Stránka 136 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 16:57
od Mexican
ojoj ja moje konicky su vseobecne nonsens. Napriklad rad cestujem na moto. A tez sa v europe mnozia socialisticke moresy, ze motocykel je diablov vynalez. Ze spravny obcan-volic ma sediet doma a maximalne jazdit do kolbenky na sichty. No a potom sa elity zlietaju do Bruselu a riesia ci plebsu dovolia alebo nedovolia nastartovat svoje auto a ist na vylet.
Ak by som nerad diskutoval, asi by som toto forum od roku 2007 do cca 2016 nemoderoval a nedal som stovky prispevkov o servise, opravach a upravach. To je ale mimo temu. Par-prispevkovych gerojov som tu uz zazil stovky.
Objavia sa a zmiznu. Realnych skusenosti po nich moc neostane. Zosmiesnovat niekoho na zaklade jeho nazoru - ale prosim vas.
Podme ale nazpat k EV
Teraz sa riesila dolozitelnost elektrickeho Sprintera ako obytky a je to celkom na smiech. Respektive do placu. Bohuzial mam to z prvej ruky (pracujem pre MBAG).
A nech sa to nepocuva dobre, dodavatelia vestavieb su pre vyrobcov dodavok velkymi odberatelmi. Bohuzial/Nastastie do elektrickych dodavok ako zakadu pre obytky/polointegraly nechce zatial nikto, pretoze to nedava zmysel. Ona ta dolozitelnost celkovo je celkom problem momentalne aj u elektrickych SUV. Ja tu dieslovu obytku vyuzijem a vyuzijem ju s radostou, aj napriek faktu ze to je udajne 20 rokov pase. Predaje/registracie poslednych 10 rokov hovoria opak. Nove stellplatzy, premeny campov na ukor stanov tiez. Proste trh reaguje. Aj bez dotacii, zakazov a prikazov
Pre predstavu len relativne maly cesky trh je cca 450 obytnych vestavieb rocne. Spolu s polointegralmi a integralmi sme na cca 900 kusoch rocne. Karavany (tz tahane privesy) nepocitam. Elektromobilov sa v minulom roku registrovalo nieco pod 4000ks. A ak by sa okolo obytiek a spol robilo aspon stvrtina tolko saskecu ako okolo EV (tz rozvoj infrastruktury), bolo by tu krasne
Ale to sa k tomu zelenemu ekosocializmu nehodi
re nabijanie doma: mne osobne a znova pride to "osobne" zhovadilost mat auto za 3/4 mega a vyssie (hovorim o novom aute, nie o ojazdenom - tam padame znova k teme prachy vs prachy) na to aby som s nim jazdil okolo baraku a "nabijal" doma. Ono samozrejme aj bez tej FVE to financny zmysel ma pac bude to cca cca 70kc/100km. To su krasne naklady, to som pisal predtym ze po tom by s radostou siahla absolutna vacsina ludi. Bohuzial na to nemaju. A mat nebudu.
Je to podobne ako ked niekomu hovorim, ze ma ubytko pri mori s dodavkou stoji par korun. ANo stoji. Bohuzial vsak taktne alebo netaktne mozem zamlcat kupnu cenu, ktora ano je nezmyselna. Ale mam moznost si vybrat ci si tu obytku kupim a pojdem s nou na dofcu alebo pojdem soobakom a budem spat v stane alebo poletim a budem byvat v hoteli. Nikto mi neprikazuje to ze ak na tu dofcu budem chciet ist budem si musiet kupit prave tu dodavku. Rozumieme si?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 17:09
od devotional
no rozumieme, aj nerozumieme.
ja proti karavanom absolutne nič nemám a beriem to ako koníček. sú ludia, čo miluju jazdu kamionmi po europe, prečo by nemali byt ludia, ktorí radi cestuju krížom krážom hodiny za volantom pri kolko? 110km/h? . ako koníček to chápem, ak by som sa na to ale pozrel čisto finančne (ako ty sa pozeráš na BEV) je to sto skrát non sense. Z toho čo píšeš kupuješ len nové auta, tak počítám, že muselo stat 1,5-2mil? to máme kolko 100tis dovoleniek?
teraz si s teba ale len robím srandu, skrátka su veci a preferencie, ktore jednoducho nejdu prepočítavat len na peniaze.
prečítal som si ten test corsy, hovorím si super, baterka 50kWh! a potom už len mínusy a mínusy (rekuperácia, nabíjanie,výkon, jazda s jedným pedálom) tak ja presne premýšlam, radšej si kupim jazdenku ktora ma uspokojí ako funglovku, ktorá už je stará, ked sa predala nová
Martinsp:
tak FVE mám rok a ako inak mám počítat návratnost ked nie za ceny, kolko som za nu dal? Ešte raz, ja tu nikoho dogmaticky nepresvedčujem čo si má a čo nemá kupit, diskutujem čisto zo svojej osobnej situacie a nedovolujem si ani v najmenšom hovorit za niekoho ineho.
fakt už máš cenu za kWh aj s distribuciou za 5kč pri novej zmluve? tak to by bola len a len paráda, keby šla elektrika dole
samozrejme som použil svoje aktualne výpočty a svoje aktualne podmienky v zmluve ktoru mám.
inak k tej corse suhlas, aj keby stála 650 tak stále radšej svoju i3 ako toto. ale je krasne vidiet, ako to ide všetko dopredu, malé auto a už to má 50kWh
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 17:28
od Birdr
Mexican - u kterého moře můžeš stát s obytkou za pár korun? Fakt by mě to zajímalo, protože jsem s ní něco objezdil a vím, že dnes tě chtějí všude sedřít z kůže.
Jinak tvoje zásluhy o rady zde nechci nijak zlechčovat, o tom ani nebyla řeč. Jen mi přijde, že co nevyhovuje tobě, tak moc tlačíš na pilu, že to musí nevyhovovat i ostatním. A přitom jezdíš na motorce, to zase nemusí vyhovovat někomu jinému a taky tě nepřesvědčuje o tom, že je to ekonomický nesmysl.
My jsme např.koupili nového Tucsona, N line v plné výbavě. V podstatě to auto ani nepotřebujeme, stačilo by menší. Ale líbilo se nám od prvního pohledu, užíváme si každé otočení kol, jsme s ním spokojeni, jak s žádným před ním. A o tom to taky je. A přitom je to v podstatě ekonomický nesmysl, z tvého pohledu určitě. A už vůbec neřeším, že za x let to bude potřebovat výměnu nějakých dílů apod. A jestli to jako ojetina bude v budoucnu prodejné a za kolik. A nekoupil bych nějaké holátko jen proto, že se na tom může, nedej bože, zbláznit nějakej čip. Třeba. Chtěl jsem ho, tak, jak je a jsem spokojen.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 17:35
od Mexican
praveze sa na obytku pozeras zle. Nic co bezne jazdi nedrzi tak hodnotu ako obytne auto. A ked sa bude 5 rokov stary EV alebo bezny osobak predavat za 40% ceny, obytka bude za 80-95%
ten test Corsy:
400kg hmostnosti plus. To sa proste prejavit musi. Na zivotnosti podvozkovych dielov urcite. Znova vec ktoru nemec moc neriesi ale vsetci pozname kvalitu ciest v strednej europe
v suvislosti s hmotnostou si preto tie kW vykonu u EV beriem vzdy tak nejak ako nedolzezitu informaciu - "zabavu" si moc neviem predstavit. Teda ak zabavou na ceste neznamena zrychlovat na rovinke (a.k.a drag race)
BIDR: za par korun v porovnani s beznym ubytovanim pri kazdom mori. Ziadne zdieranie ani v sezone ani mimo sa nekona
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 17:36
od Birdr
A co se týká těch cen u Eon. My jsme u nich nepřetržitě asi 15 let, 10 roků s FVE. Nikdy jsme neměli fiksaci, přesto nám cenu na úroveň stropu nezvedli. Máme 2tarifní sazbu, 20 hod. nízký, 4 hod. vysoký tarif a když jsem teď vydělil fakturu za leden, tak mi vyšla průměrná cena na nějakých 5600/MWh. Tak asi nějaké ocenění za věrnost.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 17:42
od devotional
v tom to máme inak. nič nekupujem s pocitom že to dobre niekedy predám (auto už vonkoncom nie) nikdy som ale nemal obchodného ducha, to je pravda. aj toho focusa som zatial nepredal, pretože mi ho je luto a nič ma nestojí okrem poistky.
ja auta fakt nepredávam, jedno mám 16 rokov, druhe 8, tretie 7 a tu i3 chcem dojazdit a potom baterku si nechat na dom.
ak sa chceš len pohrat s tým, že ten karavan dobre predáš beriem. mne to nič nehovorí, ale to ani neodsudzujem.
zvažoval som aj e-golf, ale je to vlastne obyč auto s baterkou, vyzerá, že rovnako ako ta corsa. ak kupovat BEV tak skutočné BEV ako je i3, ioniq, e-tron, EV6..
Bidr: super! u virtualky stojí silovka fakt nezmysel, zase je pravda, že som minuly rok v silovke nezaplatil ani ň (len distribuciu)
akú máš FVE?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 18:07
od Birdr
Jestli myslíš výkon, tak 4,7 KWp. Máme ji přes 10 let, tenkrát jsi nesměl mít víc, jak 5 KWp a musel jsi si kvůli tomu zřídit živnostenský list. Jsem z ideálního kraje, Jižní Moravy, takže vyrobí ročně cirka 5,5 MW. Baterky nemáme, ty stály víc, jak celá elektrárna. Cena byla 250 000. Tehdy se uzavírala smlouva za úplně jiných podmínek, než dnes, takže přebytky vracíme do sítě za poměrně, od letoška, slušných cenových podmínek. Zaplatila se za 7 let.
A speciálně pro Mexicana, za celou dobu jsem na ni nesáhl a stále jede za ideálních podmínek na 100%.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 18:14
od devotional
paráda!
u mna ste hlavne borci tí, čo to máte na streche dlhšie ako ten rok, kedy vznikol fakt boom.
k tej životnosti som sa už vyjadril a už ani tak na to nereagujem. auto odijde za 5 a za 6 je nepredajne a fotovoltaika za max 10 rokov
ešte v 2016 som nemal gule do toho ist, pretože mi som nechcel prave podstupovat tuto birokraciu. baterky su doteraz diskutabilné, doležita pre mna hlavne ta sebestačnost aj ked som dal v podstate tolko ako ty, len 2 nasobny výkon plus 14,2 baterky a WB..
Južná Morava je nádherna, závist
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 18:57
od Mexican
mali sme fixovanych od 2018 do konca 2021 elektrinu za 1,7kc/kwh. (a neboli sme vynimkou) . predtym v byte ak si vybavujem od 2010 to kolisalo od 2 do 2,4. (d02)Tak mi prosim vysvetlite tu navratnost elektrarne s vykonom 5,5kWp spred 10 rokov. To ze v 2021-2022 bol vykyv v cenach neznamena ze to bude nadalej.
a stale mi nikto nevysvetlil logiku fve a nabijania EV. K comu nabijat auto ked zjavne stoji pred domom. Ano, viem si predstavit situaciu ze kazdy den jazdi clovek 10km do kolbenky a 10 nazpat. Vtedy ale logicky nenabija doma pac je proste 8 az 17 v hokne. No a v sobotu to hodi na nabijacku nech si to vezme tych 15-20kWh. V nedelu na vylet ale kedy potom vyuzije nabijanie z panelov (no v lete mozno skoro rano a neskoro vecer ak ma 2 stringy V-Z. Takze z baterky cez-baterku. Stratovo, cykluje sa domaca baterka, energia z nej bude chybat vecer pri ohreve vody. A samozrejme ked sypete okrem idealu 6kW (ktore tu boli spomenute) do EV chyba vam to v tom momente v dome. Stabilny vykon (aj spojeny s boosterom) 6KW da sakra zabrat beznemu striedacu co sa instaluje (pac si ludia nechcu priplatit za solax/growatt alebo nebodaj victron). preto som pisal predtym ze casto citam a vidim len tie idealne situacie a podmienky. A pisal som sem x krat ze po tom EV pozeram a zvazujem ho (lahko dohladatelne). Len ta matika mi nesedi. Pretoze o tom mozno premyslam viac a neaplikujem len win-win situacie. Preto dlhodobejsie pri beznej prevadzke to EV dnes bude vychadzat 60kc/100km. len teda ten rozdiel v nakupnej cene (tiez popisane par stran dozadu). Tak ako ste pisali o mne, ze si obhajim ekonomicky nezmysel obytku, tak si to obhajite vy. Uplne v cajku. Stale vsak mozem byt rozhorceny ze mi chcu zakazat obyc auto. A budem to tu rad sledovat a moc rad sa dozviem info k prevadzke. bohuzial to pisem druhy krat - dlhodobejsie skusenosti s EV chybaju. Tak sa nenechajte odradit a piste. Len ked pisete A, piste aj B
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 19:00
od devotional
asi 3 posty vyššie to vysvetlujem, tak ti to len skopirujem, nech to nemusím datlovat znova:
"ak niesom doma cez den, alebo nestačí fotovoltaika, mám na WB nastavenú automatiku, aby nabíjala len v nízkom tarife.
Pretože mám zriadenu virtualku od ČEZu a celkom nadimenzovanú FVE počítám, žeby som nabíjanie mal zvládat len z uložených prietokov. v tomto prípade ma stojí 1kWh 0,67 kč (tie stotiny už nepamatam presne). Auto ma baterku 42kWh, tak ma teoreticky stojí plná "nádrž" cca 28kč na ktoru teraz realne ujdem okolo 250km a v lete tých 300
mám klasický istič 3X25, takže WB nabíja cca 11kWh - za necelé 4hod mám plnú (nízky tarif mám denne 8hod, takže to nebudem ani zvyšovat. Teoreticky možem až na 22kWh
"
ak niečomu stále nerozumieš, pýtaj sa presne ktoremu bodu
tomu čo si napísal ale zase nerozumiem ja...
"Stabilny vykon (aj spojeny s boosterom) 6KW da sakra zabrat beznemu striedacu co sa instaluje (pac si ludia nechcu priplatit za solax/growatt alebo nebodaj victron). preto som pisal predtym ze casto citam a vidim len tie idealne situacie a podmienky."
aký booster, akých 6KW? mám obyč GW asymetriu s výkonom 10kw, nabíjam 3f takže teoreticky bez akoholvek boostru, alebo fakt neviem čo myslíš som v teoretickych podmienkach schopny nabíjat 10kWh priamo zo solárov. realita je ale cca 6-8 čo sa deje dost často, ale zaleži kolko svieti, nabíjam aj 3-4, nieje to jedno?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 19:20
od devotional
ešte k tej baterke do baráku. doslova nedopoučujem nabíjat z baterky do auta (viz moj post pre Mr. Hyundaie)
z mojej baterky do auta max pretečú drobky ak prejde mrak a WB nestihne znížit výkon, ktorý hned dorovná.
baterka má pred autom stale 100% prioritu, pretože auto ked tak nabijem v NT a baterku využívam vo VT primárne (v zime dokonca len na VT a v NT idem normalne na siet) pretože je celkom rozdiel platit 0,6 alebo 2,6 za odobranu kilowatu
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 19:44
od Birdr
Mexican píše: ↑10 bře 2023, 18:57
mali sme fixovanych od 2018 do konca 2021 elektrinu za 1,7kc/kwh. (a neboli sme vynimkou) . predtym v byte ak si vybavujem od 2010 to kolisalo od 2 do 2,4. (d02)Tak mi prosim vysvetlite tu navratnost elektrarne s vykonom 5,5kWp spred 10 rokov. To ze v 2021-2022 bol vykyv v cenach neznamena ze to bude nadalej.
Psal jsem, že tehdy se uzavíraly smlouvy za úplně jiných podmínek, než dnes. Ta smlouva je uzavřena na 20 let. Skládá se ze 3 bodů -
1 - dostáváme zaplaceno za tzv. zelený bonus, to znamená, že jen za to, že jsme si tehdy pořídili FVE a ta vyrábí, dostáváme za každou vyrobenou MW 6500 Kč. 5,5 x 6500 = 35750 Kč
2 - námi spotřebovaná vlastní vyrobená elektřina, kterou nemusíme kupovat. V průměru 3,5MW x 1800 = 6300Kč. Od letoška ovšem už je to lepší, 3,5 x cirka 4000 = 14000 Kč.
3 - elektřinu, kterou nespotřebujeme, vracíme do sítě, asi 2 MW x 600 = 1200 Kč. Od letoška zase změna, 2 x 3000 = 6000 Kč.
Sečteno podtrženo, do letoška generovala asi 43000 ročně, letos to vypadá na 55000. A to má před sebou ještě 10 smluvních let. Vynikající investice. Ty kecy o tom, co se může v budoucnu stát jsou o ničem, to by sis nikdy nic nemohl pořídit.
Byly tam i nějaké neplánované poplatky (hlavně budoucí likvidace panelů, která tenkrát ještě nebyla započítaná v ceně panelu), proto ta doba splacení 7 roků.
Možná jsem teď někoho naštval, ale já to nevymyslel, jen naskočil do rozjetého vlaku. Kdybych neprojevil určitou zdravou míru sebevědomí, neměl bych teď nic.
A tímto bych tuto debatu za sebe k tomuto tématu uzavřel. Howgh.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 10 bře 2023, 20:25
od motorol
Ono srovnávat elektromobil s elektrokolem je taky nahlavu. Ano normální kola nikdo nezakazuje, ale… elektrokolo stoji taky vic jak 2x obyc kolo. Lidi s tim jezdi tam kam by se normalne nevydali - před par lety jelo na horách par blaznu na kole, teď se jich tam řítí spousty a pak take jich spousty plní jako zlomeniny nemocnice. Stejne jako elektrokolobezky se to “válí” vsude mozne po Praze a nabijí to svozem naftovou dodávkou…
Pokud porovnam dojezd tam kam jsem jezdil metrem, metrem a tramvaji, později vlakem, vlakem a metrem/ autem a metrem, tak elektrokolo co má legální maximalku 25 km/h a je závisle na počasí nemůže nikdy konkurovat v rychlosti hromadné dopravě. Max když k tomu pripoctu max nevhodný interval.
Obecně se dostáváme jen k te cene elektroauta- to je jedine o cem se tu diskutuje. Pokud vezmu auta nad mega, tak tam už problém v cene neni a člověk si vybírá podle chuti. Podle všeho tedy staci až Čína nebo tesla přijdou s tim slibovanym elmobilem za pul mega a velikosti alespoň malého auta a lepšími parametry než Dacia spring, tak spalovaky budou končit hodně rychle i bez omezení.
Jen potom ta skodovka a podobne evropské automobilky půjdou hodně rychle do kopru.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 11 bře 2023, 06:22
od Erik T
Kdo se chystá na koupi nové Kony EV koncem července?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 bře 2023, 09:47
od Mexican
https://www.youtube.com/watch?v=GKbqKjO ... nel=Hrubis
pozrel som a zaujal ma vyvoj cien na verejnych CZ nabijackach. Ziadna laca to teda nie je. Ostava teda nabijat doma alebo u milenky (idealne mat jednu v kazdom okrese) alebo teda Kaufland/LIDL. Inak je to hruby odhad 1,6-1,8kc/km. K tomu teda ta nakupka samotneho auta...hmpf