Stránka 139 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 11:18
od Mexican
s dvojhmotym zotrvacnikom maju problem prave piloti, ktori nerozumeju zakladnej fyzike
Samozrejme, nemat dvojhmotak ma svoje vyhody a nevyhody. Vyhodou je vlastne ta jedna - ze odpada suciastka ktora sa moze poruchat. To ale mozme povedat to iste aj o vyhrievanom volante :roll:

Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 13:27
od Zdeněk25
Zdravím všechny :hyu:

Vzhledem k tomu, že jsem na motoru 1.5 DPi najezdil již něco přes 7000 km, chtěl bych se zde podělit o své zkušenosti s tímto motorem.
Hyundai HB 1.5 DPi, základní červená, výbava start plus, tedy 195/65 zimní. Navíc jsou pouze přední a zadní park. senzory, pevné tažné zařízení,
dodatečné dodělání napájení kamery mini USB u zpětného zrcátka a potom před řidičem na levé straně držák a další napájení tentokrát
USB C na mobil (navigaci). Každý má na výbavu jiné nároky, ale já jsem chtěl jen to co opravdu budu potřebovat. Navíc i zde určitě taky platí
heslo automechaniků ,, Co tam není, nemůže se pokazit".

Začal bych poslední cestou na Slovensko, která vedla po trase Brno - U.H. - U.B. - Starý Hrozenkov - Žilina - Ružomberok - Poprad - Prešov - Košice. Kdo tuto trasu zná, tak ví, že min. půlka vede po dálnicích a je to přibližně 500 km. Tuto trasu jsem projel s průměrnou spotřebou 5,6 l na 100km. Posádka 2 osoby, plný kufr a ještě nějaké další věci na zadních sedadlech. Rychlost na běžných silnicích 80-100 km/h, po dálnici 110-130 km/h a obec 50 km/h. Stejná trasa nazpátek v nepatrně rychlejším tempu byla potom se spotřebou 5,7 l na 100 km. Jen pro porovnání, tuto trasu mám projetou i s krátkou Škodou Fabií II 1.2 Tsi 63kw se stejnou posádkou a stejnými podmínkami jízdy za 5.1 l na 100 km, Škodou Felicií 1.3 MPI 50kw za 6 l na 100 km a také s Hyundai i30 Combi 1.6 81kw diesel (úplně nový asi před 4 roky) s puštěnou klimatizací po celou jízdu za 5,2 l na 100 km.
Komfort cestování byl za mě nejlepší v současné i30. Výše uvedená naftová i30 Combi měla tenkrát trošku problémy pouze u zadní nápravy při přejíždění např. želez. přejezdu, motor 1.6 diesel pracoval tiše a byl vzhledem k obsahu i pružný. Současná I30 je ohledně jízdních vlastností a komfortu určitě na lepší úrovni. Hlučnost motoru a pružnost je také ok. Nejlépe si, podle mne, motor na dálnici ,,pobrukuje" při 120 km/h.
(je to ale jen můj názor) Ta je i dobrým kompromisem mezi rychlostí, spotřebou a otáčkami.

Auto jsem si kupoval na běžné ježdění hlavně po normálních silnicích a občasné jízdy po dálnici. Při tomto režimu se pohybuji se spotřebou mezi
5.3 až 5.7 l na 100 km silnice (trasa 10 až 30 km) a 5.6 až 5.8 l na 100 km dálnice. Snažím se, aby otáčky byl vždy kolem 2000 při jízdě po normální silnici. Na dálnici jsou potom otáčky přiměřeně vyšší. S touto spotřebou a vozidlem jsem celkově spokojen. Samozřejmě spotřebu ovlivňuje také to, jak daleko se jede, zda mrzne nebo ne, zda fouká vítr nebo ne, obsazenost vozidla a plno dalších podmínek. Dlouhodobou spotřebu mám od té doby co jsem auto koupil na 6,1 l na 100 km. Od začátku tam bylo stále 6.2 l. Vzhledem k tomu, že jsem auto provozoval zatím jen v zimních odmínkách, tak předpokládám, že spotřeba bude v letních měsících ještě o trošku lepší. Když uvážím, že bych za stejné peníze (350 tis) koupil auto o třídu menší, tedy např. Fábii 1.0 MPi s tříválcem, je toto určitě rozumnější volba. Komu by potom nestačila velikost kufru 395 l může šáhnout po verzi Combi, kde za rozumný příplatek 25 tisíc bude určitě spokojený s 602 l. Myslím, že dnes není na trhu moc konkurentů-Combíků za cenu kolem 400 tisíc.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 15:05
od Mexican
dobre a obsirne popisane. Bohuzial rozptyl 110 az 130 je moc velky na nejake to riesenie spotreby. Litrovy TGDI ma rozdiel medzi tempomatovou 110 a tempomatovou 130 v pripade Stonicu na trase 30km rozdiel 0,9l/100 (merane podla PP)

Nayse je dialnica Trencin-Kosice (s tymi nedokoncenymi usekmi) v podstate trasa plackou/udoliami a tak velmi vhodna na nizku spotrebu
Co sa tyka spotreby, Spritmonitor u 1,5 DPI hovori 11 uzivatelov, priemer 7l rovnych. Myslim, ze dlhodobo je tych 6,5 realnych co je fakt fajn

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... minkm=1000

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 17:14
od Maras
Nevím o nikom tady na fóru, kdo by jezdil průměr za 7l/100. Buď ti Němci jezdí převážně město, nebo jezdí jak prasata. Běžná spotřeba se pohybuje u tohohle motoru léto 5,5 - 5,8, zima 6-6,3 v mém případě a u ostatních to bude +- podobné.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 22:06
od willy50
Přesně to jsem si taky říkal, ale možná to bude tou neomezenou dálnici.
Ono při nějakých 160 km/h to poleze dost nahoru.
Willy50 má dlouhodobou spotřebu 5,4l(asi, už jsem se na ni asi měsíc nepodíval :-k )

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 22:15
od clifftorr
mám sice 1.4 , najeto 32kkm , 70% Praha, průměr 6.5 l

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 bře 2022, 23:45
od Jondre
Do přelomu roku jsem spoléhal na měření PP, ten se mi podle pár kontrol dle dotankování odchyloval o 1dl/100km, samozřejmě ve prospěch dobré reputace motoru. Od nového roku (4 nebo 5 tankování) si data značíme do elektromotorů a vychází mi 5,4 na 100. Podotýkám, že se jedná o čistě zimní provoz se vším všudy - nízkými venkovními teplotami, jízdou na zimních pneumatikách, každodenním využíváním vyhřívání volantu i sedačky... Když jsem auto kupoval, říkal jsem si, že budu spokojený, když bude jezdit do 6,5 l. Jsem o litr níž a z motoru nadšený :D/

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 05:44
od willy50
Jondre píše: ".....značíme do elektromotorů a vychází.......
???? asi automatické opravy? :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 05:47
od willy50
clifftorr píše: 21 bře 2022, 22:15 mám sice 1.4 , najeto 32kkm , 70% Praha, průměr 6.5 l
Na Prahu pěkná spotřeba.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 08:50
od Zdeněk25
Mexican píše: 21 bře 2022, 15:05 dobre a obsirne popisane. Bohuzial rozptyl 110 az 130 je moc velky na nejake to riesenie spotreby. Litrovy TGDI ma rozdiel medzi tempomatovou 110 a tempomatovou 130 v pripade Stonicu na trase 30km rozdiel 0,9l/100 (merane podla PP)

Nayse je dialnica Trencin-Kosice (s tymi nedokoncenymi usekmi) v podstate trasa plackou/udoliami a tak velmi vhodna na nizku spotrebu
Co sa tyka spotreby, Spritmonitor u 1,5 DPI hovori 11 uzivatelov, priemer 7l rovnych. Myslim, ze dlhodobo je tych 6,5 realnych co je fakt fajn

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... minkm=1000
Tempomat jsem nepoužil ani jednou a jak jsem psal, tak po té dálnici jsem se snažil jet těch 120 km/h...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 09:01
od Mouse80
Netušim jak to děláte :) ja mam při 120 spotřebu na dalnici 7l/100. Do prace jezdim 16 km a nedostanu se pod 6,5 spiš jsem tak 6,8:) Celkovou spotřebu za 7000 mam 6,6. Pod 6l/100 se dostanu jen při delši jizdě při max 90 km , delši myslim nad 30 , jakmile dojedu na semafory a projedu krajskym městem jsem zase nad 6,2. Mame asi každej jinej motor nebo nemáte okolo sebe žádné kopce.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 09:07
od Maras
Anebo tam řadíš jen 4 kvalty :lol: :lol:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 09:13
od Mouse80
no se 6 jsem měl problém , to přiznávám .Už tam umim dát vše i zpatečku :) [-X [-X [-X

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 09:22
od Zdeněk25
willy50 píše: 21 bře 2022, 22:06 Přesně to jsem si taky říkal, ale možná to bude tou neomezenou dálnici.
Ono při nějakých 160 km/h to poleze dost nahoru.
Willy50 má dlouhodobou spotřebu 5,4l(asi, už jsem se na ni asi měsíc nepodíval :-k )
Při 160 km/h se samozřejmě zvýší odpor vzduchu a otáčky a to by se konkrétně u motoru 1.5 Dpi projevilo určitě vyšší spotřebou, myslím, že tomuto motoru vyhovují otáčky mezi 2000 až 3000 max 3500, to je potom úsporný. Kdo chce jezdit 160 km/h a hlavně po dálnici, ať si pořídí jiný motor např. diesel nebo benzín s turbem a obojí s větším obsahem.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 bře 2022, 09:23
od remkren
@Mouse80 To je nějaké divné. Před čtrnácti dny jela dcera s přítelem na víkend do Jeseníků a jejich zpáteční cesta byla 4,8. Tak jsem si řekl, že budu zkoušet jezdit do práce a z práce každý den na spotřebu (je to 20km tam a 20km zpátky a z toho víc jak polovina po Ostravě). Když tedy jedu na spotřebu, tak to byla teď v těch ranních mrazech asi 6 a když je teplo, tak se dostanu na 5,8. Dnes jsem jel po dálnici asi 20 km do Polska a zpátky pro benzín rychlostí 120 km/h a spotřeba 6,2.
Jinak najeto mám necelých 20000.