Stránka 132 z 139
Re: LPG
Napsal: 30 pro 2015, 07:22
od severtom
Řekl bych, že vvvvotom to je
Kdo má LPG od Hyu, "bojuje s tím".
Já si od prakticky nového auta (přestavba NE od Hyu, po ujetí 5000 km na benzín) jen občas před vrcholem kopce nebo po 50-100 km na dálnici přepnu (na chvíli) na benzín, do kterého přidávám olej k tomu určený (ochrana sedel a gufer ventilů, NE Flashlube).
Mám ujeto 103 000 km, na kontrole/seřízení vůlí v autorizáku motor nikdy nebyl, volím cestu měření komprese a řešení v okamžiku, kdy to bude třeba.
Zajímavý nápad, s tím broušením hrníčků, jenže není to náhodou tak, že je povrch zušlechtěn? Obroušením o tu vrstvu přijdeš a pak se nedivím, že to musíš dělat každých 20 000 km.
Re: LPG
Napsal: 30 pro 2015, 11:48
od Honzza
Šel jsem na to odbrušování zodpovědně. Koupil jsem nové stavítko největší síly (3.6 mm) a zkoušel tvrdost nálitku na dně, který odbrušuji.
S improvizovaným měřičem tvrdosti jsem neuspěl udělat ani maličký důlek. Až když jsem vzal můj nejtvrdší důlčík, podařilo se mi spíše odštípnout okraj nálitku a zploštit důlčík. A kladivo bylo váhy asi 3kg, důlčík je vybroušen ze vstřikovacího pístku leteckého motoru. Jeho pevnost a tvrdost je nesrovnatelně větší, v porovnáním s důlčíkem běžně koupeným. Takto jsem postupoval vždy po odbroušení 0,1 mm, až do síly 3,1 mm. Zde se mi již podařilo udělat důlek v nálitku na dně stavítka. Ale řacha to byla taková, že by mi přerazila prsty. Tak jsem raději držel důlčík hasačkama - kdyby mi kladivo ujelo. Z tohoto testování hloubky zakalení, cementování, nitridování nebo, nevím co s tím dělají, soudím, že stavítko se nechá odbrousit o dvě až tři desetiny, aniž by se to v následném provozu projevilo na velikosti vůle ventilu. V ideálním případě se velikost opotřebení stavítka bude rovnat velikosti opotřebení ventilu - a nic nebudu muset seřizovat. - Tak to byl žert !
Nájezd 20 000 km pro kontrolu vůlí ventilů jsem si určil sám, protože mám motor , co se zaklepání týká již "načnutý" a rád bych s ním vydržel co nejdéle. Proto mu nechci dovolit byť jen pět stovek nedosedající ventil.
LPG mám montované ve značkovém servisu s plnou zárukou a celou anabázi s nepracujícím přisáváním a montáží nedostatečně mazajícího přimazávání jsem zde již popisoval.
Ještě ke způsobu odbrušování : stačí mi na to vrtačka, řádně kolmá ke spodní desce . Do sklíčidla stopkový brousek, menšího průměru, aby se, se stavítkem dalo zvolna pohybovat a otáčet při broušení. Otáčky větší, klidně 3-4 000/min a lehkou ruku, aby se stavítko na desce nerozskákalo. Aby byla broušená plocha pokud možno rovná, se stejnoměrným povrchem.
Stavítkem pohybuji a otáčím po spodní desce za současného přítlaku brusného kotoučku. Brusný kotouček na stopce (červený nebo bílý) se koupí do 100 Kč a mikrometr v internetovém obchodě jsem pořídil kolem 500 Kč. A pak už to chce jen půl dne práce a ne 8 000 Kč v servisu. A vůle si udělám přesně podle sebe - jak doporučuje Pepe - pro LPG větší. Všechny čtenáře zdraví Honza.
Re: LPG
Napsal: 30 pro 2015, 12:08
od Hardcam
severtom. porad jen 103tkm...sry, ale to o nicem nevypovida...
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 02:03
od mmv
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 08:49
od Vendelín
Re:mmv+honzza.
tleskáte si pánové?Tak si tleskejte dál. Ja si tleskám proto,že takovou hovadinu,jako je LPG v autě nemám.Než projedu v benzinu ty prachy,co bych dal za instalaci LPG,tak již to auto bude mít jiného majitele.
Ale stejně Vám všem návštěvníkům fóra
přeji do roku 2016 klídek,pohodu a ať nám naše autíčka jezdí bez poruch!!
PF 2016
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 09:12
od Hardcam
Nooo, to bylo taky hodnotny...
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 19:11
od mmv
to Vendelín, tak abys začal shánět kupce nee ??
každopádně též přeji vše nej v novém roku
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 19:56
od Alf6
Na Elantru je LPG blbost a to same by bylo pořizovat Elu v nafte. Navratnost ´díky její spotřebě je v nedohlednu.
Nastesti má i Elantra D-CVVT ( dualni casování jak na strane sacich, tak i výfukových ventilu), takže si nenasava bordel prez sání a tím není náchylná k usazování karbonu. To same platí u nove i30. Vy co máte pouze verzi s CVVT - benzin u "starších" i20 a i30( casování pouze na strane sacich ventilu), tak vám jdou spaliny prez sání a to je stejnej pruser jako klasickej EGR
.
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 20:06
od mmv
alfe, jestli jezdíš s elou za 5, tak na LPG bys jezdil za 5,7 a jezdit za 0,75 kč by se mi jezdit líbilo, jen by mě trochu štvalo že bych vozkovi co by jel s kočárem za mnou přidělával práci že by musel dávat znamení při mým předjíždění
ale podle spritmonitoru to zas tak zázračnej kočár nebude, průměrný elantřan jak koukám, jezdí v benzínu za víc, jak já v plynu
... Přeji šťastný Nový rok
Re: LPG
Napsal: 31 pro 2015, 20:10
od Alf6
Štastny Nový rok i tobe v křesle u televize
Re: LPG
Napsal: 01 led 2016, 08:48
od tempest
severtom píše:Řekl bych, že vvvvotom to je
Kdo má LPG od Hyu, "bojuje s tím".
Já si od prakticky nového auta (přestavba NE od Hyu, po ujetí 5000 km na benzín) jen občas před vrcholem kopce nebo po 50-100 km na dálnici přepnu (na chvíli) na benzín, do kterého přidávám olej k tomu určený (ochrana sedel a gufer ventilů, NE Flashlube).
Mám ujeto 103 000 km, na kontrole/seřízení vůlí v autorizáku motor nikdy nebyl, volím cestu měření komprese a řešení v okamžiku, kdy to bude třeba.
Zajímavý nápad, s tím broušením hrníčků, jenže není to náhodou tak, že je povrch zušlechtěn? Obroušením o tu vrstvu přijdeš a pak se nedivím, že to musíš dělat každých 20 000 km.
Normálně se zabrušuje. Nejčastěji podložky. Nic tím nepokazíš.
Re: LPG
Napsal: 01 led 2016, 08:53
od airwaves
Honzza díky. Až budeš měřit a brousit příště prosím vem si do garáže foťák.
Re: LPG
Napsal: 01 led 2016, 13:01
od Zbyněk Hanáček
Taky jsem na to zabrušování zvědav. Zvládnutelné to je, tak proč to nezkusit. Určitě by stálo za to udělat si na soustruhu přípravek na fixaci zdvihátka a následné upnutí přípravku ke stolu. Škoda, že u toho motoru nejsou hydroštěly nebo alespoň vymezovací podložky.
Re: LPG
Napsal: 06 led 2016, 07:54
od severtom
Hardcam píše:severtom. porad jen 103tkm...sry, ale to o nicem nevypovida...
Ale vypovídá. Najel jsem to bez jediného problému, nutnosti seřizování, placení v autorizáku atd.
Kolik žes to najel ty, než jsi musel "přestavět motor s použitím kvalitnějších dílů" a pak jsi rovnou dal auto do bazaru?
V klidu, chlape - jsem rád za filtry, matroš na čištění klimy i barvu od tebe - jen si stojím za svým.
Další kritici "garážové přestavby" - jednou byla MD vydáno hromadné schválení, tj. není co řešit. Dotyčný ma na rozdíl od stále se měnících "mechaniků" (ve skutečnosti vyměňovačů dílů) v autorizácích svých 15 let zkušeností, dělá jen LPG a dobře ví, jak to dělat.
Hyu s LPG nemělo zkušenosti ŽÁDNÉ a podle toho ty experimenty na autech zákazníků dopadly
Re: LPG
Napsal: 06 led 2016, 08:49
od Hardcam
103km nevypovida o nicem, bez poruchy na motoru tyto km najede imho 99% aut.
Mimochodem, me hlasas o "prestavbe" motoru a sam jsi mi kvuli ni dvakrat volal, ze chces taky, kde jsem to delal, co to stalo? Ale neeeeeee
za prve, ne prestavba, ale oprava - a ta je zde verejna a xkrat zminena a za druhe ano, opravil a prodal, myslim, ze lepsi, nez kdybych neopravil a prodal. Ty bys to asi 100x lamal pres koleno a opravoval, ja nechtel, proto jsem koupil novy.
Ted me ale vrta hlavou, proc tady tak mlzis o svym motoru, kdyz me se na tajnaka vyptavas uplne v jinym stylu, nez tady jedes verejne