kazdymu modelu.