Stránka 133 z 162

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 09:58
od Minko
Birdr píše: 07 bře 2023, 08:47 Proto jsem napsal, že se topí vším, co je po ruce. Nejen dřevem. Co za barvy a smrad jde z některých komínů, to je jak chemický útok. ](*,)

A že neumí počítat, s tím souhlasím. Jinak by si tolik lidí neporizovalo tepelná čerpadla. [-X
to že sú tepelné čerpadlá predražené lebo nenažraní (minimálne slovenskí) obchodníci nesúvisí s tým, že ľudia nevedia počítať. tepelné čerpadlo mi ponúka 3-4 násobnú efektivitu kúrenia pričom je zároveň mimoriadne ekologický zdroj kúrenia. Takže tepelné čerpadlá by som do toho neťahal, nemajú s tým nič spoločné.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 10:51
od Birdr
Bylo to myšleno tak, že ne pro každý dům je tepelné čerpadlo vhodný zdroj vytápění a přesto se spousta lidí nechalo strhnout strachem a mediální masáží k jeho pořízení.

Mr.Hyundai - My právě přešli z elektrokotle na plyn, už před 10 lety to byla u nás ekonomická sebevražda topit elektřinou. Fotovoltaiku máme, ale slunce v zimě nesvítí.
Ale je mi to jedno, letos topíme dřevem, starým dřevem, na které jsme roky z pohodlnosti nesáhli. Tak teď přišla jeho chvíle.

A příští zimu už tady vůbec trávit nebudeme. Vyzkoušeli jsme zimní pobyt v Egyptě, nemá to chybu a tam se topit nemusí. :D/

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 12:19
od Minko
no lenže práve pre 90% domov je tepelné čerpadlo (ktoréhokoľvek druhu) najlepším riešením pri uvážení nielen ekonomických ale aj ekologických aspektov. Problémom je, že tepelné čerpadlo (nielen vzduch voda) si vďaka hypu letí na cenách dvojnásobku toho, čo by reálne malo stáť. Lebo pre tieto končiny sa to tvári ako nová/raketová/prelomová konštrukcia a pritom to je "blbá chladnička otočená naopak" ak to úplne nahulváta zjednoduším známa v západnej Európe tak minimálne 40 rokov. ](*,)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 16:43
od Boryš
Boryš píše: 06 bře 2023, 19:32
Georgeisin píše: 06 bře 2023, 11:25 Mně přijde, že tady pomijime velmi důležitý fakt, a to, že budeme lokálně dýchat cistčí vzduch, to je většině jedno, že vaše děti by v tomhle mohli být v lepší situaci než zbytek světa.

...
Lítá nám sem písek ze Sahary, deště z Atlantiku, zima ze Sibiře, ovlivňuje počasí v Evropě a leteckou dopravu tamtéž když si s prominutím někde na druhém konci světa upšoukne sopka ale smrad se k nám asi přes skleněný poklop nedostane... Neříká se tomu názoru na který reaguji demagogie? A další na to naskakují a těm co tomu super regionálnímu zdravému vzduchu nevěří nadávají.
No také jsem se nechal unést. To EV šílenství není o smradu, ale o kysličníku uhličitém. O jeho vlivu na skleníkový efekt, na globální oteplování. No chci vidět ty teorie, které záchranu proti globálnímu oteplování napasují jen na Evropu, když se bude celý svět kolem oteplovat.
Ale to co jsem napsal v minulém příspěvku to tímhle neneguji.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 19:20
od oltcitak
Otepľovanie planety? Tu to mate vysvetlene hodne "raw" :lol: (link plati dva dni ) https://linksharing.samsungcloud.com/tgzV99GCWYN3

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 bře 2023, 22:55
od Richard555
Jen malá připomínka:
v roce 1800 bylo na zemi 980 mil. obyvatel
v roce 1900 bylo na zemi 1,6 miliardy obyvatel
v roce 2000 bylo na zemi 6,14 milard obyvatel
Nyní je na zemi asi 8 miliard obyvatel

Každý člověk vyprodukuje jen dýcháním ročně asi 300 kg CO2 (neuvádím jiné aktivity jako je topení doprava výroba) vynásobte si to a zamyslete se...
v roce 1960 bylo v atmosféře cca 0,0315% CO2
v roce 2021 bylo v atmosféře cca 0,042% CO2

nejvíce se jako skleníkový plyn na oteplování planety podílí vodní pára a to zhruba mezi 36 až 70 % tohle chcete ovlivnit jak ??

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 bře 2023, 00:07
od stefanpilat
S těmi lidmi to tak není. Člověk je z biologické podstaty "uhlíkově neutrální", je to uzavřený cyklus CO2: atmosféra -> rostlina -> (zvíře) -> člověk -> atmosféra. On nakonec i ten uhlík v ropě, plynu a uhlí zčásti prošel tímhle cyklem, akorát místo v atmosféře skončil uvězněný někde v sedimentech. Podstatný rozdíl je ale v tom, že pod těmi sedimenty se koncentroval miliony let, zatímco my jsme ho schopni do atmosféry zpět vypustit během jednoho nebo dvou století.

A s vodní párou není potřeba dělat nic, koloběh vody probíhal na zemi odjakživa.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 bře 2023, 11:42
od Richard555
Promiň , ale je rozdíl jestli se dostane do ovzduší CO2 od 2 miliard lidí a nebo od 8 miliard tj. 6 000 000 000x300

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 bře 2023, 16:23
od stefanpilat
Co lidi vydýchají a vyprdí je úplně jedno. To je součástí přirozeného koloběhu CO2, nula od nuly pojde. Jiná věc je ale CO2, které vzniká lidskou činností: průmyslem, dopravou atd. To už je pak velký rozdíl, jestli ho produkuje jen miliarda lidí nebo osm miliard.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 12:38
od Georges
Tak díky elektromobilitě bude ovzduší nad Evropou prakticky bez emisí.
Vzdušné proudění, které by přineslo nad Evropu znečištění z celého zbytku světa, se na hranicích Evropy zastaví, otočí a bude hezky proudit nazpátek.
Takhle to má zřejmě Brusel vymyšleno ...

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 14:59
od Georgeisin
Bez lokálních emisí z dopravy.

Výsledky monitorování kvality ovzduší v České republice potvrzují přetrvávající význam dopravy jako hlavní příčiny znečištění ovzduší měst prachovými částicemi (PM10, PM2,5) a oxidem dusičitým (NO2). Zpráva Státního zdravotního ústavu (SZÚ) uvádí, že v městských, dopravně zatížených lokalitách dochází k překračování limitních koncentrací a že s dalším rozvojem dopravy lze za stávajících podmínek očekávat rozšíření počtu více exponovaných lokalit; ve větších městech navíc nejenom v blízkém okolí komunikací.

Z hlediska vlivu na zdraví má v České republice největší význam znečištění ovzduší prachovými částicemi (PM) a polycyklickými aromatickými uhlovodíky (PAU), v silně dopravně zatížených lokalitách také oxid dusičitý. Státní zdravotní ústav odhaduje ze středních hodnot koncentrací PM10 v prostředí měst, že znečištění ovzduší touto škodlivinou se může podílet na zvýšení předčasné úmrtnosti v průměru o 2 %. Vybrané karcinogenní látky mohou přispět ke vzniku jednoho nádorového onemocnění na každých 5 tisíc obyvatel2.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 15:22
od Axel.Foley
Elektromobilitu si někteří malujete až moc do růžova. Těště se na nové daně, které postupně přibydou - viz třeba plánované zavedení daně z otěru brzd a pneumatik u elektromobilů v Londýně.

Evropa svět opravdu nespasí, spíš naopak - zdegraduje a zničí sama sebe.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 15:49
od Mexican
tak ono ak vypadne spotrebna dan z benalu a dieslu, tak tie prachy bude treba najst. A bojim sa ze nebude stacit nezvysit seniorom dochodky

Pozeral som test Eniaqa (garaz TV) a tam prave bolo povedane ze ludia opojeny vykonom tomu dost dupu na krk. Spojene s vysokou hmotnostou = zivotnost pneumatik vyrazne horsia ako u beznych aut so spalovakmi a par stovkami kilo dole

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 17:08
od Minko
Georgeisin píše: 09 bře 2023, 14:59 Bez lokálních emisí z dopravy.

Výsledky monitorování kvality ovzduší v České republice potvrzují přetrvávající význam dopravy jako hlavní příčiny znečištění ovzduší měst prachovými částicemi (PM10, PM2,5) a oxidem dusičitým (NO2). Zpráva Státního zdravotního ústavu (SZÚ) uvádí, že v městských, dopravně zatížených lokalitách dochází k překračování limitních koncentrací a že s dalším rozvojem dopravy lze za stávajících podmínek očekávat rozšíření počtu více exponovaných lokalit; ve větších městech navíc nejenom v blízkém okolí komunikací.

Z hlediska vlivu na zdraví má v České republice největší význam znečištění ovzduší prachovými částicemi (PM) a polycyklickými aromatickými uhlovodíky (PAU), v silně dopravně zatížených lokalitách také oxid dusičitý. Státní zdravotní ústav odhaduje ze středních hodnot koncentrací PM10 v prostředí měst, že znečištění ovzduší touto škodlivinou se může podílet na zvýšení předčasné úmrtnosti v průměru o 2 %. Vybrané karcinogenní látky mohou přispět ke vzniku jednoho nádorového onemocnění na každých 5 tisíc obyvatel2.
Obdivujem tvoju snahu. Ja som toto vysvetlovanie uz vzdal, niektori to proste nechcu pochopit. Nechcu pochopit ze ked chces nieco zlepsit musis zacat od seba. Inak je to akoby si sedel na zlatom trone a inym rozpraval o tom, ako sa musia uskromnit.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 bře 2023, 18:56
od oltcitak
Poslednú vetu môžeš adresovať propagátorom greendeale, obzvlášť keď majú nejaké zrazy. :lol: