Skyline
Dal som si tú námahu a mám pre teba porovnanie. Aby to porovanie bolo objektívne, budeme brať rovnaký model, konkrétne Toyota Auris vo výbave Sol.
Začneme benzínovou verziou prestavanou na LPG:
Toyota Auris 1,6l Valvematic 6 M/T 97 kW Sol
cena vozidla: 19.690 EURO
cena prestavby na LPG: 1200 EURO
konečná cena: 20.890 EURO
kombinovaná spotreba N95: 6,6 L (7,6 L LPG)
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,70 EURO (1L LPG 0,75 EURO)
náklady na N95 na štartovanie 100 km: 0,50 EURO (cca. 0,3 L/100 km)
náklady na primazávanie ventilov 100 km: 0,135 EURO (1L náplň na 20.000 km - 27 EURO)
celkové náklady na 100 km: 6,34 EURO
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1264,62 EURO
náklady na servis LPG: 150 EURO
celkové náklady na servis: 1384,62 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,88 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... enzin).pdf
Prejdeme na dieslovú verziu:
Toyota Auris 2,0l D4-D 6 M/T 93 kW Sol
cena vozidla: 22.890 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 5,2 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 7,41 EURO (1L 1,425 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 973,92 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 8,49 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... iesel).pdf
A konečne hybridná verzia:
Toyota Auris HSD Sol
cena vozidla: 21.340 EURO
kombinovaná spotreba diesel: 3.8 L
náklady na palivo LPG na 100 km: 5,93 EURO (1L 1,560 EURO)
servisný interval 15.000km/rok, náklady na servis po 90.000 km - 1381,98 EURO
najazdený počet km ročne: 30.000
celkové náklady palivo+servis na 100 km: 7,47 EURO
zdroj:
http://www.toyota-zilina.sk/uploads/fil ... ybrid).pdf
Z daného porovnania vyplýva, že na servis je najlacnejší diesel, z dôvodu výmeny oleja po 30.000, reálne majiteľ z dôvodu vyššej životnosti motora bude meniť olej po 15.000 km. Ak porovnáme LPG a diesel, celkové náklady sú nižšie pri LPG. Najnižšie náklady dosahuje hybrid, avšak za predpokladu, že bude jazdiť v meste, resp. mimo mesta, kedy je kombinovaná spotreba 3,8.
No a ešte k tej diaľnici:
1,6l Valvematic LPG pri rýchlosti 130 km/h má spotrebu 7,8l N95, resp. 9l LPG, náklady na 100 km 6,75 EURO.
2,0 D4-D pri 130 km/h 5,5l, náklady na 100 km 7,84 EURO.
HSD bude mať spotrebu cca. 6 L, náklady na 100 km 9,36 EURO.
Viac menej dá sa súhlasiť s výsledkami toho testu, v meste bude mať najnižšie náklady hybrid (tesne nasledovaný LPG v závisloti od počtu studených štartov), mimo mesta a na diaľnici LPG.
Edit: pozabudol som spomenúť, že hybrid je automat, kdežto LPG, resp. diesel manuál, pri LPG je možné voliť automat za príplatok 800 EURO, diesel takúto možnosť nemá