Stránka 135 z 139
Re: LPG
Napsal: 09 bře 2016, 18:53
od Milan.K
Přesně tak je to podobne egr ventilu. Setkal jsem se s inzercema kde prodávají starší 30 po face s upravenou hlavou a tvrdil mne z autogasu ze 1.4 to mají odolnější nevím ty inzerce byly dvě a ja svou 1.4 mám dodelavanou. Mám v plánu se setkat s tím motorarem co on na to a popřípadě kolik by stálo předělat hlavu na odolnou. V gasu jasně řekl ze ty motory vydrží pokud je dobré serizeno. U nás jezdí taxiky které predelaval ve 200000 na plyn teď mají 800000 jen na lpg bez mazání cí privstriku a vím ze mají tolik občas se svezu.
Re: LPG
Napsal: 21 bře 2016, 08:03
od severtom
Máš pravdu v tom, že auto je nejhorší investice (viz tvůj podpis). TJ. NEINVESTUJ do auta.
Veškeré kydy o lepších hlavách z výroby na i30 jsou jen kydy.
Autorizák v našem městě prodává i jinou značku aut a to s LPG i bez.
Žádná "tovární představba" natož "příprava na LPG" se z automobilky nedělá.
Ta auta dovezou od importéra na svůj dvorek a když chtějí auto na LPG, odvezou ho 30 km daleko k plynaři, ten ho přestaví a oni na něj drží záruku. A to jsou autorizák. (Té druhé značky, kterou nebudu jmenovat, nepatří to sem.)
Totéž řeší někteří "chytří jedinci" např. na koncernových fórech. Že prý na LPG jsou jiné hlavy, ventily... totéž prý na E85.
Tak se jich zeptáš, když prý mají interní informace, tak ať ti pošlou SAP číslo té "lepší hlavy" nebo "odolnějšího ventilu".
A okamžitě je ticho - žádné takové informace nemají, protože je mít nemohou, neboť... ty díly automobilka nemontuje.
Re: LPG
Napsal: 21 bře 2016, 12:33
od slabostka
Samozrejme že žiadne špeci hlavy z iného materiálu a iné ventily neexistujú... H. predsa nebu robiť ročne 1000 špeci motorov... to že niekto najazdí 150 000- 200 000 na lpg je dokaz že to tie motory to pri správnom nastavení zvládnu. Dnes totiž ani bežný motor nieje dimenzovaný na 500 000km ako kedysi.
Re: LPG
Napsal: 22 bře 2016, 11:47
od Honzza
Ahoj !
Ty speciální hlavy, ale jen na 1,4 l existují. Vím to od šéfa mechaniků z Butovic i od člověka, který 1,4-ku uhonil na dálnicích a čekal na tu hlavu měsíc, než do servisu přišla. Po celou tu dobu měl půjčené auto servisu (zdarma). Kdyby mu tam nechtěli dát spec. hlavu, určitě by ho nenechali jezdit měsíc se svým autem a foukli by tam standartní.
Ale také se přikláním k názoru, že motor by mohl vydržet 150 000-200 000 km, Je-li správně seřízen a používá-li se funkční přimazávání - 1000km/necelé deci maziva.(Doporučení od "Neptun Harfa".)
Mě se na motoru 1,6 l zaklepávání ventilů po instalaci přimazávání téměř zastavilo a to bylo nastavené servisem na méně než polovinu doporučeného. Nyní, po nastavení většího přimazávání, očekávám zlepšení. Zdraví Honza.
Re: LPG
Napsal: 24 bře 2016, 23:34
od mmv
kolik kapek ??? mě nastavili tuším 15, ale ing Pataky ze Strakonic (resp jeho kolega) tu psal, že to je strašně moc, že by to mělo být 8-10
Re: LPG
Napsal: 25 bře 2016, 07:01
od Zbyněk Hanáček
Já kapu co 5-6 sekund kapku, tak mě to řekl technik v Autogazu při přebírání auta. Sem tam to kontroluji, pokaždé je to trochu jiné, nebo se mě to zdá
stopky u toho nemám. Mám JLM podtlakové, mechanické, do každého válce. V příštím autě už si nechám dát elektronické
.
Re: LPG
Napsal: 25 bře 2016, 18:56
od Honzza
Ahoj!
Elektronicky řízené přisávání nebo přivstřikování přimazávání bude nejlepší, jak udávají zdroje informací. Mě v Butovicích namontovali čtyřbodové podtlakové, až po průšvihu, ale to jsem už někde psal. Existenci elektronického - na můj dotaz, neznali. A ještě mi provedli špatné nastavení, žádný návod k obsluze jsem nedostal. Ale mám to za svoji chybu, měl jsem se zeptat a požadovat!
Nejhůře svoji funkci plní jednobodové přimazávání. Zde může dojít k nestejné míře přisávání do jednotlivých válců. Zvláště když jeden oproti druhému, druhým, nedosahuje stejné velikosti sacího podtlaku.
Já neměřím na kapky, ale na spotřebu. Při podezření, že mám špatné přimazávání jsem učinil dotaz na zkušeného "instalatéra" LPG - NEPTUN HARFA. Od pana Vodičky jsem dostal tuto odpověď - cituji:
"Spotřebu aditiva na ochranu ventilů (FlashLube, VAP Saver, JLM, ERC, …) doporučují výrobci v poměru 1 litr aditiva na 1000 litrů paliva. Pro zjednodušení uvažujme průměrnou spotřebu 10litrů LPG na 100km. Tomu odpovídá spotřeba 1 litr aditiva na 10.000km."
Na zásobníkové nádobce mám dělení po 1deci, což téměř odpovídá spotřebě aditiva na 1000km. (Přidává se otočením šroubku vlevo)
Tak ať vám to dobře maže ! Honza.
Re: LPG
Napsal: 25 bře 2016, 19:43
od slabostka
Ono toho ľudia narozprávajú... ale zaujalo ma to zastavenie zaklepávania... ako kedy začalo... ako sa zmeralo...ako sa overilo že už nie... ja mám iný názor, síce lpg mám v nissane ale bez lube... nrverím že spálená kvapka umaže ochladí výfukový ventil.
Re: LPG
Napsal: 26 bře 2016, 18:15
od Zbyněk Hanáček
Re: LPG
Napsal: 26 bře 2016, 20:50
od honzino
slabostka píše:Ono toho ľudia narozprávajú... ale zaujalo ma to zastavenie zaklepávania... ako kedy začalo... ako sa zmeralo...ako sa overilo že už nie... ja mám iný názor, síce lpg mám v nissane ale bez lube... nrverím že spálená kvapka umaže ochladí výfukový ventil.
Tak těžko srovnávat auto z roku 2002 , které máš v popisu s auty vyráběnými dnes. Dnes se vyrábí motory z bláta , politika 100tkm a dost se citelně ukazuje v realitě. To " přimazávání " pokud já vím je v podstatě náhrada za olovo, které pomáhalo sedlům ventilů nevyměknout
. Zvláště Japonci jsou velmi choulostiví na přestavby, zatímco třeba humpolácký motor v Dacii šlape bez jakých kolik problémů. LPG je stále problémovější s přibývajícím Eurem 4,5 a třeba v autosalonu Toyota se při slově přastavba LPG křižují . Můj servisák tvrdí, že auto by se mělo seřizovat před zimou s nástupem zimního LPG a pak na jaro, kdy zase rafinérie najede na letní LPG. Mění se poměry propanu a butanu a auta s dvěmi lambdami z toho šílí. Prostě starší auta tohle snášely daleko lépe než ty dnešní nabušené elektronikou.
Stačí si přečíst třeba foŕum škodovek a zjsitíte , že LPG je vlastně alchymie kdy někomu to jede a někomu se stále nedaří. A prý Das auto
A ještě poznámka ke škodovce, pokud je motor na CNG tak má opravdu od výroby jinou hlavu a jinak nabroušené ventily. Hyundai nic takového nedělal a velmi rychle upustil od vlastních přestaveb stejně jako třeba Fiat. Asi moc dobře ví, proč to tak je. A navíc se svět pro mně z nepochopitelného důvodu přiklonil k CNG , tak dříve nebo později bude LPG pasé.
Re: LPG
Napsal: 26 bře 2016, 22:18
od Zbyněk Hanáček
Já bych to tak černě neviděl. Před pár týdny jsem byl v Itálii, to jejich Metano za 0,90 Ojro tam vede. Ale i LPG tam pořád ve velkém jede, a Fiátoš tátoš u pumpy vedly. U Diesel jsme byly vyjímka. Dnes si nevybereš, čím blbější značka (BMW, VW) tím horší na přestavbu.
Re: LPG
Napsal: 26 bře 2016, 22:57
od Honzza
Ono toho ľudia narozprávajú... ale zaujalo ma to zastavenie zaklepávania... ako kedy začalo... ako sa zmeralo...ako sa overilo že už nie... ja mám iný názor, síce lpg mám v nissane ale bez lube... nrverím že spálená kvapka umaže ochladí výfukový ventil.
AHOJ!
Že je s motorem něco špatně, nejsnadněji, v kutilských podmínkách, můžeš zjistit změřením komprese. Nemá-li každý válec předepsaný tlak (bývá to kolem 12ti barů u atmosférických motorů), je něco špatně. Měřením ventilové vůle pak zjistím, který ventil má malou vůli a proto při práci prohřátého motoru nedosedá do sedla. Za předpokladu, že ještě není více poškozený, podpálený a pod. Tímto měřením na mém motoru (1,6 CVVT), v průběhu nájezdu kilometrů, jsem zjistil že přisávání benzinu zaklepávání ventilů nezastavuje. Kdyby zastavovalo, "H" by nepřemlouval majitele plyňáků k dodatečné zástavbě přimazávání. Zaklepávání se téměř zastavilo až po instalaci přimazávání. Dal bych sem internetové adresy, kde jsme o tom diskutovali, ale už nějak správně nenaskakují. Uvedu tedy datum příspěvku a máš-li zájem, je tam vše podrobněji popsané.
Tedy : 30.12.2015, 28.12., 9.11., 23.12.2014, 20.5., 23.3., 18.3., 17.3., 16.3.,7.2., 9.3.2013
Vím ještě o dalším fóru na toto téma :
https://www.hyundaiclub.eu/forum Zdraví Honza.
Re: LPG
Napsal: 26 bře 2016, 23:20
od honzino
Zbyněk Hanáček píše:Já bych to tak černě neviděl. Před pár týdny jsem byl v Itálii, to jejich Metano za 0,90 Ojro tam vede. Ale i LPG tam pořád ve velkém jede, a Fiátoš tátoš u pumpy vedly. U Diesel jsme byly vyjímka. Dnes si nevybereš, čím blbější značka (BMW, VW) tím horší na přestavbu.
Já tam byl minulý týden a máš pravdu, že tam jede LPG a CNG ve velkém. Při ceně paliv se jim nedivím. Jenže tam si Fiat prodává auta už upravená, ale k nám to bohužel nás importér nechce dovážet. Ale taky je tam nových i10 jako naseto.
Re: LPG
Napsal: 29 dub 2016, 08:24
od michal223
Ahoj. Přidávám se do skupiny "Zaklepané ventily". i30 1.4, LPG namontováno při 30tkm, teď najeto 95tkm. Nastaven pouze přistřik, bez přímazu. Nikdo nikdy nekontroloval vůle ventilů, já o tom nevědel, servis to nedělal. Závada se projevila pouze rozsvícením kontrolky motoru, nejdřív měnili lambdu, teď jsem objednaný na kontrolu těch ventilů. Technik naznačoval, že výměna ventilových sedel nejde na záruku. To by mě teda zajímalo proč, když jezdím na všechny garanční prohlídky a auto je ještě v záruce. Víte někdo na kolik taková výměna sedel vyjde? Do teď jsem byl spokojený, ale teď to vidím tak na opravu a prodej, protože s takovou může
prohlásit, že spotřební materiál je celý motor
Re: LPG
Napsal: 29 dub 2016, 09:36
od Honzza
Nedej se ! Měli by Ti vyměnit celou hlavu a to v záruce, bezplatně, je-li zaklepání tak velké, že již ventily nelze stavítky seřídit. (Předpokládám, že máš zástavbu provedenou značkovým servisem.) Nová hlava i s ventily je kolem 70 000Kč (bez práce). Budou-li ventily ještě seřiditelné = výměna stavítek-hrníčků. Počítej v horším případě 16 x (400Kč jedno stavítko) + práce. Já si nyní seřizuji ventily sám a to odbrušováním nálitku na dně stavítka. (Už jsem to zde popisoval) Zatím mám na tomto vlastním "seřízení" najeto jen 10 000 km a doposud se to "nehlo". Přimazávám necelé jedno deci na 1000km - také jsem zde psal.
Přístup k zákazníkovi je asi rozdílný podle prodejce a jeho servisu. Hovořil jsem po telefonu s majitelem 1.4 , který ji podle toho, co říkal , "uhnal" na dálnicích. V Butovicích mu v záruce bezplatně vyměnili celou hlavu a písty. Nyní je naprosto spokojen. Hlavu dali přizpůsobenou LPG. Čekal na ni měsíc, než byla servisu dodána a po celou dobu měl bezplatně půjčené auto servisu!
Jinak - co si pamatuji, přibližně - výměna jednoho sedla za plynu odolné 800,- k tomu bude nutný ventil - asi 600-800Kč + stavítko.
Hlava z vrakoviště cca 12 000Kč. Já to vyřešil poněkud bláznivě - motor z vrakoviště - 30 000Kč. Ale měl jsem ho nahozený a mohl si změřit kompresi a je se servis. knížkou a má najeto 36 000km. Nyní se mi psychicky ulevilo. Původní motor zcela odrubu a pak dám rezervní. Ale jak říkám, bláznivé řešení, ne pro každého. Držím Ti palce, při tahanicích se servisem ! Honza.