Stránka 134 z 197
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 21:31
od dibarbora
Evidentne potichu a hromadne upravovali SW aby plnili NOx.... viď vlákno i30 2012+ ... už tam som predpokladal podstatne kratšiu životnosť DPF z dôvodu masívneho zaťaženia vyššou dymivosťou... asi sa to začína plniť. V tomto svetle nové motory s adblue budú lepšie, na druhú stranu ani veci okolo močoviny nie sú bezporuchové a hlavne lacné. V tomto prípade môžeš velebiť predĺženú záruku...
. Vymenia a fičíš ďalej.... Otázkou do prevádzky po záruke je skôr iná vec, prečo DPF odišlo... ak je to len zanesenie popolom a oxi cat ostal v rozumnej kondícii, tak profi vyčistenie by pomohlo a po záruke by sa ešte nejakých 100kkm dalo urobiť. Horšie bude ak DPF umrelo na vyčerpaný oxy cat z častých regenerácii.. tam je čistenie zbytočné...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 21:39
od Axel.Foley
O úpravě SW vím, ačkoliv veřejně se o tom nemluví a nikdo to nepřizná.
Výměna řeší - v tom lepším případě, dle současného stavu - dalších 100.000 km, což jsou 3 roky provozu. A co dál? Nejezdit je nesmysl...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 21:48
od dibarbora
Ak dobre počítam, tak máš ešte rok a pol záruky... to 100kkm nedáš... potom sa budeš musieť rozhodnúť... risknúť a dúfať, že pôjde vyčistiť alebo riešiť druhé auto.
Problém je, že v autorizáku nebudú riešiť čím je vlastne upchatý... či popolom alebo aj väčším množstvom sadzí. Ideálne by bolo dať tento starý filter do patrične vybavenej a fundovanej firmy na diag a prípadné čistenie, tam by bola odpoveď na otázku kondície oxydačného katalyzátora... čo je najkritickejšia časť reťazca kvalitnej regenerácie DPF.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 22:41
od petzl62
Jo přesně.
Ale to by kur.. měl dělat snad výrobce, ne? Jenže proč by to dělal??? Však těm pár bláznům, co najedou hodně kilometrů to v záruce vyměníme. No a oni vědomi si, tohoto problému, to prodají-dají na protiúčet a koupí nové
A ti ostatní? No, co asi...
Smolík, budou platit. Měli víc jezdit, pitomci, aby platili ještě víc
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 22:54
od Boryš
Axel.Foley píše: ↑06 srp 2020, 19:04
Po dnešku nemám, vyjma spotřeby, žádné dobré zprávy
Víceméně to nejsou dobré zprávy obecně
...
Když jsem hledal něco kolem té vodíkové dekarbonizace tak jsem narazil na tohle:
http://www.decarbo.cz/cisteni_dpf_filtru.html
Ale nevím jestli by to mohlo problém vyřešit, pokud nevyjde reklamace... Je to jen možnost k zamyšlení. Možná jsou i jiné možnosti jak řešit blbě fungující DPF než výměna.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 00:31
od idam.i
Ahoj kamarát,až teraz som sa dostal k info.Mrzíma to a hlavne držím palce,nech sa
nechová ako hajzel!
Verím,že to dajú do poriadku a budeš mať dosť času na hľadanie nástupcu.Fakt to nie je ľahké.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 00:45
od idam.i
petzl62 píše: ↑06 srp 2020, 22:41
Jo přesně.
Ale to by kur.. měl dělat snad výrobce, ne? Jenže proč by to dělal??? Však těm pár bláznům, co najedou hodně kilometrů to v záruce vyměníme. No a oni vědomi si, tohoto problému, to prodají-dají na protiúčet a koupí nové
A ti ostatní? No, co asi...
Smolík, budou platit. Měli víc jezdit, pitomci, aby platili ještě víc
Speje to presne ako elektronika.Nikto nič neopravuje.Kúpiš prevádzkuješ pokiaľ to šlape a potom preč
Tý neštastníci čo kupujú diesle z druhej ruky sa musia modliť,aby sa toho chytiĺ nejaký šikovný "číňanec"a začal vyrábať lacnú alternatívu celého setu.A mudrlanti v Bruseli zase vymyslia nejaké nové kurvítko.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:24
od dibarbora
Na cenovo rozumnú opravu často ani nebude treba nejaký set od číňana, všeobecný problém bol, je a v budúcnosti bude hlavne vo vedomostiach a zručnostiach automechanikov. Nie tak dávno bol vo svete motorov rozoberaný jazdený
i30 PD... ako zmienka na okraj bol spomenutý nový diesel smartstream s adblue, na ktorom je navešanej emisnej bižutérie údajne za štvrť mega.
Toto bude hlavná výzva pre fakt kvalitných mechanikov, vyznať sa v tom orloji 11tich senzorov + oxicat+DPF+LNT+SCR cat+dvojstupňové EGR, kto bude chápať ako to funguje a ako komponenty medzi sebou súvisia, tak prípadný problém dokáže identifikovať a odstrániť a nebude to za 250kkč. Že tých problémov už na prvú STK/EK môže byť nepochybujem... moderná RJ (pre Euro6 >>) má väčšinou nastavené hranice tak nízko, že stačí "mucha" v saní a už je Readines kód v prdeli... a EK v nedohľadne.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:29
od Mr. HYUNDAI
A právě proto nejpozději po 45 měsících od koupě auto strčit na protiúčet a pořídit zase nové. Jen ho musí včas vyrobit
.
A to je vlastně přesně to, co výrobci chtějí. Ještě by nám měli poradit kde na to pořád brát
...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:37
od Alf6
Jen to pošahané D-CVVT mě seje
D-CVVT mám v autě i já. Je to časem prověřená technologie. Elantry za velikou louži na ni najizdeji stovky tisíc, i miliony kilometrů. Nikdy jsem nečetl na tamních fórech být jediný problém. Jezdí jich tam miliony. Je to taky taková ekoficurka. Občas si motor cucne nejakou vyfukovou spalinu přes výfukové ventily. Ne přes sání jako klasické EGR. Takže sání je uchovane čisté - v případě MPI. GDI funguje už na jiném principu. Na výfukových ventilech se karbon nedrží díky vysokým teplotam. I když jsem psal na zastoupení Hyundai, tak mne bylo řečeno, že tenhle systém je na celou životnost motoru.
Je to vlastně takové skryté EGR. Ale pracuje na jiném principu než ono klasické EGR. Proto, že si motor natáhne trochu spalin z výfuku je podle mého důležité měnit olej včas. Podle stylu jízdy přizpůsobit interval výměny a nejlépe ho jste zkratit.
Tohle je jediná ekoficurka co mám v autě. Je naprosto bezproblémová. Buď rád, že nemáš klasické EGR atd.. A vůbec se toho neboj.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:39
od idam.i
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:42
od Alf6
Axeli přeji tě, aby to dopadlo co nejlépe
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 08:51
od kyrmon
Alf6 píše: ↑07 srp 2020, 08:37
I když jsem psal na zastoupení Hyundai, tak mne bylo řečeno, že tenhle systém je na celou životnost motoru.
A tady je ten háček... Vzhledem k tomu, že u celého auta výrobce počítá životnost jen po dobu záruky, tak je otázka na co navrhuje motor
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 11:11
od Alf6
Miliony
najizdeji po celém světě miliony kilometrů. S tímhle systémem nikdy problém nebyl. Narozdil od klasického EGR. Ten funguje na jiném systému. Ten skrytej systém je závislý na otáčkách motoru. Při vysokých otáčkách a při zařazeném neutralu je "necinny". Naopak při nízkých otáčkách probíhá nasávání spalin nejvíc. Ale sání zůstává čisté. Klasické EGR nikoliv.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 07 srp 2020, 11:25
od Kamílek
Alfe ono se to nedá úplně brát, že co platí ve světě, tak platí i tady. Ať už v USA nebo třeba v Austrálii, kde
jezdí opravdu hodně, nemají palivo degradovaný biosračkama jako my tady.