Stránka 15 z 22

Re: Brzdy

Napsal: 05 bře 2013, 14:41
od Feldik
To není případ pouze hyundaie. Měl jsem Opla astru H, před tím Fábii a skoro po každé, když byl podvozek mokrý z deště nebo po umytí bez vyschnutých destiček, tak to vše k sobě "zamrzlo". Když jsem umyl auto v myčce a jel domů, tak ne. Ale když jsem ho umyl před domem a hned dal do garáže, takk tomu docházelo.

Re: Brzdy

Napsal: 13 bře 2013, 00:20
od jarko85
Zdravím,
má niekto skúsenosti s výmenou kotúčov a doštičiek? Myslím tým svojpomocnú výmenu. Nejaké skúsenosti v tomto smere mám a možno by som sa pustil do toho sám ak v tom nie je nejaký zádrhel. Mám 64000km a pri prudšom zabrzdení mám pocit ako keby pedál kládol odpor v určitej frekvencii a brzdy sú oveľa hlučnejšie ako zvyčajne. Účinnosť brzdenia sa mi zdá byť fajn akurát ten šuchot, resp klepot alebo čo to je. Zodraté doštičky? Kotúče? Má i30 signalizáciu opotrebovania bŕzd?

Vďaka za odpovede

Re: Brzdy

Napsal: 13 bře 2013, 08:18
od AleKa82
Ahoj, tady jsem dal ofiko návod od :hyu:: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=83&t=25783.

Je tam sice GD neboli nová i30, ale na staré je to skoro stejné. Nic na tom není. Až budeš dávat nové kotouče, tak nezapomeň pořádně očistit dosedací plochu na náboji.

Re: Brzdy

Napsal: 13 bře 2013, 14:00
od jarko85
Veľká vďaka. Hneď sa idem na to pozrieť.

Re: Brzdy

Napsal: 19 dub 2013, 16:41
od kickerinho
A tak dneska při brzdění cítím jak mi něco kope do brzdového pedálu (a ABS to není).
Tak jsem zjistil, že když lehce dobržďuju, cítím v pedálu takový postupný lehký "lupání", stejný to je když na místě při zapnutném motoru silněji šlapu na pedál, takový jako něžný cvakání s tím, že cítím, jako by mi při tom lupnutí vždycky pedál brnknul do nohy.
Takže dojde na servis.
Netušíte někdo, čím by to mohlo být?

Re: Brzdy

Napsal: 21 dub 2013, 08:14
od vena222
Včera jsem nahazoval letní kola a zjistil jsem,že brzdy jsou v následujícím stavu:přední kotouče hladké,jen na levé straně nahoře po celém obvodu trochu vystouplý pásek.Zadní kotouče jsou na tom hůř,jsou na nich rýhy.Najeto necelých 35000 km.A to se mně ještě zdá,že když při větší rychlosti přibrzdím,tak mně to třepe s volantem.Asi navštívím servis.Má někdo podobné zkušenosti?

Re: Brzdy

Napsal: 22 dub 2013, 07:38
od Bobisimo
Doporučuji při výměně destiček a nejenom zkontrolovat, jestli se pohybují čepy (2 ks, jdou do nich šrouby, jsou opatřeny gum. prachovkami), u levého kola jsem měl jeden přidřený (měl jsem co dělat, abych ho rozhýbal) a brzdové destičky byly mnohem víc opotřebené, než na pravém kole. Zjistil jsem to, když už byly úplně sjeté, ale vydržely 75 tis. km, což není tak špatné. U kotoučů jsem pouze zabrousil vrchní hranku a dal nové destičky Bosch. Oproti původním neměly na boku nalepený plast v místech dotyku s pístem a protivně pískaly. Z původních destiček jsem tam ten plast nalepil a je po pískotu. Auto brzdí perfektně, funkce zkontrolována teď v rámci první technické kontroly. Zadní destičky mám ještě původní a na autě najeto 94 tis. km.

Re: Brzdy

Napsal: 22 dub 2013, 20:14
od KADETT
A já doporučuji při výměně destiček, pokud se nemění kotouče, tak je stočit /kotouče/.

Re: Brzdy

Napsal: 22 dub 2013, 21:05
od vena222
No kotouče budu žádat nové,jsou v záruce.Na prohlídky chodím co půl roku/chodím také na kondičky/,takže pokud brzdy v servisu kontrolovali,tak měli desky vyměnit včas.Ne až dodraly kotouče.Tak se vyjádřil i dnes vedoucí jednoho servisu.Já to vidím tak,že se čeká až přejde záruka na destičky,aby byl kšeft.No uvidíme.Stočené kotouče pozbývají záruky.Aspoň si to myslím a zdá se mně,že jsem o tom tady někde i četl.Se servisem mám zatím docela dobrou zkušenost,tak se nechám překvapit.

Re: Brzdy

Napsal: 22 dub 2013, 21:34
od KADETT
Ty si myslíš,že máš sjeté destičky a ty rýhy že jsou kvůli tomu? To ne .To bys ten hukot /železo na železo/ musel slyšet.

Re: Brzdy

Napsal: 23 dub 2013, 01:45
od Hardcam
jasne, budeme stacet kotouce jak za dob Favoritu #-o

Re: Brzdy

Napsal: 23 dub 2013, 16:37
od vena222
Tak dnes řešeno v servisu.Brzdové desky ještě v pohodě,tak se to bude řešit až při výměně desek.Samozřejmě to chtějí řešit stočením kotoučů,což zřejmě odmítnu.Hlavně že před 3 měsíci mechanik odborně odhadl životnost desek cca 5000 km,což už jsem od té doby najel :-k

Re: Brzdy

Napsal: 23 dub 2013, 20:15
od KADETT
Hardcame, teď jsi tedy uletěl. Musím říct, že nevíš, co říkáš. Co je podle tebe špatné na stočení tj. zarovnání dosedací plochy pro destičky. Hned zkraje ti řeknu, že dělám v dílně, kde stáčíme kotouče pro mnoho soukromníků, automechaniků a servisů. Zarovnáme cca 500 párů kotoučů za rok, takže celkové počty jdou do tisíců. Je několik důvodů, proč kotouče stočit a ne vyhodit. Jestliže chceš dát nové destičky, NIKDY se nedávají na jetý, nezarovnaný kotouč. To udělá jen diletant nebo automechanik blbec. I s takovými jsme se už setkali. Jestliže ti začne vibrovat volant při brždění, ve většině případů stačí kotouče přetočit. Jestliže auto dlouho stojí /nemoc řidiče, odebrání řidičáku, kotouče z vrakoviště/, kotouče jsou silně zrezivělé a destičky rez neočistí. I tehdy je třeba přetočení. Stočením kotouč není znehodnocen,naopak, vrátíš mu jeho plnou funkčnost. Je jasné, že musíš zachovat minimální tloušťku kotouče. Ty, kteří si myslí, že kotouče mají nějaký upravený povrch /kalený,jak jsem se už tady taky dočetl/,tak bych chtěl ubezpečit, že nemají. No, Hardcame, není třeba se tak pohrdavě a ironicky vyjadřovat o stáčení kotoučů. Za 250Kč /tolik účtujeme za pár/ se prodlouží životnost kotoučů a ušetří i kapsa řidiče.

Re: Brzdy

Napsal: 23 dub 2013, 20:54
od Hardcam
Rozepsal jsi se podle me zcela zbytecne a rozhodne jsem neuletel, fakt me udivuje, ze nekdo stoci na svym aute kotouc v dobe, kdy novej stoji 700,- i min (konkretne zrovna na i30). Staceni rozhodne neni zadarmo - prihodi si ten, prihodi si tuten a v zadnym pripade to nenahradi novej kotouc. A pokud vim, stoceny kotouc ubyva rychleji. Ze delas v dilne je hezky, ja znam spoustu mechaniku, 99% z nich bych nesveril auto ani na 3 minuty.

Re: Brzdy

Napsal: 23 dub 2013, 21:38
od KADETT
Dokážeš pochopit a vžít se do kůže lidí,pro který je i těch 700.- moc? A jezdit musí. Kotouče na velký auta /audi,bmw ,MB aj./ taky nejsou za hubičku. Ty se v týhle branži pohybuješ a najdeš si to nejvýhodnější a nejlevnější. Já jsem Ti dal příklady, kdy je zbytečné se kotoučů zbavovat a místo 1500,- dát jen 250,- za stočení. A ještě by mě zajímalo, proč stočený kotouč rychleji ubývá. Vysvětli.