Stránka 133 z 197
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 31 črc 2020, 09:42
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 31 črc 2020, 23:00
od Axel.Foley
Bohužel, byly jiné povinnosti a starosti...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 20:58
od Axel.Foley
Dnes proběhla dekarbonizace motoru vodíkem. Píše o ní petzl62 zde
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555 - dovolím si dát sem odkaz na jeho příspěvek i bez dovolení
Výsledek? Překvapující
Motor si přede jen tak jakoby mimochodem, jde nádherně za plynem a do otáček, ochotně zrychluje víceméně na polechtání plynu, meziplyny se dávkují jedna radost
Dovolím si říct, že auto jede tak, jak se od něj čeká - lehce, hebounce, nenásilně.
Hned po dekarbonizaci jsem ujel cca 60 km. Během nich proběhla regenerace DPF (očekávaná, včera jsem ji po dlouhé době zhruba v polovině utnul).
Zítra je v plánu vyčištění EGRu. Jsem zvědavý, jak bude vypadat po dnešní akci a jak se čistění vodíkem projeví na regeneracích
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:18
od idam.i
Super,som rád,že to pomáha.Dúfam,že Tusík už bude v plnej kondícii.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:29
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:34
od Mr. HYUNDAI
Já jsem zvědavý na EGR po této očistné proceduře
.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:50
od petzl62
To jsme dva
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 22:04
od Axel.Foley
Tři - přidávám se do klubu...
idam: Taky doufám...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:01
od kyrmon
Ahoj, tak v jakém stavu jste dnes nalezli EGR?
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:04
od Axel.Foley
Po dnešku nemám, vyjma spotřeby, žádné dobré zprávy
Víceméně to nejsou dobré zprávy obecně
Takže popořadě. Jak jsem avizoval, ráno jsem se rozjel do servisu na čištění EGRu. Cestou jsem pozorně sledoval ukazatele a čekal, kdy se spustí regenerace DPF. A ta se opravdu spustila - po ujetí 126 km od té poslední
Takže dekarbonizace nepomohla... no nic, snad pomůže vyčištění EGRu. Čištění se ale nekonalo - EGR je spojen s chladičem spalin nedělitelným spojem, takže aby se člověk do něj dostal, musel by ho zničit. Navíc je nutné vymontovat půl motoru, aby bylo možné EGR s chladičem vybrat. I dle katalogu dílů lze na EGR objednat jen 3 věci:
- šrouby
- těsnění
- sestava EGR + chladič
Cena za sestavu je "lidová" - téměř 25.000,- českých
Plus práce, samozřejmě.
Následovala cesta do autorizáku, kde se s tímto problémem, t. j. časté regenerace, již setkali - ještě že tak
Prý DPF v kýblu. A prý odchází jedna radost, bez ohledu na to, zda je to i30 nebo Tucson. A cena nového dílu? Zhruba 120.000,-...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:23
od Kamílek
Tak to je fakt masakr
Uznají ti to jako záruční opravu? Neříkej mi, že budeš muset cvakat 120k + práci ze svého...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:28
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 20:06
od kyrmon
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 20:21
od Boryš
Právě kvůli těmhle blbostem tahajícím prachy z kapsy jsem při výměně auta hledal benzín bez turba. Jen to pošahané D-CVVT mě seje, při koupi jsem nevěděl o co jde, že to může být průšvih... Kdybych to byl býval věděl tak bych tehdy zkusil sehnat ix20 s motorem 1,6 92 kW, i když to má menší kufr a velikost kufru byla jednou z priorit. Prý byla ještě tehdy k mání jako novota, jako ojetinu s malým nájezdem jsem ji nenašel.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 21:28
od Axel.Foley
Mělo by to být na záruku.
petzl položil velice dobrou a vhodnou otázku ohledně dalšího nájezdu. Přiznám se, nevím, co dál. Motor je skvělý a jestliže se člověk o něj trochu stará, věřím, že udělá i milion km. Problém jsou periferie na něj navázané - čidla, EGR, DPF. Převážně kurvítka, bohužel. A nové motory s AdBlue na tom budou ještě hůř. Ale něco jiného jsem chtěl říct - vypadá to, že provoz (nejen) tohohle auta po záruce bude mít smysl rok, max dva, pak to bude asi ekonomický nesmysl
Což mě opravdu moc mrzí... auto mi vyhovuje jak je, motorově, prostorově, pohodlím, dizajnem... V případě výběru náhrady budu mít stejné dilema, jako má teď idam, prostě si nevyberu. Částečně i proto, že jsem rozmlsaný a zvyknul jsem si na mnoho věcí, o kterých jsem říkal, že je nepotřebuji. Ale zvyknul jsem si a teď by mi chyběly.
A to jsem si říkal, že minimálně 300.000 km Tucsonem najedu