Stránka 131 z 139

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 08:15
od 69pavel
Pavliku sry ale musel jsem,jinak to neslo,mne fakt zajima jak tu kompres Honzza zmeril....

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 11:01
od Hardcam
Na to se da normalne zeptat bez citace. Stejne jako ted pisu tobe.

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 18:01
od sbranq
Zdravím páni, pokial nemáte v hlave valcov TVRDÉ sedlá ventilov, tak LPG ani nedávajte [-X . Kórejci a japonci dávaju do motorov mäkké sedlá a tie sa podpalujú, nepomôže ani primazávanie. Mal som fabiu na LPG (podpálené sedlo ventilu) :oops:

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 20:01
od 69pavel
a ze jsi mel fabii na lpg jsi jako chtel rict co??,zacal jsi o korejskych vozech a nejak ta pointa s fabii mi usla,seznam nas...

Re: LPG

Napsal: 08 lis 2015, 20:39
od Zbyněk Hanáček
69pavel: sbranq vyhulil nebo vypil dobrý matroš. :lol: Vidím datum registrace a počet příspěvků a neschopnost dopsat příspěvek do konce :-k

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 11:11
od Honzza
Ahoj 69 Pavle !
Nechci Tebe ani nikoho jiného opíjet rohlíkem ! Toto fórum mi je dobrým zdrojem rad a zkušeností a tak sem občas napíši i já. Třeba to bude někoho také zajímat. Nejsem profík a mohu se mýlit. Jsem jen povoláním leteckého mechanika trochu poblíž.
O měření komprese jsem psal ve svých minulých příspěvcích. I o výrobě měřáku, který se jinak dá i koupit. Jen bych k tomu dodal, že info "Pepeho", který dělá ventilové vůle větší, než jsou předepsané asi řeší moji otázku - proč mám při prvním měření nižší tlak a při druhém, vzápětí po "vydýchání" válce vyšší. Ventily jsou po prohřevu na plyn natolik ohřáté a roztažené, že maličko nedosedají do sedel a proto nedosáhnu možného tlaku. Po opětovném protočení motorem - "vydýchání" se ochladí a již zcela dosedají do sedel.
Prolistuj následující stránky tohoto fóra :
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=90
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=150
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=165
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180 Zdraví Honza

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 14:17
od 69pavel
necetl jsem to cele ale kdyz jsi to meril pouzil jsi i variantu se zalitim olejem? a jeste takovy maly detail,sice autobaterie pri toceni naprazdno(bez svicek) by mela byt dostacujici ale my radeji pokazde pouzivame startovaci zdroj aby podminky mereni byly stejne pro kazdy valec

Re: LPG

Napsal: 09 lis 2015, 22:59
od Honzza
Ahoj !
Baterie, je-li v pořádku, vydrží bez problémů několikerý cyklus měření komprese, při zachování stejných tlaků v každém z válců. Ozkoušeno. Zalívání oleje do válce před měřením, je metoda, pro vyloučení vlivu netěsnosti dílů píst-kroužky-válec.
Správná, plná komprese má být 12 barů, na prohřátém motoru, bez zalívání oleje. Minimální přípustná, tuším 10 barů a max. rozdíl mezi válci 1bar, nepletu-li se. Přesně to je uvedené pod těmi odkazy - adresami.
Při zalití oleje se dosáhne, jsou-li ventily v pořádku 12barů i na studeném motoru. Po zalití je dobré před měřením motorem protočit, aby se případný přebytek oleje "vyplivl" a nezpůsobil hydraulický doraz - nevnikl do manometru a nepřefoukl ho v jeho kalibraci.
Zdraví Honza.

Re: LPG

Napsal: 10 lis 2015, 09:49
od 69pavel
ja se te neptam na postupy ale na tvoje mereni jestli jsi pouzil olej nebo ne....( jestli ty namerene hodnoty kolem7 byly s olejem)

Re: LPG

Napsal: 12 lis 2015, 18:50
od sbranq
Zbyněk Hanáček píše:69pavel: sbranq vyhulil nebo vypil dobrý matroš. :lol: Vidím datum registrace a počet příspěvků a neschopnost dopsat příspěvek do konce :-k
zrejme ste nepochopili toho smajlika :oops: apropo nehulim, to robia a píšu iba kreténi :lol:

Re: LPG

Napsal: 12 lis 2015, 19:29
od Zbyněk Hanáček
sbranq: si to tak neber :mrgreen: stejně z toho života nevyvázneš živý a ani já ne :-$ ale nikomu to neříkej, je to tajné :-#

Re: LPG

Napsal: 15 lis 2015, 18:51
od Honzza
69pavel píše:ja se te neptam na postupy ale na tvoje mereni jestli jsi pouzil olej nebo ne....( jestli ty namerene hodnoty kolem7 byly s olejem)
Bez oleje, na prohřátém motoru. Následovalo seřízení vůlí v servisu, kde olej zalili do studeného motoru a dosáhli 4x 12 bar.

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 00:15
od mmv
ničí nám to auta, ale alespoň je to zase o kousek levnější :wink:
http://m.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 07:55
od Vendelín
Proč myslíš,že to ničí auta? Pokud máš bobky,tak tam netankuj!!

Re: LPG

Napsal: 28 pro 2015, 18:00
od Honzza
Vendelín píše:Proč myslíš,že to ničí auta? Pokud máš bobky,tak tam netankuj!!
Tady by jsi měl změnit slůvko z "tam netankuj" na "to" (LPG) netankuj. I při správně pracujícím přimazávání odhaduji životnost mého motoru na rádoby 150 000km. Za předpokladu včasné kontroly a seřízení ventilových vůlí a kontroly katalyzátoru - že se nerozsypuje. Dělám to raději po 20 000 km sám. (Odbrušuji nálitek z vnitřku zdvihátek na potřebnou sílu dna zdvihátka. Jinak cca 8 000 Kč v servisu) Ventily se zaklepávají téměř stejně při přisávání benzínu i bez něj. Jen správně nastavené přimazávání zaklepání zpomaluje ale pochybuji, že zastavuje. (Nemám to ozkoušeno dostatečným nájezdem km.)
Ekonomicky to vidím jako výhodné jen při použití dílů z vrakáče (hlava nebo celý motor), až původní motor klekne. Pak počítám na rezervním motoru s dalšími 150 000 km.
Můj způsob však nebude cesta pro každého. Jediná rozumná možnost pro nové auto, je montáž LPG, při koupi vozu, kdy je montována hlava odolávající provozu na LPG. A to jen pro objem 1,4l. (já mám 1,6l) Přečti si ten pláč na předcházejících stránkách! Všechny bojovníky s LPG v Hyundaích zdraví Honza.