po roce a půl si dovolím shrnout některé klady a zápory mého auta
jelikož nadešel čas pořešit některé nedodělky auta, navštívil jsem za tímto účelem servis (autocentrum Praha)
řešené závady:
Přední osa bouchá > vylepšeno výměnou předních tlumičů za dýzlové > není to zrovna úplně zticha, ale posun ku předu tu určitě je
Zadní osa "bouchá" bude řešeno jindy, ale nevzdávám se, na servisní stolici jim účinost ukázala 40 a 41% s návrhem na okamžitou výměnu.
Bliká "ztlumování" podsvětlení budíků > opraveno výměnou příslušného stmívače
Oloupaný volant a "fofrklacek" > přečalouněno, respektive vyměněno
Občas se nevypne u spolujezdce koncák pod sedačkou a auto piští že ten co tam neni, neni připoutanej > závada se neprojevila
Páté dveře se v chladnu neotevřou samy (nejspíš vadná jedna zpěra) > závada se neprojevila > zajedu tam až bude mrznout
Shrnutá samolepka předních dveří od zahrádky, přelepeno novou, nafoceno a odesláno k posouzení importérovi, daň zato být levný za každou cenu, kde u "rodinného" auta není počítáno, že se bude něco vozit na střeše (u i30 vydloubávací čudle ve žlábku s možností montáže příčníků mimo rám dveří), zde IX 20 švajnerajn ...
Karoserie : stačí o auto opřít "koště" a je tam ďolík, vidim to na 3x, maximálně 4x přeloženej alobal
Servis si myslím dělal vše jak nejlépe uměl, takže celková spokojenost, pojedu tam i příště...
to je asi tak vše k mé IX20
a teď následující: dostal jsem půjčenou zánovní I30 (nevím v jaké výbavě 1,4 6ti kvalt bez tempomatu, manuální klima, přisvěcování do zatáček kola 15" AL, okna v elektrice, loketní opěrka, 4000 Km) najel jsem s tim 400 Km ve všech režimech a tak jsem porovnával:
Kvalita zpracování je úplně jinde, interiér není za každou cenu aušus (jako u IX20 trikolor)
Větrání: můžu si zapnout postupně všechny kombinace (na nohy na sklo, na střed ...) třeba všechny najednou, u IX jedno nebo druhé nebo třetí... tady obrovské plus
Volant: umělá hmota > asi přišli na to, že dávat tam hogofogo "kůži" je kontraproduktivní > pro mě výhoda, asi se to loupat nebude
Hlučnost > tichoučký jak od podvozku, tak od motoru, v IX tam všechno mlátí bouchá a po 20k km motor je už docela slyšet
Sedadla > přední s hezkým bočním vedením a přední sedák zezadu oplastován, úplně supr když vám zezadu do toho kopou děcka > stačí utřít plast, na IX je nutno látku tepovat s pofiderním výsledkem.
Posilovač řízení: není se třeba s tim prát v nulové poloze, hezky ladně reaguje už na sebemenší pokyn na úpravu směru, v ix je nutno vyvinout určitou sílu aby posilovač začal pracovat a tudíž výsledkem je určité "šněrování" po cestě.
Jízdní vlastnosti v podstatě stejné, drží to stopu stejně, až na to nešťastné poskakování a uskakování u IX20) , zadní tlumiče prostě nepracujou (na IX) tak jak mají a tak konfort u naloženého auta je ten tam, vjet ve stu na lehce propadlou silnici znamená, že lidi vzadu potkají strop, auto pak jde dolu na dorazy, péra zadek opět katapultují do výšin a tato amplituda se opakuje cca 3 až 2x (u mě děs a běs), na I30 se nic takového nekoná (na žádném mnou řízených aut se nic takovýho nekonalo)
Vnější osvětlení je na i30 katastrofa, dovolím si říct, že ix 20 svítí lépe (i když taky žádná sláva)
Přisvěcování do zatáček, určitě plus, rychle bych si na něj zvykl.
Ramínkový stěrač s kapotáží > nechápu, proč tam neni bezramánkový, nebo bez tý kapotáže ze který po ostřiku ještě notnou chvíli prská na okno voda.
Loketní opěrka: by byla asi u mě rychle demontovaná, sice se na ní dá položit ruka a za delší jízdy může být pohodlná, ale pak pod ní do držáků na pití dáte max plechovku koly, plastová lahev už brání pohybu opěrky v před
Do i30 se leze jako do BVPčka
!!!!! edit !!!! v příspěvcích níže se to téměř zvrtlo v rozbor rozměrů otvorů a zdali se jedná o verzi BVP-1, nebo BMP-1,BMP-1F, BMP-1K, atd prostě se do toho leze jako do tanku (bez udání varianty, verze, barvy atd) edit je jenom pro šťourali co asi nechtěj chápat co tím autor chtěl naznačit , na to bych si asi už špatně zvykal
Má maličkej kufr, 2 malý děti na víkend a je problém, proč je tam ten plastovej nesmysl pod platem dna, sem fakt nepochopil, řekl bych, že zabírá cca 7 cm výškových a odhadem cca 70 litrů
Zadní sic nemá polohování, u IX veliká výhoda, dá se nouzově upravit pro věci který by se tam jinak jen tak tak nevešly
Rádio a palubní počítač : u stěžejního typu Nošovické továrny nějak nechápu, proč to neumí česky, rádio umí dokonce i polsky
na druhou stranu má PP i30 výrazně víc user nastavení > vypnutí našeptávače, nastavení servisního intervalu, nastavení zpoždění hlavních světel (jestli jsem to správně pochopil)
V zadních dveřích odkládací kapsy , u rodinného IX trikolor nic, takže děti si nemají kam dávat herberk, v předních si myslím, větší kapsy na láhev, v IX se vleze max litrová
I přes určité nedostatky u I30 vychází moje IX20 ve srovnání jako žebřiňák
toť asi tak vše