Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Jak se vyrábí LPG?
Zkapalněný ropný plyn neboli LPG (Liquified Petroleum Gas) je směs uhlovodíkových plynů, která se stejně jako benzín a nafta získává z ropy. Současně se získává též ze zemního plynu jako jeho kapalná frakce separovaná od metanu v průběhu těžby.
Otázkou je, jestli zůstane cena LPG nižší, ale těžko říci, jestli stát nebude hledat cesty jak naplnit prázdnou pokladnu.
to remkren: já z oboru neznamená, že chci platit nekřestanské peníze za benál. Ano, někdo má horší zkušenost jako ty, ale já mám kolem sebe několik lidí, co mají najeto na Honda FRV 2.0, 220tisíc km na LPG, Škoda Oct. 1.6 380 tisíc km a Renault Thalia 300 tisíc km, všichni úplně v pohodě a ani jeden nemá přímaz. Asi bude záležet, kdo , jak a co ti tam namontuje.
Zkapalněný ropný plyn neboli LPG (Liquified Petroleum Gas) je směs uhlovodíkových plynů, která se stejně jako benzín a nafta získává z ropy. Současně se získává též ze zemního plynu jako jeho kapalná frakce separovaná od metanu v průběhu těžby.
Otázkou je, jestli zůstane cena LPG nižší, ale těžko říci, jestli stát nebude hledat cesty jak naplnit prázdnou pokladnu.
to remkren: já z oboru neznamená, že chci platit nekřestanské peníze za benál. Ano, někdo má horší zkušenost jako ty, ale já mám kolem sebe několik lidí, co mají najeto na Honda FRV 2.0, 220tisíc km na LPG, Škoda Oct. 1.6 380 tisíc km a Renault Thalia 300 tisíc km, všichni úplně v pohodě a ani jeden nemá přímaz. Asi bude záležet, kdo , jak a co ti tam namontuje.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Však ropný plyn... Takže přímá závislost na ropě.
A i kdyby ne, cena ropy je v tomhle světě stejně stále určující. Zdražuje se v reakci na ropu i jinde - dřevo,...
Jinak co se týče provozu, mám 2 zkušenosti od příbuzných - jeden říká to samé co remkren, druhý byl spoko, ale měl přístup k dílně, dílům i majitelům dílny a staral se.
Osobně bych se bál čehokoli, co není z výroby.
A i kdyby ne, cena ropy je v tomhle světě stejně stále určující. Zdražuje se v reakci na ropu i jinde - dřevo,...
Jinak co se týče provozu, mám 2 zkušenosti od příbuzných - jeden říká to samé co remkren, druhý byl spoko, ale měl přístup k dílně, dílům i majitelům dílny a staral se.
Osobně bych se bál čehokoli, co není z výroby.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
No právě. Budu jenom rád, když prošlapeš cestu a pak dáš vědět, jak jsi spokojený. Vzhledem k tomu, že bydlíš nedaleko, tak mi pak budeš moct doporučit "kdo", "kde" a "co". Nicméně pořád zůstává obava z kvality plynu. Znova opakuju, že jsem laik, ale prý na tom dost záleží a u nás prý kvalita nic moc - ale možná, že jsou to jen kecy, nevím.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
A přesně na tohle jsem narážel .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Tak jsem podstoupil už druhou výměnu oleje v 10k(první kolem 4k) a budu dodržovat interval co 10k tak jako u Fabie. První výměna byla v autorizáku ,kde jsem mazla koupil, s vlastním olejem PETRO CANADA 0w20 4l (použili jen 3l) a filtrem Man. Vzali si 1800kč. Druhá výměna taky v Opavě ale v Automima.Nechal jsem to na nich a filtr teda nevím zda origo ale olej Texaco 0w20 3,6l celkem za 2500kč.Kontrolováno teda asi hodinu po dojezdu a ještě mírně teplém motoru ale olej až na horní rysce .Mrknu za studena a když tak trochu cucnu.Cena asi OK ale když si to zrobim sám tak jsem i se vzducháčem někde kolem litru.
Furt tady čtu o super spotřebě ale až dneska jsem si to taky pohlídal. Už začínám být nasraný,covid,zelený nesmysl, ted Putin furt něco.Tak jsem jel tak nějak na spotřebu. Ostrava- Frýdek -Rožnov a zpátky, dohromady cca 120km. Jízda v 50,70,90 podle situace mírně nad limit jen ve 130cítce na spotřebu jen 110. Po dojezdu podle PP spotřeba 5,2l což je OK.
Srovnávám s Fabkou a ničím prémijovým rozmazlený nejsem tak mě berte s rezervou. Za mně dobrý pekáč! Podvozek tlumí dobře, žádný extra hluk i ve 160 není,sám za sebe(189 možná už s věkem 187) si s rezervou sednu.Záda i při delší jízdě nebolí.
Můj první tempomat takže vánoce .Repro dobrý. Na vypínání nesmyslů(SS a pruhy)jsem si zvyk. Někdy ,a to je fakt z 1rs na 2 to trochu cuká.Na předním skle trochu zavází ten plast při výhledu na semafor. Už mě ta k nic nenapadá, jsem dá se říct,spokojen.
Jo, trochu jsem škrtnul o obrubník ty hybridy co jsou na nich zimáky a rezne to tam.Volal jsem na otrysk a komaxit a vyšlo by to na 500kč za disk.
Schválně jakou barvu komaxitu by jste k silky bronze dali?
Furt tady čtu o super spotřebě ale až dneska jsem si to taky pohlídal. Už začínám být nasraný,covid,zelený nesmysl, ted Putin furt něco.Tak jsem jel tak nějak na spotřebu. Ostrava- Frýdek -Rožnov a zpátky, dohromady cca 120km. Jízda v 50,70,90 podle situace mírně nad limit jen ve 130cítce na spotřebu jen 110. Po dojezdu podle PP spotřeba 5,2l což je OK.
Srovnávám s Fabkou a ničím prémijovým rozmazlený nejsem tak mě berte s rezervou. Za mně dobrý pekáč! Podvozek tlumí dobře, žádný extra hluk i ve 160 není,sám za sebe(189 možná už s věkem 187) si s rezervou sednu.Záda i při delší jízdě nebolí.
Můj první tempomat takže vánoce .Repro dobrý. Na vypínání nesmyslů(SS a pruhy)jsem si zvyk. Někdy ,a to je fakt z 1rs na 2 to trochu cuká.Na předním skle trochu zavází ten plast při výhledu na semafor. Už mě ta k nic nenapadá, jsem dá se říct,spokojen.
Jo, trochu jsem škrtnul o obrubník ty hybridy co jsou na nich zimáky a rezne to tam.Volal jsem na otrysk a komaxit a vyšlo by to na 500kč za disk.
Schválně jakou barvu komaxitu by jste k silky bronze dali?
i30 1,5Dpi comfort combi 2021 silkybronze
Fabia 1,4 16V 74kw 2007
Fabia 1,4 16V 74kw 2007
Re: Motor 1.5DPi
Za mě nejsou hybridy moc hezký a pokud bych je už měl, tak je dám do černa.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Motor 1.5DPi
to Maras,nemôžem sa zbaviť pocitu,že chceš počuť schválenie tvojho názoru.
Keď chceš skúsiť dať Dpi tak v poho,aspoň dáš info.Osobne by som do toho nešiel.Kebo to bolo lepšie určite by na LPG fičalo viacej áut.No treba skaukulovať všetky náklady s tým spojené.Montáž,revízie a aj opotrebenie auta.No je to len môj čisto amatérsky názor.
Keď chceš skúsiť dať Dpi tak v poho,aspoň dáš info.Osobne by som do toho nešiel.Kebo to bolo lepšie určite by na LPG fičalo viacej áut.No treba skaukulovať všetky náklady s tým spojené.Montáž,revízie a aj opotrebenie auta.No je to len môj čisto amatérsky názor.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Ty hybridní disky tady sklízej dost nenávisti, ale osobně si myslím, že nějaká PM Colours renovační sada by jim sedla moc pěkně. Vypadaly by pak skoro jako litá kola. Asi bych dal Chameleon v odstínu Old Time nebo Eclipse. Ale bude to dost peněz a práce, tak nevím, jestli by se ti do toho chtělo.venca k píše: ↑03 bře 2022, 19:11 Tak jsem podstoupil už druhou výměnu oleje v 10k(první kolem 4k) a budu dodržovat interval co 10k tak jako u Fabie. První výměna byla v autorizáku ,kde jsem mazla koupil, s vlastním olejem PETRO CANADA 0w20 4l (použili jen 3l) a filtrem Man. Vzali si 1800kč. Druhá výměna taky v Opavě ale v Automima.Nechal jsem to na nich a filtr teda nevím zda origo ale olej Texaco 0w20 3,6l celkem za 2500kč.Kontrolováno teda asi hodinu po dojezdu a ještě mírně teplém motoru ale olej až na horní rysce .Mrknu za studena a když tak trochu cucnu.Cena asi OK ale když si to zrobim sám tak jsem i se vzducháčem někde kolem litru.
Furt tady čtu o super spotřebě ale až dneska jsem si to taky pohlídal. Už začínám být nasraný,covid,zelený nesmysl, ted Putin furt něco.Tak jsem jel tak nějak na spotřebu. Ostrava- Frýdek -Rožnov a zpátky, dohromady cca 120km. Jízda v 50,70,90 podle situace mírně nad limit jen ve 130cítce na spotřebu jen 110. Po dojezdu podle PP spotřeba 5,2l což je OK.
Srovnávám s Fabkou a ničím prémijovým rozmazlený nejsem tak mě berte s rezervou. Za mně dobrý pekáč! Podvozek tlumí dobře, žádný extra hluk i ve 160 není,sám za sebe(189 možná už s věkem 187) si s rezervou sednu.Záda i při delší jízdě nebolí.
Můj první tempomat takže vánoce .Repro dobrý. Na vypínání nesmyslů(SS a pruhy)jsem si zvyk. Někdy ,a to je fakt z 1rs na 2 to trochu cuká.Na předním skle trochu zavází ten plast při výhledu na semafor. Už mě ta k nic nenapadá, jsem dá se říct,spokojen.
Jo, trochu jsem škrtnul o obrubník ty hybridy co jsou na nich zimáky a rezne to tam.Volal jsem na otrysk a komaxit a vyšlo by to na 500kč za disk.
Schválně jakou barvu komaxitu by jste k silky bronze dali?
https://www.pmcolours.eu/renovacni-sady
Re: Motor 1.5DPi
Asi je to tady OT, ale mně ty renovační sady připadají jak na klaunské auto do cirkusu . To bych si raději koupil nové disky než se s tím drbat a pak vypadat jak klaun . Je to takový kolotočářský vkus.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Ad LPG
Já bych to tak kategoricky nezavrhoval. Domněnka, že motory na to nejsou vhodné se mi docela vylučuje praxí, kterou máme ve firemní flotile. Od jakživa se do firemních auťáků montuje LPG (typ BRC) a nikdy s tím problémy nebyly. Byly to tedy vždy nepřímovstřikové atmosféry 1.4 MPI (KIA Ceed I, II a III) a těch aut bylo už cca 20, spíš i víc. Jestli je to s přímazem, nebo bez něj, to nevím. U nový KIA Ceed III je teď samozřejmě po ptákách, protože ty už se s nepřímovstřikem koupit nedají a řešit LPG v přímovstřikovém turbu si zatím nikdo (ve firmě) netroufl.
Jak si s LPG poradí "ne úplně stejný, ale 1.4 MPI podobný" motor 1.5 DPI samozřejmě posoudit neumím.
Jinak smysluplnost LPG je závislá na charakteru provozování auta. Pro nás doma by to nebylo (máme hodně krátkých/studených jízd), ale zrovna v případě Marase bych to možná zvažoval taky – pokud vím, tak jezdí denně do práce a z práce delší štreky. Cena LPG je vůči benzínu je už několik desetiletí +/- poloviční, spíš i nižší. Reálná úspora na PHM ale samozřejmě poloviční není, v reálu bývá cca třetinová – auto si LPG cucne víc a nějaký ten benzín člověk taky projede (na charakteru jízd to závisí opravdu hodně).
Pravda je, že já byl na LPG od mala zvyklý. Můj táta patřil v 80. letech mezi „průkopníky“ a dodnes pamatuju, jak se nám v kufru našeho žigula převalovala připojená propanbutanová láhev . Oficiální přestavby karburátorových motorů někdy na přelomu 80. a 90. let tehdy stály okolo 20 tis. Kč, v polovině 90. let si pak známý instaloval LPG do Daewo Racer, které už mělo řídící jednotku a dal za to přes 30 tis. Kč. Aktuální cena okolo 40 tis. Kč mi tedy špatná nepřijde.
S LPG jsem toho ve všech možných autech najezdil hodně a dodnes v tom díky firemním autům pokračuju. Co je docela dobré u moderních motorů (s řídící jednotkou), že člověk v podstatě nepozná (z hlediska výkonu, zvuku apod.), jestli jeden na benzin nebo na plyn. Jednotka holt dopřeje autu tolik, co potřebuje – ovšem za cenu zvýšené spotřeby plynu .
Já bych to tak kategoricky nezavrhoval. Domněnka, že motory na to nejsou vhodné se mi docela vylučuje praxí, kterou máme ve firemní flotile. Od jakživa se do firemních auťáků montuje LPG (typ BRC) a nikdy s tím problémy nebyly. Byly to tedy vždy nepřímovstřikové atmosféry 1.4 MPI (KIA Ceed I, II a III) a těch aut bylo už cca 20, spíš i víc. Jestli je to s přímazem, nebo bez něj, to nevím. U nový KIA Ceed III je teď samozřejmě po ptákách, protože ty už se s nepřímovstřikem koupit nedají a řešit LPG v přímovstřikovém turbu si zatím nikdo (ve firmě) netroufl.
Jak si s LPG poradí "ne úplně stejný, ale 1.4 MPI podobný" motor 1.5 DPI samozřejmě posoudit neumím.
Jinak smysluplnost LPG je závislá na charakteru provozování auta. Pro nás doma by to nebylo (máme hodně krátkých/studených jízd), ale zrovna v případě Marase bych to možná zvažoval taky – pokud vím, tak jezdí denně do práce a z práce delší štreky. Cena LPG je vůči benzínu je už několik desetiletí +/- poloviční, spíš i nižší. Reálná úspora na PHM ale samozřejmě poloviční není, v reálu bývá cca třetinová – auto si LPG cucne víc a nějaký ten benzín člověk taky projede (na charakteru jízd to závisí opravdu hodně).
Pravda je, že já byl na LPG od mala zvyklý. Můj táta patřil v 80. letech mezi „průkopníky“ a dodnes pamatuju, jak se nám v kufru našeho žigula převalovala připojená propanbutanová láhev . Oficiální přestavby karburátorových motorů někdy na přelomu 80. a 90. let tehdy stály okolo 20 tis. Kč, v polovině 90. let si pak známý instaloval LPG do Daewo Racer, které už mělo řídící jednotku a dal za to přes 30 tis. Kč. Aktuální cena okolo 40 tis. Kč mi tedy špatná nepřijde.
S LPG jsem toho ve všech možných autech najezdil hodně a dodnes v tom díky firemním autům pokračuju. Co je docela dobré u moderních motorů (s řídící jednotkou), že člověk v podstatě nepozná (z hlediska výkonu, zvuku apod.), jestli jeden na benzin nebo na plyn. Jednotka holt dopřeje autu tolik, co potřebuje – ovšem za cenu zvýšené spotřeby plynu .
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
nerozumiem preco tak konfliktne ohladom toho mistra. Diskuzii o LPG u Hyundai motorov tu bolo moc (najma u nepriamovstrekov) - bohuzial sa to zle hlada preto lpg ma len tri pismena a vyhladavac na fore to nechce moc bratMaras píše: ↑03 bře 2022, 16:51 Mexican: ty jsi tady ministr na všechno, že? Já kladu dotaz na lidi tady na foŕu, kteří mají motor 1.5DPi a který JE vhodný na přestavbu na LPG a ne na námitku, že jsme si měli koupit tamto, nebo ono. Před chvílí jsem se bavil přímo s týpkem z Autogas co montuje plyn do aut. Podle něho je vhodné namontovat systém BRC a protože se musí dát 8 vstřikovačů a patřičná jednotka, cena vyjde na 38k. Konzultoval nutnost přímazu s jiným servisem někde od Plzně, kde už přestavbu dělali do několika i30 s tímhle motorem pro nějakou firmu a prý tam není nutný. Vše prý drží dobře. Tolik zatím z mé strany, pokud budete ještě někdo něco vědět a ne dělat chytráka jako někdo, sem s tím. Ještě k ceně, LPG není zemní plyn, proto nebude kopírovat cenu.
Nazory na zastavbu LPG u si pamatam z dob dvojlitrov (103kW) 1,6 a predposlednych generacii 1.4. Ak si myslis ze to je dobry napad, tak to tam daj. Osobne by som bol opatrny s "pry to drzi dobre". Ano dobre to moze fungovat dva/ styri / sest rokov. Ak za ten cas zmaznes ten financny rozdiel a diskonfort, preco nie pokojne rob co uznas za vhodne. Len si prosim nechaj od cesty taku to narazku na na nazor ktory nesuhlasi s tvojim ocakavanym vysledkom, fakt som s tebou husy nepasol
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
@Mexican Vyostřovat debatu je opravdu zbytečné, ale na druhou stranu musíš uznat, že jsi Marasovi doporučoval něco, na co se neptal. Ptal se konkrétně na LPG zástavbu i30 1.5DPI a doporučovat mu v tom případě Dacii nebo Fiat je opravdu mimo mísu, notabene když je tady všeobecně známo, že Maras dělá v Hyundaii a má Hyundai.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ano uznavam to, napisal som mu, ze na mnohych miestach tu na fore sa spominalo ze Hyundai motory nie su uplne vhodne na LPG
Dacie a Fiaty su skutocne osvedcene, tovarne zastavby v nich znamenaju plnu servisovatelnost v autorizaku bez akehokolvek dopadu na zaruku
Navyse si myslim *resp som presvedceny) ze pada celkova zaruka na motor ako taky. A tym myslim snad od viecka na doplnanie oleja az po vyfuk. Co je celkom skoda prist o 5 rocnu zaruku. To je uz ale na jeho posudeni, resp posudeni kazdeho zaujemcu
Dacie a Fiaty su skutocne osvedcene, tovarne zastavby v nich znamenaju plnu servisovatelnost v autorizaku bez akehokolvek dopadu na zaruku
Navyse si myslim *resp som presvedceny) ze pada celkova zaruka na motor ako taky. A tym myslim snad od viecka na doplnanie oleja az po vyfuk. Co je celkom skoda prist o 5 rocnu zaruku. To je uz ale na jeho posudeni, resp posudeni kazdeho zaujemcu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Zdravím,
K 1.5DPi a LPG, jsem teprve čekatelem (objednáno 02/2022), ale nechám si ho přestavět na LPG po zajetí. Vlastní zkušenost s Hyundai a LPG velmi pozitivní, mám i20 1.2 63kW, BRC LPG, 20% přívstřik BA95, bez přimazavání, najeto 244k km. Co se týče motoru a LPG, tak za 9 let jediná závada, v cca 200kkm se vysypal katalyzátor (nový kovový včetně svodů a práce cca 7k czk). To je asi jediná oblast které bych se trochu bál, i když by to neměl být u 1.5DPi takový problém (integrované a chlazené svody). Můj plán je jít opět do BRC, mají už jednotky přímo pro DPI motory, takže jen 4 LPG vstřikovače (popravdě jsem nikde neviděl v reálu 8 LPG vstřikovačů na 4 válci.). Chci dát i elektronický přímaz na ochranu ventilů a sedel + symbolický přívstřik BA95, cca 10%.
K 1.5DPi a LPG, jsem teprve čekatelem (objednáno 02/2022), ale nechám si ho přestavět na LPG po zajetí. Vlastní zkušenost s Hyundai a LPG velmi pozitivní, mám i20 1.2 63kW, BRC LPG, 20% přívstřik BA95, bez přimazavání, najeto 244k km. Co se týče motoru a LPG, tak za 9 let jediná závada, v cca 200kkm se vysypal katalyzátor (nový kovový včetně svodů a práce cca 7k czk). To je asi jediná oblast které bych se trochu bál, i když by to neměl být u 1.5DPi takový problém (integrované a chlazené svody). Můj plán je jít opět do BRC, mají už jednotky přímo pro DPI motory, takže jen 4 LPG vstřikovače (popravdě jsem nikde neviděl v reálu 8 LPG vstřikovačů na 4 válci.). Chci dát i elektronický přímaz na ochranu ventilů a sedel + symbolický přívstřik BA95, cca 10%.
Hyundai i30 Kombi, 1.5 DPi, 81kW, Smart, Silky Bronze, LPG
Hyundai i20 LPG 1.2, 63kW, od 2013, najeto 266kkm
Hyundai i20 LPG 1.2, 63kW, od 2013, najeto 266kkm
Re: Motor 1.5DPi
Jak je to u , to nevím, ale např. u KIA určitě ne - tam drží 7 let záruky i po přestavbě na LPG. Jako firma bychom ztrátu záruky rozhodně neriskovali.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011