Mexičan : O pár příspěvků výš jsem psal, že Accenta budu prodávat až na jaře. O ceně si nedělám velké iluze. Deset let starý korejec - sedan, co čekat. Cenu odhaduji tak na 70 - 80 000 korun
protože vypadá velmi pěkně a má relativně málo najeto.
Než jsem se propracoval k Tipu, otestoval jsem Renault Megan, Ford Fokus 1.6 Duratec i 1.0 Ecoboost, Fiestu se stejným motorem, Hyundai i30, Kia Ceed, Citroen Berlingo, Opel Astra, až jsem nakonec skončil u Fiata Tipo.
Megan s trochu lepší výbavou atakoval půl mega - nebrat
Ford Fokus s 1.6kou Duratec, naprosto tupý motor !! S Ecoboostem už to bylo jiné kafe .... tohle aspoň jelo.
Ale deset minut jsem laboroval se sedačkou, opěrkou, volantem a nenašel jsem polohu, ve které by se aspoň trochu dobře sedělo - hrůza
Fiesta to samé - nebrat. Motor Ecoboost sice cvičil s oběma auty docela slušně, ale aby to mělo odpich, musel jsem na něj řádně šlápnout a pak to žralo i trávu okolo silnice.
Oba korejce .... i30ku a Kiu ceed jsem si vyzkoušel, ale ani jeden z nich mě nijak neoslovil. Odešel jsem ze salonů a po pár vteřinách jsem na ně zapomněl.
Když jsem jel do Opla v Motole, hned vedle stojí salon Citroenu a tak jsem tam hodil voko
Berlingo se mi docela zamlouvalo .... krásně se do něj nastupovalo i vystupovalo, bylo z něj krásně vidět a kdybych jel někam na ryby, nemusel bych stavět bivak. Místa v něm bylo na spaní pro dva lidi habaděj.
Ovšem bylo jen v pětikvaltu a s benzínovou 1.6kou to byl pěkný notorik
Opel Astra 1.4 turbo v benzínu byla parádní. Příjemný interier, pohodlné sezení, ale co nebylo parádní, to byla cena
Zase přes půl mega .... ale jinak se mi líbila.
No, a nakonec jsem zavítal do salonu Fiat. Dám hodně na první dojem a Tipo na mě dojem udělalo a velký !!
Krásný agresivní předek vozu, vyšší posez, ale i pěkný interier .... hatchback mě okamžitě zaujal. Sedan ani combi ne.
Takže jsem si okamžitě domluvil testovací jízdu a za pár dní mi Tipo s 1.4kou T-Jet půjčili na celé odpoledne
Mezitím jsem doma na netu studoval motor a je to stejný agregát, kterým byla osazena Brava a Linea. Na Fiat klubu o tomhle motoru drtivá většina členů, psala jako o bezproblémovém držáku.
Auto v této motorizaci je opravdu dost živé a na dálnici ve 130km/h na šestku točí něco málo přes tři tisíce otáček
Fiata jsem honil i po okreskách a místy hodně rozbitých. Podvozek vcelku v pohodě žehlil díry i výmoly .... jen na příčných nerovnostech měla zadní náprava tendenci trochu odskakovat, je tady stejné vlečné háčko jako má Accent.
Delší dobu mi trvalo, než jsem si zvykl na nástup brzdného účinku ..... je takový houbovitý. Tady má Accent docela navrch. Jeho brzdy reagují okamžitě a ostřeji. Ale jak píšu ... zvyknul jsem si.
Pak jsem si ještě hrál s tlačítky na volantu a náhodou si namáčkl systém Start - Stop
to je snad jediná věc, kterou okamžitě a definitivně zablokuju !!
V Berouně na červenou už na mě troubili a já se divil, že to nejede. Naštěstí jsem šlápnul na plyn nebo na spojku a auto chytlo a rozjelo se. Pak jsem u lesa půl hodiny laboroval, jak to zase vypnu
Nicméně se ženou jsme se svorně shodli, že právě Fiat je to, co jsme hledali. Budeme ho mít skorem v té nejvyšší výbavě ...
Digi klima
Tempomat
Loketní opěrka
Mlhovky s přisvěcováním do zatáček
Denní led svícení s automatickým přepínáním světel při zatmění
Couvací kamera
Vyhřívané sedačky
Hill holder
Elektrony
Rádio se zabudovanou navigací
Možná, že jsem ještě na něco zapomněl ... ale jsem po noční
takže jednotka bystrosti
Jako bonus prodejce nabídl i slušnou slevu.
Netuším kolik peněz by stála třeba Škoda Rapid v téhle výbavě, ale jsem si absolutně jistý, že by se výsledná cena za vůz nepohybovala pod 400 000 Kč ....
- 20171123_134952.jpg (76.34 KiB) Zobrazeno 2567 x
- 20171123_122851.jpg (81.86 KiB) Zobrazeno 2567 x