Po týdnu se zapůjčenou i30 III v kombíku s litrovým motorem mám tyto poznatky a budu víceméně srovnávat s i30II kombi co máme doma:
Po půjčení vozidla a podepsání papírů, kdy jsem se do toho doma podíval, jsem zjistil, že mi prodejce napsal k modelu půjčeného vozidla toto: Škoda i30 CW, tak jsem se tomu jen pousmál, tak tvrdě jdou po škodě, že z toho už udělali model
Motor- víceméně překvapil, nečekal jsem, že to jakštakš pojede. Není to žádný trhač asfaltu, ale to asi po litrovém benzínu nikdo nechce. Co mi vadilo byl ten děsný zvuk, ale tak to prostě je. Spotřeba po mém týdnu byla 6,7 dle PP, takže reál počítám tak 7, což je docela bída, ale za to nemůže motor, protože fyziku nkdo neočůrá, ale v Bruselu si to úředník neustále myslí, že čím menší motor, tím nižší spotřeba, žere to o půl litru víc než mé GDI a to aspo ň jede, když se toho člověk nebojí, no hold tyto malé motory nejsou pro mě. Ale dokážu si představit, toto auto na hrkání po městě a semtam kousek za město.
Hlučnost: musím říct, že se mi subjektivně nezdá odhlučnění lepší než v i30 II. Řekl bych, že je to +- podobné a to jsem měl půjčenou i krátkou verzi s dieslem a pocit jsem měl stejný.
Podvozek: Ten se mi zdál na 15 tvrdší než u II, ale víc nečitelný, auto bylo sice tvrdší, ale hůř drželo stopu a mělo tendence jít dřív ven ze zatáčky než II, testoval jsem na stejné silnici, kama jezdím často – je trošku uskákané a tady to prostě auto nedávalo a odskakovalo, kdežto II všechno žehlí jede v těchto místech bezproblémů a náznaků nějakého odskakování –každopádně chápu, že to není auto na závodění, ale v tomto je IIjka lepší a můžu si sní více dovolit.
Interiér: neměřil jsem, ale pocitově je stísněnější na šířku a jako řidič mám menší prostor na kolena, kdy se opírám o středový tunel, což mi vadí a to byl jeden z důvodů, proč jsem bral II. Výplně devří jsou už taky trochu ojebané, kdy tam není polstrování, ale to je doména i škodovek, tak se po nich opičí. Vzadu na délku je místa o něco víc než ve dvojce. Přední sedačky – na ty jsem si nemohl zvyknout, jsem docela štíhlý -tím nemachruju, jen konstatuju a sedačky mě po bocích tlačily, nebyla tam bederka, což mi taky vadilo. Podsedák je však delší a líp podepírá nohy. Kufr je na delší od dveří k sedačkám avšak je zase nižší, takže bajočko +- autobus o malinko větší, ale ne zas o moc. Co se mi líbilo je volant, líp zvoleny ovládací prvky, které jsou umístěny v lepších pozicích. A samozřejmě tloušťka volantu, líp se drží.
Protože jsem neměl tolik času a z autem najel cca 600km, tak jsem nevyzkoušel různé asistenty, ale jsem stará škola, tak mi to nějak nevadí. Jen jsem si všiml, že když byla ráno mlha, tak to psalo, že nefunguje ten či onen systém. Takže si stejně člověk musí poradit sám.
Toť asi vše. Jen jsem potom při vracení vozidla debatoval s prodejcem nad cenou 14.TGDI a říkal, že to docela mají přestřelené a tím se snaží tlačit v prodejích ten litr. Když jsem se díval co tam měli, tak za 480 mi nabízel i40 v kobíku v automatu a to si to potom člověk hodně rozmyslí novou i30. Zatím nic nového nepotřebuju, své půlroční auto mám rád a jsem rád, že jsem nečekal na novou trojkovou řadu.