Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Pročetl jsem co se dalo, ale odpověď nenašel (což neznamená, že jsem nemohl jen blbě hledat:)).
Chtěl bych si po 2000km vyměnit olej. Našel jsem tu tip na ten kanadskej 0w20, ale nevim kolik se ho tam vejde a taky jakej filtr tam dávají z výroby. Nerad bych z toho měl nějaký problémy kvůli záruce, tak bych tam rád dal to, co tam je teď, aby se to nepoznalo.
Díky
Chtěl bych si po 2000km vyměnit olej. Našel jsem tu tip na ten kanadskej 0w20, ale nevim kolik se ho tam vejde a taky jakej filtr tam dávají z výroby. Nerad bych z toho měl nějaký problémy kvůli záruce, tak bych tam rád dal to, co tam je teď, aby se to nepoznalo.
Díky
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ciste uprimne - filter oleja pri tak skorej vymene nie je potrebne menit. Ono ani ten olej nie je potrebne menit ak to auto jazdi "normalne". To je uz ale na tvojom zvazeni, predsa len to bude minimalne 1000kc za olej ktoru si mozes odlozit za predrazenu v podstate len vymenu oleja v autorizaku po roku pouzivania
priklad: my sme kupovali demo car, tz auto na prezentaciu predajcov. Za 3 mesiace registracie malo 1000km, vacsinou skakalo 2km po obedy, sem tam 5km na magistrat kvoli registraciam inych aut. To je na olej celkom zahul a preto som ho vymenil. Ide o 1.0 TGdi ale podstata je podobna, dokonca by som tvrdil ze 1,5DPI ma vo svojej jednoduchej koncepcii znacnu vyhodu pre takyto rezim
priklad: my sme kupovali demo car, tz auto na prezentaciu predajcov. Za 3 mesiace registracie malo 1000km, vacsinou skakalo 2km po obedy, sem tam 5km na magistrat kvoli registraciam inych aut. To je na olej celkom zahul a preto som ho vymenil. Ide o 1.0 TGdi ale podstata je podobna, dokonca by som tvrdil ze 1,5DPI ma vo svojej jednoduchej koncepcii znacnu vyhodu pre takyto rezim
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
A aby ses dozvěděl na co ses ptal. Objem olejové náplně najdeš v návodu k obsluze a filtr kup klidně v autorizáku jako originální náhradní díl na prodejku. Po tom nikdo nepátrá a co jsem naposledy koukal, tak originál filtr není o tolik dražší než druhovýroba, aby to stálo za nějaké hledání .kokozka píše: ↑02 bře 2022, 07:21 Pročetl jsem co se dalo, ale odpověď nenašel (což neznamená, že jsem nemohl jen blbě hledat:)).
Chtěl bych si po 2000km vyměnit olej. Našel jsem tu tip na ten kanadskej 0w20, ale nevim kolik se ho tam vejde a taky jakej filtr tam dávají z výroby. Nerad bych z toho měl nějaký problémy kvůli záruce, tak bych tam rád dal to, co tam je teď, aby se to nepoznalo.
Díky
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Děkuju!Mr. HYUNDAI píše: ↑02 bře 2022, 08:11A aby ses dozvěděl na co ses ptal. Objem olejové náplně najdeš v návodu k obsluze a filtr kup klidně v autorizáku jako originální náhradní díl na prodejku. Po tom nikdo nepátrá a co jsem naposledy koukal, tak originál filtr není o tolik dražší než druhovýroba, aby to stálo za nějaké hledání .kokozka píše: ↑02 bře 2022, 07:21 Pročetl jsem co se dalo, ale odpověď nenašel (což neznamená, že jsem nemohl jen blbě hledat:)).
Chtěl bych si po 2000km vyměnit olej. Našel jsem tu tip na ten kanadskej 0w20, ale nevim kolik se ho tam vejde a taky jakej filtr tam dávají z výroby. Nerad bych z toho měl nějaký problémy kvůli záruce, tak bych tam rád dal to, co tam je teď, aby se to nepoznalo.
Díky
Re: Motor 1.5DPi
Bylo mi řečeno při předávání auta (11.2.2022), že tam mám olej 0W30, je doporučen i v návodu k obsluze, i když v technické tabulce v tom samém návodu je i 0W20. Olejová náplň 3,4l.
i30 1.5 DPi kombi Smart
Re: Motor 1.5DPi
Docela by mě zajímal názor někoho, kdo měnil sám. Já třeba mám v návodu a bývalo vždy účtováno 3,3 l.
Nyní již několikátá výměna a nikdy se nevešlo víc jak 3 litry(vždy na horní rysku).
Na každém autě měli 3 deci do kapsy. Jestli už to dnes nejsou deci 4 a podstatně dražšího oleje.
Nyní již několikátá výměna a nikdy se nevešlo víc jak 3 litry(vždy na horní rysku).
Na každém autě měli 3 deci do kapsy. Jestli už to dnes nejsou deci 4 a podstatně dražšího oleje.
Re: Motor 1.5DPi
Mě tam tedy vždy šlo přes 3 litry, takže s tím problém nemám. Měním si sám a cenu oleje řešit nemusím, není to tak drahé. Zatím.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Motor 1.5DPi
To je klidně možné. V servisu to samozřejmě neměří, nalijí to tam ze sudu, mezi rysky, a naúčtují tolik, kolik píše výrobce. Jestli jste někdo byl u výměny, tak mne opravte.milda h píše: ↑02 bře 2022, 16:14 Docela by mě zajímal názor někoho, kdo měnil sám. Já třeba mám v návodu a bývalo vždy účtováno 3,3 l.
Nyní již několikátá výměna a nikdy se nevešlo víc jak 3 litry(vždy na horní rysku).
Na každém autě měli 3 deci do kapsy. Jestli už to dnes nejsou deci 4 a podstatně dražšího oleje.
Re: Motor 1.5DPi
Zdravím pánové, začínám si pohrávat s myšlenkou přestavby našeho motoru na LPG. při současných cenách benzínu a předpokládanému dalšímu zdražování by byla návratnost investice mnohem rychlejší. Komu to je jedno a čepuje pořád za 500, at´to stojí co to stojí se neptám, ale nepátral už někdo, kolik by přestavba vyšla i s elektronickým přimazáváním? V minulosti se má kolegyně v práci rozhodovala jestli do toho jít a tenkrát to vycházelo kolem 40+- k a to kvůli dvojitým vstřikovačům. Na druhou stranu mám i nepotvrzenou informaci, že by šlo udělat přestavbu i jen s jedním vstřikovačem na válec.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
vsetci vzdy hovorili ze Hyundai motory nie su moc vhodne pre zastavbu LPG (ze nie su tvrde ventily ci co)
sa obavam, ze ked chces LPG mal si pozerat po Dacii alebo FiAT, tie to maju vymakane dobre, z tovarne a funguje to fakt perfektne
sa obavam, ze ked chces LPG mal si pozerat po Dacii alebo FiAT, tie to maju vymakane dobre, z tovarne a funguje to fakt perfektne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Já přemýšlím nad párou. Zatím z uhlí asi, časem na vše, vč. plastů (a sakra, zase ropa)...
Vážně: Trochu jsem nad tím taky uvažoval, už při koupi, ale vždy jsem došel k článku, k názoru, že se to ve výsledku stejně nevyplatí - asi vzhledem zejména nižší životnosti. Doba se mění, ale myslím si, že zrovna plyn a ropa se budou tak nějak kopírovat v podobných rozdílech, jako tomu je dnes.
Vážně: Trochu jsem nad tím taky uvažoval, už při koupi, ale vždy jsem došel k článku, k názoru, že se to ve výsledku stejně nevyplatí - asi vzhledem zejména nižší životnosti. Doba se mění, ale myslím si, že zrovna plyn a ropa se budou tak nějak kopírovat v podobných rozdílech, jako tomu je dnes.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Mexican: ty jsi tady ministr na všechno, že? Já kladu dotaz na lidi tady na foŕu, kteří mají motor 1.5DPi a který JE vhodný na přestavbu na LPG a ne na námitku, že jsme si měli koupit tamto, nebo ono. Před chvílí jsem se bavil přímo s týpkem z Autogas co montuje plyn do aut. Podle něho je vhodné namontovat systém BRC a protože se musí dát 8 vstřikovačů a patřičná jednotka, cena vyjde na 38k. Konzultoval nutnost přímazu s jiným servisem někde od Plzně, kde už přestavbu dělali do několika i30 s tímhle motorem pro nějakou firmu a prý tam není nutný. Vše prý drží dobře. Tolik zatím z mé strany, pokud budete ještě někdo něco vědět a ne dělat chytráka jako někdo, sem s tím. Ještě k ceně, LPG není zemní plyn, proto nebude kopírovat cenu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
No právě, že LPG není zemní plyn (CNG), ale zkapalněný ropný plyn... Jeho nižší cena je dána pouze nižším zdaněním.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
@Maras Za sebe bych do plynu nešel. Měl jsem plyn dvakrát od dvou různých firem a chvíli jsem jezdil za levno, než to začalo dělat problémy. Tuhle se to každou chvíli ucpávalo (nevím jestli to bylo plynem, kde jsem pořád tankoval), támhle vynechával válec, až to bylo nakonec úplně odepsané. A to jsem občas střídal benzín. Taky mi odborníci ve firmě na plynovou přestavbu tvrdili při zástavbě, že není třeba montovat přimazávání, ale byla to chyba se tak rozhodnout. Pokud tě to neodradí a budeš si ten plyn dávat, tak si myslím rozhodně s přimazáváním. Já jsem naprostý laik, ale zkušenost špatná. Nevím, pořád se tady řeší jaký benzín brát a že se má přidávat vif, že se ten motor šetří a ty z oboru chceš jít do plynu?
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000