Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Takovy spotřeby mi přijdou uplně nerealny, od začatku jezdim v pruměru za 6,6
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Na internetu je video, ve kterém motor 1.5 DPi podrobili takovému zkoumání ohledně spotřeby a zjistili, že na volnoběh si bere hodně málo, údajně tolik co dobrý diesel taky na volnoběh. Nejsem sice odborník, ale z toho mi vychází, že by se měl řidič snažit jezdit tak, aby jen lechtal plyn, tedy jel samozřejmě tak rychle jak je potřeba, ale plynule zvyšoval rychlost a otáčky aby byly jen tolik, kolik je potřeba k té dané rychlosti. To je myslím kolem 1900 až 2000. Motor sice zvládne jet už od 1500 otáček, ale asi se mu to moc nelíbí, takže dejme tomu 2000 ot. Takže se snaž držet 2000 ot a potřebnou rychlost reguluj řazením. Hodně dělá ta plynulost rozjezdu a řazení. Pokud ti tato jízda nevyhovuje, tak tomu dupni za krk, motor je přiměřeně pružný, ale musíš hodně řadit, ale potom zapomeň na dobrou spotřebu !!!Mouse80 píše: ↑22 bře 2022, 09:01 Netušim jak to děláte ja mam při 120 spotřebu na dalnici 7l/100. Do prace jezdim 16 km a nedostanu se pod 6,5 spiš jsem tak 6,8:) Celkovou spotřebu za 7000 mam 6,6. Pod 6l/100 se dostanu jen při delši jizdě při max 90 km , delši myslim nad 30 , jakmile dojedu na semafory a projedu krajskym městem jsem zase nad 6,2. Mame asi každej jinej motor nebo nemáte okolo sebe žádné kopce.
Re: Motor 1.5DPi
Mouse80:Je to nějaké divné, něco tam máš špatně, možností je víc. Podle toho co píšeš jezdíš normální trasy, ale máš tam kopce, že? To udělá hodně na spotřebě, pak dostatečně zahřátý motor, faktor řidič, tedy ten mezi pedálama a volantem, správně nahuštěné gumy a také je nanejvýš dobré si fyzicky změřit reálnou spotřebu, to už jsi dělal? Jen připomínám: nabereš plnou do vypnutí pistole a vynuluješ tachometr, jezdíš, pak jedeš opět nabrat do plna do vypnutí pistole a litry co jsi dolil, vydělíš ujetýma km na tachometru a vynásobíš x 100 a máš přesnou spotřebu.
Vzor: 42l / 685km = 0,061 x 100 = 6,1 l/100km.
Vzor: 42l / 685km = 0,061 x 100 = 6,1 l/100km.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Jo to je přesně vystiženo. Jen bych dodal, že během jízdy plachtím na volnoběh pokaždé když se dá - dostatečně daleko dojezd ke křižovatkám, jízda z kopečka, dojezd pomalejšího auta atd. Chce to ale mít ale cit a dobře odpozorované při jaké rychlosti pak co z toho plachtícího neutrálu zařadit.Zdeněk25 píše: ↑22 bře 2022, 09:48Na internetu je video, ve kterém motor 1.5 DPi podrobili takovému zkoumání ohledně spotřeby a zjistili, že na volnoběh si bere hodně málo, údajně tolik co dobrý diesel taky na volnoběh. Nejsem sice odborník, ale z toho mi vychází, že by se měl řidič snažit jezdit tak, aby jen lechtal plyn, tedy jel samozřejmě tak rychle jak je potřeba, ale plynule zvyšoval rychlost a otáčky aby byly jen tolik, kolik je potřeba k té dané rychlosti. To je myslím kolem 1900 až 2000. Motor sice zvládne jet už od 1500 otáček, ale asi se mu to moc nelíbí, takže dejme tomu 2000 ot. Takže se snaž držet 2000 ot a potřebnou rychlost reguluj řazením. Hodně dělá ta plynulost rozjezdu a řazení. Pokud ti tato jízda nevyhovuje, tak tomu dupni za krk, motor je přiměřeně pružný, ale musíš hodně řadit, ale potom zapomeň na dobrou spotřebu !!!Mouse80 píše: ↑22 bře 2022, 09:01 Netušim jak to děláte ja mam při 120 spotřebu na dalnici 7l/100. Do prace jezdim 16 km a nedostanu se pod 6,5 spiš jsem tak 6,8:) Celkovou spotřebu za 7000 mam 6,6. Pod 6l/100 se dostanu jen při delši jizdě při max 90 km , delši myslim nad 30 , jakmile dojedu na semafory a projedu krajskym městem jsem zase nad 6,2. Mame asi každej jinej motor nebo nemáte okolo sebe žádné kopce.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Mouse80, já bych byl v klidu a naopak to nepovažoval za odchylku. Už jsem to tu i psal. Dokážu jet delší trať, kdy je podstatná část po dálnici přes 5 litrů, při shodě okolností i pod 5 litrů, poslední dobou se o to i snažím každou jízdu. Mám najeto přes 5 tisíc km, celková spotřeba je 6.4. Prvních 1000 km jsem to zajížděl, jak se má, střídal jsem tempo, bez tempomatu,.. I přestože jsem se držel do 3500 otáček, udělalo to takovou spotřebu, že od té doby to kleslo na těch 6.4. A to minimálně od 3000, 4000 km jezdím opravdu významně spořivě, na dálnici 100 km/h. Doufám i ve větší bezpečí totiž. Pokud bych jezdil 120 km/h a jen 20 km trasy, jsem stoprocentně každou jízdu nad 6 litrů. Proto mi nepřijde na vaší spotřebě nic zvláštního.
Jestli tady ale napíše více lidí, že jezdí dálnice 120, 130 km/h a je pod 6 litrama, zvláštní mi to začne připadat též.
Jestli tady ale napíše více lidí, že jezdí dálnice 120, 130 km/h a je pod 6 litrama, zvláštní mi to začne připadat též.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Jo to je přesně vystiženo. Jen bych dodal, že během jízdy plachtím na volnoběh pokaždé když se dá - dostatečně daleko dojezd ke křižovatkám, jízda z kopečka, dojezd pomalejšího auta atd. Chce to ale mít ale cit a dobře odpozorované při jaké rychlosti pak co z toho plachtícího neutrálu zařadit.
Ano, toto také dělám, ale ne vždy, jenom když to stojí za to...
Ano, toto také dělám, ale ne vždy, jenom když to stojí za to...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
vychadzam z dat ktore tam su. Ak tam uzivatelia neprispievaju, budu tie data vzdy take ake su.
Spritmonitor povazujem za ucelenu celoeuropsku databazu realnych spotrieb (treba vzdy ocistit tie kraje z oboch stran) a vzdy ked sa niekto opyta "kolko to zerie" poslem ho rovno pozriet sa na spritmonitor. Predsa len server kde je 10 000 novych zaznamov za 24 hodin povazujem za zivy a fungujuci. Pre mna vzdy prinosnejsie ako "z Brna do Pohorelic mi to zobralo podla palubaku 7 na sto"
oni tie PP su uz vyrazne presnejsie ako napr u mojho 15 rokov stareho Accenta. Dobra referencia je vsak dolezita, pac potom sa moze vyhnut takym pruserom ako je napr Ssang Yong Korando / Tivoli kde to zerie akoby bola prestrelena nadrz a mnoho ludi to bolestivo zisti az ked s tym zacnu jazdit. Najma pri dnesnych cenach benalu
ospravedlnujem sa za mierny OT
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Zrovna včera normální silnice, spíš rovná, úsek 15 km, bez problémů 5.5 l asi 1 hod zastávka, potom to stejné zpět a výsledek 5.3 l ( Poznámka: auto bylo před touto jízdou zaparkováno v nevytápěné garáži, minule něco podobného, ale auto zaparkováno celou noc venku a hned o 0,2 l víc).csgut píše: ↑22 bře 2022, 10:21 Mouse80, já bych byl v klidu a naopak to nepovažoval za odchylku. Už jsem to tu i psal. Dokážu jet delší trať, kdy je podstatná část po dálnici přes 5 litrů, při shodě okolností i pod 5 litrů, poslední dobou se o to i snažím každou jízdu. Mám najeto přes 5 tisíc km, celková spotřeba je 6.4. Prvních 1000 km jsem to zajížděl, jak se má, střídal jsem tempo, bez tempomatu,.. I přestože jsem se držel do 3500 otáček, udělalo to takovou spotřebu, že od té doby to kleslo na těch 6.4. A to minimálně od 3000, 4000 km jezdím opravdu významně spořivě, na dálnici 100 km/h. Doufám i ve větší bezpečí totiž. Pokud bych jezdil 120 km/h a jen 20 km trasy, jsem stoprocentně každou jízdu nad 6 litrů. Proto mi nepřijde na vaší spotřebě nic zvláštního.
Jestli tady ale napíše více lidí, že jezdí dálnice 120, 130 km/h a je pod 6 litrama, zvláštní mi to začne připadat též.
Re: Motor 1.5DPi
Pánové zdá se že se ten motor co se týče spotřeby docela povedl a vzhledem k tomu že je to obyčejná atmosféra, tak i výdrž při normálním popojíždění s rodinou. Škoda že je tohle vše na ústupu.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Motor 1.5DPi
A ta dálnice ? Úsek 30 km, rychlost 100 až 120 km/h (auto před tím v garáži) 5.7 l , za 2 hodiny zpátky, rychlost stejná 6 l. Pokud by se po té dálnici jel delší úsek (např. 300 km) rychlostí + - 120 km/h, tak to bude 5.7 až 5.8 l v současných zimních podmínkách a na zimních pneu (195/65). To je realita.Zdeněk25 píše: ↑22 bře 2022, 10:55Zrovna včera normální silnice, spíš rovná, úsek 15 km, bez problémů 5.5 l asi 1 hod zastávka, potom to stejné zpět a výsledek 5.3 l ( Poznámka: auto bylo před touto jízdou zaparkováno v nevytápěné garáži, minule něco podobného, ale auto zaparkováno celou noc venku a hned o 0,2 l víc).csgut píše: ↑22 bře 2022, 10:21 Mouse80, já bych byl v klidu a naopak to nepovažoval za odchylku. Už jsem to tu i psal. Dokážu jet delší trať, kdy je podstatná část po dálnici přes 5 litrů, při shodě okolností i pod 5 litrů, poslední dobou se o to i snažím každou jízdu. Mám najeto přes 5 tisíc km, celková spotřeba je 6.4. Prvních 1000 km jsem to zajížděl, jak se má, střídal jsem tempo, bez tempomatu,.. I přestože jsem se držel do 3500 otáček, udělalo to takovou spotřebu, že od té doby to kleslo na těch 6.4. A to minimálně od 3000, 4000 km jezdím opravdu významně spořivě, na dálnici 100 km/h. Doufám i ve větší bezpečí totiž. Pokud bych jezdil 120 km/h a jen 20 km trasy, jsem stoprocentně každou jízdu nad 6 litrů. Proto mi nepřijde na vaší spotřebě nic zvláštního.
Jestli tady ale napíše více lidí, že jezdí dálnice 120, 130 km/h a je pod 6 litrama, zvláštní mi to začne připadat též.
Re: Motor 1.5DPi
Motor 1.5 Dpi je na trhu myslím necelé 2 roky, to je ještě málo času na celkové hodnocení, 1.4 je tady už déle (s tou nemám osobně žádnou zkušenost, ale prý s ní nejsou problémy). Je pořád větší tlak na výrobce snižovat spotřebu a tím i emise, soudruzi z NDR, vlastně mechanici z Hyundai zřejmě trošku zmodernizovali základ 1.4 a výsledkem je větší obsah, při zachování stejné, ale spíš nižší spotřeby a tím, byly asi vyslyšeny prosby od normálních běžných uživatelů-motoristů po čtyřválcovém motoru bez turba se solidní spotřebou a přiměřeným výkonem a na dnešní poměry dobrou cenou. Jestli se jim to povedlo ukáže čas. Prý je počet prodaných i30 z tímto motorem až 90%.Zdeněk25 píše: ↑22 bře 2022, 11:04A ta dálnice ? Úsek 30 km, rychlost 100 až 120 km/h (auto před tím v garáži) 5.7 l , za 2 hodiny zpátky, rychlost stejná 6 l. Pokud by se po té dálnici jel delší úsek (např. 300 km) rychlostí + - 120 km/h, tak to bude 5.7 až 5.8 l v současných zimních podmínkách a na zimních pneu (195/65). To je realita.Zdeněk25 píše: ↑22 bře 2022, 10:55Zrovna včera normální silnice, spíš rovná, úsek 15 km, bez problémů 5.5 l asi 1 hod zastávka, potom to stejné zpět a výsledek 5.3 l ( Poznámka: auto bylo před touto jízdou zaparkováno v nevytápěné garáži, minule něco podobného, ale auto zaparkováno celou noc venku a hned o 0,2 l víc).csgut píše: ↑22 bře 2022, 10:21 %
Mouse80, já bych byl v klidu a naopak to nepovažoval za odchylku. Už jsem to tu i psal. Dokážu jet delší trať, kdy je podstatná část po dálnici přes 5 litrů, při shodě okolností i pod 5 litrů, poslední dobou se o to i snažím každou jízdu. Mám najeto přes 5 tisíc km, celková spotřeba je 6.4. Prvních 1000 km jsem to zajížděl, jak se má, střídal jsem tempo, bez tempomatu,.. I přestože jsem se držel do 3500 otáček, udělalo to takovou spotřebu, že od té doby to kleslo na těch 6.4. A to minimálně od 3000, 4000 km jezdím opravdu významně spořivě, na dálnici 100 km/h. Doufám i ve větší bezpečí totiž. Pokud bych jezdil 120 km/h a jen 20 km trasy, jsem stoprocentně každou jízdu nad 6 litrů. Proto mi nepřijde na vaší spotřebě nic zvláštního.
Jestli tady ale napíše více lidí, že jezdí dálnice 120, 130 km/h a je pod 6 litrama, zvláštní mi to začne připadat též.
Re: Motor 1.5DPi
Je to úplně jiný a nový motor než 1.4 MPI, už jen proto, že má integrované svody, 8 vstřiků na válec atd. Tohle si nezamněnujme. A pro Mexican: spritmonitor.de je sice fajn, taky ho beru, ovšem ne ze vzorku 11 ti uživatelů, to je setsakramentsky málo. Tam v DE zvýšená spotřeba opravdu bude povahou ježdění kombinace město+dálnice ve vysoké rychlosti.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
maras: preto som pisal: ak tam nic nedate, nebudete mat ziadne relevantne data. Spritmonitor nepouzivaju len nemci, prave naopak. Vacsina uzivatelov su ne-nemci a najma skoro milion vozidiel a 39 milionov tankovani je fakt brutalne dobry zdroj dat.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Tlak v pneu mam 2,4 všude. Rovinu mam ze svého bydliště jen jednim směrem, jinak kopec na každou stranu, hned se studenym motorem to asi prostě musi vic brat. Zkusim min točit , byl jsem zvykle si držet otačky 2000 až 3000. K těm 3000 přeřadit a 1,5 dpi ty 3000 už zni docela nasraně tak jsem začal řadit na nějakych 2500. Mužu tedy zkusit to držet okolo těch 2000. Jako řešim to jen, proto že tu čtu že to maji jiní jinak tak jen, aby něco nebylo na tom autě špatně .Maras píše: ↑22 bře 2022, 09:56 Mouse80:Je to nějaké divné, něco tam máš špatně, možností je víc. Podle toho co píšeš jezdíš normální trasy, ale máš tam kopce, že? To udělá hodně na spotřebě, pak dostatečně zahřátý motor, faktor řidič, tedy ten mezi pedálama a volantem, správně nahuštěné gumy a také je nanejvýš dobré si fyzicky změřit reálnou spotřebu, to už jsi dělal? Jen připomínám: nabereš plnou do vypnutí pistole a vynuluješ tachometr, jezdíš, pak jedeš opět nabrat do plna do vypnutí pistole a litry co jsi dolil, vydělíš ujetýma km na tachometru a vynásobíš x 100 a máš přesnou spotřebu.
Vzor: 42l / 685km = 0,061 x 100 = 6,1 l/100km.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Keď sa chce šetriť na palive ide sa do lpg. Inak koľko času dáte na "sledovanie PP" je na počudovanie....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021